Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spam

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spam

    hmmm,

    de laatste tijd worden hier toch veel topic's geplaatst die totaal losstaan van fotografie!
    of de duidelijk spam zijn!

    of ben ik zowat de enige die dit vind?
    nikon stuff

  • #2
    Re: Spam

    Hey juppekes

    Ik had die vraag ook al eens gesteld begin dit jaar

    Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.


    Maar dat uitroepteken en de mod's zijn super hoor

    Zo'n topic word dan altijd zeer vlug verwijderd

    Ik heb er net twee gemeld

    Eentje met zo'n scream masker en een ander voor siliconen BH's
    Last edited by Mriya; 2 augustus 2011, 06:39.
    Bootjes

    Comment


    • #3
      Re: Spam

      het is me ook opgevallen ja...

      zou er ergens in vBulletin een "bug" zitten waardoor geautomatiseerde registraties wel mogelijk is?
      Ik meen me te herinneren bij de registratie (laaaaang geleden) dat er toch een anti-spam-trap bijzat?
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: Spam

        valt wel op, de laatste 2/3 weken komer er massa's spam berichten binnen!
        je kan die wel allemaal rapporteren.
        maar das zo ambetant, das net alsof je telkens de mod's op hun vingers tikt vind ik.
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Spam

          Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
          valt wel op, de laatste 2/3 weken komer er massa's spam berichten binnen!
          je kan die wel allemaal rapporteren.
          maar das zo ambetant, das net alsof je telkens de mod's op hun vingers tikt vind ik.
          Ti's echt zielig wat ze erop zetten. Moet Bd nog meer afgeschermd worden, of zelfs prive?

          Comment


          • #6
            Re: Spam

            Een aantal reacties gegeven hebben voordat je zelf een (spam) topic kan starten, is dat geen remmer?
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

            Comment


            • #7
              Re: Spam

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Ti's echt zielig wat ze erop zetten. Moet Bd nog meer afgeschermd worden, of zelfs prive?
              Onze vaste klant is weer terug Rudy
              Telkens een andere nick en in bar slecht Nederlands.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Spam

                Ik heb er ook al gemeld, da's niet op de vingers tikken van de mods maar vermits ze niet alles direct kunnen gezien hebben, is het gewoon helpen....

                BTW, sommige forumsoft laat toe in te stellen dat je geen links plaatst in je eerste posting. Ideetje?
                Eerste (twee?) postings moderated zetten?
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: Spam

                  Geloof me, wij breken er ook ons kop over. We reageren zo vlug mogelijk op jullie uitroeptekens (soms wel vijf-zes KBs voor hetzelfde spambericht, maar dat kunnen jullie niet weten), maar dan nog blijft zo'n bericht vaak lang genoeg staan dat jullie op die topic gereageerd hebben. Mijn voorstel: wel KB (kwalijk bericht) sturen, maar niet op reageren.
                  En niet op die links klikken, want dat brengt die kerels alleen maar geld op.
                  Daarstraks had ik er trouwens eentje te pakken vooraleer ook maar enig KB verstuurd was. Knap, hé!
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Spam

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    ...
                    Daarstraks had ik er trouwens eentje te pakken vooraleer ook maar enig KB verstuurd was. Knap, hé!
                    Niet echt. Eigenlijk pure sjaans, hé?

                    @ modteam
                    Ik ken eigenlijk niks van forum software, maar weet toevallig dat voor vBulletin (alleen vBulletin???) een plugin bestaat met de naam Spam-O-Matic die verdachte posts in een "moderating queue" plaatst.
                    Wat precies onder 'verdacht' hoort, daar ben ik niet zeker van, want als dat - naar ik veronderstel - o.a. links zijn (kan vanalles zijn, maar ook naar foto's bijvoorbeeld of een eigen website) heb je een volledige dagtaak. Maar misschien is "verdacht" ook instelbaar?
                    Allez, ik wou alleen maar zeggen dat het bestaat.


                    Iets anders: wat ik hier nog niet gezien heb, maar op andere fora wel, zijn schijnbaar onschuldige posts met een (spam)link in de handtekeningen. Stel je voor dat achter "mijn fotosite" een reclame site, of erger, malwaresite zit verscholen.


                    @ On4bam
                    Geen slecht idee, maar een beginnend forumlid het recht ontzeggen om links, dus ook foto's, te posten is een oplossing met nadelen. Eerstens hoeveel posts vooraleer links mogen? 2? 5? 10? Zet het laag (bijv 2) en als spammer post je 2 korte comments : Mooie foto! Prachtige kleuren!, ... en dan spammen maar
                    Zet je het hoger, maak je het beginnende leden het extra moeilijk om foto's te posten en advies te vragen of een link naar een toestel bij KB of elders ("is dit een goede keuze"?).

                    Comment

                    Working...
                    X