Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Soms wel en soms geen euro-teken met ctrl-alt-5 toets. Ik snap er niks van.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Soms wel en soms geen euro-teken met ctrl-alt-5 toets. Ik snap er niks van.

    Ik sukkel al een tijdje met het euro-teken, dat ik hier probeer te doen met ctrl-alt-5...en dan krijg ik dit: ¬ (een streepje met een haakje aan het einde). Ik probeer met alt-gr-5 en dan krijg ik: ¬. Doe ik dat in word of in het internet explorer adres vel, dan zie het euro-teken wel. Hoe kan dit .

    Besturingssysteem: Windows 7 en een Logitech MX5500 QWERTY-toetsenbord, taal ingesteld: Nederlands en toetsenbordindeling: VS-internationaal.

    Het vreemde is dat ik het vroeger wel met ctrl-alt-5 het euro-teken kon oproepen.
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

  • #2
    Re: Soms wel en soms geen euro-teken met ctrl-alt-5 toets. Ik snap er niks van.

    Nu breekt mijn klomp: In internet explorer met google doe ik ctlr-alt-5 en ik krijg ¬. In hetzelfde internet explorer venster bovenaan in het adresbalkje met ctrl-alt-5 en ik krijg €. In word krijg ik weer wel €, maar in outlook.com (vroegere hotmail) krijg ik weer ¬. Wat is hier aan de hand ???
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

    Comment


    • #3
      Re: Soms wel en soms geen euro-teken met ctrl-alt-5 toets. Ik snap er niks van.

      Ik krijg het € teken met Alt Gr en e wel met een Azerty bord!
      Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

      Comment


      • #4
        Re: Soms wel en soms geen euro-teken met ctrl-alt-5 toets. Ik snap er niks van.

        doe es alt gr E

        grts
        je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
        www.korandoke.be

        Comment


        • #5
          Re: Soms wel en soms geen euro-teken met ctrl-alt-5 toets. Ik snap er niks van.

          Nee niet mogelijjk: ik krijg een é teken met die combinatie met een QWERTY-toetsenbord. Het probleem ligt aan Internet Explorer. Ik heb daarnet zowel in het adresvenstertje als in het zoekvenstertje van google ctrl-alt-5 ingetikt en.....€ gekregen. Het is dus Internet explorer die toetsencombinatie niet goed vertaalt naar €.

          Weg met Internet Explorer dus....
          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

          Comment


          • #6
            Re: Soms wel en soms geen euro-teken met ctrl-alt-5 toets. Ik snap er niks van.

            stel je toetsenbord in op,
            NL Dutch (Netherlands)
            United States-International
            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
            www.korandoke.be

            Comment


            • #7
              Re: Soms wel en soms geen euro-teken met ctrl-alt-5 toets. Ik snap er niks van.

              Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
              .... Ik heb daarnet zowel in het adresvenstertje als in het zoekvenstertje van google ctrl-alt-5 ingetikt en.....€ gekregen.
              test...
              ___
              €....hier ook.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Soms wel en soms geen euro-teken met ctrl-alt-5 toets. Ik snap er niks van.

                Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                stel je toetsenbord in op,
                NL Dutch (Netherlands)
                United States-International
                Als je goed gelezen hebt: had ik al gedaan. Het ligt gewoon aan Internet Explorer, die knettergek reageert. In het zoekvenstertje van Google: ¬ (met ctrl-alt-5), maar in het bovenste adresveld voor het intikken de url: € (eveneens: ctrl-alt-5). Rara, hoe kan dit. Gisterenavond nog Firefox geïnstalleerd en die had het probleem niet. Blijkbaar wordt die toetsencombinatie in html (of zoiets) van een willekeurig browser pagina niet goed opgevangen/verwerkt in IE en krijg ik ¬ ipv €. Het feit dat ik vertelde dat het probleem niet ligt aan de toetsenbord/invoertaalinstelling bewijst dat het enkel en alleen gebeurt in een browservenster zelf in IE. Overal in Windows (word, zelfs het url-invoervenster van IE etc.) krijg ik netjes mijn € met ctrl-alt-5 behalve in op een pagina zelf van IE.
                Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Soms wel en soms geen euro-teken met ctrl-alt-5 toets. Ik snap er niks van.

                  alt + 0128 werkt ook niet ?

                  grts
                  je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                  www.korandoke.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Soms wel en soms geen euro-teken met ctrl-alt-5 toets. Ik snap er niks van.

                    Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                    alt + 0128 werkt ook niet ?

                    grts
                    Idem: wel in het url-invoervakje van IE, maar niet in een willekeurig pagina van het internet. Ik kan alle mogelijjke toetsenbordcombinaties in zowel AZERTY als QWERTY-toetsenbord. In elk willekeurig programma lukt het ook....behalve in een pagina dat geopend is met IE. Met Firefox lukt het wel.
                    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                    Comment

                    Working...
                    X