Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ramen Schuco

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ramen Schuco

    Voor onze verbouwing voorziet de bouwfirma ramen in PVC van Schuco.

    Iemand goede of slechte ervaringen mee?

  • #2
    Re: Ramen Schuco

    als ik me niet vergis is schuco niet de fabrikant van ramen maar van de profielen waar de ramen van gemaakt worden.
    De meeste (5 kamer profielen voor PVC) zijn tegenwoordig gelijkaardig van kwaliteit (Schuco, kommerling, Rehau, aluplast...)
    Belangrijker is wie de ramen gemaakt heeft, de verschillen zitten in de naad aan het verstek, de scharnieren (en ander beslag).

    Edit: Schuco blijkt nu zelf ook ramen te maken. Vraag een staal of ga naar een toonzaal naar de ramen kijken en vergelijk het beslag. Het verschil zit altijd daar, afwerking, beslag...
    Last edited by grootmogol; 11 april 2011, 16:02.

    Comment


    • #3
      Re: Ramen Schuco

      Schuco wordt toch wel gerekend tot de topklasse van profielen...

      Comment


      • #4
        Re: Ramen Schuco

        Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
        Schuco wordt toch wel gerekend tot de topklasse van profielen...
        Zeker en vast, en dat is al jarenlang zo ! Aan de kwaliteit hoef je niet te twijfelen, misschien niet de allergoedkoopste maar zoiets koop je voor de rest van je leven ! Wij hebben nu 8 jaar ongeveer zo'n Shuco ramen/deuren zitten en die zijn nog als nieuw, kleurbestendig, zeer krasvast ( er is heel veel verschil in de kwaliteit van de poederlakken ! ) en bvb de schuiframen of voordeur zijn oersterk . Minstens even belangrijk zoniet het belangrijkste is een goede ramenmaker, propere en sterke verstekken enz...
        Shuco was 8 j geleden wel iets duurder als bvb een Reynaers profiel, de ramenbouwer heeft ons toen een offerte gemaakt voor Reyaers en Shuco, detail was wel dat in het geval van het Reynaers alternatief de schuiframen wel Shuco waren, hij wou toen geen schuiframen( van die omvang toch ) en deuren maken met Reynaers...Aangezien het prijsverschil toen al bij al meeviel alles Schuco genomen en nog geen seconde spijt van gehad !
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

        Comment


        • #5
          Re: Ramen Schuco

          Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
          Zeker en vast, en dat is al jarenlang zo ! Aan de kwaliteit hoef je niet te twijfelen, misschien niet de allergoedkoopste maar zoiets koop je voor de rest van je leven ! Wij hebben nu 8 jaar ongeveer zo'n Shuco ramen/deuren zitten en die zijn nog als nieuw, kleurbestendig, zeer krasvast ( er is heel veel verschil in de kwaliteit van de poederlakken ! ) en bvb de schuiframen of voordeur zijn oersterk . Minstens even belangrijk zoniet het belangrijkste is een goede ramenmaker, propere en sterke verstekken enz...
          Shuco was 8 j geleden wel iets duurder als bvb een Reynaers profiel, de ramenbouwer heeft ons toen een offerte gemaakt voor Reyaers en Shuco, detail was wel dat in het geval van het Reynaers alternatief de schuiframen wel Shuco waren, hij wou toen geen schuiframen( van die omvang toch ) en deuren maken met Reynaers...Aangezien het prijsverschil toen al bij al meeviel alles Schuco genomen en nog geen seconde spijt van gehad !
          Onwille van de kleurvastheid en de krasbestendigheid raadt onze architect PVC aan van Schuco.
          Daar zou zelfs meer staal in zitten dan in een Alu profiel.

