Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slecht slapen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Slecht slapen

    Hallo,
    ik heb de laatste tijd wat problemen met slapen, dan bedoel ik vooral het doorslapen. Omdat ik gedurende de nacht (te) vaak wakker word wil ik daar iets aan proberen te doen. Zijn er misschien mensen die ervaring hebben en/of tips over homeopatische middelen hiervoor, ik wil nl. niet afhankelijk worden van chemische medicatie die al vlug door de artsen wordt voorgeschreven.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

  • #2
    Re: Slecht slapen

    tja..Jan, te weinig info hoor.
    wat zijn je dagelijkse bezigheden.
    hoe laat ga je naar bed.
    wat eet en drink op een dag.
    medicijn gebruik.
    maak je je ergens druk om, Familie of gezondheid.
    hoe lang is de laatste tijd.
    enz...enz..
    grt,bouk.
    Last edited by bouk; 24 mei 2011, 11:46. Reden: ';,./.,
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Slecht slapen

      Ik heb dat ooit ook eens gehad, mijn huisarts vertelde me dat er wel middeltjes zijn om in slaap te vallen, maar niets om te zorgen dat je doorslaapt.

      Comment


      • #4
        Re: Slecht slapen

        Ik ken het probleem, en ik heb het aangepakt op een vrij alternatieve manier die bij mij voor 100% helpt. Het probleem bij mij is, eens ik wakker ben ik aan het denken ga, en door aan alles en nog wat te denken blijft mijn geest bezig en vind ik de rust niet meer.
        Ik ben dus begonnen met het niet meer erg te vinden, en van de nood een deugd te maken, als ik wakker word en ik voel dat mijn denken weer de overhand gaat nemen, dan ga ik mijn favoriete muziek beluisteren op mijn iPod, die ligt trouwens steeds op het nachtkastje. Door het feit dat je naar de muziek luistert en der ook van geniet blijft het denken weg en maakt plaats voor een zalige ontspanning, na ongeveer 30 minuten doe ik de oortjes uit en slaap zachtjes ZZzzzzzzzzzzz.

        MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Slecht slapen

          Als ik dood ben slaap ik wel. Nu kan hij mij gestolen worden, die slaap. Ik ben liever op en
          wakker. Dagen aan één stuk.
          Ik wil maar zeggen dat een klein beetje relativeren ook weleens wilt helpen.

          Comment


          • #6
            Re: Slecht slapen

            Slaapproblemen kunnen velerlei oorzaken hebben, een pilletje kan die niet altijd oplossen en als je vlot inslaapt, maar niet doorslaapt, is medicatie wellicht niet de oplossing. Pilletjes geven dan wel de illusie dat je slaapt, maar je brein recupereert eigenlijk niet. Meestal word je er alleen maar suffer van.

            Als het vele ontwaken er voor zorgt dat je overdag niet meer behoorlijk kunt functioneren, dwz dat je concentratiestoornissen hebt, problemen met je geheugen, suf gevoel, slaperigheid een paar uur na het ontwaken enz, moet er inderdaad ingegrepen worden.

            Begin met je slaaphygiène te controleren : http://users.ugent.be/~dpeverna/hygiene.htm

            Volg de regels een paar weken en kijk of het verbetert.

            Voorts kun je jezelf ontspanningsoefeningen aanleren :

            Een aanrader : http://www.cosmox.be/boeken/relaxati...316#googlebook (inkijkexemplaar op deze site). Er zit een cd bij met oefeningen. Als je 's nachts wakker wordt, helpt de conditionering om je hoofd leeg te maken, je lichaam te ontspannen en opnieuw in te slapen. (ja hoor, zelf getest vanwege ook chronisch gestoorde slaap). Je moet wel de tijd nemen om jezelf voldoende te conditioneren, dus een maandje één tot tweemaal dagelijks oefenen is wel aangewezen.

            Als je toch een pilletje wil nemen, kun je op zoek gaan naar een degelijk valeriaan preparaat. Of het echt helpt, laat ik in het midden, maar er zijn mensen die er baat bij hebben. Ik zeg 'degelijk" omdat de vrij verkrijgbare preparaten vermoedelijk niet voldoende hoog gedoseerd zijn om ook effect te hebben De apotheker zal je wellicht kunnen verder helpen.

