Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 31

Discussie: Roundup

Standaard Roundup

De roundup op basis van glyfosfaat is nu verboden en vervangen door roundup op basis van pelargonzuur.
    Normaal sproei ik maar heel uitzonderlijk maar ik had niet al te beste reacties gehoord en gelezen (Test Aankoop) over de werkzaamheid van die tweede, twee weken geleden eens geprobeerd en idd : het werkt echt voor geen meter.
    Hoe lossen jullie dat op ?

Standaard Re: Roundup

Herbistop green ready, komt in 5 liter bussen. Werkt goed imo. Maar onkruid blijft altijd komen hoor.

Ik trek het uit, wil geen chemische bestrijdingsmiddelen gebruiken in mijn tuin omdat mijn honden daar ook in rondlopen.

Maar: het is een klein stadstuintje, dus manueel uittrekken is snel gedaan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
    De roundup op basis van glyfosfaat is nu verboden en vervangen door roundup op basis van pelargonzuur.
    Normaal sproei ik maar heel uitzonderlijk maar ik had niet al te beste reacties gehoord en gelezen (Test Aankoop) over de werkzaamheid van die tweede, twee weken geleden eens geprobeerd en idd : het werkt echt voor geen meter.
    Hoe lossen jullie dat op ?

https://www.kabelshop.nl/Roundup-Onk...18-t24609.html

Maar dan gebruik ik liever https://www.action.com/nl-be/p/rio-schoonmaakazijn-/

Dat laatste is goedkoper en werkt beter als roundup.

Of bij de apotheek is er nog steeds natrium chloraat te krijgen (Netosol)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
    Helaba er staat wel bij niet geschikt voor de Belgische markt.
    Illegaal is daar een ander woord voor.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht

Maar dan gebruik ik liever https://www.action.com/nl-be/p/rio-schoonmaakazijn-/

Dat laatste is goedkoper en werkt beter als roundup.
    Werkt je daar op dezelfde manier mee, dus ook sproeien of moet ermee geschuurd worden ?

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Werkt je daar op dezelfde manier mee, dus ook sproeien of moet ermee geschuurd worden ?

grts
    Sieg
    Spuiten, de concentratie van de azijn is belangrijk, keukenazijn is ongeveer 5%, deze 25 schat ik.
    Laatst gewijzigd door Lieven Lema; 17 mei 2021 om 19:14

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
    Spuiten, de concentratie van de azijn is belangrijk, keukenazijn is 5%, deze 25 schat ik.
    Keukenazijn is 7-8 VV%.

Schoonmaakazijn 8 à 15…

Enige wat (niet) helpt om het milieu rein te houden is gewoon alles met de hand verwijderen ....
    Azijn verontreinigt ook de bodem. Die wordt zuur en wie is de polemiek aangaande zure regen vergeten ?
    Nu, ja, in feite zijn we alle dagen bezig het milieuevenwicht naar de kl* te helpen. De massale tonnen strooizout in de winter ....
    Zeepproducten op basis van fosfaat ... Bemesting van de bodem (korrel of dierlijk)

https://www.vlaanderen.be/pesticiden-vermijden
    https://www.fotospotter.be
    1% van iets is meer dan 100% van niets - koplopers in een kudde lopen zelden in de str*nt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
    Enige wat (niet) helpt om het milieu rein te houden is gewoon alles met de hand verwijderen ....
    Azijn verontreinigt ook de bodem. Die wordt zuur en wie is de polemiek aangaande zure regen vergeten ?
    Nu, ja, in feite zijn we alle dagen bezig het milieuevenwicht naar de kl* te helpen. De massale tonnen strooizout in de winter ....
    Zeepproducten op basis van fosfaat ... Bemesting van de bodem (korrel of dierlijk)

https://www.vlaanderen.be/pesticiden-vermijden
    Azijn verontreinigD niet meer dan mierenzuur, en er zijn een pak meer mieren dan je kan bedenken. En om dezelfde korte bochten door te gaan tot het uiteindelijke doel, het gaat allemaal om doseren. Dus niet overmatig gebruiken van...
    Als diabeet weet je dat toch...

En pesticiden en herbiciden zijn echt wel heel verschillend.

Azijn verontreinigD niet meer dan mierenzuur, en er zijn een pak meer mieren dan je kan bedenken. En om dezelfde korte bochten door te gaan tot het uiteindelijke doel, het gaat allemaal om doseren. Dus niet overmatig gebruiken van...

