Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reis Zweden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reis Zweden

    Hallo!

    Deze zomer ga ik op vakantie naar Zweden. Ik zou graag via Nederland (daar woont mijn vriendin in Gouda) om dan via Duitsland de ferry in Puttgarden te nemen naar Denemarken. Zou iemand weten of het nodig is om te reserveren voor deze ferry of kan je er gewoon toekomen en aansluiten in de rij? Ik zou het niet erg vinden om even aan te schuiven, maar erg lange wachttijden vermijd ik toch liever wel.

    Alvast bedankt!

    Groetjes, Jelle
    Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
    You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...

  • #2
    Re: Reis Zweden

    Als je zeker wert wanneer je gaat, dan zou ik ZEKER reserveren.
    Wat ga je doen als alles vol zit voor de komende 24h?
    Met wat geluk is het nog goedkoper als je reserveert.

    Comment


    • #3
      Re: Reis Zweden

      Geen antwoord op je vraag maar hebt je de brug/tunnel combinatie al overwogen om de oversteek naar Zweden te doen?
      Het voordeel is dan dat je er niet MOET zijn omdat de ferry gaat vertrekken. De laatste keer (2004) was ik maar al te blij dat we geen ferry besteld hadden nadat we veel tijd verloren hadden in Duitsland wegens "stau". De eerste keer (1984) hebben we nog een paar uurtjes in de auto geslapen omdat we veel te vroeg waren voor de overtocht naar Goteborg. 't is niet gemakkelijk om "op tijd" te zijn over een afstand van @1000Km.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: Reis Zweden

        Het plan is voorlopig om via Puttgarden in Duitsland de ferry te nemen naar Rodby in Denemarken. Om dan van daaruit door te rijden over de brug tussen Denemarken en Zweden. Die ferry leek me handig omdat dit een welkome rustpauze zal zijn.

        Reserveren leek me in eerste instantie niet handig omdat ik natuurlijk niet weet hoelaat ik daar toekom. Over 600 km kan je al een serieus stuk file hebben en dan zit ik daar met mijn reservatie.

        Grtz, Jelle
        Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
        You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...

        Comment


        • #5
          Re: Reis Zweden

          kan je dan niet beter meteen de ferry tot zweden nemen? dan kan je onderweg misschien in een kajuit slapen en moet je veel minder rijden. Ik vermoed dat een langere reis niet zo enorm veel duurder gaat zijn eens je aan boord bent en je bespaart sowieso brandstof
          hoe meer f**k hoe meer vreugd

          **=ol

          Comment


          • #6
            Re: Reis Zweden

            Gebruik de zoekfunctie even op dit forum, hier vind je alle antwoorden die je zoekt!

            Ik wens je een fijne reis!

            Comment


            • #7
              Re: Reis Zweden

              wij hebben die overzet al 2 keer gedaan. Ben je te vroeg en is er nog plaats op de boot, dan zetten ze je er zo op. Dus ik denk dat wanneer je je boot mist het ook geen probleem zal zijn. Wij hebben het ook in juli gedaan en heel veel volk stond daar eigenlijk ook niet. Ik zou reserveren en vooral niet stressen moest je toch in de file terecht komen.
              Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

              Comment


              • #8
                Re: Reis Zweden

                Dat veer gaat de hele dag op en neer en duurt 3 kwartier.
                Het zou kunnen dat je de eerst keer niet mee kan als het erg druk is, maar wij hebben er nooit lang hoeven wachten en met reserveren geeft alleen maar druk dat je er dan om die tijd moet zijn , je gaat naar Zweden dus das lekker niet tobben

                Prettige vakantie , en zelf er ook weer naar toe dit jaar

                Erwin.
                Zien zegt meer dan 1000 woorden.

                Comment


                • #9
                  Re: Reis Zweden

                  Oorspronkelijk geplaatst door Skelleke Bekijk bericht
                  Het plan is voorlopig om via Puttgarden in Duitsland de ferry te nemen naar Rodby in Denemarken. Om dan van daaruit door te rijden over de brug tussen Denemarken en Zweden. Die ferry leek me handig omdat dit een welkome rustpauze zal zijn.

                  Reserveren leek me in eerste instantie niet handig omdat ik natuurlijk niet weet hoelaat ik daar toekom. Over 600 km kan je al een serieus stuk file hebben en dan zit ik daar met mijn reservatie.

                  Grtz, Jelle
                  Heel correct, dat laatste. De Baustellen waren ook in 2010 niet bij te houden (13,14,15,16 zoiets))
                  Reserveren op Puttgarden/Rodby heeft geen enkele zin.

                  Comment

                  Working...
                  X