Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

reis Zuid-West USA

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • reis Zuid-West USA

    Is er iemand recent naar het zuidwesten van de USA geweest. Ik ga in september en heb mijn reisschema gemaakt. Ik had dit graag door een expert laten toetsen op haalbaarheid ;-)

    verder zijn alle tips welkom!

  • #2
    Re: reis Zuid-West USA

    Wat zou je willen bezoeken en hoeveel tijd heb je hiervoor genomen.
    In september gaan wij ook die richting uit en hebben een bepaalde route laten uitstippelen door het reisbureau. Misschien kan ik je helpen aan de hand van onze route.
    We hebben al een paar reizen gedaan met dit reisbureau in de states en Canada en z'n uitgestippelde reizen zijn zeker haalbaar.
    Dus, zeg maar wat je wilt zien en waar je naartoe wilt.

    Comment


    • #3
      Re: reis Zuid-West USA

      Hallo,

      Wel we gaan drie weken, daarin aankomst San Francisco + 1 overnachting
      richting sacramento en yosemite (1 overn voor en 1 overn na het park)
      death valley
      Las Vegas (1 overn)
      zion, bryce, Moab, Monument valley
      mesa verde
      grand canyon
      LA + disneyworld (4 overn)
      1 overn tussen LA en SF
      San francisco (3 overn)


      de exacte reisweg heb ik nu niet bij (zit op werk), ik weet niet of jij je reisplan eens kan doorsturen dan kan ik het mijne eventueel toetsen.

      Als je er ook bent in september, lopen we mekaar misschien nog tegen het lijf.

      alvast bedankt!
      Last edited by grootmogol; 1 juli 2008, 14:43.

      Comment


      • #4
        Re: reis Zuid-West USA

        Twee jaar geleden geweest, dit is wat we deden op 3 weken:
        San Francisco (auto huren)
        Sequoia
        Kings Canyon
        Las Vegas
        Grand Canyon South Rim
        Monument Valley
        Mesa Verde
        Arches
        Capitol Reef
        Bryce
        Zion
        Grand Canyon North Rim
        Death Valley
        Yosemite
        San Francisco

        We hadden een tent mee en deden ongeveer 3 nachten tent, 1 nacht hotel. Kwestie van nog een beetje proper verder te kunnen gaan.
        Ervaring: een vrij zwaar programma voor drie weken. Soms is het echt wel lang in de auto zitten. Maar de zichten zijn altijd wel adembenemend.
        Kheb ergens nog een reisverslag liggen, maar vind het niet direct... Als je interesse hebt kan ik wel 'ns verder zoeken.
        You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

        Comment


        • #5
          Re: reis Zuid-West USA

          Hallo, bedankt, ja dat interesseert me zeker!

          Comment


          • #6
            Re: reis Zuid-West USA

            Hi,

            Wij hebben 2 dagen over yosemite gedaan (zeker als je graag een wandelinkje wil maken).
            Als je slechts 1 nacht in San Francisco blijft, zal je daar niet veel zien. Je komt 's avonds redelijk laat aan, en naar Yosemite heb je toch wel enkele uren te rijden...

            Death Valley is een plaats waar je eens geweest moet zijn: wij sliepen in het park dus 2x ongeveer een halve dag. Meer tijd zou ik daar niet uittrekken (zo mooi vond ik het niet).

            Je kan best zien dat je in de late namiddag in Las Vegas aankomt. De typische sfeer merk je toch pas wanneer het donker wordt

            Probeer nooit 2 parken op 1 dag te doen (wij hebben in 2005 de fout wel gemaakt), maar je moet je dan echt voortdurend haasten en hebt eigenlijk geen tijd om eens rond te stappen of zo. Als je niet al te vroeg opstaat denk ik niet dat je vanuit Las Vegas voor de middag in Zion zal zijn, maar dat hoeft misschien niet. Zion-Bryce is niet zo ver (wij bezochten de 2 parken op 1 dag). Ik zou zeker proberen om ook 's morgens voor 10h00 eens naar Bryce te gaan, als dat kan natuurlijk.
            In Moab zit je vlakbij Canyonlands NP en Arches NP. Voor Arches trek je best 1 dag uit. Canyonlands hebben we nagenoeg geskipped. Daarenboven ging het lampje "Fuel Low" aan bij het buitenrijden van Canyonlands. We zijn op de hoofdweg dan maar zo'n 35km naar rechts gereden terwijl Moad naar links was... (=> voltanken en rechtsomkeer)
            Voor Monument Valley kan je een lange halve dag voorzien. Er is eigenlijk maar 1 loop te rijden + voortdurend stoppen voor foto's

            Mesa Verde heb ik niet bezocht, geen idee

            Voor de Grand Canyon is 1 volledige dag (dus de avond ervoor aankomen, 1 dag daar spenderen en nog 1 nacht daar spenderen en de volgende morgen verder) het absolute minimum. Je kan misschien een helicoptervlucht proberen of de belangrijkste uitzichtpunten van de south rim bekijken. Met 1dag mag je vergeten om -een stuk- in de canyon af te dalen.

            LA vond ik zelf niet bepaald interessant (2 overnachtingen => 1 volledige dag ter plaatse) volstonden om het belangrijkste gezien te hebben (Hollywood, Rodeo Drive, Santa Monica Beach). Disneyworld heb ik niet bezocht.

            De kustweg van LA naar SF (of omgekeerd) zou ook zeer mooi zijn. Ik heb'm echter niet afgereden.

            En nu zie ik dat je nog enkele overnachtingen in SF plant Mocht je Alcazar willen bezoeken, boek dan je tickets hiervoor voor je naar Yosemite vertrekt. Toen ik er was, waren alle bezoeken de komende 3 dagen volgeboekt...

