Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rare objecten in zee Madeira

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rare objecten in zee Madeira

    Enkele weken geleden zijn we met vakantie naar Madeira geweest. Tijdens de eilandrondrit bemerkten we in de buurt van Ponta de Pargo deze vreemde constructie in zee.
    We hebben al alles nagekeken, ter plaatse navraag gedaan, maar geen resultaat.
    Iemand die enig idee heeft wat het is of voor welk doeleinde dit gebruikt wordt ?

    Greetzzzzzzzzzzzz......
    Wonnie
    www.spectare.be

  • #2
    Re: Rare objecten in zee Madeira

    Natuurlijke kweekvijvers

    Comment


    • #3
      Re: Rare objecten in zee Madeira

      Inderdaad, dit zijn kweekkooien. Ook fish farm genoemd.
      Zoals wij koeien of ander vee vetmesten en consumeren, doen zij dit met vis.
      In deze kweekkooien zit waarschijnlijk zeebaars en zeebrasems. Zo doen ze dit met zalm, tonijn, etc. alsook zeewier. Ik heb er ook al gezien met kreeften in.
      In sommige landen zijn deze fish farms ook gesubsidieerd door de overheid.
      Last edited by Davy.C; 31 juli 2014, 22:47. Reden: schrijffout! :-o
      Canon EOS 600D, Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II, Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS, Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, Canon Speedlite 430EX II

      Comment


      • #4
        Re: Rare objecten in zee Madeira

        Heel raar dat ze dat ter plaatse niet zouden weten. Wellicht wilden ze het gewoon niet vertellen omdat ze ook de reputatie van die kweekinstallaties en/of van die vis die uit fish farms komt kennen.
        Die installaties zorgen plaatselijk voor een heel sterke vervuiling en de smaak van die gekweekte vis zou ook niet je dat zijn.
        Die kweekkooien/netten lagen reeds op verschillende plaatsen rond Madeira toen wij er voor het eerst waren in 1996. Het jaar er voor hadden we ze ook reeds gezien in de Griekse kustwateren.
        Het is dus helemaal niet nieuw.

        PS Mooi hé Madeira . Maar ga de volgende keer maar in de maand mei, dan is het .

        Comment


        • #5
          Re: Rare objecten in zee Madeira

          Oorspronkelijk geplaatst door Davy.C Bekijk bericht
          Inderdaad, dit zijn kweekkooien. Ook fish farm genoemd.
          Zoals wij koeien of ander vee vetmesten en consumeren, doen zij dit met vis.
          In deze kweekkooien zit waarschijnlijk zeebaars en zeebrasems. Zo doen ze zit met zalm, tonijn, etc. alsook zeewier. Ik heb er ook al gezien met kreeften in.
          In sommige landen zijn deze fish farms ook gesubsidieerd door de overheid.
          Een oplossing voor het verminderende visbestand, maar met afnemende kwaliteit en vetgemeste minder smakelijke vis.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Rare objecten in zee Madeira

            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Een oplossing voor het verminderende visbestand, maar met afnemende kwaliteit en vetgemeste minder smakelijke vis.
            zo lang het maar niet uit de Mekong-delta komt valt het nog wel mee.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Rare objecten in zee Madeira

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              zo lang het maar niet uit de Mekong-delta komt valt het nog wel mee.
              grt,bouk.
              Inderdaad bouk, die Pangasius mag van mij verboden worden. En zeggen dat er mensen zijn die dit goed vinden. Wordt bij ons soms verkocht als alternatief voor zeetong. Ze weten dus niet wat ze eten...
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: Rare objecten in zee Madeira

                Merci he Weeral wat wijzer geworden
                Greetzzzzzzzzzzzz......
                Wonnie
                www.spectare.be

                Comment


                • #9
                  Re: Rare objecten in zee Madeira

                  Overigens is praktisch alle zalm die tegenwoordig verkocht wordt, in zo'n bakken gekweekt. Forel net hetzelfde, maar dan natuurlijk niet op zee.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rare objecten in zee Madeira

                    Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                    Overigens is praktisch alle zalm die tegenwoordig verkocht wordt, in zo'n bakken gekweekt. Forel net hetzelfde, maar dan natuurlijk niet op zee.
                    Kan zijn, maar Pangasius en Tilapia bvb. smaken gewoon naar modder, en die het anders zegt kent de smaak van goede vis niet .
                    Wat betreft forel, heb ik duizend keer liever de gewone forel (wit vlees/vis) dan de zalmforel (met roze vlees/vis) en ook deze beide worden gemeenzaam forel genoemd, maar wat een verschil in smaak.
                    Last edited by Guest17; 31 juli 2014, 13:54.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Rare objecten in zee Madeira

                      ben zelf geen viseter, maar ik zie wel duidelijk het verschil tussen een echte wilde forel die ik schoonmaak, en de rommel die in de supermarkten verkocht wordt

                      Comment


                      • #12
                        Re: Rare objecten in zee Madeira

                        Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                        ben zelf geen viseter, maar ik zie wel duidelijk het verschil tussen een echte wilde forel die ik schoonmaak, en de rommel die in de supermarkten verkocht wordt
                        Als ge het maar weet . Ik ga enkele van die wilde binnen afzienbare tijd eens uit de Lison en de Doubs (proberen te) halen, en als ze van maat (25 cm) zijn wordt het weer lekker smullen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Rare objecten in zee Madeira

                          Veel plezier, en goede vangst! Ik ga geregeld op de Sûre in Luxemburg, hopelijk kan ik er nog eens geraken voor einde september.

                          Comment

                          Working...
                          X