Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

September keynote 2018

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: September keynote 2018

    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Rolex vraagt wat de zot er voor geeft. Hoe langer de wachtlijsten, hoe sneller de prijs stijgt.
    Ik weet niet of al die Rolex fanaten zotten zijn. Er zullen er dan wel zeer veel rondlopen... De prijzen van het merk zijn de laatste jaren amper gestegen. Op een horloge van 8 tot 10K is er amper 50€ bijgekomen, ook al zijn sommige wachtlijsten zeer lang. Op dit bedrag is dit dus amper voelbaar. Je geeft geen 10K uit als je plat valt op 50€, enfin dit is mijn gedacht daarover.
    Ik ben wel akkoord met uw visie voor wat betreft de "grijze markt". daar lopen wel veel zotten rond.
    Last edited by enero; 19 september 2018, 11:16.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #32
      Re: September keynote 2018

      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Ik weet niet of al die Rolex fanaten zotten zijn. Er zullen er dan wel zeer veel rondlopen... De prijzen van het merk zijn de laatste jaren amper gestegen. Op een horloge van 8 tot 10K is er amper 50€ bijgekomen, ook al zijn sommige wachtlijsten zeer lang. Op dit bedrag is dit dus amper voelbaar. Je geeft geen 10K uit als je plat valt op 50€, enfin dit is mijn gedacht daarover.
      Ik ben wel akkoord met uw visie voor wat betreft de "grijze markt". daar lopen wel veel zotten rond.

      Versta me niet verkeerd, “Wat de zot er voor geeft” is een uitdrukking.
      Als uw spullen schaars zijn, waarom dan geen gekke prijzen vragen.

      Comment


      • #33
        Re: September keynote 2018

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Versta me niet verkeerd, “Wat de zot er voor geeft” is een uitdrukking.
        Als uw spullen schaars zijn, waarom dan geen gekke prijzen vragen.
        Ik had dt wel verstaan hoor. Maar ik blijf er nog steeds bij dat het kroontjes merk de beste kwaliteit/prijs aanbiedt.

        Ik ervaar ook dat allicht de beste tijd van de grijze dealers die overdrijven met hun prijzen, althans wat betreft het kroontjes merk, stilletjes aantal ingedijkt worden. De verschillen zijn onredelijk en rolex kan daar niet mee gecharmeerd zijn. Terwijl er een schaarste is of wordt gecreëerd, dat laat i in heet midden, zijn er langs de andere kant grijze verkopers die diezelfde schaarse modellen aan woekerprijzen verkopen. Er is ook een medewerking geweest van sommige AD"'s, daar ben ik niet naïef in. Recent verscheen er nog een artikel van Schaap en Citroen, Amsterdam, die betrokken zou zijn in een zwendel van dure horloges waaronder vooral Rolex. In het verleden hebben ze dit al met de Nederlandse justitie en of belastingdienst op een akkoord kunnen gooien, maar nu blijkt toch dat de zaken er ernstiger voorstaan.
        Bij mijn laatste aankoop in Monaco moest niet alle stickers van het horloge, ook op de garantiekaart moest de naam staan van de identiteitskaart. Een kopie van -kaart gaat ook in hun bestanden. Wat de verpakking betreft : geen wit kartonnen omhulsel meer die normaal omheen de groene luxe horlogedoos zit en ook geen plastiek bescherming meer van de lunette. Deze maatregelen heb ik bij mijn AD in Brussel nooit ervaren.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #34
          Re: September keynote 2018

          Om terug on topic te komen denk ik toch dat een Apple watch of iets dergelijks een noodzaak zal worden in het leven.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #35
            Re: September keynote 2018

            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Om terug on topic te komen denk ik toch dat een Apple watch of iets dergelijks een noodzaak zal worden in het leven.
            Een smartphone of tablet heeft het nu al grotendeels overgenomen van de PC.
            Nog een paar jaar en het zal misschien onze frigo of wagen worden waar we alles mee kunnen. [emoji16]

