Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rust nodig in het weekend

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rust nodig in het weekend

    Wij wonen in een heel drukke straat, en ik heb het echt hard nodig om in het weekend wat natuur te zien. Het plan is om bevoorbeeld de caravan van mijn ouders ergens het hele jaar door te zetten, waar het rustig is en mooi. Ook niet te ver rijden, dus wel in België, maar ergens waar we lekker kunnen wandelen met onze teckel, wat kunnen fietsen, eens iets ergens kunnen drinken en vooral kunnen bijkomen van de week. Ik werk daarbij nog in een fabriek, en al hebben we altijd oordoppen aan, ik heb rust en stilte nodig. Iemand een tof idee?

  • #2
    Re: Rust nodig in het weekend

    hangt er een beetje vanaf waar je woont. Antwerpse Kempen, Limburgse grensstreek,... erg rustig.
    Maar als je je caravan op een camping zet ga je wel lawaai hebben van de mede camping gangers

    Comment


    • #3
      Re: Rust nodig in het weekend

      Misschien kan verhuizen naar een kalmere straat ook al wat maken.
      In de meeste steden heb je dan toch parken op wandelafstand. En een stadswandeling heeft ook charmes.

      Comment


      • #4
        Re: Rust nodig in het weekend

        Oorspronkelijk geplaatst door Djess Bekijk bericht
        Wij wonen in een heel drukke straat, en ik heb het echt hard nodig om in het weekend wat natuur te zien. Het plan is om bevoorbeeld de caravan van mijn ouders ergens het hele jaar door te zetten, waar het rustig is en mooi. Ook niet te ver rijden, dus wel in België, maar ergens waar we lekker kunnen wandelen met onze teckel, wat kunnen fietsen, eens iets ergens kunnen drinken en vooral kunnen bijkomen van de week. Ik werk daarbij nog in een fabriek, en al hebben we altijd oordoppen aan, ik heb rust en stilte nodig. Iemand een tof idee?
        Huur of eigendom, dan heb je er toch zelf voor gekozen om daar te gaan wonen ?
        Wij hebben er (nu ongeveer 40 jaar geleden) voor gekozen om op een rustig plaatsje grond te kopen en er te gaan bouwen.
        Nu 40 jaar later passeren er, als het een drukke dag is, nog altijd slechts een 5-tal auto's, en dan nog meestal heel traag rijdend omdat het één van de buren is die vertrekt of thuiskomt.
        Het grootste lawaai dat wij kennen is dat van de postbode zijn bromfiets, maar dat duurt slechts een paar seconden, en wij moeten toch onze post krijgen hé .

        Wij worden wakker met het fluiten van de vogels...
        Tsja, al zeg ik het zelf, maar rustig wonen is goud waard .

        Verhuizen (indien mogelijk) zal misschien toch wel de beste oplossing zijn, want elk weekend ergens anders naar toe gaan trekken om daar in een caravan te gaan leven... en dan moet je nog uitkijken waar je die gaat plaatsen, of je hebt nog meer lawaai dan in je straat.

        Comment


        • #5
          Re: Rust nodig in het weekend

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Huur of eigendom, dan heb je er toch zelf voor gekozen om daar te gaan wonen ?
          Dat klopt niet overal en niet bij iedereen.
          Lokale toestanden kunnen veranderen.

          Dit "daar" en "kiezen" hangt puur af van de persoonlijke mogelijkheden.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Rust nodig in het weekend

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Dat klopt niet overal en niet bij iedereen.
            Lokale toestanden kunnen veranderen.

            Dit "daar" en "kiezen" hangt puur af van de persoonlijke mogelijkheden.
            Tiens Theo, je quoot wel mijn vraagteken mee, maar blijkbaar heb je het toch niet gezien .

            Zelfs al wijzigt de lokale toestand, wanneer je op een plek woont die je per se tijdens het weekend wil ontvluchten, en stel dat dit lukt, kan ik me toch enigszins voorstellen wat het dan wordt op zondagavond wanneer je terug moet. Dan nog zit je 5 dagen op 7 in een ziekmakende toestand. Het soort werk van TS (dagdagelijks in het lawaai werken met een gehoorbeschermer op) speelt natuurlijk ook een grote rol hier. Ander werk zoeken is misschien nog moeilijker, en daarom dacht ik dat verhuizen mogelijks de beste oplossing is.
            Maar je hebt gelijk, wij kennen de hele situatie niet waarin TS verkeerd, en het zijn trouwens ook ons zaken niet hé.

