Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ruitensproeier vloeistof

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ruitensproeier vloeistof

    Weet dat hier wel wat autoliehebbers en cleaners aanwezig zijn, misschien iemand de ultieme tip.
    Wat is en goede ruitensproeier vloeistof, voor de zomer, die redelijk goed de verse uitelkaar gespatte insecten van de ruit verwijderd (tijdns rijdn) met de ruitenwisser...lees dat Sonax en Dr. Wack wel goed zijn, maar ik hecht meer waarde aan mening ervaringsdeskundigen..

  • #2
    Ruitensproeier vloeistof

    Hier al jaren het concentraat van Sonax gebruikt, zeker voor de zomer en zeer tevreden. [emoji106]
    Ik zie nu deze https://www.auto-service.be/olie-add...-nanopro-250ml
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Ruitensproeier vloeistof

      Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
      Weet dat hier wel wat autoliehebbers en cleaners aanwezig zijn, misschien iemand de ultieme tip.
      Wat is en goede ruitensproeier vloeistof, voor de zomer, die redelijk goed de verse uitelkaar gespatte insecten van de ruit verwijderd (tijdns rijdn) met de ruitenwisser...lees dat Sonax en Dr. Wack wel goed zijn, maar ik hecht meer waarde aan mening ervaringsdeskundigen..
      Om die lijken te verwijderen best een vloeistof met enzymen gebruiken, ieder jaar te koop bij Aldi.

      Comment


      • #4
        Re: Ruitensproeier vloeistof

        Mijn ruiten behandel ik met twee producten van Meguiar's.
        Eerst de "PerfectClarity" Glass Cleaner en daarna de Glass Polishing compund (wel handschoenen aandoen want dat laatste product kan een allergische reactie veroorzaken).
        In de ruitensproeier weet ik zelfs niet wat erin zit, dat doen ze in de garage, maar volgens mij is het gewoon regenwater.
        In de winter gaan ze wellicht een product tegen vorst aan toevoegen.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Ruitensproeier vloeistof

          Bedankt voor de tips, ga de Sonax en Aldi vloeistof uitproberen...moet eerst eens kijken hoe ik de huidige vloeistof snel kan verwijderen uit het tankje.
          Het cleanen en polishen is niet zo mijn ding.

          Comment


          • #6
            Re: Ruitensproeier vloeistof

            Ik heb altijd al ruitensproeiervloeistof gekocht bij den Aldi, Lidl of een andere winkel waar die goedkoop was (bij Lidl en Aldi vind je die gewoonlijk alleen tegen de winter).
            Bij den Action hebben ze er ook, die is heel goedkoop, en die doet net hetzelfde als alle andere ruitensproeiervloeistof die ik ooit heb gekocht (en daar verkopen ze die het hele jaar door).
            Tot nu toe heb ik nooit problemen gehad met die goedkope ruitensproeiervloeistof (de lak van mijn auto's is er nooit mee opgelost of beschadigd), en ik krijg de ruit er altijd mee proper als dat nodig is.

            Als ze die in de garage bijvullen dan zullen ze ook in de zomer een product gebruiken dat niet bevriest, want niet iedereen rijdt zoveel met de auto dat het reservoir op een paar maanden terug leeg is.
            En ze zullen in de garage ook niet het duurste product gebruiken dat er bestaat (misschien doen ze dat wel in sommige merkgarages, maar dan zal je dat ook wel zien op het factuur).
            Bij mijn auto kunnen ze dat nooit bijvullen in de garage, want ik giet het altijd vol tot op de rand vooraleer mijn auto naar de garage vertrekt (en ik zeg dan ook dat ze dat niet moeten bijvullen, dat scheelt een paar euro's op het factuur).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Ruitensproeier vloeistof

              Ik heb ook wel interesse in wat Aldi/Lidl/Action aanbieden voor dit doel.
              Kan iemand daar een foto van opladen aub? Kwestie dat ik niet verkeerd koop.
              Dank u op voorbaat.

              Comment


              • #8
                Re: Ruitensproeier vloeistof

                Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                Ik heb ook wel interesse in wat Aldi/Lidl/Action aanbieden voor dit doel.
                Kan iemand daar een foto van opladen aub? Kwestie dat ik niet verkeerd koop.
                Dank u op voorbaat.
                Daarvoor moet je de aanbiedingen in het oog houden, elk jaar hebben ze daar wel ruitensproeiervloeistof in de aanbieding, maar ik denk dat niemand hier weet wanneer ze die de volgende keer terug in de winkel hebben liggen.
                Bij Action hebben ze die wel het hele jaar door, als je er nu nodig hebt dan kan je die daar kopen, bij Aldi en Lidl moet je er op wachten (of misschien hebben ze nog een paar bussen staan van de vorige keer als je geluk hebt).
                Ze hebben daar dan geen verschillende soorten, het heeft daarom geen zin om er foto's van te uploaden.

