Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Smartphone lader voor in de auto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Smartphone lader voor in de auto

    Iemand die weet heeft van een goede smartphone lader voor in de auto ?
    Ik heb er reeds verschillende geprobeerd om mijn GSM niet plat te trekken in de auto wanneer Waze continu aan staat, maar geen enkele die het verbruik van mijn smartphone kan bijhouden. De batterij loopt altijd rapper leeg dan ze kan opladen.
    Ik zou al tevreden zijn mocht de batterij op hetzelfde peil blijven. Prijs speelt geen rol (zo duur zijn die toch niet), als de lader maar doet wat ik er van verlang.
    Het is niet superdringend want overmorgen vertrekken we toch voor een paar weken, dus alle tips vroeg of laat zijn welkom.
    Zelf al moet hij uit China of zo komen, ik kan dus wachten, gezien enkel weer nodig in september.

  • #2
    Smartphone lader voor in de auto

    Vraag blijft of het echt aan de adapter ligt en niet aan de smartphone dat meer belast wordt dan dat hij kan opladen.
    Waze is er wel voor gekend om redelijk veel te verbruiken.
    Handig zou zijn om het merk van de smartphone te vermelden.
    Vooral op letten dat die lader ook fast charge ondersteunt.
    Gebruik je verder een originele laadkabel of deftig alternatief (vooral bij Apple soms wel een redelijke impact)?

    Puur informatief:
    Charge while you drive; here are our favorite car chargers for your iPhone.
    Last edited by VerSeg; 4 juni 2022, 18:30. Reden: Typfout
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Smartphone lader voor in de auto

      Mijn smartphone laadt in de auto (rechtstreeks met USB-kabel via USB-poort verbonden, Waze dan op intern scherm actief) sneller op dan Waze, 4G en Bleutooth verbruikt.
      Ook mijn vorige smartphone (wel met andere Gps-software laadde altijd sneller op dan het verbruik, en dat via een simpele lader van enkele euros.
      Is er niets anders actief dat veel batterij verbruikt?

      Comment


      • #4
        Re: Smartphone lader voor in de auto

        Ik heb deze van Belkin.
        Belkin Quick Charge 4+ USB-C autolader + 1,2m USB-C naar USB-C Kabel - 27W - Zwart. Snelladen onderweg met de Belkin QuickCharge 4+ Blijf op de weg...


        Is echt super goed.
        Kan een hoge laadstroom aan.
        Kost wel iets meer dan de b-merken.

        Comment


        • #5
          Re: Smartphone lader voor in de auto

          Eerst moet je weten of de smartphone compatibel is met een snellere lader die een hogere spanning kan leveren, die laders leveren standaard ook 5V, maar in combinatie met de juiste smartphone of tablet kunnen die ook een hogere spanning leveren.
          Een simpele USB lader werkt op 5V, maar de meeste recente smartphones kunnen dus sneller laden op een hogere spanning, je hebt er dan wel de juiste lader voor nodig, anders werkt dat niet.
          Welke lader je dan nodig hebt is afhankelijk van de smartphone of tablet.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Smartphone lader voor in de auto

            De gebruikte smartphone is een OnePlus8T. Ik zou wel niet weten waar ik kan zien hoeveel Waze bvb. van de batterij verbruik tijdens het gebruik.
            Vroeger verkocht OnePlus op hun website een OnePlus autolader, maar die stond een hele tijd op "niet op voorraad" en nu staat hij zelfs niet meer op de site.

            Ik kocht vorig jaar november een (originele) OnePlus autolader bij Diamtelecom voor 38,94 euro maar deze was na één dag gebruiken reeds defect. Ik heb het ding dan maar teruggestuurd, maar hun reactie was.... nooit bij ons toegekomen.
            Ik had beter eerst de reviews van dat bedrijf bekeken, want daaruit blijkt dat wanneer je iets terugstuurt naar Diamtelecom het NOOIT bij hen aankomt, en dat ze het altijd wijten aan de post.... gewoon een dievenbende dus.

