Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

    Zal België volgen? KLIK

  • #2
    Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

    Ik vond toch al dat je op veel zéér bochtige D wegen in Frankrijk wel erg hard mocht rijden
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

      Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
      Ik vond toch al dat je op veel zéér bochtige D wegen in Frankrijk wel erg hard mocht rijden
      Maar in tegenstelling tot België staat elke gevaarlijke bocht mooi aangegeven dmv een bordje.
      En ik heb reeds meermaals ervaren wanneer je Fr. dergelijk bordje ziet, je toch beter wat kan afremmen.

      Comment


      • #4
        Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Maar in tegenstelling tot België staat elke gevaarlijke bocht mooi aangegeven dmv een bordje.
        En ik heb reeds meermaals ervaren wanneer je Fr. dergelijk bordje ziet, je toch beter wat kan afremmen.
        Precies zo is het. Als de situatie in Nederland de leerschool is zul je de eerste paar bochten in Frankrijk met gierende banden moeten nemen
        http://www.smuttynose.nl

        Comment


        • #5
          Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

          Zeg dat eens aan de fransen... zelfs op nog kleinere banen rijden die 100 en meer.

          Comment


          • #6
            Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            Zeg dat eens aan de fransen... zelfs op nog kleinere banen rijden die 100 en meer.
            Ik vind het erg meevallen. De Fransen doen het juist in hun broek voor de flitscamera's. Zij rijden de laatste jaren zéér kalmpjes
            http://www.smuttynose.nl

            Comment


            • #7
              Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

              Het leven is niet mooi meer. We verzuipen van de altijd maar strengere regels.
              Alles wordt zodanig kort en strak gehouden zodat we met zijn allen gaan doodgaan aan de saaiheid..... maar ons eerst blauw betalen aan de infrastructuur die ons controleert.
              Wie kent er een programma om de nummerplaat van de auto al rijdend te fotoshoppen? Wedden dat ze dat ook gaan verbieden!
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • #8
                Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

                Op D wegen van 90 naar 80, dan is het nog steeds 30 meer dan bij ons.
                Of is dat niet zo misschien?
                Bijna alle wegen waar het vroeger 90 was zijn ondertussen omgevormd naar ofwel 70 ofwel 50 en sommige plaatsen zelfs naar30.
                En hoe verder men vordert in de jaren, hoe minder 70 er blijft en hoe meer 50 men ziet.
                Nog een beetje en ze kunnen auto's terug goedkoper maken want ABS en tractie controle zal overbodig worden.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

                  Ik zie geen probleem, hier mag je op veel plaatsen 90 rijden maar staat dan een extra bordje dat je ff 70 moet, dan weer niet, dan weel wel.
                  Zo was er enkele weken geleden ook sprake om het hier naar 70 te brengen om die zaken te vereenvoudigen.

                  Gezien onze wegen toch vol zitten zie ik geen ander optie om onze wegen veilig te houden jammer genoeg.

                  Wij hebben nog het geluk gehad dat we in de tijd dat de dieren nog konden praten, hebben kunnen scheuren aan welke snelheid we ook wilden en nooit gepakt werden. Maar die tijden zijn voorbij.

                  Wie nog es goed van het zotteke wil zijn moet dat maar gaan doen op een circuit.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

                    Het probleem is niet de snelheidsbeperkingen en de drukte, het probleem is het misbruik dat de overheid maakt van de snelheidscontroles.
                    Ze zetten bewust plots een bord met een veel lagere snelheid dan wat menselijk is en waar zich niemand aan verwacht met net erna een radar om er zoveel mogelijk te flitsen.
                    Ik zeg daarmee niet dat geen enkele snelheidsbeperking of controle nut heeft.

