Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raid systeem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Raid systeem

    Hoi

    Ik heb hier al eens een paar threads doorlezen ivm back-up's en RAID e.d.
    Nu heb ik onlangs weer een gecrashte harde schijf had gehad (enkele maanden geleden ook al een...), en dacht ik me een raid-systeem aan te schaffen, dit in Raid 1 te zetten met 2 schijven van 1tb erin.

    Ik heb nu 1 externe harde schijf van 1 tb en eentje van 500GB, en aan het eind van de maand back-up ik alle nieuwe muziek, films, foto's op deze 2 schijven, maar dat duurt me altijd zo lang, en ook altijd gaan zoeken wat er al wel en wat nog niet opstaat.

    Nu wil ik dus een raid systeem aanschaffen, maar ik wilde hier eens polsen naar mensen hun ervaringen, of wat jullie zelf gebruiken.

    Deze dingen heb ik al gevonden in vorige threads of gewoon op het net:

    Ik hou het liefst zo goedkoop mogelijk (ik ben maar een arm studentje).

    Ps:
    • ik werk op een laptop dus raid in de pc laten inwerken is geen optie
    • ik weet wat raid 1 is en dus ook dat het niet de veiligste back-up is (een corrupt bestand of virus kopieert zichzelf gewoon mee), maar ik vertrouw liever 2 harde schijven dan 1...


    Yannick

  • #2
    Re: Raid systeem

    Er zijn verschillende NAS systemen of direct aangesloten die met een RAID1 over weg kunnen. Synology, LaCie, Buffalo, ...

    RAID 1 is idd de slechtste redundant oplossing, maar nog steeds beter dan geen.

    BTW, een corrupt bestand of een beschadigd bestand kan je met geen enkele RAID level voorkomen hoor, noch met een 5, noch met een 10. Corrupt is corrupt, dat gaat je RAID niet oplossen.
    *** Canon EOS *** Canon Powershot ***
    visit : http://www.emmab.be/

    Comment


    • #3
      Re: Raid systeem

      Oorspronkelijk geplaatst door breugie Bekijk bericht