            Comment


            • #7
              Re: Rust nodig in het weekend

              Hier een mooie voorbeeld van "wijziging van lokale toestand":
              Een koppel woont in de meest rustige uithoek van het dorp, tot ze een steenkapper als buurman krijgen: dag-in-dag-uit, inclusief week-ends het geluid van de slijpschijf...
              Ze verhuizen dan naar het rustige Limburg, tussen de velden en de bossen. Zeer rustig allemaal, tot de buur zijn hagelkanon bovenhaalt...

              Andere gedachte: alle ruimtelijke ordening planners duwen de mensen naar de steden.
              Zelfs met autoloze straten krijg je me niet meer in een stad.
              Ik heb een paar jaar in Antwerpen gewoond (kot).
              Geen slecht woord over antwerpen maar ik was altijd blij terug thuis te zijn en was altijd verbaasd te zien hoe de natuur zich op 1 week tijd kan veranderen.
              En ik besefte dat ik dat niet kon missen.
              Dat we ze nog lang mogen "trekken".
              Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

              Comment


              • #8
                Re: Rust nodig in het weekend

                Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                Hier een mooie voorbeeld van "wijziging van lokale toestand":
                Een koppel woont in de meest rustige uithoek van het dorp, tot ze een steenkapper als buurman krijgen: dag-in-dag-uit, inclusief week-ends het geluid van de slijpschijf...
                Ze verhuizen dan naar het rustige Limburg, tussen de velden en de bossen. Zeer rustig allemaal, tot de buur zijn hagelkanon bovenhaalt...
                Hier hetzelfde.. 18 jaar geleden gebouwd in een rustige wijk als eerste van in een kavel van verschillende gronden naast elkaar. Komt daar 3 jaar nadien een gezin wonen dat dag en nacht lawaai maakt, met deuren slaat, zowel binnen als buiten, waar de kinderen in de zomer keet schoppen zodat je zelf in je tuin geen rust meer vindt. Bovendien zet de vrouw des huizes gans de buurt in rep en roer door allerlei onwaarheden te verkondigen over bepaalde mensen die zij zelf niet mag. Enfin.., een psychopate die bij de lokale politie ook al is gekend. Oplossing : verhuizen ??? Wat kort door de bocht niet? Maar gezellig is anders...
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Re: Rust nodig in het weekend

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djess Bekijk bericht
                  Ook niet te ver rijden, dus wel in België, maar ergens waar we lekker kunnen wandelen met onze teckel, wat kunnen fietsen, eens iets ergens kunnen drinken en vooral kunnen bijkomen van de week.
                  De Ardennen.
                  Maar misschien niet als je in De Panne of Knokke woont (afstand).
                  Als we niet (mogen) weten in welke streek je woont blijft het een beetje gokken hé.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rust nodig in het weekend

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djess Bekijk bericht
                    Iemand een tof idee?
                    Je kan zoiets kiezen als Strandcamping Groedemeer in Groede, Nederland bijvoorbeeld.
                    Je mag daar je caravan legaal zetten. Zomaar een caravan ergens in een bos zetten mag niet in België, of het moet ingekleurd zijn als recreatiegebied.
                    Het is maar 27 km van Brugge.
                    Het is er heel rustig. Je kan er lange wandelingen maken.
                    Op het strand staat er een strandpaviljoen waar je kan eten, drinken en naar de zee kijken.
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Rust nodig in het weekend

                      Ik kom tot rust in de Ardennen. Zelfs met de auto rijden is daar rustgevend.
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Rust nodig in het weekend

                        Ik kom tot rust als ik enkele uurtjes ga gaan fotograferen !

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Rust nodig in het weekend

                          Aan zee is altijd tof, maar ik vind de campings altijd erg tegenvallen. Zo kaal. En in de winter is het niet erg aanlokkelijk met de wind en dergelijke.
                          Ik zou dus ook opteren voor de Ardennen, zeker omdat die het hele jaar door aantrekkelijk zijn. Nu, jullie houden dus van wandelen, neem eens een kijkje op de camping bij Odrimont. Die hebben ook jaarplaatsen. Wij zijn daar regelmatig naar toe gegaan in het weekend een paar jaar geleden, met de mobilhome van mijn ouders. Het is daar super mooi. Vlak bij Baraque Fraiture en bij skiepistes.
                          Er zijn altijd wel wat toeristen, maar je hebt daar nog niet het gevoel om allemaal tegelijkertijd op dezelfde meter te staan. Nee, echt een aanrader.
                          Die camping zelf is trouwens ook heel goed. Mooi sanitair, een mooie winkel en er is een bar. In de buurt kun je heerlijk Ardens eten, en er is een vijver. Ik weet nog dat die eens helemaal bevroren was, en daar hebben we toen op geschaatst.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Rust nodig in het weekend

                            Koop een boot.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Rust nodig in het weekend

                              Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
                              Koop een boot.
                              en werk je dood...!
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X