Diabetes heeft hier niets mee te maken. Ale vreemde stoffen die we in de natuur bij brengen leiden tot verontreiniging ... Zo eenvoudig. Ik heb hier wel niet gezegd dat ik tegen alle gebruik ben, maar alles wat we toevoegen verstoort evenwichten.
    Ook mieren verstoren hoor. Al 2 jaar op rij dat ik een massale mierenhoop in de tomatenserrre heb gehad. Gevolg, Geen salade, geen tomaten, ... niets, enkel grond waarvan de structuur volledig om zeep is.
    In het leven, in de natuur is ieder biotoop gedoemd tot zelfvernietigiing. Een bos moet onderhouden worden (bomen gekapt) of het verwoest zichzelf, een poel in een weide moet onderhouden worden of door zelfoverbemesting verdwijnen planten ...
    Een veengebeid , heide moet onderhouden worden of ze verdwijnen ...
    Alle ingrepen hebben hun impact en inderdaad, komt ero aan er niet te lichtzinnig mee om te gaan.
    Maar helaas, indien je azijn doseert van 25% blijft er uiteindelijk niet veel over en in Dr. Vogels homeopathie geloof ik geen snars.
    En met azijn krijg je helaas geen zuurminnende onkruiden weg. Vraag is dan: Wat zetten we onder de noemer onkruid ? Ik kweek planten die in Mexico, Bolivie als onkruid worden ervaren. Zelf stuur ik naar vrienden in Zuid-Amerika de zaden op van de pissebloem want ginder is dat een ferm gezochte plant.

Wat een herbicide is, een pesticide is weet ik ook wel maar azijn is een herbicide en herbicide zit in de verzamelgroep van pesticiden ...
    1% van iets is meer dan 100% van niets - koplopers in een kudde lopen zelden in de str*nt

In het leven, in de natuur is ieder biotoop gedoemd tot zelfvernietigiing. Een bos moet onderhouden worden (bomen gekapt) of het verwoest zichzelf, een poel in een weide moet onderhouden worden of door zelfoverbemesting verdwijnen planten ...
    Een veengebeid , heide moet onderhouden worden of ze verdwijnen ...
    Die verdwijnen omdat het natuurlijke evolutie is: heideland wordt stilaan bosland. Wij zien dat graag en onderhouden het waardoor het eigenlijk onnatuurlijk is.

Azijn verontreinigD niet meer dan mierenzuur, en er zijn een pak meer mieren dan je kan bedenken.
    Taalfouten verbeteren doe je niet en als je het toch doet eerst nadenken, want Azijn verontreinigT.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    Taalfouten verbeteren doe je niet en als je het toch doet eerst nadenken, want Azijn verontreinigT.
    Ik heb een fout gemaakt, bedankt om mij daar op te wijzen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    Wordt azijn niet met een kleine letter geschreven ?

Ik heb zo'n brander gekocht, verloren geld.
    Verbrand het onkruid bovengronds maar na een sappige regenbui is het daar allemaal weer gezet.
    En zo'n brander is dat milieuvriendelijk? Bijlange na niet!
    Zoals Wim zegt, wij maken de planeet onleefbaar met onze consumptie maatschappij.
    ‘De beste foto's zijn foto's die tastbaar, uitnodigend en echt aanvoelen’

Ik kweek planten die in Mexico, Bolivie als onkruid worden ervaren. Zelf stuur ik naar vrienden in Zuid-Amerika de zaden op van de pissebloem want ginder is dat een ferm gezochte plant.
    Knap, zo het importeren en exporteren van onkruid. Zo zijn er al "bloemen" te vinden in België die niet of extreem moeilijk te verwijderen zijn. Ook geïmporteerd door plantenliefhebbers. Bedankt!
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
    Knap, zo het importeren en exporteren van onkruid. Zo zijn er al "bloemen" te vinden in België die niet of extreem moeilijk te verwijderen zijn. Ook geïmporteerd door plantenliefhebbers. Bedankt!
    Ja Ludo, maar ik vind hier in het nabij bos toch nog steeds geen cactussen hoor ...
    En ja, we moeten oppassen met wat we in huis halen ... maar dat is nagenoeg met alles zo ... Ik dacht dat Covid19 ook ziijn origine niet in België heeft ?
    Daarnaast is er dan nog de migratie van dieren en planten via het openbaar vervoer en ja, niet te vergeten gewoon vervoer. Zaden die onderaan de wagen blijven plakken en onderweg ergens neervallen en dan een geschikt leefmilieu vinden ? De insecten die via groenten ... mensen, dieren mee op reis gaan ...
    Men heeft er zelfs een plantenterm voor gemaakt: Agestochorie,

