Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reizen: 1-dag trip naar Nederland, Luxemburg, Duitsland of Frankrijk…

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reizen: 1-dag trip naar Nederland, Luxemburg, Duitsland of Frankrijk…

    …mag dat nu al ? En zijn er voorwaarden aan gekoppeld ? Ik bedoel je maakt een korte 1 dags trip en je komt dezelfde dag nog terug naar België.
    Vroeg het mij af want dit kan ik niet zo direct ergens vinden.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Reizen: 1-dag trip naar Nederland, Luxemburg, Duitsland of Frankrijk…

    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    …mag dat nu al ? En zijn er voorwaarden aan gekoppeld ? Ik bedoel je maakt een korte 1 dags trip en je komt dezelfde dag nog terug naar België.
    Vroeg het mij af want dit kan ik niet zo direct ergens vinden.
    Hier staat toch al een deel op:


    NL als minder dan 48u is kan dus wel reeds...

    Comment


    • #3
      Re: Reizen: 1-dag trip naar Nederland, Luxemburg, Duitsland of Frankrijk…

      Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
      NL als minder dan 48u is kan dus wel reeds...
      Niet dus. Dit is de regel voor Belgen die terugkeren. Ga je Nederland, dan tellen de Nederlandse regels.

      Reis- en quarantainemaatregelen

      Reist u vanuit een hoogrisicogebied (kleurcode oranje), waaronder België? Dan is het sterk aangeraden om bij binnenkomst in Nederland 10 dagen in (thuis)quarantaine te gaan. Reist u vanuit een zeerhoogrisicogebied (kleurcode rood)? Dan is de quarantaine verplicht. Als de testuitslag op de 5de dag negatief is, kan u de quarantaine verbreken. Zie hier (externe link) voor meer info.
      Voor bepaalde groepen reizigers geldt een uitzondering: bv. grenswerkers, grensstudenten, personen die alleen door Nederland rijden zonder te stoppen of die minder dan 12 uur in Nederland verblijven. Bekijk hier (externe link) de volledige lijst van reisdoelen waarvoor u de quarantaine mag onderbreken.
      Reist u vanuit een luchthaven in een hoogrisicogebied naar Nederland? Dan moet u bij aankomst een ingevulde gezondheidsverklaring (externe link) tonen. Dit geldt voor alle reizigers, ongeacht de leeftijd.
      Het niet-medische mondkapje blijft verplicht in het openbaar vervoer voor iedereen van 13 jaar of ouder.
      Sinds 15 mei 2021 laat Nederland weer toe om naar veilige landen te reizen (kleurencodes groen en geel).
      Sinds 15 mei 2021 heeft Nederland de lijst met uitzonderingen op het EU-inreisverbod weer uitgebreid. De volledige lijst vindt u op deze website (externe link).
      Verplichte negatieve testuitslag

      Reist u vanuit een hoogrisicogebied (waaronder België) naar Nederland? Dan moet u een negatieve PCR-test laten zien. De test mag niet ouder zijn dan 72 uur bij aankomst in Nederland. Deze maatregel geldt voor iedereen die 13 jaar is of ouder.
      Deze maatregel geldt voor reizen per vliegtuig, ferry, schip, internationale trein en bus, auto, motor of ander eigen vervoer.
      Een negatieve testuitslag is ook verplicht voor gevaccineerde personen.
      Er gelden uitzonderingen voor bv. grenswerkers, grensstudenten, personen die minder dan 12 uur in Nederland verblijven of die vanuit een gebied binnen 30 kilometer vanaf de grens komen. Bekijk alle uitzonderingen op de verplichte negatieve testuitslag (externe link).
      Personen die positief blijven na coronabesmetting maar geen klachten meer hebben, mogen onder voorwaarden naar Nederland reizen (zie de lijst met uitzonderingen hierboven).
      Passagiers die vanuit een land met een zorgwekkende virusvariant (externe link) naar Nederland reizen dienen naast een negatieve PCR-test ook een sneltest van maximum 24 uur oud te laten zien.
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

      Comment


      • #4
        Re: Reizen: 1-dag trip naar Nederland, Luxemburg, Duitsland of Frankrijk…

        Hoe ga je het bewijzen dat je minder dan 12 uur in NL bent geweest?
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #5
          Re: Reizen: 1-dag trip naar Nederland, Luxemburg, Duitsland of Frankrijk…

          Ik ben naar Frankrijk gegaan, testje gedaan en minder dan 48uur daar verbleven, volkomen legaal.
          Maar al de andere landen die je opnoemt gaat dat niet, Nederland en Duitsland nog steeds quarantaine, Luxemburg weet ik niet.

          Comment


          • #6
            Re: Reizen: 1-dag trip naar Nederland, Luxemburg, Duitsland of Frankrijk…

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Ik ben naar Frankrijk gegaan, testje gedaan en minder dan 48uur daar verbleven, volkomen legaal.
            Maar al de andere landen die je opnoemt gaat dat niet, Nederland en Duitsland nog steeds quarantaine, Luxemburg weet ik niet.
            Nederland kan ook zonder problemen maar je mag er niet langer dan 12 uur blijven Rudy
            Hoe het zit met Duitsland weet ik niet

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Reizen: 1-dag trip naar Nederland, Luxemburg, Duitsland of Frankrijk…

              Pfff…. Ne mens zou van miserie thuis blijven
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Reizen: 1-dag trip naar Nederland, Luxemburg, Duitsland of Frankrijk…

