Weergegeven resultaten: 1 t/m 22 van 22

Standaard Slechte printafdrukken

Als na alle reinigingsprocedures zoals reinigen , printkop reinigen , rollen reinigen nog altijd zwarte strepen op mijn printafdrukken ( en onvolledige tekst ) zichtbaar zijn , wat schiet er dan nog over ? Mijn printer is een Canon Pixma 6650 .

Standaard Re: Slechte printafdrukken

nieuwe inkt?
    Nikon D810, Nikon D7100, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2, Nikon 50mm 1.8

En als het dat niet is ben ik geld kwijt aan nieuwe cartridges . Dan kan ik maar beter onmiddellijk een nieuwe printer kopen .

Heeft niets met de cartridges te maken. De printkop is verstopt en de onderkant is vervuild.
    Heb je originele Canon inkt gebruikt, of namaak ?
    Neem een schoteltje en leg er 6 velletjes keukenrol in. Plaats de printkop op het papier en opgieten met Mr Proper zodat de spuitmondjes net onder het vloeistofniveau staan. Een nachtje laten inweken en dan onder de kraan houden. Laat de waterstraal lopen op de filtertjes die normaal tegen de cartridge aandrukken. Dan in een vod wikkelen en zoveel mogelijk water eruit zwaaien. 24 uur laten drogen en dan proberen. Als je dikwijls (meer dan 5 keer vlak achtereen) een diepreiniging hebt gedaan, dan zijn de piëzo-elementjes van het verstopt kanaal waarschijnlijk al verbrand. Normaal wordt dat gekoeld door de inkt, maar als er geen inkt door kan ......
    Een nieuwe printkop voor een 6650 kost 75€. Voor 95€ heb je een nieuwe all-in-one (met minimaal gevulde cartridges voor enkele bladzijden)
    https://www.compredia.nl/canon-print...y60082000.html

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    Heeft niets met de cartridges te maken. De printkop is verstopt en de onderkant is vervuild.
    Heb je originele Canon inkt gebruikt, of namaak ?
    Neem een schoteltje en leg er 6 velletjes keukenrol in. Plaats de printkop op het papier en opgieten met Mr Proper zodat de spuitmondjes net onder het vloeistofniveau staan. Een nachtje laten inweken en dan onder de kraan houden. Laat de waterstraal lopen op de filtertjes die normaal tegen de cartridge aandrukken. Dan in een vod wikkelen en zoveel mogelijk water eruit zwaaien. 24 uur laten drogen en dan proberen. Als je dikwijls (meer dan 5 keer vlak achtereen) een diepreiniging hebt gedaan, dan zijn de piëzo-elementjes van het verstopt kanaal waarschijnlijk al verbrand. Normaal wordt dat gekoeld door de inkt, maar als er geen inkt door kan ......
    Een nieuwe printkop voor een 6650 kost 75€. Voor 95€ heb je een nieuwe all-in-one (met minimaal gevulde cartridges voor enkele bladzijden)
    https://www.compredia.nl/canon-print...y60082000.html
    Mr Proper om te reinigen heb ik nog niet gehoord, maar de hele uitleg klopt wel.

Dat de printerfabrikanten op die manier blijven voortdoen moet zich vroeg of laat tegen hen keren (bij HP is dat al het geval).

Action heeft een drietal sets Canon inkten aan 9,99 euro , nee niet per kleur maar voor de ganse set. Ik gebruik die al jaren zonder het minste probleem. De originele inkt zit nog ingepakt (tot de garantie over is).

Ik heb nu de Pixma 5750 en die kost bij Coolblue nu 54,99 euro. + inkt (5 patronen) dus 9,99 euro.

Ik denk dat beginnen wroeten aan uw oude printer een beetje "kosten op het sterfhuis" zullen zijn, printkop kost al méér dan de hele set samen.
    BD0473BE / www.nete.be
    Lumix FZ1000 + CP en ND filter
    Lumix GM5 met 12-32 mm + 25mm 1,7 + 35-100mm + 7,5mm Fisheye

Ik zie nergens geen hendeltje om de printkop op te lichten en uit de printer te nemen .

Besloten om de Canon Pixma TR 4551 te gaan kopen voor € 60 . Deze printer is door het vakblad PC Welt uitverkoren als Preis-Leistungs-Sieger bei den Multifunktionsgeraten bis 100 euro .
    Als ik de printkop had kunnen verwijderen zoals in een vorig item is aangegeven had ik dat nog wel willen proberen maar zoals eerder aangehaald vond ik geen hendeltje om de printkop uit de printer te verwijderen en was het probleem dan opgelost , dat was nog afwachten . Dus de korte pijn , een nieuwe .
    Bedankt in ieder geval voor de tips eerder aangehaald .

Dat er nog steeds mensen zijn die zitten te rommelen met inktprinters. Ik ben na de zoveelste (dure) inktprinter al acht jaar geleden er mee gestopt. Een half jaar ging het goed dan begon het gekloot weer met verstopte printkoppen. Ik gebruik nu voor documenten een goedkope laserprinter en foto's gaan naar een vaklab. Uiteindelijk veel goedkoper en betere kwaliteit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
    Ik zie nergens geen hendeltje om de printkop op te lichten en uit de printer te nemen .
    Op Youtube staan verschillende filmpjes hoe je dat moet doen.