            Comment


            • #7
              Re: Smartphone lader voor in de auto

              Kijk eens op Amazon.de, daar staan heel veel auto opladers aan lagere prijzen met honderden reviews erbij.
              Over het retourbeleid van Amazon heb ik zeker geen klagen.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: Smartphone lader voor in de auto

                Ik gebruik daarvoor een mr Handfree powerbank van 20.000mah met twee usb uitgangen deze laad je telefoon veilig en snel op. https://www.bol.com/be/nl/p/mr-hands...0000060069452/

                Comment


                • #9
                  Re: Smartphone lader voor in de auto

                  Ik ben het eens met Bart.
                  [doorhalen]Maar dat van die hogere spanning is niet helemaal juist.[/doorhalen]
                  Het is een hogere stroom. En een hogere spanning.

                  Daarvoor zit in het moderne USB protocol (USB-c) een systeem ingebakken dat er tussen USB poort aan de laadzijde en USB poort bij de afnemer een uitwissen gebeurt van te leveren stroom.
                  Niet alle toestellen ondersteunen dit en dan wordt enkel een basis minimaal aantal miliampere geleverd.
                  Alhoewel, tis t zeggen.... Vroeger bestond dit principe ook al maar was de maximaal te leveren stroom rond de 500 mA. Nu met het moderne protocol gaat dit tot 2 of zelf 4A als ik het goed heb.
                  Dit type laders verkopen ze dan als 20Watt laders. Logisch want 5 volt x 4A = 20 Watt.

                  Op PC kan je die speciale USB poortjes herkennen aan een rode plastiek dat in de poort zit. De oude poorten hebben een blauwe plastiek.

                  Die lader waar ik het over had heeft dat speciaal protocol aan boord. ALS de gsm snelladen ondersteund dan kan de gsm naar meer vermogen vragen aan de lader.
                  Heb je ook de juiste kabel nodig anders lukt het ook niet.

                  Belkin is ook een A-merk dat al lang meegaat in de sector. Erg gekend van ICT spullen ook.
                  Bij die choco b-merken moet je geluk hebben. Ook gemakkelijker kans op brand en zo.
                  Last edited by buurmanBert; 5 juni 2022, 13:07. Reden: Zat foutje in

                  Comment


                  • #10
                    Re: Smartphone lader voor in de auto

                    Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                    Kijk eens op Amazon.de, daar staan heel veel auto opladers aan lagere prijzen met honderden reviews erbij.
                    Over het retourbeleid van Amazon heb ik zeker geen klagen.
                    Heb eens gekeken en er eentje gevonden specifiek voor OnePlus. Kost ook maar een habbekrats, het proberen waard dus.
                    Misschien ga ik er eens eentje bestellen na onze reis, want we vertrekken morgen, anders komt het hier toe tijdens onze afwezigheid.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Smartphone lader voor in de auto

                      Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                      Ik gebruik daarvoor een mr Handfree powerbank van 20.000mah met twee usb uitgangen deze laad je telefoon veilig en snel op. https://www.bol.com/be/nl/p/mr-hands...0000060069452/
                      Is misschien ook interessant. Maar kan je daar je smartphone aanhangen bvb. gedurende een rit van een 8-tal uur met Waze continu aan ?
                      Misschien trekt die powerbank ook wel plat na een paar uur en dan ben ik even ver ?
                      Met een lader die geconecteerd is met de sigarettenaansteker heb je tijdens het rijden zonder onderbreking stroom en laadt je voortdurend bij... als het (goed) werkt tenminste

                      Comment


                      • #12
                        Re: Smartphone lader voor in de auto

                        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                        Ik ben het eens met Bart.
                        Maar dat van die hogere spanning is niet helemaal juist.
                        Het is een hogere stroom.

                        Daarvoor zit in het moderne USB protocol (USB-c) een systeem ingebakken dat er tussen USB poort aan de laadzijde en USB poort bij de afnemer een uitwissen gebeurt van te leveren stroom.
                        Niet alle toestellen ondersteunen dit en dan wordt enkel een basis minimaal aantal miliampere geleverd.
                        Alhoewel, tis t zeggen.... Vroeger bestond dit principe ook al maar was de maximaal te leveren stroom rond de 500 mA. Nu met het moderne protocol gaat dit tot 2 of zelf 4A als ik het goed heb.
                        Dit type laders verkopen ze dan als 20Watt laders. Logisch want 5 volt x 4A = 20 Watt.

