Gisteren deed ik mijn Clio naar de garage om de distributieriem te laten vervangen. Nu krijg ik een telefoontje, en zeggen ze dat de koppakking lek is (na 45.000km al).
Drie weken geleden was er een achterrem geblokkeerd omdat de voering van de remschoen losgekomen was, daarvoor heb ik Touring Wegenhulp moeten bellen, en een week later is mijn Clio dan binnengeweest om die rem te laten repareren (het duurde bijna een week om aan de stukken te geraken), en voor een groot onderhoud. Ze hadden toen niet genoeg tijd om de distributieriem te vervangen, en daarvoor moest mijn auto dus gisteren weer binnen...
De vorige keer heb ik 418 euro betaald, en nu, 14 dagen later zal ik weer zo'n 700 euro moeten betalen.
Dit is mijn tweede en laatste Renault, bij de vorige ging de koppeling al stuk na 20.000km (die hebben ze toen gelukkig onder garantie vervangen), maar op 50.000km ging toen de koppakking ook stuk (en dat was buiten de garantie).
Ik heb met twee luchtgekoelde motorfietsen telkens ruim 100.000km gedaan, en daar heb ik nooit stukken aan gehad (117.000km met een Suzuki GSX 600F, en 132.000km met een Bandit 1200S). Die motoren hebben veel harder moeten werken dan die Clio 1.2 ooit gedaan heeft.
Een hele tijd geen nieuw fotomateriaal dus, gelukkig heb ik ondertussen al een redelijk setje bij elkaar...
(De garagist kan er niets aan doen, maar de kwaliteit van Renault is volgens mij beneden alle peil.)
Drie weken geleden was er een achterrem geblokkeerd omdat de voering van de remschoen losgekomen was, daarvoor heb ik Touring Wegenhulp moeten bellen, en een week later is mijn Clio dan binnengeweest om die rem te laten repareren (het duurde bijna een week om aan de stukken te geraken), en voor een groot onderhoud. Ze hadden toen niet genoeg tijd om de distributieriem te vervangen, en daarvoor moest mijn auto dus gisteren weer binnen...
De vorige keer heb ik 418 euro betaald, en nu, 14 dagen later zal ik weer zo'n 700 euro moeten betalen.
Dit is mijn tweede en laatste Renault, bij de vorige ging de koppeling al stuk na 20.000km (die hebben ze toen gelukkig onder garantie vervangen), maar op 50.000km ging toen de koppakking ook stuk (en dat was buiten de garantie).
Ik heb met twee luchtgekoelde motorfietsen telkens ruim 100.000km gedaan, en daar heb ik nooit stukken aan gehad (117.000km met een Suzuki GSX 600F, en 132.000km met een Bandit 1200S). Die motoren hebben veel harder moeten werken dan die Clio 1.2 ooit gedaan heeft.
Een hele tijd geen nieuw fotomateriaal dus, gelukkig heb ik ondertussen al een redelijk setje bij elkaar...
(De garagist kan er niets aan doen, maar de kwaliteit van Renault is volgens mij beneden alle peil.)
Comment