Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Renault = probleemauto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Renault = probleemauto

    Gisteren deed ik mijn Clio naar de garage om de distributieriem te laten vervangen. Nu krijg ik een telefoontje, en zeggen ze dat de koppakking lek is (na 45.000km al).

    Drie weken geleden was er een achterrem geblokkeerd omdat de voering van de remschoen losgekomen was, daarvoor heb ik Touring Wegenhulp moeten bellen, en een week later is mijn Clio dan binnengeweest om die rem te laten repareren (het duurde bijna een week om aan de stukken te geraken), en voor een groot onderhoud. Ze hadden toen niet genoeg tijd om de distributieriem te vervangen, en daarvoor moest mijn auto dus gisteren weer binnen...

    De vorige keer heb ik 418 euro betaald, en nu, 14 dagen later zal ik weer zo'n 700 euro moeten betalen.

    Dit is mijn tweede en laatste Renault, bij de vorige ging de koppeling al stuk na 20.000km (die hebben ze toen gelukkig onder garantie vervangen), maar op 50.000km ging toen de koppakking ook stuk (en dat was buiten de garantie).

    Ik heb met twee luchtgekoelde motorfietsen telkens ruim 100.000km gedaan, en daar heb ik nooit stukken aan gehad (117.000km met een Suzuki GSX 600F, en 132.000km met een Bandit 1200S). Die motoren hebben veel harder moeten werken dan die Clio 1.2 ooit gedaan heeft.


    Een hele tijd geen nieuw fotomateriaal dus, gelukkig heb ik ondertussen al een redelijk setje bij elkaar...

    (De garagist kan er niets aan doen, maar de kwaliteit van Renault is volgens mij beneden alle peil.)
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

  • #2
    Re: Renault = probleemauto

    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Gisteren deed ik mijn Clio naar de garage om de distributieriem te laten vervangen. Nu krijg ik een telefoontje, en zeggen ze dat de koppakking lek is (na 45.000km al).

    Drie weken geleden was er een achterrem geblokkeerd omdat de voering van de remschoen losgekomen was, daarvoor heb ik Touring Wegenhulp moeten bellen, en een week later is mijn Clio dan binnengeweest om die rem te laten repareren (het duurde bijna een week om aan de stukken te geraken), en voor een groot onderhoud. Ze hadden toen niet genoeg tijd om de distributieriem te vervangen, en daarvoor moest mijn auto dus gisteren weer binnen...

    De vorige keer heb ik 418 euro betaald, en nu, 14 dagen later zal ik weer zo'n 700 euro moeten betalen.

    Dit is mijn tweede en laatste Renault, bij de vorige ging de koppeling al stuk na 20.000km (die hebben ze toen gelukkig onder garantie vervangen), maar op 50.000km ging toen de koppakking ook stuk (en dat was buiten de garantie).

    Ik heb met twee luchtgekoelde motorfietsen telkens ruim 100.000km gedaan, en daar heb ik nooit stukken aan gehad (117.000km met een Suzuki GSX 600F, en 132.000km met een Bandit 1200S). Die motoren hebben veel harder moeten werken dan die Clio 1.2 ooit gedaan heeft.


    Een hele tijd geen nieuw fotomateriaal dus, gelukkig heb ik ondertussen al een redelijk setje bij elkaar...

    (De garagist kan er niets aan doen, maar de kwaliteit van Renault is volgens mij beneden alle peil.)
    Wij zijn toe aan onze 2e renault en nooit geen problemen gehad ... misschien de rijstijl ?Ben je wel zeker van de garagist ?Hier rijd de vrouw rond met de renault clio ..het ene wat bij haar altijd kapot gaat zijn lampjes !
    Last edited by Fabbe; 8 juni 2007, 16:24.

    Comment


    • #3
      Re: Renault = probleemauto

      Pak dan den bus?
      flickr

      Comment


      • #4
        Re: Renault = probleemauto

        Distributeriem vervangen na 45.000 km?

        Dit is heel vervelend allemaal maar helaas kom je dezelfde verhalen bij alle merken tegen, zelfs bij BMW en Mercedes. Neem eens een kijkje op de gebruikersfora van de diverse automodellen. Je zou gaan fietsen...

