Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slechte printafdrukken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Slechte printafdrukken

    Als na alle reinigingsprocedures zoals reinigen , printkop reinigen , rollen reinigen nog altijd zwarte strepen op mijn printafdrukken ( en onvolledige tekst ) zichtbaar zijn , wat schiet er dan nog over ? Mijn printer is een Canon Pixma 6650 .

  • #2
    Re: Slechte printafdrukken

    nieuwe inkt?
    Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

    Comment


    • #3
      Re: Slechte printafdrukken

      En als het dat niet is ben ik geld kwijt aan nieuwe cartridges . Dan kan ik maar beter onmiddellijk een nieuwe printer kopen .

      Comment


      • #4
        Re: Slechte printafdrukken

        Heeft niets met de cartridges te maken. De printkop is verstopt en de onderkant is vervuild.
        Heb je originele Canon inkt gebruikt, of namaak ?
        Neem een schoteltje en leg er 6 velletjes keukenrol in. Plaats de printkop op het papier en opgieten met Mr Proper zodat de spuitmondjes net onder het vloeistofniveau staan. Een nachtje laten inweken en dan onder de kraan houden. Laat de waterstraal lopen op de filtertjes die normaal tegen de cartridge aandrukken. Dan in een vod wikkelen en zoveel mogelijk water eruit zwaaien. 24 uur laten drogen en dan proberen. Als je dikwijls (meer dan 5 keer vlak achtereen) een diepreiniging hebt gedaan, dan zijn de piëzo-elementjes van het verstopt kanaal waarschijnlijk al verbrand. Normaal wordt dat gekoeld door de inkt, maar als er geen inkt door kan ......
        Een nieuwe printkop voor een 6650 kost 75€. Voor 95€ heb je een nieuwe all-in-one (met minimaal gevulde cartridges voor enkele bladzijden)

        Comment


        • #5
          Re: Slechte printafdrukken

          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Heeft niets met de cartridges te maken. De printkop is verstopt en de onderkant is vervuild.
          Heb je originele Canon inkt gebruikt, of namaak ?
          Neem een schoteltje en leg er 6 velletjes keukenrol in. Plaats de printkop op het papier en opgieten met Mr Proper zodat de spuitmondjes net onder het vloeistofniveau staan. Een nachtje laten inweken en dan onder de kraan houden. Laat de waterstraal lopen op de filtertjes die normaal tegen de cartridge aandrukken. Dan in een vod wikkelen en zoveel mogelijk water eruit zwaaien. 24 uur laten drogen en dan proberen. Als je dikwijls (meer dan 5 keer vlak achtereen) een diepreiniging hebt gedaan, dan zijn de piëzo-elementjes van het verstopt kanaal waarschijnlijk al verbrand. Normaal wordt dat gekoeld door de inkt, maar als er geen inkt door kan ......
          Een nieuwe printkop voor een 6650 kost 75€. Voor 95€ heb je een nieuwe all-in-one (met minimaal gevulde cartridges voor enkele bladzijden)
          https://www.compredia.nl/canon-print...y60082000.html
          Mr Proper om te reinigen heb ik nog niet gehoord, maar de hele uitleg klopt wel.

          Dat de printerfabrikanten op die manier blijven voortdoen moet zich vroeg of laat tegen hen keren (bij HP is dat al het geval).

          Comment


          • #6
            Re: Slechte printafdrukken

            Action heeft een drietal sets Canon inkten aan 9,99 euro , nee niet per kleur maar voor de ganse set. Ik gebruik die al jaren zonder het minste probleem. De originele inkt zit nog ingepakt (tot de garantie over is).

            Ik heb nu de Pixma 5750 en die kost bij Coolblue nu 54,99 euro. + inkt (5 patronen) dus 9,99 euro.

            Ik denk dat beginnen wroeten aan uw oude printer een beetje "kosten op het sterfhuis" zullen zijn, printkop kost al méér dan de hele set samen.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Slechte printafdrukken

              Ik zie nergens geen hendeltje om de printkop op te lichten en uit de printer te nemen .

