Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ritje Fortis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ritje Fortis

    Na de bekendmaking van het rampjaar 2008 door Fortis met een verlies van 19 miljard euro blijkt nu dat Fortis Insurance (tak van hogergenoemde) op 13 februari een snoepreisje naar Monaco heeft georganiseerd. Het reisje zou bestaan uit een 15 à 20-tal genodigden die 's morgens op Zaventem zouden opstijgen en dezelfde dag op 23u. 25 opnieuw zouden landen. Het snoepje zou bestaan uit een exclusieve lunch in "Le Louis XV "(drie sterren Michelin), nummer acht van 's werelds meest prestigieuze restautants en alwaar de vermaarde chef Alain Ducasse achter het fornuis staat.
    Het evenement werd dus geannuleerd omdat de pers er ruchtbaarheid heeft van gekregen. En men zal bij Fortis bekijken hoe ze hun engagement tegenover de genodigden toch nog kunnen respecteren en nakomen.
    In oktober van vorig jaar toen de financiële crisis in alle hevigheid losbarstte organiseerde Fortis Insurance Belgium al een exclusief culinair evenement voor 50 genodigden in het duurste hotel van Monaco met eveneens een lunch in het befaamde Louis XV restaurant. Prijskaartje : 150.000 euro. Als dit lekkers was 'vooral' bedoeld voor externe verzekeringsmakelaars volgens de verklaringen van een woordvoerder. Nog volgens de woordvoerder is de reis naar Monaco al maanden gepland en past in een commerciële actie.
    Het excuus van de woordvoerder is dat ook andere sectoren zoals de farmaceutische en medische hun systemen hebben om bvb. artsen eens in de watten te leggen.
    Pover excuus als je het mij vraagt in tijden van zware financiële crisis.
    Bravo Fortis, doe zo voort, het is toch de belastingsbetaler die zal bijpassen.

    Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Ritje Fortis

    Vrij frusterend hé. Zo'n immense verliezen, zoveel kleine beleggers die de dupe zijn en hun zuurverdiende spaarcentjes die ze in zekere beleggingen geinvesteerd hadden zien in rook opgaan en dan de 'medeverantwoorlelijken' nog eens exclusief zien feesten en plezierreisjes maken.
    Je mag er dan nog niet aan denken daat veel toplui daar nog altijd zitten en 100K+ (tot miljoenen €) per jaar blijven opstrijken terwijl de financiele en algehele crisis met overal afvloeiingen nog overal aan de gang is.
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

    Comment


    • #3
      Re: Ritje Fortis

      Do you want some cheese with that whine?

      Comment


      • #4
        Re: Ritje Fortis

        De "servietten" zullen wel Fortisaandelen zijn.

        Comment


        • #5
          Re: Ritje Fortis

          ik zou eerder zeggen het wc papier

          't is gewoon erg! dat dergelijk uitspatting door de top van "wereld-bedrijven" in tijden van crisis zo maar kunnen!
          met gelijk in amerika toen de 3autoconstructeur geld gingen gaan schooien in washington, elk met hun eigen prive jet!

          't is er gewoon ferm over en wij maar werken voor onze boterham! zouden beter al hun "verspilling" verdelen!! economie direct uit het slop!!!!
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Ritje Fortis

            Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
            Do you want some cheese with that whine?
            Misschien beter een zakdoekje geven bij dat gejank.
            Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

            Comment


            • #7
              Re: Ritje Fortis

              Fortis Insurance is een apart bedrijf binnen de Fortis-holding. Fortis Insurance lijdt bij mijn weten ook geen enkel verlies. Al die stemmingmakerij is nergens voor nodig.

              Comment


              • #8
                Re: Ritje Fortis

                Stemmingmakerij?
                Verkoop dat maar eens aan de gedupeerden! Voor heel het probleem "Fortis" is er maar één oorzaak HOOGHEIDSWAANZIN! (die begonnen is bij het overnemen van de Generale Bank).