        Ik rij nu al 4 jaar zonder enig probleem in mijn auto maar de (5!) mensen met wie ik aan de wieg heb gestaan van het forum van het betreffende model hebben andere ervaringen. Een is zelfs in twee jaar 71 maal naar de garage gemoeten, wel allemaal garantie maar zodra die voorbij was vloog de auto eruit. Ik ben nu de enige die nog met het merk rijdt.

        Comment


        • #5
          Re: Renault = probleemauto

          Maar renault is toch een stukske erger dan andere merken. Rij er ook mee rond als bedrijfswagen (ik heb geen kiezen), eerst laguna, nu grand senic. Vroeger met vw gereden, golf en passat, weinig problemen mee gehad, of toch binnen de perken.


          Maar renault, daar zou ik nooit zelf mijn geld aan geven
          To make your dreams come true, wake up

          Comment


          • #6
            Re: Renault = probleemauto

            Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
            Distributeriem vervangen na 45.000 km?

            Dit is heel vervelend allemaal maar helaas kom je dezelfde verhalen bij alle merken tegen, zelfs bij BMW en Mercedes. Neem eens een kijkje op de gebruikersfora van de diverse automodellen. Je zou gaan fietsen...
            mercedes heeft een ketting, geen riem... moet pas vervangen worden na 300 000km. Dan moet je bij de clio 7 keer gaan zo te zien ...

            Er zijn problemen met alle wagens idd... Maar het is niet zomaar dat franse wagens daar nogal wat meer last van hebben...

            Ik heb een VW Golf... No problemo's behalve dat die geen goedkope lampjes lust moet altijd de duurste kopen, anders zijn ze binnen 3 dagen kapot.

            Is altijd minder als er onverwachte kosten zijn.

            Comment


            • #7
              Re: Renault = probleemauto

              Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
              Distributeriem vervangen na 45.000 km?

              Dit is heel vervelend allemaal maar helaas kom je dezelfde verhalen bij alle merken tegen, zelfs bij BMW en Mercedes. Neem eens een kijkje op de gebruikersfora van de diverse automodellen. Je zou gaan fietsen...
              Die riem moet normaal vervangen worden na 4 jaar of 60.000km, mijn Clio is ondertussen al 6 jaar oud (ik heb dus eigenlijk nog te lang gewacht).

              Fietsen doe ik al genoeg, dat is net de reden waarom ik het heel eigenaardig vind dat de koppakking lek is. Een Lekke koppakking op lage kilometerstanden, dat komt wel meer voor, maar dan altijd bij auto's die steeds heel korte afstanden rijden. Voor die korte verplaatsingen gebruik ik bijna altijd de fiets, mijn auto doet dus bijna nooit korte afstanden.

              Ik rij al 29 jaar met de auto, en ik heb met de andere merken nooit zo'n grote problemen gehad, alleen de Renaults hebben wel eens heel dure reparaties nodig...

              Bij mijn vorige Reault is er ooit een buis van de koeling stuk gegaan (een stuk buis dat in het motorblok geperst zat), dat was 10 jaar geleden ook al een reparatie van meer den 12.000 BF (voor een stukje buis van 10 cm).

              De volgende zal waarschijnlijk een Japanner worden, zeker geen Franse auto meer, want ik ken iemand die met een Peugeot 307 het eerste jaar heel veel naar de garage geweest is omdat de elektronica geregeld kuren had (er zijn ook enkele terugroepacties geweest waarbij er telkens een paar onderdelen vervangen werden).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Renault = probleemauto

                Ik heb tussen mijn duitse wagens door eens een renault en een mitsubishi gehad. Nu rijd ik om goeie redenen weer met een Duitser. Mijn renault begon na te weinig kilometers aan alle kanten te rammelen, en de japanner slikte benzine voor twee en ik heb er talloze keren mee naar de garage gemoeten. Met mijn VW Sharan sta ik enkel voor onderhoud in de garage, en daarmee gedaan. En geen gerammel.
                ______
                www.vue.photo

                Comment


                • #9
                  Re: Renault = probleemauto

                  na >20 jaar renault te hebben gereden en te leren leven met de problemen, nu eens gekozen voor een Japans product met 5 jaar garantie.

                  Na 8 maand staan er 10000 km op de teller en ik ben nog niet moeten teruggaan naar de garage. Dit heb ik nog NOOIT eerder meegemaakt met mijn 3 vroeger aangeschafte renault's.