            Last not least : de kwaliteit van je bed, matras en vering dus. Als die versleten zijn, vervangen door een nieuw systeem. In dit verband is goedkoop vaak duurkoop. Probeer een verkoper te vinden die je een testperiode geeft (niet goed, geld terug).

            Als al het voorgaande niet blijkt te helpen, rest nog het slaaplab. Daar gaan ze precies kunnen vaststellen wat er misloopt. Maar daarom hebben ze ook nog niet meteen een pasklare oplossing. Mentaal helpt het wel om te weten wat er schort. Je kunt hen ook 'ns vragen welke soort matrassen en veringen zij aanraden en/of zelf gebruiken.

            Verder heb je naarmate je ouder wordt, minder slaap nodig. Dus dat kan ook meespelen. Toch handig voor een fotograaf, wordt het makkelijker om op te staan en de zonsopgang te fotograferen

            In de hoop dat je er wat aan hebt...
            Computer nerds don't byte, they just nibble a bit ;)

            Be careful who you shoot; they may shoot back

            Comment


            • #7
              Re: Slecht slapen

              Oorspronkelijk geplaatst door Lionezz Bekijk bericht
              Verder heb je naarmate je ouder wordt, minder slaap nodig.
              Dus dat kan ook meespelen. Toch handig voor een fotograaf, wordt het makkelijker om op
              te staan en de zonsopgang te fotograferen
              Leeft dat fabeltje nu nog? Het lijkt alsof oudere mensen minder slaap nodig hebben om te
              recupereren. Dat is niet zo. Oudere mensen hebben juist even veel slaap nodig als jongere
              mensen: 7 tot 9 uur per dag.
              Naarmate we ouder worden, houden we er echter een ander slaappatroon op na: we dutten
              overdag meer waardoor we 's morgens en 's avonds minder moe zijn.

              Comment


              • #8
                Re: Slecht slapen

                Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                Hallo,
                ik heb de laatste tijd wat problemen met slapen, dan bedoel ik vooral het doorslapen. Omdat ik gedurende de nacht (te) vaak wakker word wil ik daar iets aan proberen te doen. Zijn er misschien mensen die ervaring hebben en/of tips over homeopatische middelen hiervoor, ik wil nl. niet afhankelijk worden van chemische medicatie die al vlug door de artsen wordt voorgeschreven.
                Waarom? Homeopathie werkt toch niet ?
                equipment: camera's, lenses & some imagination

                Comment


                • #9
                  Re: Slecht slapen

                  Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                  Hallo,
                  ik heb de laatste tijd wat problemen met slapen, dan bedoel ik vooral het doorslapen. Omdat ik gedurende de nacht (te) vaak wakker word wil ik daar iets aan proberen te doen. Zijn er misschien mensen die ervaring hebben en/of tips over homeopatische middelen hiervoor, ik wil nl. niet afhankelijk worden van chemische medicatie die al vlug door de artsen wordt voorgeschreven.
                  Twee glazen rode wijn Jan
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Slecht slapen

                    Ik heb een gelijkaardig probleem, vier of vijf keer per nacht wakker worden ... telkens maar een uurtje of zo slapen ... en 's morgens dus niet zo moe als 's avonds ... rond 14u in de namiddag ne klop

                    Volgens mijn dokter is hier weinig tot niets aan te doen ... is stress volgens hem ... tegenwoordig is alles stress, ik heb al pilletjes voor de bloeddruk, hartritme en de maag ... ook door de stress volgens hem.

                    Nu de werkdruk ligt ook veel te hoog de laatste jaren, maar daar is niets aan te doen, dus zal ik moeten leren leven met een dergelijk slecht slaap patroon ... want minder werk zit er niet aan te komen, integendeel ... nu om 4u in de ochtend is het wel ideaal om rustig wat werk te verzetten hoor ... vrouw en kindjes in bed, stilte in huis ... perfect dus ... ik krijg regelmatig een schitterend idee midden in de nacht ... dan sta ik toch gewoon op hoor, want anders ben ik het 's morgens kwijt ... mijn iPad heb ik nu altijd op het nachtkastje liggen om zo snel iets te noteren.
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Slecht slapen