                Comment


                • #9
                  Re: Ritje Fortis

                  Oorspronkelijk geplaatst door valentina Bekijk bericht
                  Fortis Insurance is een apart bedrijf binnen de Fortis-holding. Fortis Insurance lijdt bij mijn weten ook geen enkel verlies. Al die stemmingmakerij is nergens voor nodig.
                  Volgens mij waren de aandelen Fortis inderdaad aandelen "Fortis Holding", en Fortis Insurance is dan een aparte firma. Qua communicatie en "image-building" is het desalniettemin geen goede zet (ook als is 150.000 op 19.000.000.000 maar klein bier). Ik vermoed dat een gemiddelde affiche-campagne duurder is...
                  ---
                  Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                  http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ritje Fortis

                    Oorspronkelijk geplaatst door valentina Bekijk bericht
                    Fortis Insurance is een apart bedrijf binnen de Fortis-holding. Fortis Insurance lijdt bij mijn weten ook geen enkel verlies. Al die stemmingmakerij is nergens voor nodig.
                    Betrokken ???
                    't is wel spijtig dat het onder Fortis resorteert. Zelfde pot nat!
                    Groetjes,
                    Pol.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ritje Fortis

                      Oorspronkelijk geplaatst door valentina Bekijk bericht
                      Fortis Insurance is een apart bedrijf binnen de Fortis-holding. Fortis Insurance lijdt bij mijn weten ook geen enkel verlies. Al die stemmingmakerij is nergens voor nodig.
                      Ah, dat was ik nog vergeten : als je vroeger (en misschien nu nog) bij Fortis binnen ging om een hypothecair- of investeringskrediet af te sluiten probeerde men je er altijd een brandverzekering bij te lappen onder de mom van zo te kunnen genieten van een beter intrestarief.
                      Mij staat het voor dat dit nu toch niet meer mag van Europa.
                      Groetjes,
                      pol.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ritje Fortis

                        Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                        Ah, dat was ik nog vergeten : als je vroeger (en misschien nu nog) bij Fortis binnen ging om een hypothecair- of investeringskrediet af te sluiten probeerde men je er altijd een brandverzekering bij te lappen onder de mom van zo te kunnen genieten van een beter intrestarief.
                        Mij staat het voor dat dit nu toch niet meer mag van Europa.
                        Er is een verschil tussen het verplichten om een brandverzekering te nemen bij Fortis en een korting te geven als je je bij Fortis laat verzekeren.
                        Verplichten is niet toegelaten (koppelverkoop); een korting geven onder de vorm van een lagere rentevoet mag uiteraard wel.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ritje Fortis

                          Oorspronkelijk geplaatst door valentina Bekijk bericht
                          Er is een verschil tussen het verplichten om een brandverzekering te nemen bij Fortis en een korting te geven als je je bij Fortis laat verzekeren.
                          Verplichten is niet toegelaten (koppelverkoop); een korting geven onder de vorm van een lagere rentevoet mag uiteraard wel.
                          Allemaal blablabla...

                          Eind van deze maand (januari) verlies ik mijn job. Crisis hé.
                          En omdat er een kans is dat "ze" me na de crisis nog kunnen gebruiken (verbruiken) mag ik nu keihard werken. Het werk moet af. Dit en dat dossier moeten er nog door voordat ze me naar huis sturen.
                          Dus : deze laatste dagen werk ik tegen de sterren op. Echt waar.
                          Daarna zal het wel iets van een 5 à 600 € per maand zijn hé. Aan den dop.
                          Niemand denkt er ook aan om me , als vlijtige en verantwoordelijkheid nemende medewerker, een kleine incentive in Monaco te geven (ter waarde van 7 jaar van mijn normale jaarloon als ik hard werk...)

                          'k Volg Pol Callens voor 200%.

                          Wat betekent : decadentie. 'k Heb daar ooit iets over gelezen over het einde van het oude Rome............................
                          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ritje Fortis

                            Er wordt hier zoals gebruikelijk weer erg bekrompen gedacht.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ritje Fortis

                              Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                              Er wordt hier zoals gebruikelijk weer erg bekrompen gedacht.
                              Als je het over mij hebt : OK

                              Bye Bye BD.
                              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                              Comment

                              Working...
                              X