Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raar probleem Samung Qled : HDMI's niet herkend / Youtube App

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Raar probleem Samung Qled : HDMI's niet herkend / Youtube App

    Ik had een tijd een Philips 4K TV wegens de vele functies/opties die anderen niet hadden (3D met 4 brillen, kan altijd van pas komen), Ambilight sfeer ...
    Maar : de software was echt buggy, kreeg soms tv niet aan of moest stekker verwijderen, surfen/youtube was totaal onpraktisch, swipen/streamen lukte niet echt, dus maar verkocht.

    Een LG Oled was nog te duur (minstens €1399), maar zag dat een Qled ook goede zwartwaarden behaald en scherpte.
    In Mediamarkt even de Qleds bekeken en op mijn gekregen 2e handsprijs nog €250 opgelegd voor een Samsung QE55Q64RAT voor €699 via bol.com besteld.

    Super tevreden van qua beeld en youtube/internet/streamen gaat supervlot.
    Enkel 2 probleempjes.

    Ik heb heel wat HDMI kabels (recente 2.0, 2.0b, 2.1 versies... zowel gewone als certified high premiums met qr code label).
    Heb een Orange box (572p ofzo), maar die stuurt geen 4K signaal, dus mijn tv aanvaard hem niet.
    Ik heb al vanalles van instellingen aangepast in de tv, maar aanvaard geen enkele HDMI kabel.
    Een maat die bij Telenet werkt heeft al 100-en tv's geinstalleerd en zegt altijd hetzelfde probleem : 4K moet je afzetten in je TV, maar die optie heb ik niet.
    Via een omweg kan ik nu wel TV kijken, ik had nog een bakje liggen met 1 hdmi kabel naar 3 input HDMI's.
    Als ik gelijk welke HDMI-kabel in mijn Orange box steek en in dat bakje en daarna in mijn TV aanvaard hij plots alle HDMI-kabels.
    Precies alsof er een conversie is in dat HDMI bakje. Denk dat dit niet zal opgelost geraken tot dat Orange eens een 4K upgrade doet in hun boxen zoals Telenet.
    Zelfs al zenden bijna nog geen zenders 4K uit. Het is dus via deze omweg opgelost, maar toch iets raars...

    Tweede probleempje is de ingebouwde app van Youtube (laatste versie 19/6/20 2.1.493) synchroniseert niet na te hebben ingelogd
    Altijd handig om je historiek/favorieten op meerdere plaatsen te hebben), werkt wel door via internet in te loggen.

  • #2
    Re: Raar probleem Samung Qled : HDMI's niet herkend / Youtube App

    Je box hoeft helemaal geen 4K naar je tv te sturen.
    De tv zet je converteerd je signaal naar het voor je scherm geschikt formaat en dat zal bij jouw 4k zijn.

    Hoe staat je box ingesteld?
    Die moet je op 1080 zetten (eventueel 720).
    Als die op een lagere resolutie staat zou het best kunnen dat je tv er niet veel mee kan doen.

    mvg
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

    Comment


    • #3
      Re: Raar probleem Samung Qled : HDMI's niet herkend / Youtube App

      Raar genoeg staat de TV resolutie op automatisch en kan niet aangepast worden in de Orange box.

      Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
      Je box hoeft helemaal geen 4K naar je tv te sturen.
      De tv zet je converteerd je signaal naar het voor je scherm geschikt formaat en dat zal bij jouw 4k zijn.

      Hoe staat je box ingesteld?
      Die moet je op 1080 zetten (eventueel 720).
      Als die op een lagere resolutie staat zou het best kunnen dat je tv er niet veel mee kan doen.

      mvg
      Last edited by KevinVdd; 15 juli 2020, 17:45.

      Comment


      • #4
        Raar probleem Samung Qled : HDMI's niet herkend / Youtube App

        Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
        Een maat die bij Telenet werkt heeft al 100-en tv's geinstalleerd en zegt altijd hetzelfde probleem : 4K moet je afzetten in je TV, maar die optie heb ik niet.
        Dan heeft diene maat ook al honderden TV’s verkeerd geïnstalleerd.
        Ik zou niet weten waarom of hoe men 4K zou uitzetten ... dat is gewoon de resolutie van het scherm.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment

        Working...
        X