Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spanplafond

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • spanplafond

    heeft er iemand ervaringen (pos of neg) met spanplafonds. wij overwegen om er in onze living eentje te laten plaatsen.(9m x 5m)
    grt
    jan

  • #2
    Re: spanplafond

    Geen ervaring, maar we hebben er ook zelf voor gekeken.

    Wij hebben het niet gedaan. Redenen?

    - Is ie vuil, mag je beginnen afwassen, en dat gaat niet gemakkelijk.

    - beschadigingen kan je onmogelijk herstellen (scheuren, gaten)

    - een plafond in gyproc steken en schilderen is vééél goedkoper

    - ben je ooit het kleur beu, kan je niet veranderen.

    -...

    Meer na- dan voordelen

    Grt
    Tom

    Comment


    • #3
      Re: spanplafond

      Ik vind anders een spanplafond vele mooier afgewerkt. Je plafond krijg je ook nooit zo strak als met gyproc. Ik zie me trouwens ook gyproc niet afwassen (argument poster hierboven).

      Akoestische scoort een spanplafond beter dan gyproc.

      Kostprijs is relatief (je neemt ze toch niet mee wanneer je tijd gekomen is).
      Gyproc zou je zelf nog kunnen doen, maar dan moet je de imperfecties aanvaarden, en heb je nog eens te schilderen, spanplafond wordt voor je gedaan en is meteen perfect (maar je betaalt er wel voor).

      Comment


      • #4
        Re: spanplafond

        Een plafond steken in gyproc of ander materiaal (ik prefereer de platen van fermacel) kan je 100% glad krijgen als je je werk goed doe!
        En zowel latex als acrylverf zijn perfect afwasbaar.

        Acoustisch heb ik zo mijn twijfels of een vinyl velletje wel uberhout iets tegen houd van lawaai.

        Comment


        • #5
          Re: spanplafond

          Oorspronkelijk geplaatst door k.arnauts Bekijk bericht
          Ik vind anders een spanplafond vele mooier afgewerkt. Je plafond krijg je ook nooit zo strak als met gyproc. Ik zie me trouwens ook gyproc niet afwassen (argument poster hierboven).

          Akoestische scoort een spanplafond beter dan gyproc.

          Kostprijs is relatief (je neemt ze toch niet mee wanneer je tijd gekomen is).
          Gyproc zou je zelf nog kunnen doen, maar dan moet je de imperfecties aanvaarden, en heb je nog eens te schilderen, spanplafond wordt voor je gedaan en is meteen perfect (maar je betaalt er wel voor).
          Gyproc krijg je net zo strak als zo'n spanplafond. Je spanplafond kan zelfs mettertijd nog gaan doorhangen. Bekijk ze beiden eens na 20 jaar. Met een laagje verf maak je van je gyproc plafond eventjes een nieuw.

          Prijs is idd relatief. Je plaatst 3 gyprocplafonds voor 1 spanplafond.

          Gyproc afwassen kan perfect. En als het te erg word, overschilder je gewoon. Dat zie ik jou met je spanplafond niet doen .

          Comment


          • #6
            Re: spanplafond

            Dit probleem hebben we ook gehad en uiteindelijk gekozen (gelukkig) voor een gyproc.
            Redenen ?
            1) Het gyproc-plafond hangt zo'n 10cm lager dan het volle betonnen plafond en dus heb ik daartussen een ruimte.
            Indien ik kablering moet bijleggen, licht bijsteken ...
            2) We hebben enkele spots hangen en indien we een nieuwe spot moeten steken of iets anders is het gyprocplafond toch heel wat steviger dan een vinyl-spanplafond ...
            3) Het onderhoud van een gyproc is heel wat makkelijker dan een span...
            4) Ik zou eens willen de kwaliteit zien na 25-30 jaar. Ook in omstandigheden waar men met open keukens zit. De invloed van de vetten die zich willens nillens toch afzetten op meubilair, plafonds ... Als voorbeeld geboenwaste meubelen. Het oplosmiddel van de boenwas wordt beetje bij beetje verdampt en zet zich ergens anders neer, of verbindt zich met andere producten.
            5) Dat een gyproc niet even vlak is dan een span is nonsens. Wij zijn op dit probleem gestoten. Bij het hangen van de spots kon je duidelijk een oneffen valk zien midden het plafond. Aannemer opgebeld met de melding dat hij om zijn centen mocht komen na 20 uur.
            Hij kwam, zag en hoorde dat we niet akkoord, tevreden waren en dus niet betaalden gezien de slechte oplevering. Twee dagen nadien was alles zo vlak als een spiegel, herschilderd en dit zonder bijkomende kosten. Wij konent, aannemer kontent en zo heeft hij nog wat klanten via ons gekregen.
            Ok bij spanplafonten is een 100% vlakke spiegel niet altijd zeker. Heb er al verschillende gezien waar je zou bij schrikken.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #7
              Re: spanplafond

              Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
              Dit probleem hebben we ook gehad en uiteindelijk gekozen (gelukkig) voor een gyproc.
              Redenen ?
              1) Het gyproc-plafond hangt zo'n 10cm lager dan het volle betonnen plafond en dus heb ik daartussen een ruimte.
              Indien ik kablering moet bijleggen, licht bijsteken ...
              2) We hebben enkele spots hangen en indien we een nieuwe spot moeten steken of iets anders is het gyprocplafond toch heel wat steviger dan een vinyl-spanplafond ...
              3) Het onderhoud van een gyproc is heel wat makkelijker dan een span...
              4) Ik zou eens willen de kwaliteit zien na 25-30 jaar. Ook in omstandigheden waar men met open keukens zit. De invloed van de vetten die zich willens nillens toch afzetten op meubilair, plafonds ... Als voorbeeld geboenwaste meubelen. Het oplosmiddel van de boenwas wordt beetje bij beetje verdampt en zet zich ergens anders neer, of verbindt zich met andere producten.
              5) Dat een gyproc niet even vlak is dan een span is nonsens. Wij zijn op dit probleem gestoten. Bij het hangen van de spots kon je duidelijk een oneffen valk zien midden het plafond. Aannemer opgebeld met de melding dat hij om zijn centen mocht komen na 20 uur.
              Hij kwam, zag en hoorde dat we niet akkoord, tevreden waren en dus niet betaalden gezien de slechte oplevering. Twee dagen nadien was alles zo vlak als een spiegel, herschilderd en dit zonder bijkomende kosten. Wij konent, aannemer kontent en zo heeft hij nog wat klanten via ons gekregen.
              Ok bij spanplafonten is een 100% vlakke spiegel niet altijd zeker. Heb er al verschillende gezien waar je zou bij schrikken.

              Bij mij komt er nooit nog gyproc in mijn huis. Iemand die perfect gyproc plaatst moet nog geboren worden. Sedert enkele weken heeft een éénmansfirma uit Torhout mijn spanplafond gestoken en het is gewoon zaaaaalig. Rustgevend en de afwerking is super.
              Een nadeel het is duurder dan gyproc maar dat heb ik er wel voor over.

              Elite van Antwerpen had me ook prijs gegeven voor zo'n plafond met boordje en mijn man was er slecht van (prijs).

              Comment


              • #8
                Re: spanplafond

                Oorspronkelijk geplaatst door alinecrombez Bekijk bericht
                Bij mij komt er nooit nog gyproc in mijn huis. Iemand die perfect gyproc plaatst moet nog geboren worden. ).
                en wat voor curriculum vitae kan jij op tafel leggen dat van jou een autoriteit maakt op het gebied van gyproc.

