Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SMS-parkeren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: SMS-parkeren

    Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
    Nog beter: niks betalen en kijken als er al iemand anders een boete gekregen heeft.
    Ik vraag me wel af als zo'n parkeerwachter rondloopt om te zien of je betaald hebt hoe die kan zien of je nu niet betaalde of per SMS betaalde, in beide gevallen is er geen ticket achter de ruit te vinden.
    Ik veronderstel dat ze dus geen briefjes meer kunnen onder de ruitenwisser steken omdat ze ter plaatse niet weten of je betaalde of niet. Normaal kunnen ze hoogstens uw nummerplaat opschrijven als er geen ticket is en eerst nazien of je plaat in de computer voorkomt als SMS-parkeren. Pas als ze dit nagezien hebben kunnen ze een rekening sturen voor halvedag tarief (dat is geen boete). Het kost hun dus meer dan vroeger want vroeger staken ze ter plaatse de betaling onder de ruitenwisser en nu moeten ze die altijd opsturen (denk ik).
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: SMS-parkeren

      De parkeerwachters raadplegen hun collega met de pc om te verifiëren of je al dan niet met een sms hebt betaald indien er geen ticketje ligt achter je voorruit.
      Als je niet zeker bent, kan je altijd een briefje leggen met een kleine boodschap "Ik parkeer met SMS!!!" (al gezien)

      Comment


      • #18
        Re: SMS-parkeren

        Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
        De parkeerwachters raadplegen hun collega met de pc om te verifiëren of je al dan niet met een sms hebt betaald indien er geen ticketje ligt achter je voorruit.
        Als je niet zeker bent, kan je altijd een briefje leggen met een kleine boodschap "Ik parkeer met SMS!!!" (al gezien)
        Klopt. Parkeerwachters kunnen controleren of er per sms betaald is. Of dat parpiertje veel zal helpen, betwijfel ik. ;-)

        Comment


        • #19
          Re: SMS-parkeren

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Ik vraag me wel af als zo'n parkeerwachter rondloopt om te zien of je betaald hebt hoe die kan zien of je nu niet betaalde of per SMS betaalde, in beide gevallen is er geen ticket achter de ruit te vinden.
          Nope, met de toestelletjes die ze gebruiken kunnen ze online in hun systeem zien of je betaald hebt. Daarom dat je je nummerplaat moet sms-en.

          j.
          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
          Nikon stuff

          Comment


          • #20
            Re: SMS-parkeren

            Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
            Nope, met de toestelletjes die ze gebruiken kunnen ze online in hun systeem zien of je betaald hebt. Daarom dat je je nummerplaat moet sms-en.

            j.
            Inderdaad. Die zijn eenvoudigweg verbonden met een GSM netwerk en kunnen ter plekke onmiddellijk zien of je al dan niet betaald hebt.
            mijn website

            Comment


            • #21
              Re: SMS-parkeren

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Ik kan niet met SMS parkeren, want ik heb geen gsm.
              Je bent een vrije mens
              Ooit eens GSM gekocht voor mijn echtgenote.
              Na een week heeft ze die in de kast gelegd. Die ligt daar nu al jaren......

              En om de auto te parkeren heeft ze hare Skitch.......die doet dat allemaal....

              Groetjes
              Skitch
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • #22
                Re: SMS-parkeren

                Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
                Nope, met de toestelletjes die ze gebruiken kunnen ze online in hun systeem zien of je betaald hebt. Daarom dat je je nummerplaat moet sms-en.

                j.
                en daar gaat dan je privesie!!
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #23
                  Re: SMS-parkeren

                  Parkeerwachters mogen niet verbaliseren als ene wagen fout geparkeerd staat. Enkel de politie kan dat, maar heeft daar zelden de tijd voor.
                  Dus idd; gewoon je auto op een plaats zetten waar die niet mag staan (bij voorkeur gele lijn of zo) en dan ben je 'safe' voor de parkeerwacht.
                  Moet je natuurlijk wel lef voor hebben (ik niet) want áls de vrienden van de politie wél eens tijd zouden hebben zal 't je héél wat meer kosten
                  Niet geschoten is altijd mis!

                  Comment


                  • #24
                    Re: SMS-parkeren

                    Een hoop sms 'jes om iets te betalen is toch je reinste onzin ?
                    Nu en dan je Proton eens opladen blijkt voor velen teveel te zijn. Liever meer betalen om toch maar sms' jes te kunnen sturen.
                    Enfin,in Gent kan je alleszins met Proton betalen. Maar Proton gebruik zal bij de goktenten, pardon grootbanken, wel weer betalend zijn zeker ?
                    En tegen dat ik dat eerste sms'je zou verstuurd hebben ligt mijn parkeerticket al lang in mijn wagen.
                    Ik vrees echter dat Proton nog wel zal verdwijnen. het is niet "flashy" genoeg hé.

                    Wat ook meespeelt: ik heb een grondige hekel aan te moeten betalen om iets te betalen.