            Lol, het kroontjesmerk zal dan toch wat investeringen moeten doen als ze willen volgen, al zijn ze met hun levertijden al verouderd voor ze geleverd worden. [emoji6]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #36
              Re: September keynote 2018

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Een smartphone of tablet heeft het nu al grotendeels overgenomen van de PC.
              Nog een paar jaar en het zal misschien onze frigo of wagen worden waar we alles mee kunnen. [emoji16]

              Lol, het kroontjesmerk zal dan toch wat investeringen moeten doen als ze willen volgen, al zijn ze met hun levertijden al verouderd voor ze geleverd worden. [emoji6]
              Lol, dan moet ge zeggen: " ik kan het nu even niet opzoeken want ik heb mijne frigo niet bij"
              Ik denk dat op korte termijn een smartwatch inderdaad aan belang zal toenemen, maar hoogst waarschijnlijk - maar ik denk dat wij dit nog niet zo direct zullen meemaken, zal het in de toekomst normaal (en geaccepteerd worden) dat we een implantaat laten inbouwen waarmee we constant connected zijn.
              Maar ja, momenteel - als je ziet wat ze tegenwoordig in de wagens stoppen, en ook die connected koelkast van LG....
              Waar zal het eindigen?
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #37
                Re: September keynote 2018

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Lol, het kroontjesmerk zal dan toch wat investeringen moeten doen als ze willen volgen, al zijn ze met hun levertijden al verouderd voor ze geleverd worden. [emoji6]
                Ik vermoed dat het bij dit merk zal blijven zoals toen de tijd het quartz horloge de wereld overspoelde. Ze zijn dan blijkbaar wijselijk teruggekeerd naar wat ze echt goed deden en nog doen.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #38
                  Re: September keynote 2018

                  Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Ik had dt wel verstaan hoor. Maar ik blijf er nog steeds bij dat het kroontjes merk de beste kwaliteit/prijs aanbiedt.
                  Laat ons daar maar verschillen van mening, in elk geval dan over de definitie van prijs/kwaliteit.
                  Dat Rolex topkwaliteit levert, dat is duidelijk.

                  Maar als je gaat kijken naar mechanische automatische horloges, en je denkt aan levensduur bv, dan moet een Rolex al 5-10 keer zo lang mee gaan als bv een Longines of 3 keer zo lang als een Breitling.
                  Denk het niet eerlijk gezegd.

                  Comment


                  • #39
                    Re: September keynote 2018

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Om terug on topic te komen denk ik toch dat een Apple watch of iets dergelijks een noodzaak zal worden in het leven.
                    Noodzaak is nogal een groot woord.
                    Ik heb er zelf geen, maar wel al over nagedacht.
                    Ik zie niet direct waarvoor ik het zou gebruiken. Om te zien wanneer er een mail of SMS binnenkomt heb ik dat echt niet nodig.
                    Het kan nuttig zijn voor mensen met een hartkwaal, zodat ze op tijd gewaarschuwd worden als er iets mis is. Maar dat is lang niet bij iedereen het geval.

                    Comment


                    • #40
                      Re: September keynote 2018

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                      Mja, een Samsung Galaxy S9 of Note 9 kost ook veel geld. Mooie hardware, maar de software...
                      Iedereen heeft z'n voorkeur. Als mensen de prijs er voor willen geven omdat het voor hen de moeite waard is, dan storen ze daar toch niemand mee ? Als je buur morgen een BMW koopt van 100k, dan is dat zijn keuze he.
                      Ben ook Apple user in hart en nieren, sinds 1999. Ik gebruik Apple op het werk en thuis. Vraag me niet om met Windows of Android te werken, of ik gooi de boel tegen de muur.
                      Ik hoor al jaren en jaren dat ik gek ben dat ik zo'n dure computers en foons koop. Mijn zaak, he.
                      Dit filmpje, hoewel niet echt origineel, is Apple's stijl. If you don't like it, don't buy it (letterlijk en figuurlijk).
                      Wanneer je niet met Windows of Android wil werken dan doe je dat toch niet.

