Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Skype en GSM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Skype en GSM

    Zojuist efkes gebeld naar de GSM van mijn zoon via Skype.

    Hij loopt nu ergens rond in het uiterste noorden van India.

    Ik heb met hem 3 minuten 23 seconden gesproken en dat kost mij de formidabele som van 80 eurocent (ze rekenen 4 minuten ).
    Wie doet beter ?

    Skype is ook ideaal om grote bestanden (foto's e.d.) door te sturen !
    Last edited by nete; 24 april 2007, 09:00.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Skype en GSM

    Als je naar een GSM belt in het buitenland betaal je altijd maar een lokaal gesprek, ook met je vaste telefoon of met je eigen GSM. De redenering hierachter is dat de oproeper niet kan weten waar de gebelde GSM zich bevindt, met als gevolg dat alle kosten buiten de landsgrenzen dus voor degene die je opbelt zijn.
    Prijzen met Skype naar GSM zijn dan ook vergelijkbaar met de normale tarieven. Anders ligt het als je naar vaste nummers in het buitenland belt, dat is een pak goedkoper met Skype.

    Vraag me af hoeveel het je zoon gaat kosten aan roaming, tenzij Skype uitbelt via een lokaal nummer in India...

    Jos
    Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

    Comment


    • #3
      Re: Skype en GSM

      Ik denk dat het laatste het geval zal zijn.

      Mijn zoon woont en werkt in Duitsland (was ik vergeten te vermelden), da's zowiezo al een pak duurder als ik hem gewoon bel via de GSM (ik bel dan naar een Duits nummer in Duitsland).
      Ik ga hem wel eens vragen of hij nog kosten heeft aan dit gesprek.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Skype en GSM

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Ik denk dat het laatste het geval zal zijn.

        Mijn zoon woont en werkt in Duitsland (was ik vergeten te vermelden), da's zowiezo al een pak duurder als ik hem gewoon bel via de GSM (ik bel dan naar een Duits nummer in Duitsland).
        Ik ga hem wel eens vragen of hij nog kosten heeft aan dit gesprek.
        Neen, je hebt alleen kosten als met een gsm in het buitenland zit.
        Je zoon zit in het binnenland met die gsm.

        Moest hij een belgisch nummer hebben, dan moet hij betalen telkens je hem belt. Maar gezien zijn nummer Duits is, betaal jij de volle pot.

        Ik ben toch ook wel benieuwd of je mat skype naar een GSM nog roaming moet betalen!

        Greetz,
        Peeke
        ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

        Comment


        • #5
          Re: Skype en GSM

          Oorspronkelijk geplaatst door Peeke Bekijk bericht
          Moest hij een belgisch nummer hebben, dan moet hij betalen telkens je hem belt. Maar gezien zijn nummer Duits is, betaal jij de volle pot.
          Ook als hij met zijn Duist nummer in India rondloopt ?
          Jan Akkermans
          (BD1097BE)
          Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Skype en GSM

            met voipstunt:
            india (Mobile) 0.120 Euro/minuut.
            Dus 4 min. X 0.120 = 0,480 Euro!!!
            Nikon en Canon

            Comment


            • #7
              Re: Skype en GSM

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Mijn zoon woont en werkt in Duitsland (was ik vergeten te vermelden), da's zowiezo al een pak duurder als ik hem gewoon bel via de GSM (ik bel dan naar een Duits nummer in Duitsland).
              Ok, dan ben ik het er mee eens dat Skype goedkoper is .

              Jos
              Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

              Comment


              • #8
                Re: Skype en GSM

                Met http://www.lowratevoip.com/en/rates.html#leti €0.24 !

                Je kan hier een vergelijkingstabel vinden: http://www.voipproducts.eu/betamax-rates/

                Prijzen zijn er wel ex BTW.

                Comment

                Working...
                X