Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    je hoort ook op de weg te kijken en naar de borden.
    en niet op dat schermpje in je auto.
    grt,bouk.
    Ik kijk en luister naar mijn Coyote. Dubbelcheck, en het helpt.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #17
      Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Ik kijk en luister naar mijn Coyote. Dubbelcheck, en het helpt.

      Al een keer 's nachts door Frankrijk gereden?
      Ik wel. Nooit niet meer.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #18
        Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Ik kijk en luister naar mijn Coyote. Dubbelcheck, en het helpt.
        Ik hou me aan de verkeersregels......en het helpt.

        Comment


        • #19
          Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

          Hoe meer flitspalen en andere snelheidscontroles hoe beter. Het mogen voor mijn part ook allemaal 'flitsvallen' zijn.
          Want hoe meer deze de staatskas vullen, hoe minder ze bij jan met de pet moeten gaan halen .

          Comment


          • #20
            Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Al een keer 's nachts door Frankrijk gereden?
            Ik wel. Nooit niet meer.
            Jazeker en ik ben niks gewaar geworden.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #21
              Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Jazeker en ik ben niks gewaar geworden.
              Haha
              "Tu est bon"
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #22
                Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Het probleem is niet de snelheidsbeperkingen en de drukte, het probleem is het misbruik dat de overheid maakt van de snelheidscontroles.
                Ze zetten bewust plots een bord met een veel lagere snelheid dan wat menselijk is en waar zich niemand aan verwacht met net erna een radar om er zoveel mogelijk te flitsen.
                Ik wil zeker niet grof of beledigend zijn, maar dat is klinkklare onzin.
                http://www.myricreaties.be

                Comment


                • #23
                  Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Haha
                  "Tu est bon"
                  Tu es même formidable.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #24
                    Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Al een keer 's nachts door Frankrijk gereden?
                    Ik wel. Nooit niet meer.
                    Ja, met de nachttrein, jááren terug.
                    Zalig.

                    Spijtig dat deze niet meer rijden vanuit België.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Al een keer 's nachts door Frankrijk gereden?
                      Ik wel. Nooit niet meer.
                      Ja meer dan eens, zelfs een tijdlang alle dagen (ben van Menen en werkte in Fr).
                      't Is daar even donker als hier hoor, buiten Parijs natuurlijk.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Al een keer 's nachts door Frankrijk gereden?
                        Ik wel. Nooit niet meer.
                        Dikwijls Theo, wat is het probleem

                        Comment


                        • #27
                          Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

                          Probleem is dat gewestwegen nogal dikwijls door dorpen passeren, anders zou het vrij simpel zijn,
                          gewestwegen 80 Km/h drie en viervaks verbindingswegen 100 Km/h snelwegen 130 Km/h
                          steden en gemeenten 50 Km/h en schoolbuurt en woonwijken 30 Km/h.
                          En geef de zijaflijning van de wegen een kleur.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Het probleem is niet de snelheidsbeperkingen en de drukte, het probleem is het misbruik dat de overheid maakt van de snelheidscontroles.
                            Ze zetten bewust plots een bord met een veel lagere snelheid dan wat menselijk is en waar zich niemand aan verwacht met net erna een radar om er zoveel mogelijk te flitsen.
                            Ik zeg daarmee niet dat geen enkele snelheidsbeperking of controle nut heeft.