                  1. renault 5 1.4: na de eerste kilometers bleek dat een stuk van de wielophanging diende vervangen te worden en na een 5-tal jaar bleef de gas plakken, met enkele bijna dood-ervaringen voor gevolg
                  2. renault laguna 2000i : ruitenwisser defect na enkele maanden, verder geen klagen van deze wagen die ook een uitstekende bouwkwaliteit had (duidelijk niet in Frankrijk gemaakt )
                  3. renault scenic 1600i : kort na levering achterruittewisser kapot en op 50.000 km en 4-jaar een nieuw stuurhuis moeten monteren met hoge kosten tot gevolg waar renault niet wou in tussenkomen, terwijl de garage mij heel duidelijk had gemaakt dat ik zeker niet de enige was met dit probleem.
                  Verder gebruikt de 1600i motor bougies die 60.000 km meegaan wat gunstig is voor de geldbeugel, maar anderzijds op 50.000 km de spoelen die erop zitten moeten vervangen en die zijn niet goedkoop, terwijl ze ook hiervan weten dat er een zwakke serie was.

                  de opsomming van de "kleine" euveltjes waarvoor regelmatig de garage diende te worden opgezocht zou ons te ver leiden.
                  Mijn pa heeft een nieuwe clio III en moest ook reeds 2 maal terug voor herstellingen (electronica en contactjes...)

                  toen hebben we besloten dat dit onze laatste was...
                  toch blijf ik erbij dat je altijd geluk moet hebben dat je een "goede" vast hebt. Bij gelijk welk merk kan er een slechte tussen zitten.
                  Van waar het komt (en naar waar het zal gaan) is nog niet geweten

                  Comment


                  • #10
                    Re: Renault = probleemauto

                    Oorspronkelijk geplaatst door preetje Bekijk bericht
                    na >20 jaar renault te hebben gereden en te leren leven met de problemen, nu eens gekozen voor een Japans product met 5 jaar garantie.

                    5 jaar garantie, das nou eens een goede deal.
                    Positieve marketing !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Renault = probleemauto

                      Oorspronkelijk geplaatst door frednick Bekijk bericht
                      5 jaar garantie, das nou eens een goede deal.
                      Positieve marketing !
                      Ja inderdaad misschien een marketingstunt, de toekomst zal uitwijzen of we :
                      1. er moeten gebruik van maken
                      2. als we ze nodig hebben, hoe waterdicht de garanties zijn


                      het 4e en 5de jaar wel beperkt tot 150.000 km en nog een aantal addertjes onder het gras

                      Voor de nieuwe renault laguna die eind dit jaar op de markt komt zijn er geruchten dat ze ook 4 of 5 jaar garantie gaan geven om aan te tonen dat ze nu een betere kwaliteit nastreven

                      op deze site kan je particulieren en "professionelen" hun ervaringen met de diverse merken volgen...
                      Van waar het komt (en naar waar het zal gaan) is nog niet geweten

                      Comment


                      • #12
                        Re: Renault = probleemauto

                        algemeen genomen zakt de kwaliteit van vanalles-en-nog-wat, helaas... en waarom? 't Is allemaal onze eigen fout:

                        - Wij willen alles liefst zo goedkoop mogelijk, dus er moet op productiekosten bespaard worden.
                        - Wij willen veel verdienen, dus als de fabrikant ergens winst uit wil halen kan dat voornamelijk door op de onderdelen te beknibbelen... uurlonen of winstmarges van handelaars, daar blijf je beter af als fabrikant.
                        - Service moet liefst zo goedkoop mogelijk, of zelfs helemaal niet meer gebeuren ("als 't kapot is, direct 't stort op"), dus originele onderdelen (waar de fabrikant dus ook op verdient) worden minder en minder verkocht, hetzij door concurrentie van piraatstukken, onderdelen via andere fabrikanten, hetzij door het feit dat er gewoon niet hersteld wordt. Een fabrikant haalt dus enkel winst uit verkoop, dus: zoveel mogelijk proberen verkopen, dus: de fabrikaten moeten minder lang meegaan.