Maar, dan volgen we best de regel die ons Magie op de wereldkaart heeft gezet. Blijf in uw kot. Een verblijf in de ardennen brengt steeds een risico mee planten via zaden mee te brengen ... Raar, maar de muurhagedis heeft België veroorverd dank zij treinen. Dus geen treinen meer ...
    De gevreesde vogelgriep ... Misschien het overvliegend gevogelte aan banden leggen en neer knallen. Onbewust verspreiden zij ook dit virus evenals andere zaken.
    Er zijn planten waarvan de zaden zo hard zijn, dat ze in staat zijn het spijsverteringskanaal van de eter te overleven om op die manier zie via stoelgang op een ander te verspreiden.
    Moeten alle Zoo's en Botanische tuinen dan ook dicht, want daar ook riskeert men zich aan plotse onbeheersbare verspreiding.
    Nu, om even terug te komen tot mijn hobby. Cactussen. En ja hoor, je hebt daar echt een punt; De Opuntia. De Opuntia is een typisch Amerikaanse plant met als hoofdorigine Mexico en enkele omliggende landen. Maar, wanneer je in de naturugebeiden rond loopt waar bewoning is, vind je deze plant massaal. Je kan nagenoeg geen enkel plant met een warm klimaat opnoemen waar je deze plant niet in de natuur weer vindt. De plant heeft weinig vereisten, de vruchten zijn eetbaar en de verspreiding ervan is een fluitje van een cent. De schijven blijven ambetant gemakkelijk kleven en de beworteling is snel, gemakkelijk en de plant op zich stelt geen echte bodemvereisten. Meer nog, door zoek naar de rode kleurstof kardinaalrood heeft dit in de geschiedenis tot versrpeiding van de plant bijgedragen. De cochenilleluis ( en ja, ook weer een imigrant of emigrant die zich wild heeft verspreid) wordt op de Optunia gekweekt omwille van de rode kleurstof die ze geven.
    De aardappel is ook wel een vreemde in huis en indertijd bracht die ook de Koloradokever als pest mee.
    Hoe we het ook draaien of keren, de wereld besmet zich zelf. We moeten wel oppassen waarmee we bezig zijn, maar komplete isolatie van gehelen lukt helaas niet.

Schoffelen en onkruid trekken.
    Ik zit hier op ongeveer 15 are, ik weet wel wat het is.
    Groetjes,
    Dominic

haha .. ik lig in een deuk ... wil je even uitrekenen hoeveel mieren je moet uitpersen om 100 ml mierenzuur te krijgen, zeg maar aan 50% sterkte ... man man, wat men hier allemaal leest, hilarisch!

To the point ... die pelargonzuur historie is werkelijk een maat voor niets. Volgens de aanwijzingen op de verpakking mag je het maximaal 6x per jaar toepassen ... maar het werkt slecht en totaal ongelijkmatig, ik heb het dan maar 2x op 10 dagen toegepast om toch enig resultaat te zien, daarna ben ik er maar met de bosmaaier door gegaan ...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
    Ja Japanse duizendknoop, ingevoerd als sierplant voor de tuin! ... koop NOOIT een huis waar dit gewas in de tuin staat/stond ... hij groeit gegarandeerd door uw funderingen naar binnen! (zoek maar eens op "Japanese knotweed in Britain" en bibber en beef) BTW het staat in België ook overal in het wild!

....

Nu, om even terug te komen tot mijn hobby. Cactussen. En ja hoor, je hebt daar echt een punt; De Opuntia. De Opuntia is een typisch Amerikaanse plant met als hoofdorigine Mexico en enkele omliggende landen. Maar, wanneer je in de naturugebeiden rond loopt waar bewoning is, vind je deze plant massaal. Je kan nagenoeg geen enkel plant met een warm klimaat opnoemen waar je deze plant niet in de natuur weer vindt. De plant heeft weinig vereisten, de vruchten zijn eetbaar en de verspreiding ervan is een fluitje van een cent. De schijven blijven ambetant gemakkelijk kleven en de beworteling is snel, gemakkelijk en de plant op zich stelt geen echte bodemvereisten. Meer nog, door zoek naar de rode kleurstof kardinaalrood heeft dit in de geschiedenis tot versrpeiding van de plant bijgedragen. ....
    Vraag maar eens na in Australië waarom ze daar zo een strenge importwetgeving hebben zeker voor wat plantenmateriaal betreft ... men gebruikt daar best niet het woord "Opuntia" !! Ze zijn er na 100 jaar nog niet helemaal uit!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    Ja Japanse duizendknoop, ingevoerd als sierplant voor de tuin! ... koop NOOIT een huis waar dit gewas in de tuin staat/stond ... hij groeit gegarandeerd door uw funderingen naar binnen! (zoek maar eens op "Japanese knotweed in Britain" en bibber en beef) BTW het staat in België ook overal in het wild!
    Da's inderdaad een érg taaie klant om te lijf te gaan.

Om groen aanslag op tegels en mossen die de plaats innemen van gras tegen te gaan kun je het beste biologisch aanpakken door groene zeep en soda met water te vermengen en de plekken daarmee besproeien. kost een paar euro in plaats van de dure bestrijdingsmiddelen uit de tuincentrums. Gebruik zeker geen gif zoals Roundup: dat is kankerverwekkend en gevaarlijk voor je huisdieren of spelende kinderen in de tuin en ook de insecten zoals bijen gaan er aan. Ik begrijp niet dat dit gif nog steeds niet Europees verboden is en vrijelijk overal kunt kopen.

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. [Oordeel] Roundup
    Door olivetti in forum Natuur & Landschappen
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 6 maart 2019, 15:18

Regels voor berichten