Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

smartphones

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • smartphones

    Hi,

    Ik denk er over om mijn ouder model samsung uit 2016, vijf jaar later,
    te vervangen door een moderner toestel.
    De voornaamste reden is, dat wanneer de batterij vroeger 5 à 6 dagen meeging,
    dat nu verminderd is tot een 2tal dagen. Natuurlijk zijn de processors nu sneller en
    de schermen en cams beter. Dat is secundair voor mij.

    Groot was mijn verwondering toen ze in de proximus winkel vertelden dat alle merken/modellen
    elke dag opnieuw oplading vereisen. Zelfs bij 4000+ mah.
    Als dat waar is, ben ik beter af met wat ik nu heb.

    Kan iemand dat uit ervaring bevestigen, hoelang die "moderne" batterijen meegaan?
    (bij niet intensief gebruik)

    mvg,
    Paul
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

  • #2
    Re: smartphones

    Ik heb recent de Samsung A72 aangeschaft en bij zeer intensief gebruik moet ik om de 2 tot 3 dagen opladen.
    Bij gewoon gebruik zal die het dus heel wat langer volhouden.

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: smartphones

      Ik laad mijn Samsung Galaxy S21 Ultra elke nacht op, een gewoonte trouwens.....bij intensief gebruik kom ik amper een dag toe...... en intensief is zeer subjectief he....
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: smartphones

        Samsung S21 doet het hier gemakkelijk 3 dagen op één lading, ik ben wel geen intensief gebruiker, hoogstens 1U per dag,
        maar laat wel alles opstaan.

        Comment


        • #5
          Re: smartphones

          Klopt.
          De huidige generatie smartphones moet je bij een regelmatig gebruik dagelijks opladen. Soms zelfs bijladen tussendoor bij meer intensief gebruik.
          Idem bij zeer weinig gebruik kan je er wel een dag of 2 a 3 mee verder.
          Maar tis een beetje de mode om zeer dunne toestellen te maken en dus geen dikke batterij meer bevatten.
          Er zijn daar pogingen mee gedaan door diverse merken maar erg goed lag dat niet de verkoop.

          Comment


          • #6
            Re: smartphones

            Heb een redelijk oude Samsung A50.
            Bij gewoon gebruik (=telefoneren) gaat die een paar dagen mee.
            Als ik echter 's avonds op youtube duik dan moet ik hem dagelijks en zelfs sneller opladen.

            Hoe meer mAh hoe langer ze zullen meegaan.

            Imo hangt het gewoon af van wat je ermee doet en hoe lang je bepaalde apps gebruikt. Sommige apps of zelfs games verbruiken heel wat energie.

            Comment


            • #7
              Re: smartphones

              Hier een tevreden gebruiker van Xiaomi.
              Op dit moment gebruik ik ongeveer een jaar een redmi note 9s.
              Als je die enkel gebruikt om te bellen en wat berichtjes te versturen, kom je daar een week mee toe.
              Ik gebruik die vrij intensief; browser, strava, gps,... en dan moet ik om de dag opladen.
              Natuurlijk gaat de batterij na een poos achteruit en zal je vaker moeten opladen.
              Groetjes,
              Dominic

              Comment


              • #8
                Re: smartphones

                OK, mensen, nuttige informatie !

                thanks,
                Paul
                DPaul - A.FIAP
                D810, nikkors and other stuff

                Comment


                • #9
                  Re: smartphones

                  Mijn vrouw heeft een Nokia 6.1 en ik sta altijd verbaasd hoe lang zij toekomt met haar batterij, terwijl zij die toch redelijk intensief gebruikt.


                  Bekijk zeker eens de Moto G9 Power met een accu van 6.000 mAh.
                  En hij is niet te duur, 200 euro? Minder al?

                  Comment


                  • #10
                    Re: smartphones

                    In het begin van de mobile telefoons bestond er een voor in de rimboe die je kon opladen door een ingebouwde dynamo.
                    Dat zou nu eenvoudiger kunnen door de veegbewegingen op het scherm om te zetten naar stroom zodat je bij een lege batterij toch nog even kunt bellen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: smartphones

                      ik heb de samsung S20FE ik ben zeker geen grootverbruiker en kom dan ook 5 'a 6 dagen toe met de batterij, mijn vorige was een sonny van 7jaar oud, vooral op gebied van snelheid is het een enorme verbetering.
                      D 7500 > 16/85 > 70/300>105
                      https://www.behance.net/joscaeymae0afa
                      Grt. Jos

                      Comment

                      Working...
                      X