Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Smog alarm.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Smog alarm.

    Ik vraag mij af: als ik met een elektrische auto moest rijden en harder rij dan 90 per uur, dan vervuil ik toch niks ?
    Hoewel: batterij zal rapper leeg zijn, dus rapper aan den elektriek.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Smog alarm.

    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    Ik vraag mij af: als ik met een elektrische auto moest rijden en harder rij dan 90 per uur, dan vervuil ik toch niks ?
    Hoewel: batterij zal rapper leeg zijn, dus rapper aan den elektriek.
    Juist
    Ik geef Touring gelijk: een (smog-)alarm helpt totaal niks aan de smog zelf.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Smog alarm.

      Zopas van Brussel naar Aalst gereden met de ziekenwagen, prioritair tegen 130-140km/u en we werden langs rechts ingehaald
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Smog alarm.

        Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
        Zopas van Brussel naar Aalst gereden met de ziekenwagen, prioritair tegen 130-140km/u en we werden langs rechts ingehaald
        Ja kijk, voilà.

        Probleem is dat iedereen een oplossing verwacht van "boven"...
        Evenals de sancties.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Smog alarm.

          Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
          Zopas van Brussel naar Aalst gereden met de ziekenwagen, prioritair tegen 130-140km/u en we werden langs rechts ingehaald
          Haa da waart gij die voor mijn voeten reed. Ga eens opzij vent, met je stootkar!
          http://www.theafricabug.com

          Comment


          • #6
            Re: Smog alarm.

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Juist
            Ik geef Touring gelijk: een (smog-)alarm helpt totaal niks aan de smog zelf.
            Ben ik het helemaal mee eens, een verlaagde snelheid als het eigenlijk al te laat is ... en het effect is zo goed als nihil ... maar het is wel een prachtige manier om boetes uit te schrijven en zo extra geld uit onze zakken te kloppen

            Als je dan al netjes 90 rijdt aan Leuven (E40) richting Brussel dan 'zitten ze in je gat' dat het niet normaal is en beginnen ze nog te met hun lichten te flikkeren ook ... als die dan voorbij vliegt ... want hij is al gefrustreerd omdat je niet snel genoeg uit de weg ging, dan snijdt hij meestal nog vlak voor je neus de pas af ... want hij moet de A2 op natuurlijk

            Ik heb soms echt zin om eens een externe flits mee in de auto te nemen en me eens serieus te amuseren als dergelijke idioten je voorbij rijden tegen véél te hoge snelheid ... maar met mijn geluk zal ik waarschijnlijk net een politie 'flitsen' en zelf een boete krijgen
            Last edited by LamboCars; 31 januari 2011, 20:23.
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #7
              Re: Smog alarm.

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Juist
              Ik geef Touring gelijk: een (smog-)alarm helpt totaal niks aan de smog zelf.
              Denk ik ook.
              Oorzaak van de smog (behalve het weer) zijn de industrie, het verkeer en particuliere woningen.
              De industrie legt men geen extra normen op, de particuliere woningen ook niet (oncontroleerbaar) en het vrachtvervoer blijft ook tegen 90Km/u verder uitstoten. Rest het kleinere percentage van de vervuiling door auto's.

              Als het totaal aan fijn stof 100% bedraagt en de verdeling is (bv.) 50% industrie, 10% huizen, 25% vrachtwagens, 15% auto's dan blijft de uitstoot nog steeds 93.5% als de gewone wagens maar de helft meer zouden uitstoten.

              Men geeft trouwens zelf aan dat het verkeer niet volledig de schuldige is omdat de meeste smog zich rond de steden voordoet (meer industrie, huizen....).

              Om efficiënt te zijn zou de industrie dus de productie moeten terugschroeven, de verwarming wat verlagen en ook het vrachtvervoer trager laten rijden. Probleem, de industrie gaat dat niet nemen, de transportsector gaat op zijn achterste poten en prive woningen zijn niet controleerbaar....
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: Smog alarm.