                      Comment


                      • #41
                        Re: September keynote 2018

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Noodzaak is nogal een groot woord.
                        Ik heb er zelf geen, maar wel al over nagedacht.
                        Ik zie niet direct waarvoor ik het zou gebruiken. Om te zien wanneer er een mail of SMS binnenkomt heb ik dat echt niet nodig.
                        Het kan nuttig zijn voor mensen met een hartkwaal, zodat ze op tijd gewaarschuwd worden als er iets mis is. Maar dat is lang niet bij iedereen het geval.
                        Vraag mij af of dit laatste wel degelijk werkt. Er is volgens mij geen connectie met een hartslagdetectie rondom de borstkas.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #42
                          Re: September keynote 2018

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          . . . . knip . . . .
                          Ik denk dat op korte termijn een smartwatch inderdaad aan belang zal toenemen . . . . knip . . . .
                          Maar ja, momenteel - als je ziet wat ze tegenwoordig in de wagens stoppen, en ook die connected koelkast van LG....
                          Waar zal het eindigen?
                          Adobe Photoshop CC voor Smartwatch.

                          "Om uw foto's in pracht en praal verder af te werken."
                          Mare het moet wel een IPS schermpje zijn anders zullen de kleuren niet natuurgetrouw weergegeven worden.
                          Ene, het moet natuurlijk 99,99% Adobe RGB zijn.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #43
                            Re: September keynote 2018

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Laat ons daar maar verschillen van mening, in elk geval dan over de definitie van prijs/kwaliteit.
                            Dat Rolex topkwaliteit levert, dat is duidelijk.

                            Maar als je gaat kijken naar mechanische automatische horloges, en je denkt aan levensduur bv, dan moet een Rolex al 5-10 keer zo lang mee gaan als bv een Longines of 3 keer zo lang als een Breitling.
                            Denk het niet eerlijk gezegd.
                            Een Rolex gaat een leven lang mee, dat is één van de sterke punten van het merk. Je moet er natuurlijk niet mee gaan smijten en wel om de zoveel jaar eens laten servicen, dat moet je trouwens met een Breitling, een Omega of een Longines ook doen. Voor sommige Quartz horloges ligt dat natuurlijk anders. Je draagt die tot ze de geest geven want tegenwoordig kan je daar nergens meer mee terecht.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #44
                              Re: September keynote 2018

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Noodzaak is nogal een groot woord.
                              Ik heb er zelf geen, maar wel al over nagedacht.
                              Ik zie niet direct waarvoor ik het zou gebruiken. Om te zien wanneer er een mail of SMS binnenkomt heb ik dat echt niet nodig.
                              Het kan nuttig zijn voor mensen met een hartkwaal, zodat ze op tijd gewaarschuwd worden als er iets mis is. Maar dat is lang niet bij iedereen het geval.
                              Ik dacht ook dat het een gadget was. Probeer ze eens een week.
                              En probeer dan of je nog zonder kunt
                              Ik kan er nu zelfs mijn robomower mee bedienen.
                              Valsensor en ECG monitor zouden zeker een meerwaarde bieden, maar het zal wellicht weer (te) lang duren vooraleer dit naar Europa komt.
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment


                              • #45
                                Re: September keynote 2018

                                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                                Een Rolex gaat een leven lang mee, dat is één van de sterke punten van het merk.
                                Voor 50 of 60 plussers die een Rolex kopen moet die al niet meer zo lang meegaan voor dat “levenslang”. [emoji1][emoji1][emoji1]

                                Er zullen ook wel mensen zijn met pech zoals met elk product kan gebeuren.
                                Mijn eerste horloge is nu 45 jaar oud en die werkt ook nog, zonder onderhoud en het is geen Rolex
                                Dus prijs/kwaliteit is ook met een korreltje zout te nemen. [emoji6]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X