Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

    Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
    Hallo Xafke,

    Goede vraag met een eenvoudig antwoord: als je van senseo naar (n)espresso bent overgestapt, dan wil je niet meer terug (toch in ons geval).
    Al hebben beide soorten uiteraard hun aanhangers ... Maar voor ons dus geen senseo meer qua smaak (we hebben ook 2 Senseo toestellen versleten).

    Jaja
    Hier Senseo op mijn praktijk en Nespresso op het privéadres. Senseo is goed voor meerdere tassen, wat ik ook doe in de koop van de dag. Terwijl volgens mij Nespresso meer geschikt is om eens van een stevige koffie te genieten op het gemakske. Is ook een pak duurder in verbruik en de pads zijn minder courant verspreid.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #17
      Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      Nog iets belangrijk:

      De "Melody3" heeft een water-reservoir van 1 liter - voor een kleinere inhoud zou ik nooit gaan.
      Voordeel is ook ( zéker als je met flessenwater werkt, zoals wij ) dat je het reservoir IN het toestel kan laten staan en zo zeer eenvoudig kan bijgieten. Piece of cacke

      De "Circolo" oogt dan wel iets meer trendy/sci-fi maar het waterreservoir is veel moeilijker te vullen.

      Onze Dolce Gusto produceert op een dag toch makkelijk 7 tot 8 heerlijke koffie's.
      In stress-perioden kan dat wel oplopen tot 12-15
      Voor ons is één liter wel nog iets te klein, maar ik begrijp dat, als je een apparaat wil beperkt houden in afmetingen, bepaalde toegevingen moet doen.Maar vooral het opvangreservoir stoort mij danig. Veel te klein dus.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #18
        Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

        Ja, dat hangt natuurlijk een beetje van het gebruik af en het aantal personen.
        Wij vullen onze Dolce Gusto ongeveer 1x per dag bij.

        Ik heb zowel Nespresso als Dolce Gusto naast mekaar geproefd en ik merk weinig verschil.
        De cups zijn duur, ja, maar op eten en drinken besparen wij niet.
        Het leven is te kort om minder goede producten te nuttigen

        Dolce Gusto kan je in de winkel vinden, maar niet alle smaken. Als je hem online besteld, dan staat ie zonder fout na twee dagen aan je deur.

        Er zijn regelmatig acties, en dan kan je wat voorraad inslaan.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #19
          Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

          Zo'n Delonghi mastodont zal ook vele malen duurder zijn dan een Nespresso of DG apparaat.
          En als daar dan eens iets aan scheelt zijn de kosten ook in verhouding.
          Een Nespresso of DG kieper je weg en je koopt eens een ander modelleke.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #20
            Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

            Zowel op kantoor als thuis staat de goedkoopste Magimix (70€ of zo) en die gaan al jaren mee. Die op kantoor moest er in de beginjaren rond de 15 capsules per dag doorpersen, maar nu 2 koffiefan-collega's weg zijn is dat geminderd tot een stuk of 5. Als er iets aan zou gaan schelen, dan koop ik gewoon opniew de goedkoopste die ik vind. Meer moet da nie zijn.

            Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

            Comment


            • #21
              Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

              Hier een toestel van Siemens in gebruik, type zoals je laat zien. Reeds het 2e espresso apparaat van deze soort in gebruik, het vorige merk weet ik niet eens meer. Wij kiezen voor een apparaat dat zowel bonen als gemalen koffie kan verwerken. Zo kan je gemakkelijk wisselen tussen decaf of gewone koffie. Zodra het toestel de geest geeft stappen we om een ander naar de winkel, we zouden niet zonder willen zitten als koffieverslaafden. Nadeel van dergelijke toestellen is het vele kuiswerk aan het binnenwerk. Een heel gedoe om de zetgroep proper te maken. Soms meer dan 1 uur voor alle onderdelen netjes zijn en echt weer voldoende droog zijn, je kan niet overal bij om goed af te drogen. Tevens zijn er delen die je enkel met een kwastje kan bereiken. Ook schimmelvorming aan de randen als je wacht tot het toestel je meldt dat reinigen nodig is. Telkens het bakje met koffiegruis ledigen na gebruik is een manier om minder gruis aan het binnenwerk te laten kleven. Ook andere gebruikers van dit type toestel geven toe dat ze meer moeten reinigen dan de machine aangeeft om schimmels te voorkomen. Verder geen nadelen en lekkere koffie die je kan instellen van heel straf tot flauwe koffie. Ook de hoeveelheid water kan je aanpassen door te kiezen wat je het liefst hebt, grote tas of een vingerhoedje. Daar je kan werken met bonen en gemalen koffie kan je vrij het merk kiezen dat je het lekkerste vindt.
              Hier worden er gemiddeld per dag 6 en soms meer kopjes mee gemaakt.
              Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

              Comment


              • #22
                Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Ja, dat hangt natuurlijk een beetje van het gebruik af en het aantal personen.
                Wij vullen onze Dolce Gusto ongeveer 1x per dag bij.