                      Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid Bekijk bericht
                      Waarom? Homeopathie werkt toch niet ?
                      Homeopathische middelen (middelen waarbij een stof zo sterk verdund wordt met water dat er statistisch gezien geen enkel molecuul van deze stof meer aanwezig is klik ) zijn voor elk weldenkend mens toch complete onzin? Iets anders is het misschien met andere alternatieve geneeswijzen zoals het gebruiken van plantenextracten, maar wat mij betreft mogen ze homeopathie zo snel mogelijk als oplichting bestempelen en verbieden.
                      http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

                      http://rouwkema.smugmug.com/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Slecht slapen

                        Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                        Ik heb een gelijkaardig probleem, vier of vijf keer per nacht wakker worden ... telkens maar een uurtje of zo slapen ... ook door de stress volgens hem.
                        ... mijn iPad heb ik nu altijd op het nachtkastje liggen om zo snel iets te noteren.
                        tja.....of dat nou zo verstandig is?
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Slecht slapen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rouwkema Bekijk bericht
                          Homeopathische middelen (middelen waarbij een stof zo sterk verdund wordt met water dat er statistisch gezien geen enkel molecuul van deze stof meer aanwezig is klik ) zijn voor elk weldenkend mens toch complete onzin? Iets anders is het misschien met andere alternatieve geneeswijzen zoals het gebruiken van plantenextracten, maar wat mij betreft mogen ze homeopathie zo snel mogelijk als oplichting bestempelen en verbieden.
                          Niet alle homeopatische middelen bevatten nul tot hooguit enkele moleculen werkzame stof. Er bestaat zelfs een heel gebied waar de grens met kruidengeneeskunde moeilijk te trekken is. Dan heb je nog het overgrote gebied waarin Hahnemanns "similia similibus curentur" geldt (of zou moeten gelden).
                          Over "wetenschappelijke bewijzen" valt op te merken dat alleen kapitaalkrachtige farmaceutische bedrijven de middelen hebben tot klinische dubbelblind testen en dat die helemaal niet gebaat zijn met geneesmiddelen waarop ze geen patent kunnen nemen.
                          Verder herinner ik me dat er enkele maanden geleden zo'n onnozele actie was, waarin enkele BV's een heel flesje homeopatisch middel opdronken om te besluiten dat het onwerkzaam is. Als je bv. dezelfde "proef" met wat vitamine C zou uitvoeren, zou je tot dezelfde conclusies komen, waarmee je natuurlijk niet bewezen hebt dat vitamine C onwerkzaam of waardeloos is.
                          Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Slecht slapen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                            Als je bv. dezelfde "proef" met wat vitamine C zou uitvoeren, zou je tot dezelfde conclusies komen, waarmee je natuurlijk niet bewezen hebt dat vitamine C onwerkzaam of waardeloos is.
                            Homeopathie is gewoon weggegooid geld, ik spreek uit ervaring . . . En je noemt daar net de ENIGE vitamine op waar je dat mag mee doen, ons lichaam scheidt het teveel aan Vit C af, neemt het dus NIET op, ik raad je het niet aan dat te proberen met andere vitamines . . . 't zal je beste dagje niet zijn.
                            Last edited by Franciskine; 24 mei 2011, 13:36.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Slecht slapen

                              Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                              Leeft dat fabeltje nu nog? Het lijkt alsof oudere mensen minder slaap nodig hebben om te
                              recupereren. Dat is niet zo. Oudere mensen hebben juist even veel slaap nodig als jongere
                              mensen: 7 tot 9 uur per dag.
                              Naarmate we ouder worden, houden we er echter een ander slaappatroon op na: we dutten
                              overdag meer waardoor we 's morgens en 's avonds minder moe zijn.
                              Dat klopt helemaal.
                              Ik heb geen probleem met doorslapen, wel een probleem dat ik met een viertal uur uitgeslapen ben.
                              Waarschijnlijk heb ik dit te danken aan de onrelmatige uren die ik vroeger moest werken.
                              Dit is ook ambetant hoor tot laat in de nacht (of vroeg in de morgen) gaan slapen en om half acht en soms nog vroeger al wakker worden.

                              Grtz, RF
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X