          Comment


          • #6
            Re: Ramen Schuco

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Onwille van de kleurvastheid en de krasbestendigheid raadt onze architect PVC aan van Schuco.
            Daar zou zelfs meer staal in zitten dan in een Alu profiel.
            Hoe het zit met PVC heden ten dagen weet ik absoluut niet... Indertijd vonden we PVC zeker geen optie wegens te slap, lompe profielen, gewoon niet mooi eigenlijk... ik twijfel er niet aan dat de technologie niet stilstaat maar toevallig kom ik vrij veel bij één van de grootste Belgische fabrikanten van PVC profielen en echt sterk kan ik die dingen nu niet echt noemen, zeker als ik vergelijk met alu... de enige goede reden die ik zou kunnen bedenken om pvc te nemen zou de eventuele betere isolatiewaarde kunnen zijn ? Nu ik heb het de laatste jaren op dat vlak niet gevolgd, het enige wat ik kan zeggen is dat je met alu Schuco's je zeker geen risico neemt
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

            Comment


            • #7
              Re: Ramen Schuco

              Schuco ramen en deuren in PVC ?????????

              Comment


              • #8
                Re: Ramen Schuco

                Jawel, ze maken ramen en deuren in PVC, staal en Alu.

                Comment


                • #9
                  Re: Ramen Schuco

                  PVC isoleert beter en is goedkoper dan alu. Door het gebruik van hoogwaardige foliebekleding zijn ze even kleurvast als alu.
                  Neem een 5 kamersysteem (of 6 kamer als het kan) en dan heb je een hoogwaardig profiel. De stalen versteviging zit binnen in het profiel, vandaar ook de isolerende kamers er rond.
                  De rest van belang is beslag en afwerking.
                  Nadeel van PVC tov alu is dat het niet zo strak is, en dus in heel moderne woningbouw niet bruikbaar is.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ramen Schuco

                    Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                    PVC isoleert beter en is goedkoper dan alu. Door het gebruik van hoogwaardige foliebekleding zijn ze even kleurvast als alu.
                    Klopt deels, vergeet echter niet folie tegenwoordig minder en minder in gebruik is maar dat men zeer veel eenvoudigweg de profielen lakt, eerst worden deze geborsteld en daarna met een specifieke kleur aan binnen en/of buitenzijde gelakt. De kwaliteit van deze lak is echter een stuk minder dan de poedercoatings die gebruikt worden op alu en stalen profielen dus dat is iets waar zeker goed moet worden over nagedacht, zeker op vlak van kleurvastheid en krasbestendigheid is er op dat vlak nog veel werk aan de winkel. (ik heb toevallig vrij veel ervaring op dat vlak omdat ik de laatste jaren meermaals het ontwerp van dergelijke coating en beklevingslijnen intensief heb meegewerkt )

                    Dat men op vlak van PVC momenteel al veel verder staat dan pakweg 10 jaar terug daar twijfel ik zeker niet aan, er worden mooie dingen gemaakt maar met datgene wat ik er van ken zou ik het zeker nog niet boven alu verkiezen als je de prijs even buiten beschouwing laat, die prijs zou de enige reden zijn waarom ik eventueel PVC zou overwegen ( en eventueel de betere isolatiewaarde )
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ramen Schuco

                      ik heb net offertes lopen voor ramen met profielen van aluplast, Schuco, kommerling, rehau, deceuninck, profel...
                      Alles behalve deceuninck is met folie overtrokken. Alle verkopers zeggen er ook bij dat lak de minder goeie oplossing is.
                      Ben naar Duitsland geweest waar ze mijlenver voorop zitten in energiesparend bouwen, en overal wordt pvc of glasvezelversterkd pvc aangeraden omwille van de isolerende eigenschappen.

                      alu heeft ook voordelen, voor mij de strakkere vormgeving, maar weegt voor mij niet op tegen de prijs en isolatiewaarde waar pvc gunstiger is.

                      Voor de rest evenveel tegenstanders als voorstanders, net als canon-nikon, mercedes-bmw en vtm-vrt...

                      Comment

                      Working...
                      X