                Ik heb zowel Nespresso als Dolce Gusto naast mekaar geproefd en ik merk weinig verschil.
                De cups zijn duur, ja, maar op eten en drinken besparen wij niet.
                Het leven is te kort om minder goede producten te nuttigen

                Dolce Gusto kan je in de winkel vinden, maar niet alle smaken. Als je hem online besteld, dan staat ie zonder fout na twee dagen aan je deur.

                Er zijn regelmatig acties, en dan kan je wat voorraad inslaan.
                Interpreteer mijn tussenkomst ivm dure pads nieter verkeerd, want hier wordt ook niet bespaard op eten en drinken. Het zou maar al te gek zijn en bovendien getuigen van puur egoïsme dat je als luxe horlogeverzamelaar, en ik tel mezelf daar in eerste plaats bij, op eten zou moeten besparen. Hier komt goed eten en goed leven op de eerste plaats. Wat erna komt is pure luxe... En die pads zijn voor mij niet te duur hoor, maar ik spreek hier eerder in de pluralis majestatis, als je mij goed begrijpt hé...
                Last edited by enero; 24 juni 2015, 19:13.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #23
                  Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

                  Hier ook een Nespresso. Staat op het werk ook, en dan lust je geen Senseo meer, alhoewel ik dat vroeger goed vond.

                  De top is dit: http://strietman.net
                  Kost wel een duit, maar dat is pas een schoon machien.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Hier ook een Nespresso. Staat op het werk ook, en dan lust je geen Senseo meer, alhoewel ik dat vroeger goed vond.

                    De top is dit: http://strietman.net
                    Kost wel een duit, maar dat is pas een schoon machien.
                    Blijkbaar ook een pak afwaswerk als je dat strikt proper wil houden.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #25
                      Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

                      Ik volg dit draadje met veel interesse, want ik zit ook met hetzelfde probleem.

                      Vereisten: compact toestel (want bedoeld voor kleine keuken in vakantiewoning), zowel koffie (voor mezelf) als cafe latte (voor de eega). Momenteel neig ik naar een krups toestel met dolce gusto. Er loopt hiervoor momenteel een cashback-actie.
                      Last edited by Heembeek; 24 juni 2015, 19:58.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Blijkbaar ook een pak afwaswerk als je dat strikt proper wil houden.
                        Dat doet de butler of het keukenpersoneel toch.
                        Geef toe, is toch echt een geweldig ding.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Dat doet de butler of het keukenpersoneel toch.
                          Geef toe, is toch echt een geweldig ding.
                          Inderdaad, wel zeer origineel en zal ook wel topkwaliteit leveren.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #28
                            Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

                            Hallo,

                            Bedankt voor de input zover.
                            Terugkeer naar Senseo is geen mogelijkheid en opnieuw een Nespresso ook niet vanwege zeer negatieve ervaring met Nespresso zelf.
                            (we kochten al een hele tijd ook geen capsules van Nespresso meer maar van andere merken)
                            We zijn vandaag even de toestellen in "real life" gaan bekijken en de kans is groot dat het een Delonghi gaat worden.
                            Het model is een beetje afhankelijk van afmetingen en eigenschappen.
                            Deze maakt momenteel het meeste kans: http://www.delonghi.com/nl-be/produc...i-ecam-44620-s

                            Iemand ervaring met Delonghi en/of dit model?

                            Groeten,
                            Jaja
                            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                            Comment


                            • #29
                              Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

                              Toevallig gezien: Carrefour folder t/m 6 juli : DeLonghi ECAM20 110B voor 299 € ipv 399

                              Comment


                              • #30
                                Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

                                Ik ben anders heel tevreden met mijn Senseo.
                                Maakt altijd heerlijke koffie, en zeker als je er Simon Levelt insteekt voor extra vol smakenpallet.


                                Tevoren had ik een Gaggia, waar je alles manueel moest doen, en daar kroop te veel werk in, en uiteindelijk vond ik de koffie niet eens zo lekker (veel te straf) als die van mijn Senseo.
                                Koffiefreaks vonden hem dan wel weer lekker, ofwel zeiden ze dat uit beleefdheid.

                                En ja, ik heb al vaak Nespresso gedronken bij anderen, maar ik vind er niet zoveel meerwaarde aan qua smaak eerlijk gezegd.
                                Een duurder etiket maakt de koffie zeker niet beter voor mij. 't zit in 't koppeke.


                                Als je regelmatig gewone filterkoffie drinkt, of uit een slechte automaat op het werk, dan lijkt Senseo echt topkwaliteit.

                                Bialetti koffie vind ik anders ook wel lekker, en een goed alternatief voor de gewone filterkoffie.

                                Comment

                                Working...
                                X