                            Een voorbeeld, eens zien hoeveel er geflitst gaan worden in Leuven de volgende maanden.
                            De viaduct aan de Stella is volledig vernieuwd en sinds enige tijd weer open, komende van Gasthuisberg naar de Stella was het altijd 90 gedurende jaren en daar stond ook al jaren een flitspaal.
                            Maar bijna niemand werd daar geflitst ... dus hebben ze dat opgelost.
                            Het is nog steeds 90 op de ring om Leuven in die omgeving, enkel hebben ze nu een meter of twee voor die flitspaal plots een bord 70 gezet ... gegarandeerd dat de meeste mensen die daar jaren passeerden in het begin grote kans hebben om geflitst te worden.
                            Akkoord, het bord staat er en ge moet u daar aan houden maar het staat er specifiek net voor de flitspaal om er zoveel mogelijk te pakken want wie het bord ziet en afremt is er al voorbij voor hij voldoende afgeremd heeft ... of ge moet gevaarlijk op de rem gaan staan en dus een groter gevaar betekenen dan wanneer je gewoon 90 zou blijven rijden.
                            En als het file is ... dan kan natuurlijk niemand geflitst worden, maar het is gelukkig om middernacht nog geen file.
                            We kennen allemaal wel voorbeelden van onozele boetes, jaren geleden, komt mijn broer van zijn werk, langs de weg Roeselare Menen,
                            ter hoogte van Beitem is een grote stock, die tijdens de dag nogal wat volk over de vloer krijgt, en een parking heeft liggen langs
                            de overkant van de weg, hebben ze zone 50 gemaakt, met een oversteekplaats, na 19 U is die zaak gesloten, mijn broer, is er na 22U
                            geflitst, als er geen kat op de baan was, dat soort dingen vind ik dan niet normaal.

                            Mischien heb je wel voor een stuk gelijk Verseg, hier vlakbij (in Staden) staat, staat een bord 50 MET vlak daar achter een flitspaal,
                            gewoon langs een invalsweg, geen bebouwde kom of gevaarlijk punt, kortom zonder enige denkbare reden.
                            Enkele weken geleden sprak ik daar over met iemand die daar meer van af weet, weet je wat zijn antwoord was, "je hebt gelijk,
                            maar weet je wie daar woont langs dat stuk weg..."

                            Comment


                            • #29
                              Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

                              Allemaal goed en wel, maar hier zijn ze toch al jaaaaren bezig met van alle A- en B-wegen nu F-wegen te maken!?
                              Drievaks "steenwegen" zijn zo goed als allemaal teruggebracht naar 2 rijvakken. Op verkeerswisselaars hebben ze intussen al meer witte verf gesmeerd dan wat er vroeger in gans het land te vinden was, enkel om van die reusachtige gestreepte verboden-te-rijden-stroken te maken.
                              Ringwegen rond steden worden één voor één teruggebracht naar 1 rijvakje in elke richting. Als ze de nu ongebruikte beton en asfalt opbreken, kunnen ze er de Noordzee mee vullen. Zijn de lage landen direct beschermd tegen het stijgende zeeniveau.
                              Tot voor een paar jaar kon je op de rustige wegen in de provincies waar nog ruimte is overal 90 rijden. Verleden tijd: 70 is snel genoeg. Is veel veiliger voor de koeien in de wei en de bomen op de hei.
                              En leg er nog maar een reeks snelheidsdrempels (as-breek-drempels) bij of zet bloembakken, paaltjes en andere obstakels om de rijvaardigheid aan te scherpen.
                              Je hangt dan nog geregeld achter snelheidsduivels die OVERAL 30 tot 40 per uur rijden. (Hebben hun rijbewijs wellicht bij een doos ontbijtgranen gekregen.)
                              De dag dat we met z'n allen stilstaan zal Crevits komen kakelen dat het allemaal veel veiliger geworden is. Stilstaan is dan de nieuwe norm.
                              Dan is het mobiliteitsprobleem inderdaad opgelost... want mobiel zijn we dan al lang niet meer.

                              Van 90 naar 80 is misschien NIET ALTIJD een slecht idee... maar met zekerheid ook een te algemene regel.
                              Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                              Oók wandelen met GPS?

                              Comment


                              • #30
                                Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                                Het leven is niet mooi meer. We verzuipen van de altijd maar strengere regels.
                                Alles wordt zodanig kort en strak gehouden zodat we met zijn allen gaan doodgaan aan de saaiheid..... ...
                                Goh .. alleszins toch nog een vriendelijkere dood dan door een idioot doodgereden te worden aan 90Km/u

                                Comment

                                Working...
                                X