Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rij-examen: theorie lessen voor de begeleider

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rij-examen: theorie lessen voor de begeleider

    Onze dochter zou willen leren rijden en we gaan deels zelf voor de begeleiding zorgen.
    Maar als begeleider moet je dan blijkbaar nu 3 uur theorie gaan volgen.
    Heeft er hier iemand dat al gedaan? En hoe gaat dat precies in zijn werk?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Rij-examen: theorie lessen voor de begeleider

    Oei, is dat ook al verandert.
    Dat zal dan wss bij de rijschool moeten.
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

    Comment


    • #3
      Re: Rij-examen: theorie lessen voor de begeleider

      Moeten die monitoren van de rijschool ook telkens 3 uur theorielessen volgen?
      Het moet geld opbrengen hé.
      Ik rij 51 jaar in auto en zou nog theorie moeten volgen? BELACHELIJK!
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Rij-examen: theorie lessen voor de begeleider

        Zo belachelijk is dat niet.
        De regels veranderen, en ook schoolleraars krijgen bijscholing.

        Ik heb 3 van mijn kinderen zelf leren rijden, en de 4de is via de rijschool gegaan omdat we geen manueel geschakelde auto meer hebben. Als ik,zie hoe ze rijdt, dan heeft die leraar dat niet slecht gedaan.

        Comment


        • #5
          Re: Rij-examen: theorie lessen voor de begeleider

          Wij gaan dit bij de VAB volgen.
          Het is ook niet zo verschrikkelijk duur; op de site lees ik dat ze vooral tips geven. Dus ik denk niet zozeer het reglement op zich.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: Rij-examen: theorie lessen voor de begeleider

            In Brussel moeten de cursisten zelf EHBO-cursus volgen.


            Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

            Comment


            • #7
              Rij-examen: theorie lessen voor de begeleider

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Ik rij 51 jaar in auto en zou nog theorie moeten volgen? BELACHELIJK!
              Eigenlijk zijn het net deze mensen die het minst de huidige regeltjes kennen.
              Ik bedoel daarmee niet de basiszaken zoals een Stop of witte lijn, maar alle nieuwe regeltjes die er telkens bij komen en niet altijd even vlot in de pers verschijnen.
              Eigenlijk zouden ze eenieder dat een rijbewijs heeft bij elke aanpassing een update moeten sturen.
              Het wordt wel gedaan voor onze smartphone en pc, maar niet voor het rijbewijs.
              Of alles nuttig is om weten, dat is weer iets anders.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Rij-examen: theorie lessen voor de begeleider

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Moeten die monitoren van de rijschool ook telkens 3 uur theorielessen volgen?
                Het moet geld opbrengen hé.
                Ik rij 51 jaar in auto en zou nog theorie moeten volgen? BELACHELIJK!
                Ik vind het op zich niet zo belachelijk, er veranderd veel.

                In Nederland is er een speciale Site ontwikkeld om te je ervaren hoe het met je actuele kennis gesteld is.

                Probeer het eens:

                Test gratis of jouw verkeerskennis nog up-to-date is.
                http://www.smuttynose.nl

                Comment


                • #9
                  Rij-examen: theorie lessen voor de begeleider

                  Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                  In Nederland is er een speciale Site ontwikkeld om te je ervaren hoe het met je actuele kennis gesteld is.

                  Probeer het eens:

                  https://opfriscursus.vvn.nl/v/start
                  Zekers niet voorstellen aan een Belg want het verkeersreglement is hier anders. [emoji6]
                  Het is zelfs anders in Wallonië en Vlaanderen.