                    Een voorbeeld, eens zien hoeveel er geflitst gaan worden in Leuven de volgende maanden.
                    De viaduct aan de Stella is volledig vernieuwd en sinds enige tijd weer open, komende van Gasthuisberg naar de Stella was het altijd 90 gedurende jaren en daar stond ook al jaren een flitspaal.
                    Maar bijna niemand werd daar geflitst ... dus hebben ze dat opgelost.
                    Het is nog steeds 90 op de ring om Leuven in die omgeving, enkel hebben ze nu een meter of twee voor die flitspaal plots een bord 70 gezet ... gegarandeerd dat de meeste mensen die daar jaren passeerden in het begin grote kans hebben om geflitst te worden.
                    Akkoord, het bord staat er en ge moet u daar aan houden maar het staat er specifiek net voor de flitspaal om er zoveel mogelijk te pakken want wie het bord ziet en afremt is er al voorbij voor hij voldoende afgeremd heeft ... of ge moet gevaarlijk op de rem gaan staan en dus een groter gevaar betekenen dan wanneer je gewoon 90 zou blijven rijden.
                    En als het file is ... dan kan natuurlijk niemand geflitst worden, maar het is gelukkig om middernacht nog geen file.
                    Last edited by VerSeg; 21 januari 2014, 23:00.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                      Zeg dat eens aan de fransen... zelfs op nog kleinere banen rijden die 100 en meer.
                      Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                      Ik vind het erg meevallen. De Fransen doen het juist in hun broek voor de flitscamera's. Zij rijden de laatste jaren zéér kalmpjes
                      Inderdaad ! Daar waar ik pakweg 10 jaar geleden van de Fransen dacht dat ze reden gelijk halve zotten zijn ze op enkele jaren tijd enorm rustig geworden.
                      Wanneer ik nu na drie weken vanuit Frankrijk terug in België kom zie ik meteen dat er hier heel wat krankzinnige zotten achter het stuur zitten.

                      Het lijkt de omgekeerde wereld wel... Je ziet welke impact het heeft om campagnes te houden en controles uit te voeren.
                      Maar natuurlijk niet zoals in dit ****land waar ze éénmaal per jaar grondige controles doen.
                      Last edited by kirsten_dl; 22 januari 2014, 00:02. Reden: n.v.t.
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

                        Hallo,

                        Het probleem hier is dat de situatie vaak zeer onduidelijk is qua snelheid op de secundaire wegen ...
                        En ja, de GPS kan daarbij helpen, en onze huidige wagen heeft "bordherkenning" en geeft die netjes weer op het dashboard ... maar de helft van de tijd lijkt het wel een stroboscoop die maar steeds van 50 naar 30 naar 70 en in alle mogelijke varianten springt ... En dat is dus zeer verwarrend want op den duur weet je het niet meer.
                        Je moet bv. de N80 maar eens nemen.

                        Jaja
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

                          Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                          Maar natuurlijk niet zoals in dit ****land waar ze éénmaal per jaar grondige controles doen.
                          Dan weet ik niet of jij ook maar één keer per jaar buiten komt, maar ik zie wel degelijk dagelijks flitspalen en mobiele controles ... en ook in Wallonië.
                          Misschien hou jij je ook aan de regels en merk je ze gewoon niet op maar zijn er wel anderen die het aan de rekening zien waar ze stonden.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Dan weet ik niet of jij ook maar één keer per jaar buiten komt, maar ik zie wel degelijk dagelijks flitspalen en mobiele controles ... en ook in Wallonië.
                            Misschien hou jij je ook aan de regels en merk je ze gewoon niet op maar zijn er wel anderen die het aan de rekening zien waar ze stonden.
                            Ik kom heel vaak buiten, dagelijks en af en toe met de wagen omdat ik veel afstanden en verplaatsingen liefst per fiets doe.
                            Om "mijn milieu" te sparen, mijn conditie en gezondheid op peil te houden.
                            Ik ga niet beweren dat ik nooit een fout heb gemaakt of zal maken maar ik houdt mij altijd aan de verkeersregels.

                            En nee, ik hoef niet voor controles te vrezen.
                            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

                              Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                              ......., en onze huidige wagen heeft "bordherkenning" en geeft die netjes weer op het dashboard ... maar de helft van de tijd lijkt het wel een stroboscoop die maar steeds van 50 naar 30 naar 70 en in alle mogelijke varianten springt ... En dat is dus zeer verwarrend want op den duur weet je het niet meer.
                              je hoort ook op de weg te kijken en naar de borden.
                              en niet op dat schermpje in je auto.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X