Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SMS-parkeren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SMS-parkeren

    Iemand dit al uitgeprobeerd?
    De uitleg dat ze geven is mooi maar er zit toch ook een addertje onder het gras!
    "Betaal nooit meer dan nodig" is hun belofte maar zover is het toch niet gekomen met de eerste ervaring dat ik ermee heb.
    Eens in Leuven uitgeprobeerd, SMS gestuurd bij aankomst en eentje bij vertrek. De prijs was 2,25€ (kreeg ik via SMS) wat redelijk correct bleek.

    Je stuurt een SMS bij het begin en ze bevestigen dit per SMS, je stuurt een nieuwe SMS als je eindigt en dit wordt bevestigd per SMS ... allemaal simpel om doen.
    Nu komt het eigenlijk waar het om draait, meer geld uit uw beugel halen i.p.v. minder!
    Elke SMS kost je 0,15€ (betalende dienst), dus 4 x 0,15€ voor één parkeerbeurt.
    Op de factuur dat je per mail krijgt staat dan nog eens 0,25€ niet gespecifiëerde servicekosten.
    Die parkeerbeurt van 2,25€ komt dus al op 2,25 + 0,60 + 0,25 = 3,10€ of bijna 38% duurder dan met muntstukken. Het gaat hem niet om fortuinen natuurlijk maar als een hoop mensen dit doen maakt het voor hen veel uit.
    Als je 4 keer parkeert ben je toch al 2,40€ aan SMS kwijt of om even terug te keren ongeveer 100BEF om te "mogen" betalen. Je krijgt wel een SMS maar met munten een ticket.
    Akkoord dat je met munten soms te veel betaalt en dat dit systeem verder wel handig is, je moet wel geen platte batterij krijgen met je GSM of je kan je parkeersessie nooit beëindigen voor je aan het maximum tarief zit.

    Ja, voor de rest is dat wel simpel in gebruik en handig als je geen muntstukken hebt. Het heeft dus voor- en nadelen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  • #2
    Re: SMS-parkeren

    Ik heb het nog nooit geprobeerd, ik betrouw het niet helemaal.
    En zoals ik nu lees zit er inderdaad een addertje onder het gras.
    Maar het systeem met muntstukken is helemaal oneerlijk: als je zeker wil zijn dat je niet over de maximumtijd gaat, betaal je altijd te veel. Je betaalt dus altijd een deel voor iets wat je niet krijgt (parkeertijd).
    Niet moeilijk dat sommigen van de "parkeermaffia" spreken.
    Parkeren is big business geworden.
    Volgens mijn redenering moet parkeren gratis zijn: de openbare weg is van iedereen. En we betalen er al belasting voor. En rijtax.
    We betalen toch ook geen ticketjes om over het voetpad te mogen wandelen?
    Last edited by Control-Z; 6 augustus 2009, 03:53.

    Comment


    • #3
      Re: SMS-parkeren

      Niet betalen Dan riskeer je hoogstens een 'dagboete' van 15 euro. Als je dus 7 keer niet zou betalen en je krijgt op die 7 keer toch een boete, dan sta je nog 'kifkif'.
      Nu... in Leuven stad moet je dat niet proberen
      Ben je in Leuven stad dan niet beter af om een van de grote betaalparkings te gebruiken? Ik weet het niet, ik ga nooit met de auto naar Leuven stad (omwille van het parkeerprobleem), maar ja soms kun je niet anders natuurlijk.
      Toch bedankt om dat rond SMS-parkeren te laten weten. Mij leek het een goed initiatief, maar inderdaad wel schandalig dat ze er op allerlei manieren nog geld meer proberen uit te sleuren

      Het 15-minuten-gratis-bonnetje vind ik dan wel weer toppie.
      Al doende leert men...

      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: SMS-parkeren

        Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
        Niet betalen Dan riskeer je hoogstens een 'dagboete' van 15 euro. Als je dus 7 keer niet zou betalen en je krijgt op die 7 keer toch een boete, dan sta je nog 'kifkif'.
        Nog beter: niks betalen en kijken als er al iemand anders een boete gekregen heeft. Zo ja, vantussen zijn ruitenwissers halen en tussen de jouwe steken. Als ze passeren denken ze dat je al een boete gekregen hebt en laten ze je met rust.
        Controleren ze toch de boete, dan krijg je er alsnog ene, net zoveel alsof je niet betaald zou hebben. Er kan trouwens niemand bewijzen dat jij die boete van iemand anders tussen jouw ruitenwissers stak...

        Mvg,
        Frederic

        Comment


        • #5
          Re: SMS-parkeren

          Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
          Nog beter: niks betalen en kijken als er al iemand anders een boete gekregen heeft. Zo ja, vantussen zijn ruitenwissers halen en tussen de jouwe steken.
          Ooooh Frederic.. .dat durf ik niet , maar als ik ooit een boete zou krijgen zonder dat ik een briefje onder mijn ruitenwisser vond, dan weet ik jete vinden
          Al doende leert men...

