Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sparen op voeding?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sparen op voeding?

    Eten moeten we wel anders zouden we het niet lang volhouden
    Maar houd je de prijzen in gaten?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Sparen op voeding?

    Wij focussen ons nog steeds op kwaliteit want als dat niet goed is moet het toch gedumpt worden en daar heb je ook niks aan. We hebben dus een aantal adressen waar ze kwaliteit en versheid hoog in het vaandel dragen. Dat je daar wat meer moet betalen nemen wij er dan ook graag bij.
    Minder verse voeding kan bovendien zware gezondheidsproblemen geven. Dat is al veelvuldig gebleken, dus...
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Re: Sparen op voeding?

      Je gaat beter besparen op niet levensnoodzakelijke zaken zoals : energie, luxe, vakantie e.d.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Sparen op voeding?

        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Je gaat beter besparen op niet levensnoodzakelijke zaken zoals : energie, luxe, vakantie e.d.
        Vind ik ook

        Bijv. zuivel en vlees zijn verdorie duur geworden.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Sparen op voeding?

          Dat is zo, maar ik zie ook (of ik hoor van mijn vrouw) dat mensen zoeken naar minder dure vleessoorten. De entrecôtes en betere stukken van het rund worden uiteraard minder genomen en dat bewijst dat mensen wel zien wat ze kopen. Op die manier besparen ze wél wat op voeding.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Sparen op voeding?

            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Wij focussen ons nog steeds op kwaliteit want als dat niet goed is moet het toch gedumpt worden en daar heb je ook niks aan. We hebben dus een aantal adressen waar ze kwaliteit en versheid hoog in het vaandel dragen. Dat je daar wat meer moet betalen nemen wij er dan ook graag bij.
            Minder verse voeding kan bovendien zware gezondheidproblemen geven. Dat is al veelvuldig gebleken, dus...
            mijn vermoeden, dat jij geen man van de wereld bent wordt hier wederom bevestigd.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Sparen op voeding?

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              mijn vermoeden, dat jij geen man van de wereld bent wordt hier wederom bevestigd.
              grt,bouk.
              Van een Hollander verwacht ik ook geen andere reactie. Bij ons is er zo'n spreekwoord dat zegt: "Gierigheid (zuinigheid) bedriegt de wijsheid".
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: Sparen op voeding?

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                .......... Bij ons is er zo'n spreekwoord dat zegt: "Gierigheid (zuinigheid) bedriegt de wijsheid".
                zuinigheid met vlijt, bouwt huizen als kastelen.
                door zuinig en ijverig te zijn, kan men veel bereiken.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Sparen op voeding?

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  zuinigheid met vlijt, bouwt huizen als kastelen.
                  door zuinig en ijverig te zijn, kan men veel bereiken.
                  grt,bouk.
                  En wie zich niet dagelijks wast krijgt luizen als kamelen.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sparen op voeding?

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    En wie zich niet dagelijks wast krijgt luizen als kamelen.
                    Hahahaha, da's een goeie

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sparen op voeding?

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Eten moeten we wel anders zouden we het niet lang volhouden
                      Maar houd je de prijzen in gaten?
                      Ik let eigenlijk niet op de prijzen.
                      Eten moet lekker zijn ten eerste.
                      En ten tweede, is het zo dat wanneer je witte-productenvoeding koopt, dat in vele (niet alle) gevallen ongezonder is:
                      meer vet, meer suikers, bewaarmiddelen enz.
                      Vele lekkernijen kosten nu eenmaal wat, daar kan je niet omheen. Bijvoorbeeld een stuk Parmezaanse kaas.
                      Je kan toch niet als alternatief om te besparen een blok jonge Gouda nemen?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sparen op voeding?

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        En wie zich niet dagelijks wast krijgt luizen als kamelen.
                        Beter 1 luis in de pot dan helemaal geen vlees.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sparen op voeding?

                          Wat is besparen op voeding ?