                        Los daarvan zal er bij elk merk wel eens iets zijn, wij rijden thuis met een aantal toyota's (vroeger liteace, nu hiace camionette, picnic, corolla), met de liteace heb ik 270000km gebold, motor was nog goed maar remmen, schokdempers, uitlaat,... waren allemaal versleten. Op mijn hiace na 90000km koppeling moeten laten vervangen, lag blijkbaar aan mijn rijstijl en ik vertrouw mijn garagist daarin. In die picnic, buiten de accu, op al die jaren nog geen "rare" brokken gehad, en die corolla heb ik nog maar een paar maand, geen problemen daar...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Renault = probleemauto

                          Ik denk dat je met alles een beetje geluk moet hebben. Ik heb zelf een Renault (25) En ik heb deze, na 16 jaar en 265000 km op de teller moeten wegdoen. Met spijt in het hart. De distributieriem is vervangen op 130000 km. Omdat de dealer zo verschrikkelijk duur was, ben ik de laatste 6 jaar naar een merk onafhankelijke garagist geweest, die hetzelfde deed aan 1/3 tot 1/2 van de "Renault prijs". Uiteraard met merkloze onderdelen.
                          Het enige wat ooit vervangen werd: waterpomp, uitlaat, distributieriem, banden, 2x batterij. En dat was het zowat. De auto is buitengegaan omdat de schokdempers en koppeling versleten was, en omdat de carroserie lichter werd (er verschenen overal gaten )

                          Nu rij ik met een Toyota, en wat mij betreft: dat nooit meer !
                          https://waltertalboom.be-
                          Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

                          Comment


                          • #14
                            Re: Renault = probleemauto

                            Een drietal jaar geleden was de Espace het van het als firmawagen. Nu wil niemand die nog... Twee collega's waarvan de motor van de wagen op 'hol' sloeg (leuk als je alleen nog kunt je motor uitzetten door tegelijkertijd je motor in versnelling te laten staan en op je rem te drukken, koppelingspedaal niet ingedrukt wel te verstaan) en een paar anderen waar iedere 5 minuten waarschuwingslampjes branden... Ik heb zelf al 75000 km achter de kiezen met een Peugeot 807. Nog nikske noemenswaardig gehad... Buiten misschien het ABS dat op oneffen wegdek een te enthousiast gedrag vertoont als je zachtjes remt... Niet reproduceerbaar (op de testbank) volgens de garage trouwens... Maar ik neem naar goede gewoonte geen nieuwkomer op de markt als firmawagen. Mijn vorige (Audi A4) heeft 140000 km gebold zonder ook maar een enkel probleem.
                            Last edited by pnobels; 8 juni 2007, 18:16.
                            Nikon D90

                            Comment


                            • #15
                              Re: Renault = probleemauto

                              Oorspronkelijk geplaatst door pnobels Bekijk bericht
                              Een drietal jaar geleden was de Espace het van het als firmawagen. Nu wil niemand die nog... Twee collega's waarvan de motor van de wagen op 'hol' sloeg (leuk als je alleen nog kunt je motor uitzetten door tegelijkertijd je motor in versnelling te laten staan en op je rem te drukken, koppelingspedaal niet ingedrukt wel te verstaan) en een paar anderen waar iedere 5 minuten waarschuwingslampjes branden... Ik heb zelf al 75000 km achter de kiezen met een Peugeot 807. Nog nikske noemenswaardig gehad... Buiten misschien het ABS dat op oneffen wegdek een te enthousiast gedrag vertoont als je zachtjes remt... Niet reproduceerbaar (op de testbank) volgens de garage trouwens... Maar ik neem naar goede gewoonte geen nieuwkomer op de markt als firmawagen. Mijn vorige (Audi A4) heeft 140000 km gebold zonder ook maar een enkel probleem.
                              Ha, ik heb zo'n Espace gehad een grand espace 2.2dCI - een ramp;en neen, het ligt niet altijd aan de chauffeur - meer dan 20 jaar rij-ervaring zonder brokken en met 1 espace:
                              - 2 motors om zeep
                              - airco 2x kaputt
                              - turbo opgeblazen
                              - differentieel stuk
                              - luchtmassameter kapot
                              - versnellingsbak naar de filistijnen
                              - ...
                              blij dat ik er vanaf ben - nooit, NOOIT nog een renault voor mij

                              voor de details: http://blog.wattenbergh.info/blogIndex.asp?catID=13

                              (rij nu tevreden rond met een Ford S-Max)
                              Last edited by wernwatt; 8 juni 2007, 18:32. Reden: link toegevoegd
                              flickr.com/wernerwattenbergh
                              flickr.com/vdpsportfotograaf
                              http://voetbalfotografie.wordpress.com

                              Comment

                              Working...
                              X