          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: SMS-parkeren

            Ik vind het geweldig dat SMS parkeren.
            Als je in een ondergrondse gaat staan dan ben je meer kwijt.
            Gemakkelijk als je geen kleingeld bij je hebt.
            En anders met de fiets dat is mijn alternatief..
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: SMS-parkeren

              Ik kan niet met SMS parkeren, want ik heb geen gsm.

              Gaan ze binnenkort iedereen verplichten om een gsm te kopen, of mag je dan niet meer parkeren als je geen gsm hebt?
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: SMS-parkeren

                wie heeft in deze tijd geen GSM ??
                I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work

                Comment


                • #9
                  Re: SMS-parkeren

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                  Niet betalen Dan riskeer je hoogstens een 'dagboete' van 15 euro.
                  wablieft? In Antwerpen is het tarief 23 euro!
                  Maar ja, dat is dan ook een wereldstad he.
                  Heeft niets meer met parkeerbeleid te maken zoals ze beweren, maar alles met geldklopperij.

                  Comment


                  • #10
                    Re: SMS-parkeren

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                    Ooooh Frederic.. .dat durf ik niet , maar als ik ooit een boete zou krijgen zonder dat ik een briefje onder mijn ruitenwisser vond, dan weet ik jete vinden
                    Ten eerste is dat geen boete, een parkeerwachter kan geen boetes uitschrijven.
                    Ten tweede, heeft één of andere onverlaat jouw bonnetje weggenomen, dan krijg je gewoon een herinnering zonder meerkost. Hier in Hasselt is dat toch zo, zegt de ervaringsdeskundige.

                    Mvg.
                    Robert
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                    Comment


                    • #11
                      Re: SMS-parkeren

                      Ik wou net zeggen "In Antwerpen is dat 21€"; nu blijkt het al 23€ te zijn. Lang geleden dat ik een boete heb gehad... Sms-parkeren, doe ik altijd als ik met de wagen moet gaan werken, werkt schitterend

                      Comment


                      • #12
                        Re: SMS-parkeren

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                        Ten eerste is dat geen boete, een parkeerwachter kan geen boetes uitschrijven.


                        Mvg.
                        Robert
                        Ja da's juist.
                        Ik kwam laatst van 't station en zag heel wat geparkeerde auto's met een bonnetje onder de ruitenwissers.
                        Enkel de auto's die totaal fout geparkeerd stonden en het verkeer hinderden kwamen er gratis vanaf

                        Comment


                        • #13
                          Re: SMS-parkeren

                          Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                          Nog beter: niks betalen en kijken als er al iemand anders een boete gekregen heeft. Zo ja, vantussen zijn ruitenwissers halen en tussen de jouwe steken. Als ze passeren denken ze dat je al een boete gekregen hebt en laten ze je met rust.
                          Controleren ze toch de boete, dan krijg je er alsnog ene, net zoveel alsof je niet betaald zou hebben. Er kan trouwens niemand bewijzen dat jij die boete van iemand anders tussen jouw ruitenwissers stak...

                          Mvg,
                          Frederic
                          Als ik nu eens wist wat ik hiervan moet denken.

                          Comment


                          • #14
                            Re: SMS-parkeren

                            Ik gebruik het constant eigenlijk dat SMS parkeren. Ookal is inderdaad die kost voor die SMS'en schandalig. Ik kom altijd wel goedkoper uit. Tenzij dat ik bijvoorbeeld weet dat ik een hele dag in een 3,5euro zone ga staan dan betaal ik met muntjes.
                            Ik heb wel die "bevestigings-sms" uitgezet. Dus betaal maar 2x.

                            In ieder geval betaal ik zo weinig mogelijk. Ik moet altijd op dezelfde plek parkeren en ik weet wanneer zo ongeveer langskomen. Dan kijk ik eens een paar keer uit het raam hé.

                            Die 25 cent "servicekosten" heb ik hier in Antwerpen niet?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                            Nog beter: niks betalen en kijken als er al iemand anders een boete gekregen heeft. Zo ja, vantussen zijn ruitenwissers halen en tussen de jouwe steken. Als ze passeren denken ze dat je al een boete gekregen hebt en laten ze je met rust.
                            Controleren ze toch de boete, dan krijg je er alsnog ene, net zoveel alsof je niet betaald zou hebben. Er kan trouwens niemand bewijzen dat jij die boete van iemand anders tussen jouw ruitenwissers stak...
                            Wow dat ik hier nog niet aan gedacht heb
                            mijn website

                            Comment


                            • #15
                              Re: SMS-parkeren

                              Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                              We betalen toch ook geen ticketjes om over het voetpad te mogen wandelen?
                              breng ze niet op het idee!!!!
                              grts; M

                              Comment

                              Working...
                              X