                Veel succes met uw gespannen plafond.
                Afspraak binnen 5 jaar?
                D90 - D70 - F80 + glas

                Comment


                • #9
                  Re: spanplafond

                  Oorspronkelijk geplaatst door alinecrombez Bekijk bericht
                  Sedert enkele weken heeft een éénmansfirma uit Torhout mijn spanplafond gestoken en het is gewoon zaaaaalig.
                  Speciaal geregistreerd om reklame te maken ? Laat me raden; die éénmansfirma ..... ben jij
                  α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                  Flickr____No place to be

                  Comment


                  • #10
                    Re: spanplafond

                    Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                    Speciaal geregistreerd om reklame te maken ? Laat me raden; die éénmansfirma ..... ben jij
                    Ja, en ik ken meerdere Crombez uit Torhout en omstreken tot zelfs de aannemer Thijs Crombez ...
                    Misschien een voordeel als je uit de buurt bent ....
                    Maar soit, van Gyproc is wel geweten dat dit bij heel wat mensen allergie veroorzaakt. het is nu eenmaal een kunstmatig product. Maar Aline wordt vriendelijk uitgenodigd om eens te komen zien naar het plafond dat hier nu toch al ettelijke jaren zit, hangt 6m breedt op 11 m lang. nergens een scheur te zien en zo vlak als en spiegel. En er is tamelijk zwaar verkeer in de straat ...

                    Maar ik hoop dat je je na hetzelfde aantal jaren als wij je even happy voelt. Uiteindelijk ligt de keuze steeds persoonlijk en gelukkig maar.
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

                    Comment


                    • #11
                      Re: spanplafond

                      Oorspronkelijk geplaatst door alinecrombez Bekijk bericht
                      Bij mij komt er nooit nog gyproc in mijn huis. Iemand die perfect gyproc plaatst moet nog geboren worden. Sedert enkele weken heeft een éénmansfirma uit Torhout mijn spanplafond gestoken en het is gewoon zaaaaalig. Rustgevend en de afwerking is super.
                      Een nadeel het is duurder dan gyproc maar dat heb ik er wel voor over.

                      Elite van Antwerpen had me ook prijs gegeven voor zo'n plafond met boordje en mijn man was er slecht van (prijs).
                      Dan ken ik 5 mensen die nog geboren moeten worden...
                      (voelt wat sixth-sense achtig aan).

                      Alleszins,
                      Gyproc is echt wel perfect af te werken,
                      (ook als je het zelf doet).

                      als je het zelf doet is het gewoon een kwestie van advies opzoeken,
                      advies volgen, en alles rustig doen... niet gehaast willen werken...

                      ervaring met spanplafond heb ik dan weer niet.
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                      Comment


                      • #12
                        Re: spanplafond

                        persoonlijk als ik mijn goesting kon volgen zou ik ook een spanplafond nemen, vind het echt heel mooi strak uitzien dat je met geen ander alternatief kan bekomen, we zouden dan ook voor de hoogglans kiezen waardoor je een extra diepte (hoogte) gevoel krijgt door de weerspiegeling, alleen is het verschrikkelijk duur, de prijs loopt vooral op als je buiten de de normale hoeken nog extra binnen of buiten hoekjes hebt (omkasting rolluik, schouw, .... bijvoorbeeld). En de spotjes met hun "unieke" profielen die erbij worden geoffreerd zijn extreem duur voor wat het is.

                        Er werd mij ook verteld dat het niet echt compleet naadloos is zoals vaak beweerd, ze zijn steeds gelimiteerd tot bepaalde standaard bandafmetingen van de vinyl, dus als je heel goed kijkt zie de de naden. Voordeel voor ons was ook, dat het helemaal op het einde van de verbouwingenswerken kon gebeuren op 1 dag, zonder te veel meubelen te moeten verplaatsen, niks afplakken, bedekken, maakt geen vuil en stof tijdens plaatsen.

                        Maar met de reeds vernoemde (mogelijke) nadelen en de kostprijs hebben we toch hiervan afgezien. Tis wat je wilt he, kies je voor uw budget, het praktische, duurzame, onderhoudsvriendelijke of gewoonweg wat je echt mooi vindt, met eender welk systeem zal je voor -en nadelen hebben.
                        Last edited by Jays; 17 februari 2012, 09:23.

                        Comment


                        • #13
                          Re: spanplafond

                          Reclame hoef ik hier zeker niet te maken, het is mijn eigen bemerking wat ik zelf gezien heb. Het produkt GYPROC heb ik niet afgebroken, maar ik kan u foto's geven van hoe het hier was. Gyproc in de kamers boven zijn een ramp, en uitgevoerd door onderaannemers van Hyboma (???). 2 jaar staat het huis en het is met niks te herstellen.

