Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Radio zenders met Telenet.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Radio zenders met Telenet.

    Hoeveel radio zenders zijn er eigenlijk te ontvangen bij Telenet?
    Bestaat daar ook een lijst met de frequenties van?
    Toen ik nog in Menen woonde had ik met een gewone draad meer dan voldoende ontvangst, uiteraard de meesten waren vrije Franse zenders.
    Hier in Mol ontvang ik enkel Radio Mol als vrije zender.
    Van de nationale zenders zijn er maar bitter weinig zonder zware ruis te ontvangen.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Radio zenders met Telenet.



    Uiteraard zijn er véél meer te ontvangen via je digicorder Luc.
    Bij ons staan er gewoon een paar actieve luidsprekers rechtstreeks aangesloten op de audio uitgang van onze digicorder.
    Studio monitors Adam http://www.bekafun.com/nl/products/detail/ada-a7x
    kwaliteit is super en digitaal.
    Bij het uitschakelen van de digicorder gaan deze na enkele minuten automatisch in slaap modus.

    Comment


    • #3
      Re: Radio zenders met Telenet.

      Moet uw TV dan aanliggen Geert? Nee zeker?
      Maar ik heb geen idee hoe ik mijn digicorder op mijn versterker moet aansluiten.
      Met een HDMI kabel? En hoe selecteer ik die dan op mijn Sony STR-DN860?
      Sorry maar audio en stroom zijn mijn artikels niet, ben beter in zwak gelijkstroom (Modeltreinen).
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Radio zenders met Telenet.

        TV moet niet aanliggen Luc, de digicorder en versterker wel natuurlijk.

        Bij mij loopt de optische uitgang van de digicorder over mijn versterker.
        Is aangesloten op de DTV ingeng van de versterker
        De verbinding is bij mij optisch gebeurt

        Op mijn versterker selecteer ik dan DTV ingang en ik heb radio door de speakers

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Radio zenders met Telenet.

          Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
          Moet uw TV dan aanliggen Geert? Nee zeker?
          Maar ik heb geen idee hoe ik mijn digicorder op mijn versterker moet aansluiten.
          Met een HDMI kabel? En hoe selecteer ik die dan op mijn Sony STR-DN860?
          Sorry maar audio en stroom zijn mijn artikels niet, ben beter in zwak gelijkstroom (Modeltreinen).
          Neen Luc tv moet niet aan staan, gewoon twee maal RCA (links en rechts) van digicorder naar de aux ingang van je versterker of zoals Sieg zegt
          optisch indien voorzien aan je versterker.

          Bijkomend voordeel, de klank van je tv kan je dan ook via je versterker en boxen laten spelen,
          vroeger was dat niet cynchroon met je beeld, maar nu is dat omzeggens niet meer merkbaar.
          de volume knop van je versterker zet je dan wat hoger dan nodig, en je kan dan ook nog eens het volume regelen
          met de knoppen op de afstandsbediening van je digicorder.
          Last edited by Guest42; 26 oktober 2016, 17:13.

          Comment


          • #6
            Re: Radio zenders met Telenet.

            Ik zal dat morgen eens uit proberen, of in nog een optische kabel kan aansluiten ben ik niet helemaal zeker.
            Enfin we zullen zien, en hopelijk, ook horen.
            Een actie in schurend is schitterend, al schiet mijn andere helft van het bed, soms een centimeter of dertig omhoog.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Radio zenders met Telenet.

              Als ik mijn versterker aansluit op de digicorder ontvang ik dan alleen hun themazenders?
              Ik luister ook graag naar: Radio 2, MNM, Joe FM, Studio Brussel, af en toe Radio 1 en vooral mijn favoriete zender Classic 21.
              Die zou ik toch graag allemaal willen ontvangen.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Radio zenders met Telenet.

                Hier te vinden.

                Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
                M.v.g. Marc

                Comment


                • #9
                  Re: Radio zenders met Telenet.

                  Oorspronkelijk geplaatst door MP61 Bekijk bericht
                  En dat allemaal op de digicorder?
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Radio zenders met Telenet.

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Neen Luc tv moet niet aan staan, gewoon twee maal RCA (links en rechts) van digicorder naar de aux ingang van je versterker
                    Bij mij thuis ook zo aangesloten, simpel en doeltreffend.

                    Mvg Yves.
                    What you see is what you get

                    Comment


                    • #11
                      Re: Radio zenders met Telenet.

                      Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                      En dat allemaal op de digicorder?
                      Natuurlijk dat Luc, vanaf nr.881 zal je dat allemaal terug vinden, en dat zonder antenne storingen en veel digitaal.

                      911 JOE fm
                      902 MNM enz. kan je toch ook gewoon op je tv beluisteren.
                      Enige verschil is dat je voor klank je digicorder op je stereo aansluit, hetzij optisch of via de gewone RCA aansluiting.
                      Persoonlijk heb ik gekozen voor een stel studio monitors en de rest van de stereo rommel is de deur uit.
                      Enige nadeel, als je bv. een blu ray, DVD of stick op je tv afspeelt, dat deze klank dan niet door je stereo komt,
                      maar dat kan je oplossen met een simpel twee kanaals mengpaneeltje, poepsimpel dus, met een drie kanaals kan je ook nog eens onafhankelijk
                      je blu ray als cd speler gebruiken enz.
                      Veel mensen weten niet dat ze met hun digicorder een van de beste tuners in huis hebben die je maar kan dromen.
                      Last edited by Guest42; 27 oktober 2016, 13:18.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Radio zenders met Telenet.

                        Straks een kabel uit mijn 'kot' halen en "proberen" of ik dat kan fiksen.
                        Iedereen heel erg bedankt voor de tips.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Radio zenders met Telenet.

                          Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                          Straks een kabel uit mijn 'kot' halen en "proberen" of ik dat kan fiksen.
                          Iedereen heel erg bedankt voor de tips.
                          En wat is het resultaat Luc?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Radio zenders met Telenet.

                            Enige nadeel, als je bv. een blu ray, DVD of stick op je tv afspeelt, dat deze klank dan niet door je stereo komt,
                            De vraagsteller heeft een reciever.
                            Dus hij kan de telenetbox ook via HDMI aansluiten op de reciever.

                            Wil je dan radio luisteren dan zet je de telenetbox en je reciever aan en je hebt geluid.
                            Wil je er ook beeld bij dan zet je de tv bij op, tenminste als deze ook aangesloten is via HDMI op de reciever.

                            Als de reciever ook HDMI pass through ondersteund dan moet de reciever niet aan staan om tv te kunnen kijken.
                            Het signaal gaat dan als het ware gewoon door de reciever.

                            mvg
                            nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                            Comment


                            • #15
                              Re: Radio zenders met Telenet.

                              En als uw Digicorder via HDMI aan de versterker aangesloten is en de TV ook ... dan zal standaard de TV mee aangaan als je de Digicorder opzet.
                              Enfin, bij recente toestellen toch ... tenzij je dit allemaal gaat uitschakelen en het nut ervan niet wil benuttigen.
                              Het heeft dus voordelen en nadelen.
                              Klank is wel goed via Digicorder, maar wat gebruiksgemak betreft toch de voorkeur voor de tuner van de versterker ... werkt altijd, ook zonder Digicorder voor alle zenders die op de kabel zitten.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X