                          Als dat ten koste van kwaliteit gaat ben ik tegen, maar wie zegt dat duur altijd gezond is heeft het ook mis vrees ik,
                          het gaat er maar om wat de juiste bedoeling is van dat draadje.

                          In plaats van de zeer kostbare Russische kaviaar, die uit de kuit van steuren uit de Kaspische en de Zwarte Zee bestaat, kan men ook de wat minder dure rode kaviaar nemen, zalmkuit afkomstig uit Canada of Zweden, dat is ook besparen op voeding.

                          Voor wie in landelijk gebied woont, kan het kennen van wat boeren je soms wel wat laten besparen, ook het eten van seizoengebonden vruchten kan een heel verschil uitmaken, maar wil je aardbeien in putje winter, dan zal je moeten toegeven op zowel kwaliteit als prijs.

                          En ten tweede, is het zo dat wanneer je witte-productenvoeding koopt, dat in vele (niet alle) gevallen ongezonder is:
                          meer vet, meer suikers, bewaarmiddelen enz.
                          Taarten van de beste en duurste banketbakker van de streek zijn ook verre van een gezondheidskuur, wees gerust dat de contole op witte producten even hoog ligt als deze van een ander product, geen strengere controle op voedingsproducten dan wat naar de Aldi moet.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sparen op voeding?

                            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            Wij focussen ons nog steeds op kwaliteit want als dat niet goed is moet het toch gedumpt worden en daar heb je ook niks aan. We hebben dus een aantal adressen waar ze kwaliteit en versheid hoog in het vaandel dragen. Dat je daar wat meer moet betalen nemen wij er dan ook graag bij.
                            Minder verse voeding kan bovendien zware gezondheidsproblemen geven. Dat is al veelvuldig gebleken, dus...
                            Wij zitten volledig in dezelfde lijn. Op voeding besparen betekent uiteindelijk gaan voor minderwaardige produkten. En dat betekent op zijn beurt een verhoogde kans op gezondheidsproblemen.

                            Maak van mijn bovenstande zin nu aub geen zwart-wit verhaal. Ik zeg niet dat iets minder uitgeven je ineens de gevlekte builenpest gaat opleveren. Ik heb het over een traag afglijden van wit naar "iets minder wit", zeg maar.

                            In het licht van "de crisis" ben ik bereid op vele vlakken in te leveren, en wat minder uit te geven. Bvb op vlak van kleding. Of op vlak van luxe (nog maar net alle TV abo's buitengezwierd). Maar absoluut niet op voeding, en niet op reizen.

                            Mvg,

                            J.
                            http://www.theafricabug.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sparen op voeding?

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Wat is besparen op voeding ?

                              Als dat ten koste van kwaliteit gaat ben ik tegen, maar wie zegt dat duur altijd gezond is heeft het ook mis vrees ik,
                              het gaat er maar om wat de juiste bedoeling is van dat draadje.

                              In plaats van de zeer kostbare Russische kaviaar, die uit de kuit van steuren uit de Kaspische en de Zwarte Zee bestaat, kan men ook de wat minder dure rode kaviaar nemen, zalmkuit afkomstig uit Canada of Zweden, dat is ook besparen op voeding.

                              Voor wie in landelijk gebied woont, kan het kennen van wat boeren je soms wel wat laten besparen, ook het eten van seizoengebonden vruchten kan een heel verschil uitmaken, maar wil je aardbeien in putje winter, dan zal je moeten toegeven op zowel kwaliteit als prijs.



                              Taarten van de beste en duurste banketbakker van de streek zijn ook verre van een gezondheidskuur, wees gerust dat de contole op witte producten even hoog ligt als deze van een ander product, geen strengere controle op voedingsproducten dan wat naar de Aldi moet.
                              Zalmeieren vergelijken met kaviaar...
                              Als je ooit het geluk hebt van een sevruga, beluga of zelfs een osceitra te proeven, en dan spreken we nog niet over de witte kaviaar, zal je zelf een conclusie kunnen maken over hetgeen je beweert
                              D90 - D70 - F80 + glas

                              Comment

                              Working...
                              X