                          Dus hiervoor is Gyproc voor mij gescheten.

                          Maar als je nu toch bezig bent met vergelijken, mag mij iemand prijs doorgeven per m² gyproc en aub niet met van die Poolse foefelaars en we spreken wel anders. En wel volledig afgewerkt hé, geplakt en geschilderd.

                          En van uitgepleisterde plafonds moet de eerste ook nog geboren worden. Denk dat 80 % al oostblokkers zijn en hun bazen zijn al even zindelijk ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: spanplafond

                            Oorspronkelijk geplaatst door alinecrombez Bekijk bericht
                            Reclame hoef ik hier zeker niet te maken, het is mijn eigen bemerking wat ik zelf gezien heb. Het produkt GYPROC heb ik niet afgebroken, maar ik kan u foto's geven van hoe het hier was. Gyproc in de kamers boven zijn een ramp, en uitgevoerd door onderaannemers van Hyboma (???). 2 jaar staat het huis en het is met niks te herstellen.

                            Dus hiervoor is Gyproc voor mij gescheten.

                            Maar als je nu toch bezig bent met vergelijken, mag mij iemand prijs doorgeven per m² gyproc en aub niet met van die Poolse foefelaars en we spreken wel anders. En wel volledig afgewerkt hé, geplakt en geschilderd.

                            En van uitgepleisterde plafonds moet de eerste ook nog geboren worden. Denk dat 80 % al oostblokkers zijn en hun bazen zijn al even zindelijk ...
                            Wie bij U de zaken verknoeid hebben heb ik niets mee te maken...
                            Als je verbouwingen hebt gedaan zonder architect moet je kijken wat je in je contract hebt staan.
                            Indien je met de architect hebt gebouwd moet je maar eens tot bij hem gaan en hem op zijn verantwoordelijkheden duiden ...
                            VInd trouwens een zeer gewaagde en gedrufde uitspraak dat van de 80% oostblokkers en bazen ... Teveel naar 'thuis' gekeken ?
                            Vakmanschap is meesterschap en dat betaal je nu eenmaal. Maar inderdaad het is ook niet altijd juist dat het duurste het beste is.
                            ZIe het als in de fotografie. Iedereen denkt foto's te kunnen nemen en denkt te kunnen werken als 'pseudo'-zelfstandige. De vrager wil het zo goedkoop mogelijk, de uitvoerder is niet vlug content en is de mening toegedaan dat hij de beste is.
                            Nu, we zullen eens praten wanneer jouw plafond er 2 of 5 jaar hangt. Bewaartijd van appelen met de bwaartijd van appelen vergelijken. Twee jaar voor de ene moet over twee jaar voor de andere worden vergeleken.

                            Goedkope werklui voorstellen ? Wat is goedkoop. Het kan best dat de voor jouw goedkoopste uiteindelijk de duurste is omdat hij bv een aantal zaken niet opneemt in zijn offerte en de duurdere wel.
                            Een offerte moet goed gedetailleerd zijn en dan kan je pas vergelijken. En dan moet je nog de inhoud begrijpen ook.

                            Ook ik kan foto's tonen van hoe het hier wel is na 30 jaar en wel met behulp van Gyproc.
                            Ik kan je foto's tonen van een doekplafond waar je zelfs geen cent zou voor willen geven en dat na slechts 2 jaar.
                            Zo zie je maar.
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • #15
                              Re: spanplafond

                              Het huis dat ik 4 jaar geleden gekocht heb heeft een spanplafond, dat hing daar al 5 jaar... Niks doorzakkingen en nog steeds spierwit, er wordt natuurlijk wel niet gerookt in ons huis, dat doe ik buiten wegens de kinderen...
                              Ik heb die factuur meegekregen van de vroegere eigenaar en hoewel ik het niet meer exact weet was ik toch serieus verschoten van de prijs...
                              Tommy
                              My homepage : www.digitalviolence.be

                              Comment

                              Working...
                              X