                        Op PC kan je die speciale USB poortjes herkennen aan een rode plastiek dat in de poort zit. De oude poorten hebben een blauwe plastiek.

                        Die lader waar ik het over had heeft dat speciaal protocol aan boord. ALS de gsm snelladen ondersteund dan kan de gsm naar meer vermogen vragen aan de lader.
                        Heb je ook de juiste kabel nodig anders lukt het ook niet.

                        Belkin is ook een A-merk dat al lang meegaat in de sector. Erg gekend van ICT spullen ook.
                        Bij die choco b-merken moet je geluk hebben. Ook gemakkelijker kans op brand en zo.
                        Ik zie bij de Belkin als voorwaarde voor goed werken : "Als je smartphone QuickCharge 4+ ondersteunt"... ik weet dat mijn OnePlus8T op een half uurtje volledig is opgeladen (via stopcontact dan), maar is dat dan QuickCharge 4+.... ik zou het begot niet weten. Ik ga eens wat verder zoeken bij OnePlus.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Smartphone lader voor in de auto

                          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                          Ik ben het eens met Bart.
                          Maar dat van die hogere spanning is niet helemaal juist.
                          Het is een hogere stroom.

                          Daarvoor zit in het moderne USB protocol (USB-c) een systeem ingebakken dat er tussen USB poort aan de laadzijde en USB poort bij de afnemer een uitwissen gebeurt van te leveren stroom.
                          USB-C ondersteunt spanningen tot 20V! Niet alleen de stroom wordt door dat protocol bepaalt, maar ook de spanning. Daarom dat je met USB-C iets meer moet opletten dan met de vroegere USB poorten. Een USB-C connector moet een chip bevatten die dit doet. Niet alleen het toestel speelt een rol, de kabel op zich IS een toestel.

                          Moest USB-C enkel 5V geven zoals vroeger, dan zou je er geen laptop mee kunnen laten werken.

                          Comment


                          • #14
                            Smartphone lader voor in de auto

                            Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                            Ik zie bij de Belkin als voorwaarde voor goed werken : "Als je smartphone QuickCharge 4+ ondersteunt"... ik weet dat mijn OnePlus8T op een half uurtje volledig is opgeladen (via stopcontact dan), maar is dat dan QuickCharge 4+.... ik zou het begot niet weten. Ik ga eens wat verder zoeken bij OnePlus.
                            Bij OnePlus noemt men dit voor uw toestel Warp Charge.
                            Bekijk bijvoorbeeld deze eens (websites lukraak gekozen).
                            OnePlus geeft ook aan een originele kabel te gebruiken om snelste laden te kunnen garanderen.
                            Bij sommige websites kan men enkel de adapter kopen of samen met bijhorend kabel, uiteraard een prijsverschil.



                            Originele OnePlus USB autolader met Warp charger functie. Geschikt voor elk OnePlus toestel. Wachten op het opladen van je telefoon is helemaal niet meer nodig. Typenummer: C102A.


                            Last edited by VerSeg; 5 juni 2022, 13:03.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Smartphone lader voor in de auto

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                              USB-C ondersteunt spanningen tot 20V! Niet alleen de stroom wordt door dat protocol bepaalt, maar ook de spanning. Daarom dat je met USB-C iets meer moet opletten dan met de vroegere USB poorten. Een USB-C connector moet een chip bevatten die dit doet. Niet alleen het toestel speelt een rol, de kabel op zich IS een toestel.

                              Moest USB-C enkel 5V geven zoals vroeger, dan zou je er geen laptop mee kunnen laten werken.
                              Mijn excuus. Je hebt gelijk.
                              Ik heb het even opgezocht en het gaat idd tot spanningen van 48 volt en 5 ampere. Best wel veel voor zo een klein kabeltje.
                              Bart had dus gelijk.
                              Last edited by buurmanBert; 5 juni 2022, 13:09.

                              Comment

                              Working...
                              X