                  Voor de Belgen een test: https://www.degroteverkeersquiz.be/
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rij-examen: theorie lessen voor de begeleider

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Moeten die monitoren van de rijschool ook telkens 3 uur theorielessen volgen?
                    Het moet geld opbrengen hé.
                    Ik rij 51 jaar in auto en zou nog theorie moeten volgen? BELACHELIJK!
                    Ik denk dat je zou verschieten moest je het theoretische examen opnieuw moeten afleggen. Ik rijd nog geen 30 jaar en als ik zie wat er in die tijd veranderd is en welke zaken is soms "ontdek" jaren nadat het in voege gegaan is. Soms denk ik eraan om vrijwillig zoiets te volgen maar wetende dat hier in dit apeland dat omgekeerd zou opgevat worden....

                    Comment


                    • #11
                      Re: Rij-examen: theorie lessen voor de begeleider

                      13/15

                      Maar ik moet toegeven dat ik een paar jaar geleden het boek nogheb vastgehad, en dat mijn kinderen me meermaals hebben uitgedaagd deze test te doen.



                      Ik struikel meestal over vragen waar ze vragen of je bv mistlichten mag of moet inschakelen bij 250m zicht bij regen, of je mag parkeren 25 of 50m van een brug.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Rij-examen: theorie lessen voor de begeleider

                        Wij hebben ons twee dochters ook het volledige traject theorie en praktijk
                        via school laten volgen.
                        Ten eerste had ik daar toen geen tijd voor, en ik heb toch de indruk dat die mannen
                        daar beter weten mee om te gaan dan wijzelf, t’is tenslotte hun job.
                        Ten tweede zijn de risico’s op schade aan je eigen auto nul.
                        En ze doen dat goed vind ik, twee vlotte en verstandige chauffeurs geworden,
                        beiden doen veel kilometers in de zorgsector aan huis.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Rij-examen: theorie lessen voor de begeleider

                          Ik vind het ook niet zo'n slecht idee hoor.
                          Maar er zijn toch rij instructeurs die ook een opfris cursus moeten volgen.
                          Bij mijn dochter was het zo dat de eerste uren die ze bij een instructeur gevolgd had niet helemaal meer klopte.
                          Wij dachten ook dat het beter was om een aantal uren daar te laten volgen om dan daarna zelf de ervaring op te kunnen doen.
                          Om dan vlak voor haar examen (na één jaar zelf te rijden tot aan haar 18) nog eens een paar opfris lessen te volgen.
                          Dit was bij de zelfde rijschool maar met een andere instructeur. Er waren toch een tiental punten die niet klopte met de vorige instructeur.
                          Ze kon beter het examen verzetten, zo slecht was het. Nu is mijn dochter niet de domste en kan redelijk goed dingen opnemen.
                          Dus wij hebben haar toch doorgedrukt om het examen af te leggen. Drie dagen nadat ze 18 was is ze dan toch voor de 1e keer geslaagd.
                          In Antwerpen waar er toch wat boobytraps zijn, ik ben zelf meegereden en stond toch ook versteld van sommige dingen.
                          De andere instructeur was ondertussen verdwenen trouwens.
                          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Rij-examen: theorie lessen voor de begeleider

                            Ik herinner me een dergelijke cursus toen m'n jongste zoon destijds autorijles ging volgen. Dat was via ACW of een andere groep. Daar was het verplicht dat een van de ouders dezelfde cursus mee volgde, maar ik meen dat het gratis was, voor de ouder dan toch.
                            Erg sterke instructeur en een uitstekende gegeven cursus. Al had ik m'n rijbewijs toen toch al een twintigtal jaar, ik heb me echt niet verveeld.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Rij-examen: theorie lessen voor de begeleider

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Moeten die monitoren van de rijschool ook telkens 3 uur theorielessen volgen?
                              Het moet geld opbrengen hé.
                              Ik rij 51 jaar in auto en zou nog theorie moeten volgen? BELACHELIJK!
                              Jij behoort blijkbaar tot die categorie Belgen die hun rijbewijs in 1967 of 1968 konden afhalen in het gemeentehuis zonder enige vorm van examen of rijles.
                              Tja.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment

                              Working...
                              X