Ja , maar niet voor het type wat ik heb .

Laatst gewijzigd door notex; 29 mei 2019 om 11:38

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
    Dat er nog steeds mensen zijn die zitten te rommelen met inktprinters. Ik ben na de zoveelste (dure) inktprinter al acht jaar geleden er mee gestopt. Een half jaar ging het goed dan begon het gekloot weer met verstopte printkoppen. Ik gebruik nu voor documenten een goedkope laserprinter en foto's gaan naar een vaklab. Uiteindelijk veel goedkoper en betere kwaliteit.
    Hier al jaren een Canon Pixma die probleemloos werkt.
    Voor documenten gebruik ik ook een aparte laserjet, anders wordt het te duur.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
    Dat ligt dan aan jezelf.
    Ik gebruik al járen (>10) Epson printers (R800, daarna SC-P600). Ooit nog maar één keer de R800 moeten binnen doen voor verstopte spuitkoppen. Je moet wel ongeveer wekelijks de printer even laten werken. De spuitkanaaltjes controleren is ruim voldoende. Mijn SC-P600 staat hier nu al 3 jaar, en ik heb zelfs nog NOOIT een reiniging moeten doen.

Het is inderdaad heel belangrijk om een inktjetprinter minstens één keer per week een afdrukje te laten maken, als die te lang stil staat dan is er een grote kans op problemen met de printkop.
    Het is dan goedkoper om elke week een beetje inkt te verbruiken dan na een paar maanden een nieuwe printer te moeten kopen omdat de printkoppen dicht zitten.

Bij een HP printer heb ik ooit de printkop (inktpatroon met printkop) terug werkend gekregen door die een uurtje in een bordje met een beetje water te laten staan.
    Maar ik kan niet garanderen dat dat voor elke printkop werkt.

Mijn inkjetprinter staat soms maanden stil, de laatste 10 jaar nog nooit enig probleem gehad met een Canon.
    Wel geen printer van 79€ en ook altijd originele inkt.
    Vroeger met HP was een week soms al genoeg om problemen te ondervinden.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Printkop nachtje in het water gelegen , vervolgens de rest van de procedure gevolgd met als resultaat nog steeds slechte afdruk zoals voorheen .
    Nog een oplossing buiten het kopen van een nieuwe printer ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
    Printkop nachtje in het water gelegen , vervolgens de rest van de procedure gevolgd met als resultaat nog steeds slechte afdruk zoals voorheen .
    Nog een oplossing buiten het kopen van een nieuwe printer ?
    Gewoon water zal niet veel doen. Misschien eens proberen met water uit Lourdes
    Je hebt beslist een oplosmiddel zoals Mr Proper nodig. Gebruik vooral geen white spirit !

Na dat ik het reinigingsproces van de printer zelf zijn werk nog eens heb laten doen komen de printafdrukken er zonder strepen of onvolledige tekst uit .
    Toch nog maar even afwachten vooraleer een nieuwe printer te kopen .

Dan is de verstopping toch losgekomen door de printkop te laten weken, het moest er dan gewoon nog uit geraken.

Laat de printer dan niet te lang ongebruikt staan, als je die geregeld een iets laat printen dan kan je er misschien nog een hele tijd mee voort.
    Zeker als het binnenkort wat warmer wordt is het belangrijk om minstens elke week iets te printen (liefst in kleur), het moet geen hele foto zijn, wat tekst met kleurtjes is voldoende (dan worden alle delen van de printkop gebruikt, als je alleen zwart afdrukt dan is het mogelijk dat de kleuren toch niet meer werken na een tijdje).
    Als je daarbij niet teveel papier wil verspillen, print dan op de achterkant van een afdruk die je niet meer nodig hebt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Mijn inkjetprinter staat soms maanden stil, de laatste 10 jaar nog nooit enig probleem gehad met een Canon.
    Wel geen printer van 79€ en ook altijd originele inkt.
    Vroeger met HP was een week soms al genoeg om problemen te ondervinden.
    Gelijkaardig verhaal, hier voorheen een Epson. Was altijd iets.
    Sinds mijn Pixma (amper 99 euro ) nooit problemen. Staat soms ook maanden werkloos.
    Wel altijd originele inkten.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Ik wil toch even vermelden dat de slechte afdrukkwaliteit te wijten is geweest aan de alternatieve inktcartridges die ik kocht bij de Colruyt ( Everyday ) Ik heb dan de originele cartridges van Canon er in gestoken en het probleem was opgelost .
    Ik gebruik anders al jaren de Every Cartridges van de Colruyt en nooit geen problemen gehad tot nu dan .

Soortgelijke discussies

1. Vraag over printafdrukken.
    Door DannyDeGraaf in forum Chit Chat
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 20 mei 2009, 12:21
  2. slechte scherpstelling
    Door dolphin19474 in forum Camera's
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 3 september 2005, 12:01
  3. Slechte foto's
    Door MrKtNsTr in forum Fotobewerking & software
    Reacties: 2