Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

    "Apple wil Macs van rokers niet herstellen"



    Ik weet wel dat nicotine een vrij agressief goedje is dat zich vasthecht aan electronica, maar dan zal je toch al heel veel moeten roken om daardoor problemen te krijgen tijdens de garantieperiode. En daar zal het wel om te doen zijn, zoveel mogelijk garantiegevallen weigeren om de kostprijs daarvan zo laag mogelijk te houden. Alle middelen zijn goed, maar dit is de eerste keer dat een firma sigarettenrook ("biologisch gevaar") als reden opgeeft om de garantie te laten vervallen.

    Ik heb ooit een versterker die een paar jaar in mijn stamcafé stond opengevezen om die te repareren, en daarin zat ook een vettige aanslag. Gemiddeld blijft een cd-speler daar maar zo'n 3 jaar werken, maar daar hangt ook wel iets meer rook dan in de gemiddelde huiskamer.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

  • #2
    Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    "Apple wil Macs van rokers niet herstellen"



    Ik weet wel dat nicotine een vrij agressief goedje is dat zich vasthecht aan electronica, maar dan zal je toch al heel veel moeten roken om daardoor problemen te krijgen tijdens de garantieperiode. En daar zal het wel om te doen zijn, zoveel mogelijk garantiegevallen weigeren om de kostprijs daarvan zo laag mogelijk te houden. Alle middelen zijn goed, maar dit is de eerste keer dat een firma sigarettenrook ("biologisch gevaar") als reden opgeeft om de garantie te laten vervallen.

    Ik heb ooit een versterker die een paar jaar in mijn stamcafé stond opengevezen om die te repareren, en daarin zat ook een vettige aanslag. Gemiddeld blijft een cd-speler daar maar zo'n 3 jaar werken, maar daar hangt ook wel iets meer rook dan in de gemiddelde huiskamer.
    gelukkig rook ik niet daarom gaat mijn laptop en pc niet kapot
    trouwens je pc of laptop gaat niet direcht kapot van roken hoor.
    Last edited by jesse2314; 27 november 2009, 18:55.

    Comment


    • #3
      Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

      Ik rook gelukkig zelf niet... groot gelijk van apple... beter een appel eten dan een sigaret! :-)