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Juist
                Ik geef Touring gelijk: een (smog-)alarm helpt totaal niks aan de smog zelf.
                Ik zit lager in toeren aan 120 in 6e versnelling dan aan 90 in 5e.
                http://www.theafricabug.com

                Comment


                • #9
                  Re: Smog alarm.

                  Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
                  Zopas van Brussel naar Aalst gereden met de ziekenwagen, prioritair tegen 130-140km/u en we werden langs rechts ingehaald
                  Door de politie?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Smog alarm.

                    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    Denk ik ook.
                    Oorzaak van de smog (behalve het weer) zijn de industrie, het verkeer en particuliere woningen.
                    De industrie legt men geen extra normen op, de particuliere woningen ook niet (oncontroleerbaar) en het vrachtvervoer blijft ook tegen 90Km/u verder uitstoten. Rest het kleinere percentage van de vervuiling door auto's.

                    Als het totaal aan fijn stof 100% bedraagt en de verdeling is (bv.) 50% industrie, 10% huizen, 25% vrachtwagens, 15% auto's dan blijft de uitstoot nog steeds 93.5% als de gewone wagens maar de helft meer zouden uitstoten.

                    Men geeft trouwens zelf aan dat het verkeer niet volledig de schuldige is omdat de meeste smog zich rond de steden voordoet (meer industrie, huizen....).

                    Om efficiënt te zijn zou de industrie dus de productie moeten terugschroeven, de verwarming wat verlagen en ook het vrachtvervoer trager laten rijden. Probleem, de industrie gaat dat niet nemen, de transportsector gaat op zijn achterste poten en prive woningen zijn niet controleerbaar....

                    Wintersmog wordt bij hoofdzaak veroorzaakt door SO2 en fijnstof en temperatuursinversie. Dat de industrie niet wordt gecontroleerd is de reinste onzin want die mogen het heel jaar door niet veel uitstoten. Het zijn eigenlijk vooral de auto's die het probleem veroorzaken. Of het nu helpt of niet daar bemoei ik me niet mee maar een goeie filter/katalysator in elke auto zou meer doen denk ik.
                    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                    Comment


                    • #11
                      Re: Smog alarm.

                      Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
                      Of het nu helpt of niet daar bemoei ik me niet mee maar een goeie filter/katalysator in elke auto zou meer doen denk ik.
                      Laat nu juist het te traag of te weinig rijden een oorzaak zijn van het slecht functioneren van deze dingen ... ze werken pas goed als ze goed warm staan en er voldoende gereden wordt.

                      Als die filters verstopt geraken is er maar een ding mogelijk om ze te vernietigen ... verbranding.

                      Ja ... gewoon uitstel van executie en vooral het laten draaien van de commerce.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Smog alarm.

                        Te traag rijden is zeker niet goed, te snel echter ook niet . En ja 120 is in die zin te snel voor de meeste auto's, als ik met mijn moeder haar twingo 120 probeer te rijden wil ik niet weten wat daar uitkomt alachter.

                        Een beter idee (enkel voor het milieu) is het afschaffen van drempels, zorgen voor groene golven bij verkeerslichten, allé alle maatregelen waardoor mensen minder moeten remmen en optrekken.
                        [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                        Comment


                        • #13
                          Re: Smog alarm.

                          Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
                          Dat de industrie niet wordt gecontroleerd is de reinste onzin
                          Waar staat dat??
                          Ik zeg alleen dat de industrie niet minder moet uitstoten op smogdagen terwijl daar toch ook een groot deel van de uitstoot zit.

                          BTW, de "groene golf" zou een goede oplossing zijn en de drempels dragen inderdaad ook bij tot extra uitstoot, verbruik en slijtage.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #14
                            Re: Smog alarm.

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Door de politie?
                            Nee nee, door de Jochen
                            Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Smog alarm.

                              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                              een verlaagde snelheid als het eigenlijk al te laat is ... en het effect is zo goed als nihil ...
                              Een geluidsmuur heeft zelfs helemaal geen effect als je er niet woont. Het is echter nooit te laat om die ook af te breken.

                              Comment

                              Working...
                              X