            Ik heb volgende route gedaan (in 2005):
            - LA (2 overnachtingen)
            - LV (1 overnachting)
            - via Hoover Dam naar Grand Canyon (1 overnachting -> te kort)
            - Monument Valley (het was aarde donker toen we er vlak langs passeerden: 1 overnachting)
            - Bezoek Monument Valley + rit naar Moab (2 overnachtingen, de omweg via het 4 Corners Point is de moeite niet waard )
            - In Moab: Bezoek Arches NP + Canyonlands
            - Via Scenic routes naar Bryce (in het donker aangekomen)
            - Bryce in de voormiddag, namiddag Zion
            - Death Valley (1 overnachting)
            - 1 Overnachting vrij dicht bij Yosemite (in een alpendorp) We zijn langs de oudste bomen ter wereld gereden toen (omweg )
            - Yosemite (1 overnachting)
            - VM: Nog wat Yosemite, dan verder naar SF
            - 2 overnachtingen in SF (eerste vroeg op voor de vlucht naar BE)

            Je zal je vast en zeker amuseren!

            Mijn foto's van onze trip toen (samen met een studiegenoot) staan hier: http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen/USA2005
            ---
            Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
            http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

            Comment


            • #7
              Re: reis Zuid-West USA

              Ik denk dat je voor Yosemite ook wel 2 dagen mag rekenen.
              Voor de andere; Zion, Bryce (één van de mooiste parken) en Monument Valley moet je 1 dag per park rekenen. Een mooi maar klein park niet ver van Monument Valleu is Canyon de Chelly. -> http://www.nps.gov/cach/
              Mesa Verde is ook mooi.
              Ik zie dat je in Moab blijft. Daar zijn we een paar dagen gebleven, want daar is toch wel wat te zien. Daar moet je canyonlands gaan bekijken, Dead horse point, maar zeker moet je daar Arches national park gaan bezoeken. Is één van de mooiste parken.
              De Grand Canyon is zodanig groot dat je hier eigenlijk meerdere dagen (of misschien wel weken) nodig hebt om veel te zien. We zijn naar de South rim geweest (meest toeristische kant), maar nu gaan we naaar de North Rim. Zou mooier moeten zijn en veel rustiger.
              Meer info over de nationale parken vind je op deze site -> http://www.nps.gov/

              Foto's van onze reis vind je hier -> http://foto.zita.be/4832744209
              Last edited by dirkvdv; 1 juli 2008, 23:15.

              Comment


              • #8
                Re: reis Zuid-West USA

                Is LA en disneyworld wel zoveel tijd waard? Met al die fantastische NP daar zou ik toch het artificiële aan me voorbij laten gaan en later een weekendje parijs plannen

                Comment


                • #9
                  Re: reis Zuid-West USA

                  die disney is erin geslopen door de twee meereizende vrouwen, overmacht dus :-)

                  Comment


                  • #10
                    Re: reis Zuid-West USA

                    Dirvdv, welke categorie auto hadden jullie gehuurd en bij welke maatschappij?

                    Ik huurde een Midsize SUV bij Alamo, hoop dat die ruim genoeg is voor 4.

                    Comment


                    • #11
                      Re: reis Zuid-West USA

                      Wij hadden ook een midsize SUV bij Alamo gehuurd, maar wij waren maar met z'n tweeën. Die hebben wel een ruime kofferruimte om je bagage in te proppen. Een goede raad ! Neem niet teveel kleren mee. Wij hadden ook veel kleren mee, die we uiteindelijk nooit hebben gedragen. Truien enzo kan je beter thuis laten. Die heb je niet nodig en in elk hotel kan je wassen, zodat je regelmatig je kleren opnieuw kan aandoen.
                      Neem wel voldoende water en eten mee, want dat heb je wel nodig als je lange wandelingen gaat doen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: reis Zuid-West USA

                        Grootmogol, 'k heb een pm gestuurd voor verdere info van het teruggevonden reisschema.
                        You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

                        Comment


                        • #13
                          Re: reis Zuid-West USA

                          Oorspronkelijk geplaatst door dirkvdv Bekijk bericht
                          Ik zie dat je in Moab blijft. Daar zijn we een paar dagen gebleven, want daar is toch wel wat te zien. Daar moet je canyonlands gaan bekijken, Dead horse point, maar zeker moet je daar Arches national park gaan bezoeken. Is één van de mooiste parken.
                          Ga ook eten in de oude brouwerij (Dead Horse dacht'k) en neem een karaf bier. Typisch Amerikaans (al zijn ze zelf op vakantie ) maar wel fun! Vergeet wel nooit om je passpoort mee te nemen als je alcohol wilt drinken (en in bars zelfs om koffie te drinken). Zelfs al ben je boven de 30...

                          Ontbijten in het Jailhouse dat je 20 minuten moet wachten wachten voor je aan tafel mag, moet je je niet aantrekken (meestal is het vele minder lang wachten dan ze je zeggen).
                          ---
                          Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                          http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

                          Comment


                          • #14
                            Re: reis Zuid-West USA

                            Prachtige streek, je kan mijn verslag lezen op :

                            (Staat wel in de verkeerde orde : laatste eerst ) als je wil kan ik het geheel wel in word-formaat doorsturen, ik moet dat nog wel ergens staan hebben.
                            foto's kan je vinden op :

                            hoogtepunten : helicoptervlucht over de gand canyon, antelope canyon en als stad San Francisco
                            Zeker een flinke groothoek meenemen, spijtig had ik die toen nog niet.

                            Groetjes
                            Daniel

                            Comment


                            • #15
                              Re: reis Zuid-West USA

                              xxxxx
                              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                              Comment

                              Working...
                              X