      T
      Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

      Comment


      • #4
        Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

        Ik heb dat een paar dagen geleden ook "via de pers" vernomen. Ik viel bijkans omver. Als eeuwenlang niet-roker vraag ik me toch af : hoe ver kunnen we in onze onnozelheid gaan ?
        ---------------
        De roker is loslopend wild.
        --------------
        Binnen een jaar of 2 moeten alle cafés ook nog eens rookvrij zijn. Dan gaan we meteen GB en Ierland achterna : de laatste pubs in de dorpen sluiten, het "sociaal contact" = gone for ever ! De mensen halen massaal bier in hun lokale supermarkt en drinken en roken, met de vrienden, thuis.
        --------------
        Het probleem is dat "onze verkozenen" zowat de domste mensen zijn die er maar rondlopen. Kunnen ze die niet te werk stellen in een beschutte werkplaats ? Kartonnen dozen plooien of zoiets ? Ze hebben er namelijk nog geen seconde over nagedacht dat rokers en niet-rokers in veel méér verschillen dan door die onnozele sigaret.
        Ik ga het cru stellen : de roker zit vele malen vaker in de horeca dan de niet-roker ! Nu en dan lees je een lezersbrief van de één of andere pezewever die zegt : "Verheugd te zijn om in het vervolg, niet meer gehinderd door den rokenden medemensch, zijn biefstukske op restaurant te kunnen nuttigen".
        ---------------
        Da's om tranen met tuiten mee te lachen. Ik eet gemiddeld 3-4x PER WEEK op restaurant ! Die onnozele met zijn lezersbriefke eet (schat ik) gemiddeld 1x per 3 maand "buitenshuis". Een dagschoteltje van 10 Euro. En dan heeft hij nog "een lange jas & Jannestreken" ; leer ze mij kennen !
        ---------------
        Als/indien het zo was dat de niét-roker nu dolgelukkig onze horeca zou bevolken zou je niemand horen klagen. Toch niet de uitbaters. Maar het tegendeel is waar : onze horeca loopt léég ! Nu al !
        ---------------
        Ik ga nogal graag eens poolen & snookeren. Hier vlak in de buurt was een grote zaak waar je naast deze activiteiten ook kon pinten drinken, dag- en andere schotels nuttigen, op de bingo spelen, op het terras rondhangen, kletsen, een pannekoek of wafel fretten, etc. Kortom : je amuseren ! Een populair hol, toevluchtsoord nabij een paar grote bedrijven waar het nog eens vlot parkeren was ook.
        Enfin, zo'n stek waar iederéén graag binnenkwam en waar iedereen... bleef plakken. Nu en dan hoorde je ene, opgebeld door "'t vrouwke" vertellen dat hij "net naar huis ging komen"... Op zondag kwamen er hele volkse gezinnen hun namiddag doorbrengen. De (zatte) vader biljartte met de (zatte)
        nonkel, de dames hielden koffieklets, de kinderen liepen wat rond in de zaal, lagen onder de biljarts, kregen een ijsje. Het leven zoals het is, kortom.
        ---------------
        Een paar jaar geleden werd dat niet-roken ingevoerd. Doordat de zaak x% van zijn omzet "uit eten haalde" mocht er van de ene dag op de andere niet meer worden gerookt. Resultaat : wanneer ik aan mijn tafeltje stond te snookeren hoorde ik vroeger een gezellig geroezemoes van stemmen. Van de éne dag op de andere kon ik 20 meter verderop.... het gesprek-van-de-5-man-aan-de-bar... meevolgen !
        ---------------
        De zaak zit nu volledig op haar gat ; x arbeidsplaatsen voor altijd verloren. De eigenaar hoopt.... dat hij op zijn oppervlakte appartementen mag bouwen (mis Meester, dat ligt ook... op zijn gat) !
        ---------------
        Er is maar één juiste manier om zowel niet-rokers én de horeca te beschermen : laat élke uitbater zélf beslissen of er mag gerookt worden in zijn zaak, of niet. Eens kijken hoe "druk" het in die niet-rokers-etablissementen wel niet gaat zijn. Stel dat jij en ik naast mekaar een horecazaak uitbaten. Als ze bij jou mogen roken en bij mij niét, dat is toch "democratie" ? Dan gaat de wat schimmige figuur van "gemiddelde klant" toch binnen waar hij verkiest ? En als jij vindt dat ik veel meer omzet maak (of omgekeerd) dan passen we ons toch aan ?
        ---------------
        De economie ligt al plat en nu gaan ze dàt nog invoeren.
        ---------------
        Ik woon nét tegenover een klein restaurantje. Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Alleen is het de laatste jaren "wat minder" : nu staan er de hele avond mensen voor mijn venster. Te kletsen. Te roken. En te bibberen in hun hemdje want hun jas hangt aan de stoel. In 't restaurant. En 's morgens ? Mijn stoep vol peuken.

        Comment


        • #5
          Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

          Ik denk dat de vorige reactie toch fel overtrokken is. Ga op restaurant (ik ben een nooit-roker die wel serieus wat vaker dan om de drie maanden gaat) en ze zitten evenvol als vroeger.
          Wel waar is dat de café's die het eten schrappen om de rokers terwille te zijn de klappen krijgen... en ja, ik kom daar ook binnen.
          Terloops gezegd: de echte fanatiekelingen die ik ken zijn degene die gestopt zijn met roken

          Comment


          • #6
            Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

            Ik vind het ook wel, dat rokers de laatste tijd loslopend wild zijn. Hoe lang nog voor de ziekenkas rokers niet meer terugbetaalt voor ziektes aan de luchtwegen?