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Pfff…. Ne mens zou van miserie thuis blijven
                Dat is natuurlijk ook wel de bedoeling :-(

                Comment


                • #9
                  Re: Reizen: 1-dag trip naar Nederland, Luxemburg, Duitsland of Frankrijk…

                  Vorige week een half dagje in Nederland geweest, nergens grenscontrole gezien.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reizen: 1-dag trip naar Nederland, Luxemburg, Duitsland of Frankrijk…

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Nederland kan ook zonder problemen maar je mag er niet langer dan 12 uur blijven Rudy
                    Hoe het zit met Duitsland weet ik niet

                    grts
                    Sieg
                    Hier vind je (bijna) alles.
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reizen: 1-dag trip naar Nederland, Luxemburg, Duitsland of Frankrijk…

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                      Hier vind je (bijna) alles.
                      We hebben een chalet in NL en de eigenaar van het domein heeft ons laten weten dat het wel OK is om te komen.
                      Quarantaine is zogezegd verplicht maar kunnen ze niet verplichten omdat de wet (nog) blijkbaar niet gestemd is.
                      Het rijdt er vol Belgen en hier vol Nederlanders...

                      Een burgemeester van een grensgemeente ( weet niet meer welke) heeft dit ook reeds gemeld eenpaar weken geleden.

                      Hij had nog nooit gehoord dat er 1 Belg gecontroleerd is...
                      Minder dan 12u is sowieso mogelijk....

                      Ik zou er niet van wakker liggen als je de maatregelen goed opvolgt....

                      Ze moeten maar zo geen waardeloze regels opstellen.... NL is even rood dan Belgie dus wat is het probleem

                      Comment


                      • #12
                        Re: Reizen: 1-dag trip naar Nederland, Luxemburg, Duitsland of Frankrijk…

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                        We hebben een chalet in NL en de eigenaar van het domein heeft ons laten weten dat het wel OK is om te komen.
                        Quarantaine is zogezegd verplicht maar kunnen ze niet verplichten omdat de wet (nog) blijkbaar niet gestemd is.
                        Het rijdt er vol Belgen en hier vol Nederlanders...

                        Een burgemeester van een grensgemeente ( weet niet meer welke) heeft dit ook reeds gemeld eenpaar weken geleden.

                        Hij had nog nooit gehoord dat er 1 Belg gecontroleerd is...
                        Minder dan 12u is sowieso mogelijk....

                        Ik zou er niet van wakker liggen als je de maatregelen goed opvolgt....

                        Ze moeten maar zo geen waardeloze regels opstellen.... NL is even rood dan Belgie dus wat is het probleem
                        Ik gaf enkel een link. Of iemand die regels toepast of niet.....
                        Ik ben ook al een dag in Zeeland geweest en een dag in Duitsland. Nergens controle gezien. In Duitsland konden we wel geen terrasje doen zonder de nodige documenten.
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                        Comment


                        • #13
                          Re: Reizen: 1-dag trip naar Nederland, Luxemburg, Duitsland of Frankrijk…

                          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                          Hoe ga je het bewijzen dat je minder dan 12 uur in NL bent geweest?
                          Of hoe bewijzen ze het omgekeerde? [emoji6]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Reizen: 1-dag trip naar Nederland, Luxemburg, Duitsland of Frankrijk…

                            Ik ben enkele weken geleden met de wagen naar Toscane geweest, België-Nederland-Duitsland-Oostenrijk-Italie gedaan dus.
                            Heenreis: nergens enige controle. Terugreis: controle aan grens Italië-Oostenrijk en Oostenrijk-Duitsland, maar wie op doorreis was kon gewoon doorrijden.

                            In praktijk: geen controle voor wie met de wagen rijdt. Zeker voor dagtrips is er geen enkel probleem.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Reizen: 1-dag trip naar Nederland, Luxemburg, Duitsland of Frankrijk…

                              Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                              Ik ben enkele weken geleden met de wagen naar Toscane geweest, België-Nederland-Duitsland-Oostenrijk-Italie gedaan dus.
                              Heenreis: nergens enige controle. Terugreis: controle aan grens Italië-Oostenrijk en Oostenrijk-Duitsland, maar wie op doorreis was kon gewoon doorrijden.

                              In praktijk: geen controle voor wie met de wagen rijdt. Zeker voor dagtrips is er geen enkel probleem.
                              Er is natuurlijk een hemelsbreed verschil tussen de regels enerzijds en de controle op de regels anderzijds.

                              Het is niet omdat er niet (genoeg) gecontroleerd worden dat de regels niet moeten nageleefd worden.
                              Als ik op een weg waar nooit snelheidscontroles gebeuren (kosten-baten-analyse) dat je daar sneller dan toegestaan mag rijden.
                              Als je daar evenwel een voetganger doodrijdt en de verkeersexpert verklaart dat je snelheid te hoog was, dan zou je wel aansprakelijk kunnen gesteld worden.

                              Dit voorbeeld is misschien extreem, maar als we echt alleen maar de regels volgen als ze gecontroleerd worden (of als we de mogelijkheid op controle belangrijk achten), dan is het nut van heel wat regelgeving nutteloos.

                              Ik zou niet in een land willen leven waar vuilnis gestort wordt of zwerfvuil achtergelaten wordt, gewoon omdat het toch niet gecontroleerd wordt.

                              Maar goed, ik wil zeker geen maatschappelijke discussie opstarten, gewoon een nuancering aanbrengen aan het controle-aspect.

                              Vriendelijke groeten

                              Peter

                              Comment

                              Working...
                              X