Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Resize

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Resize

    Is er een goed programma om foto,s te verkleinen incl sub mappen? zodat ik niet telkens de foto,s moet selecteren maar gelijk vanaf hoofd Dir plus de sub dir.Kan mijn foto,s dan wat sneller op mijn Ipad zetten

    groet NoName
    D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
    www.langenacker.nl

  • #2
    Re: Resize

    Kan irfanview dat niet?

    edit: even gecheckt en dat kan. Bij de batch conversion-rename scherm moet je dan een vinkje zetten bij 'include subdirectories'

    Comment


    • #3
      Re: Resize

      Dacht ook direct aan Irfanview.
      Dat gratis ding kan toch bijna alles

      Comment


      • #4
        Re: Resize

        Ik gebruik daarvoor Easy Thumbnails, is gratis: (klik)
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Resize

          Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
          Kan irfanview dat niet?

          edit: even gecheckt en dat kan. Bij de batch conversion-rename scherm moet je dan een vinkje zetten bij 'include subdirectories'
          Hallo Teun, ik heb de laatste versie gedownload, maar kan nergens de optie resize waar ik dus ook subfolders kan aan vinken vinden in het batch scherm, dit kan echter wel bij rename

          groet NoName
          D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
          www.langenacker.nl

          Comment


          • #6
            Re: Resize

            Oorspronkelijk geplaatst door NoName Bekijk bericht
            Hallo Teun, ik heb de laatste versie gedownload, maar kan nergens de optie resize waar ik dus ook subfolders kan aan vinken vinden in het batch scherm, dit kan echter wel bij rename

            groet NoName
            Bij batch conversion heb je links onderaan "Include subdirectories (for add all)" en de resize zit onder de advanced knop.

            Comment


            • #7
              Re: Resize

              FastStone Photo Resizer 2.6 werkt prima.

              Comment


              • #8
                Re: Resize

                Iedereen bedankt voor de reactie het is uiteindelijk gelukt met irfanview Zo als ik het wou doen

                Bedankt

                NoName
                D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                www.langenacker.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Resize

                  Euh doet iTunes dat niet al automatisch?

                  Waarom een tussenstap genereren? Want zelfs als je die foto's al resized. Dan nog zal iTunes de foto's voorbereiden voor de iPAD. Dus de snelheidswinst zal minimaal zijn.

                  Daarbij is iTunes intelligent genoeg om te weten welke foto's werden aangepast. En zal dus alleen wijzigingen synchroniseren.
                  Tot sluitertijd, Dirk

                  Comment


                  • #10
                    Re: Resize

                    Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                    Euh doet iTunes dat niet al automatisch?

                    Waarom een tussenstap genereren? Want zelfs als je die foto's al resized. Dan nog zal iTunes de foto's voorbereiden voor de iPAD. Dus de snelheidswinst zal minimaal zijn.

                    Daarbij is iTunes intelligent genoeg om te weten welke foto's werden aangepast. En zal dus alleen wijzigingen synchroniseren.

                    Hallo FotoDirk
                    dus als ik het goed begrijp hoef ik mijn foto,s niet te verkleinen dat doet Itunes automatisch naar de juiste maat voor mijn Ipad? zou wel mooi zijn


                    Groetjes NoName
                    D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                    www.langenacker.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Resize

                      Oorspronkelijk geplaatst door NoName Bekijk bericht
                      Hallo FotoDirk
                      dus als ik het goed begrijp hoef ik mijn foto,s niet te verkleinen dat doet Itunes automatisch naar de juiste maat voor mijn Ipad? zou wel mooi zijn


                      Groetjes NoName
                      Wel op een Mac doet die dat toch. Ik vermoed op Windows net hetzelfde.

                      Ik synchroniseer een van mijn Aperture libraries die toch 84G groot is (ongeveer 9000 foto's). En op de iPAD neemt die 5,4 Gb in.
                      Tot sluitertijd, Dirk

                      Comment


                      • #12
                        Re: Resize

                        Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                        Wel op een Mac doet die dat toch. Ik vermoed op Windows net hetzelfde.

                        Ik synchroniseer een van mijn Aperture libraries die toch 84G groot is (ongeveer 9000 foto's). En op de iPAD neemt die 5,4 Gb in.

                        FotoDirk bedankt voor je snelle reactie, ik ga dit zeker proberen van het weekend
                        Groetjes NoName
                        D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                        www.langenacker.nl

                        Comment

                        Working...
                        X