            Ik vind het wel prima dat er niet meer gerookt mag worden in restaurants. En rookvrije café's zou ik ook wel aangenaam vinden. Maar tegenwoordig lijken rokers wel criminelen, het is bijna bon ton geworden om hen te discrimineren...
            Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

            Comment


            • #7
              Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

              Ik kan het mij goed voorstellen .. ik heb jaren lang PC's onder handen gehad uit lokalen waar zelfs maar matig gerookt werd ... de smurrie wordt via de ventilatie in de PC gezogen en vormt daar een dun laagje bruine kelvende smurrie waar stof en vuil blijven in kleven en die dus microkortsluitingen veroorzaakt met continu lekstromen en "erratic" electronica als gevolg !
              Heck .. je stonk op den duur zelf naar de verschraalde tabak alsof je zelf kettingroker was leuk detail die PC's zijn niet te kuisen ..

              Comment


              • #8
                Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

                Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
                gelukkig rook ik niet daarom gaat mijn laptop en pc niet kapot
                trouwens je pc of laptop gaat niet direcht kapot van roken hoor.
                Gelukkig heb je ook geen Mac...
                pixelpusher

                Comment


                • #9
                  Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

                  Moest ook heel hard lachen toen een kameraad "waterschade" te horen kreeg toen hij zijn iPhone binnenbracht.. Als er eentje voorzichtig is met zijn spullen..

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

                    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    leuk detail die PC's zijn niet te kuisen ..
                    Er bestaat een verschil tussen niet willen en niet kunnen.
                    Wij krijgen electronische apparatuur binnen die in machinekamers van schepen staat.
                    Soms zijn de printen zodanig vervuild dat je zelfs de kleuren op de weerstanden niet meer ziet. Daarvoor bestaat een dompelbad met ultrasoon. Alleen wanneer er miniatuurrelais op de print staan krijg je soms problemen na het behandelen. De printen zien er als nieuw uit wanneer ze uit het bad komen. Na de herstelling wordt er een soort vernisspray over gespoten.
                    De behuizingen worden schoongespoten met een snelreiniger.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                      Moest ook heel hard lachen toen een kameraad "waterschade" te horen kreeg toen hij zijn iPhone binnenbracht.. Als er eentje voorzichtig is met zijn spullen..
                      Bij de meeste handelaars moet je zelfs een borg van 35€ betalen wanneer je een Nokia gsm binnenbrengt ter herstelling,ook in de garantieperiode.
                      Geoxideerde contacten ten gevolge van transpiratie of condensatie wordt ook als waterschade aanzien en valt buiten garantie. De 35€ krijg je niet terug als je de gsm niet laat herstellen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Basketfan Bekijk bericht
                        Terloops gezegd: de echte fanatiekelingen die ik ken zijn degene die gestopt zijn met roken
                        Zit heel veel waarheid in

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
                        Maar tegenwoordig lijken rokers wel criminelen, het is bijna bon ton geworden om hen te discrimineren...
                        Dat zeg ik al jaren, de volgende die ze zullen aanpakken als ze de strijd hebben gewonnen tegen tabak, is alcohol... maar hé... nu moet er nog geen woord worden over gezegd

                        Comment


                        • #13
                          Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
                          Ik vind het wel prima dat er niet meer gerookt mag worden in restaurants. En rookvrije café's zou ik ook wel aangenaam vinden. Maar tegenwoordig lijken rokers wel criminelen, het is bijna bon ton geworden om hen te discrimineren...
                          Maar rokers hebben meestal niet door dat ze door hun hobby stinken, vervuilen en de gezondheid van zichzelf en hun naasten in gevaar brengt. Er is nog zo'n hobby: rallyrijden, en dat mag ook niet op de openbare weg.
                          pixelpusher

                          Comment


                          • #14
                            Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

                            ik zeg enkel dit
                            BEGIN NOOIT AAN ROKEN JE RAAKT ER ENKEL VERSLAAFT AAN.
                            EN HET ROKEN MAAKT JE LONGEN KAPOT

                            Comment


                            • #15
                              Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

                              Een vriend van mij heeft een nieuwe pc gekocht en vroeg me om alles van zijn oude naar z'n nieuwe te zetten, hij kent er niet zo veel van.
                              Oude pc heeft hij me meegegeven, ik dacht voor de kinderen gewoon om een beetje te surfen. Had deze op mijn zoon zijn kamer gezet maar was niet te doen van de stank.
                              Zowel mijn vriend als zijn vrouw zijn kettingrokers... Pc ondertussen geïnstalleerd op 't containerpark
                              Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X