                    Ah ja, als we binnenkort de WC madam ook per sms vooraf zullen moeten betalen dan gaan er wel wat ongelukjes gebeuren.
                    Last edited by nete; 6 augustus 2009, 23:24.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #25
                      Re: SMS-parkeren

                      Bij ons in Antwerpen bestaat dit al sinds 2006 geloof ik. Ik vind het in ieder geval zeer gemakkelijk. Er is nu ook een eerste ondergrondse garage waar je kan sms parkeren aan de nationale bank. De wijken in de stad zijn opgesplitst in verschillende zones. Het verschilt dus wel qua prijs. Zit nu op project ter hoogte van Berchem kerk en daar is het 3.05€ per dag. Heb een klein programmake gemaakt voor m'n smartphone met een bitmapke van google maps en heb de straten waar ik geregeld parkeer genummerd. Zo moet ik enkel maar 1,2,3,4,5,.. drukken en moet ik niet altijd naar de paal lopen om de paalnummer te zien (lui hé). Leuk meegenomen is dat mijn gsm rekening wordt betaald door de firma. Dus zowel gratis parkeren als gratis openbaar vervoer, want dat gaat ook met sms

                      Comment


                      • #26
                        Re: SMS-parkeren

                        Voor mij is SMS parkeren een goede oplossing, zit je op een vergadering of demo bij een klant en je gaat over tijd dan stuur je gewoon een tweede SMS en je kan er weer twee uur tegen Ik vind alleszins minder retributiebonnen onder mijn ruitenwisser in steden waar SMS parkeren kan. Alleen de laatste tijd lukt het mij niet meer in Antwerpen, de laatste keer was net voor het groot verlof in de buurt van Stuivenberg, steeds een foutmelding.
                        Rudy,

                        Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                        Comment


                        • #27
                          Re: SMS-parkeren

                          [QUOTE=Hal-61;2355281]Voor mij is SMS parkeren een goede oplossing, zit je op een vergadering of demo bij een klant en je gaat over tijd dan stuur je gewoon een tweede SMS en je kan er weer twee uur tegen /QUOTE]

                          In zo'n geval is het natuurlijk wel praktisch.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #28
                            Re: SMS-parkeren

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Ik vraag me wel af als zo'n parkeerwachter rondloopt om te zien of je betaald hebt hoe die kan zien of je nu niet betaalde of per SMS betaalde, in beide gevallen is er geen ticket achter de ruit te vinden.
                            Ik veronderstel dat ze dus geen briefjes meer kunnen onder de ruitenwisser steken omdat ze ter plaatse niet weten of je betaalde of niet. Normaal kunnen ze hoogstens uw nummerplaat opschrijven als er geen ticket is en eerst nazien of je plaat in de computer voorkomt als SMS-parkeren. Pas als ze dit nagezien hebben kunnen ze een rekening sturen voor halvedag tarief (dat is geen boete). Het kost hun dus meer dan vroeger want vroeger staken ze ter plaatse de betaling onder de ruitenwisser en nu moeten ze die altijd opsturen (denk ik).
                            In Leuven steken ze direct de rekeningnummer en code voor te betalen achter de ruitenwisser. Dus er wordt niets meer opgestuurd. Dat bespaart weer kosten voor de stad. Als er iemand jouw bonnetje steelt heb je dus een probleem.
                            Dat betaald parkeren is zogezegd voor meer circulatie in de stad te hebben maar uiteindelijk is het pure geldklopperij.
                            Je moet al belasting betalen op de aankoopprijs als je je auto koopt, dan nog BIV om hem in het verkeer te brengen, dan nog jaarlijks de autotaks, per km betaal je accijns door de brandstof die je verbruikt, en als je wil parkeren moet je ook nog betalen. Denk daar maar eens over na.

                            Comment


                            • #29
                              Re: SMS-parkeren

                              Dat betaald parkeren is zogezegd voor meer circulatie in de stad te hebben maar uiteindelijk is het pure geldklopperij.
                              Dat denk ik er ook van.
                              Meer circulatie lamenielache, is dat dan wat ze willen?
                              Volgens mij moeten we juist streven naar minder circulatie, minder auto's die rondjes rijden om een parkeerplaats te vinden. Dus langparkeren aanmoedigen door het goedkoper te maken.

                              Comment


                              • #30
                                Re: SMS-parkeren

                                Dat betaald parkeren heeft natuurlijk weerom twee kanten, het is inderdaad geldklopperij, maar ja, zoals iedereen weet is België een belastingsparadijs, vooral voor de fiscus dan..
                                Toch moet ik toegeven dat sinds het betalend parkeren je je wagen sneller legaal kwijt raakt, er is altijd wel een plaats vrij. Al zie ik wel dat mij dit maandelijks tussen de 40 en 50 euro kost retributiebonnen niet meegerekend. Een geluk dan den baas dit nog betaald.
                                Rudy,

                                Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                                Comment

                                Working...
                                X