                Je moet er alleen op letten dat je geen antivries voor het motorblok in het reservoir van de ruitensproeiers giet (die antivries verkopen ze ook bij Action), want dan zie je misschien niet meer waar je aan het rijden bent...
                Last edited by Black B@ndit; 21 juni 2020, 19:04.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Ruitensproeier vloeistof

                  Heb hier toch andere prioriteiten hoor, liever het betere product dan het goedkoopste.
                  En wat reinigen betreft zijn er vaak toch wel grote verschillen. [emoji6]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ruitensproeier vloeistof

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Heb hier toch andere prioriteiten hoor, liever het betere product dan het goedkoopste.
                    En wat reinigen betreft zijn er vaak toch wel grote verschillen. [emoji6]
                    Ook mijn idee

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ruitensproeier vloeistof

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Heb hier toch andere prioriteiten hoor, liever het betere product dan het goedkoopste.
                      En wat reinigen betreft zijn er vaak toch wel grote verschillen. [emoji6]
                      Daar heb je groot gelijk in.
                      Het kan zijn, zeker weet ik het natuurlijk niet, dat die goedkopere producten schade aan de lak kunnen veroorzaken.
                      Aan oudere auto's kunnen de rubbers sneller scheurtjes vertonen en dan is de roest snel binnen.
                      Ik laat die doen in de garage, toen ik nog mijn Mercedes had had Mercedes zijn eigen ruitenwisser product, ik rij nu terug met een Mazda en of die hun eigen onderhoudsproducten denk ik niet maar ze zullen wel hun normen hebben.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ruitensproeier vloeistof

                        Ik heb altijd heel veel jaren met dezelfde auto gereden (het langst is 14 jaar, en dan nog een waar ik 12 jaar mee heb gereden), in die auto's is er altijd goedkope ruitensproeiervloeistof gebruikt, en bij geen enkele van die auto's is er lak of rubber aangetast door die goedkope ruitensproeiervloeistof.
                        Als dat wel zo zou zijn, dan zou het na 14 jaar wel zichtbaar moeten zijn in de buurt van de voorruit, maar daar was nooit iets abnormaal te zien aan de lak of rubber (ik heb ooit nog auto's gehad waarbij de voorruit met rubber vast zat, maar dat is al lang geleden, tegenwoordig zijn ze waarschijnlijk wel allemaal vastgekleefd).

                        De gebruikte ruitensproeiervloeistof was wel altijd geschikt voor de winter, daarom zal het er waarschijnlijk geweest zijn op basis van een of andere soort alcohol (niet de soort die je mag opdrinken), water en een beetje detergent.
                        Misschien dat ze voor de zomer wel een andere soort verkopen waar meer agressieve stoffen inzitten, maar die heb ik nooit gebruikt om te vermijden dat die er dan per ongeluk nog in zou zitten als het begon te vriezen.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ruitensproeier vloeistof

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Ik heb altijd heel veel jaren met dezelfde auto gereden (het langst is 14 jaar, en dan nog een waar ik 12 jaar mee heb gereden), in die auto's is er altijd goedkope ruitensproeiervloeistof gebruikt, en bij geen enkele van die auto's is er lak of rubber aangetast door die goedkope ruitensproeiervloeistof.
                          Als dat wel zo zou zijn, dan zou het na 14 jaar wel zichtbaar moeten zijn in de buurt van de voorruit, maar daar was nooit iets abnormaal te zien aan de lak of rubber (ik heb ooit nog auto's gehad waarbij de voorruit met rubber vast zat, maar dat is al lang geleden, tegenwoordig zijn ze waarschijnlijk wel allemaal vastgekleefd).

                          De gebruikte ruitensproeiervloeistof was wel altijd geschikt voor de winter, daarom zal het er waarschijnlijk geweest zijn op basis van een of andere soort alcohol (niet de soort die je mag opdrinken), water en een beetje detergent.
                          Misschien dat ze voor de zomer wel een andere soort verkopen waar meer agressieve stoffen inzitten, maar die heb ik nooit gebruikt om te vermijden dat die er dan per ongeluk nog in zou zitten als het begon te vriezen.
                          Het is niet omdat het de lak niet beschadigt, dat het daarom de ruiten deftig ontvet.
                          Er zijn producten genoeg in de handel die buiten de prijs en wat kleurstof niets schelen met water.
                          In de zomer moet men zeker met insecten een deftig product hebben, anders niets dan vegen en nog slechter zicht.
                          In de winter een deftige anti-vries en niet eentje dat zogezegd tot -20°C bedoeld is maar bij -2°C al meteen aanvriest.
                          Er wordt naar mijn mening wel echt veel brol verkocht, alvast veel producten die niet doen wat ze moeten doen.
                          Om wat stof van de ruit te vegen is helder water ook al goed, maar al de rest is miserie.

                          Wat lakschade betreft ... ge hebt dan geluk gehad niet de slechtste te gebruiken. [emoji6]
                          En producten voor de zomer zijn ook goed voor de winter, als men er dan tenminste anti-vries bij doet.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ruitensproeier vloeistof

                            Gewoon de MSDS vergelijken, elk product moet dat hebben en vrijgeven. En ik ben vrij zeker dat ge goed gaat moeten zoeken om het verschil te vinden, als er al een is, tussen het goedkope en dure product.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ruitensproeier vloeistof

                              Als een vogel iets "dropt" op je auto, dan is dat veel schadelijker voor de lak dan goedkope ruitensproeiervloeistof.

                              Ik ben net bij den Action geweest en heb even gezocht naar ruitensproeiervloeistof en ik zag er nu alleen voor de zomer, geen idee wat er in zit (als het er op stond dan waren de lettertjes te klein voor de bril die ik bij had).
                              Waarschijnlijk is dat ongeveer hetzelfde als water met een beetje zeep en kleurstof (roze kleur, die voor de winter is meestal blauw).
                              Als je die vloeistof in het reservoir giet en je vergeet die te vervangen tegen de winter, dan zal die wel bevriezen (en misschien schade veroorzaken aan het reservoir, pompje of leidingen).
                              Dat is de reden waarom ik dat spul voor de zomer nooit heb gebruikt.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X