              Comment


              • #8
                Re: Slechte printafdrukken

                Besloten om de Canon Pixma TR 4551 te gaan kopen voor € 60 . Deze printer is door het vakblad PC Welt uitverkoren als Preis-Leistungs-Sieger bei den Multifunktionsgeraten bis 100 euro .
                Als ik de printkop had kunnen verwijderen zoals in een vorig item is aangegeven had ik dat nog wel willen proberen maar zoals eerder aangehaald vond ik geen hendeltje om de printkop uit de printer te verwijderen en was het probleem dan opgelost , dat was nog afwachten . Dus de korte pijn , een nieuwe .
                Bedankt in ieder geval voor de tips eerder aangehaald .

                Comment


                • #9
                  Re: Slechte printafdrukken

                  Dat er nog steeds mensen zijn die zitten te rommelen met inktprinters. Ik ben na de zoveelste (dure) inktprinter al acht jaar geleden er mee gestopt. Een half jaar ging het goed dan begon het gekloot weer met verstopte printkoppen. Ik gebruik nu voor documenten een goedkope laserprinter en foto's gaan naar een vaklab. Uiteindelijk veel goedkoper en betere kwaliteit.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Slechte printafdrukken

                    Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                    Ik zie nergens geen hendeltje om de printkop op te lichten en uit de printer te nemen .
                    Op Youtube staan verschillende filmpjes hoe je dat moet doen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Slechte printafdrukken

                      Ja , maar niet voor het type wat ik heb .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Slechte printafdrukken

                        Subscribe: https://www.youtube.com/fenyutas?sub_confirmation=1More videos: https://www.youtube.com/user/Fenyutas/videos?flow=grid&view=0
                        Last edited by notex; 29 mei 2019, 11:38.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Slechte printafdrukken

                          Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                          Dat er nog steeds mensen zijn die zitten te rommelen met inktprinters. Ik ben na de zoveelste (dure) inktprinter al acht jaar geleden er mee gestopt. Een half jaar ging het goed dan begon het gekloot weer met verstopte printkoppen. Ik gebruik nu voor documenten een goedkope laserprinter en foto's gaan naar een vaklab. Uiteindelijk veel goedkoper en betere kwaliteit.
                          Hier al jaren een Canon Pixma die probleemloos werkt.
                          Voor documenten gebruik ik ook een aparte laserjet, anders wordt het te duur.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Slechte printafdrukken

                            Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                            Dat er nog steeds mensen zijn die zitten te rommelen met inktprinters. Ik ben na de zoveelste (dure) inktprinter al acht jaar geleden er mee gestopt. Een half jaar ging het goed dan begon het gekloot weer met verstopte printkoppen. Ik gebruik nu voor documenten een goedkope laserprinter en foto's gaan naar een vaklab. Uiteindelijk veel goedkoper en betere kwaliteit.
                            Dat ligt dan aan jezelf.
                            Ik gebruik al járen (>10) Epson printers (R800, daarna SC-P600). Ooit nog maar één keer de R800 moeten binnen doen voor verstopte spuitkoppen. Je moet wel ongeveer wekelijks de printer even laten werken. De spuitkanaaltjes controleren is ruim voldoende. Mijn SC-P600 staat hier nu al 3 jaar, en ik heb zelfs nog NOOIT een reiniging moeten doen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Slechte printafdrukken

                              Het is inderdaad heel belangrijk om een inktjetprinter minstens één keer per week een afdrukje te laten maken, als die te lang stil staat dan is er een grote kans op problemen met de printkop.
                              Het is dan goedkoper om elke week een beetje inkt te verbruiken dan na een paar maanden een nieuwe printer te moeten kopen omdat de printkoppen dicht zitten.

                              Bij een HP printer heb ik ooit de printkop (inktpatroon met printkop) terug werkend gekregen door die een uurtje in een bordje met een beetje water te laten staan.
                              Maar ik kan niet garanderen dat dat voor elke printkop werkt.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X