Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Proximus..... niet te geloven...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Proximus..... niet te geloven...

    Mijn vraag : gelieve op 1 juni ( meerdere keren aan telefoon gezegd ) mijn vaste telefoonlijn en internet af te sluiten ( in mijn kine praktijk ) Wat doen ze? Ik krijg plots sms bericht dat mijn aanvraag al uitgevoerd is.....maw 10 dagen te vroeg. Die ezels sluiten toch wel direct alles af zeker!!

    Mijn verwarming en vele andere electrische toestanden worden echter via internet bediend....met als gevolg dat ik nu niets meer kan instellen vanop afstand.

    Ik bel terug om dit direct laten recht te zetten..... blijkbaar kan dit dus niet onmiddellijk en moet ik wachten tot de afsluiting bij hun helemaal in orde is.
    ZIJ hebben dus de fout gemaakt door direct alles af te sluiten....

    Daarna moeten ze blijkbaar een herstel van afsluiting aanvragen om alles opnieuw op te starten en moet er waarschijnlijk een technieker langskomen....

    Ik moest vandaag nog heel veel administratie doen vanuit mijn woonplaats, ik log dan in op mijn laptop op de praktijk zodoende moet ik geen 55km rijden om het ginder te doen.

    Onbegrijpelijk....
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Proximus..... niet te geloven...

    Verbaast me niet.

    Is waarschijnlijk ook de enige ISP die een spamfilter heeft dat emails van proximus tegenhoudt...

    Comment


    • #3
      Re: Proximus..... niet te geloven...

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht

      Onbegrijpelijk....
      Perfect te begrijpen. Waarschijnlijk het gevolg van DE kanker "uitbestede callcenters" in onze maatschappij. Als de vraag de klassieke vraag overstijgt (waarvoor je niet moet bellen), stijgt ook het risico op pure KAFKA exponentieel.
      Met alle respect voor de mensen die daar onder onnoemelijke druk moeten werken, want de teamleader moet zijn grafiekjes kunnen opsmukken hé.
      Het zou natuurlijk kunnen dat die operator alles correct doorgegeven heeft en de technische dienst in de mist gegaan is.

      En tav Verseg: ik heb de laatste tijd al enkele keren "chapeau" gezegd tegen een operator, ze doen over het algemeen wel hun uiterste best.
      Last edited by nete; 21 mei 2021, 17:54.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Proximus..... niet te geloven...

        Ondertussen nog steeds niet opgelost, deactiveren gaat onmiddellijk, reactiveren gaat blijkbaar zo maar niet.
        Fout ligt 100% bij de persoon aan de telefoon.... ondertussen zit ik hier tijd te verspillen....alle info qua boekhouding, patienten, afrekeningen staan op mijn laptop in mijn kinepraktijk.....
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Proximus..... niet te geloven...

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Perfect te begrijpen. Waarschijnlijk het gevolg van DE kanker "uitbestede callcenters" in onze maatschappij. Als de vraag de klassieke vraag overstijgt (waarvoor je niet moet bellen), stijgt ook het risico op pure KAFKA exponentieel.
          Met alle respect voor de mensen die daar onder onnoemelijke druk moeten werken, want de teamleader moet zijn grafiekjes kunnen opsmukken hé.
          Het zou natuurlijk kunnen dat die operator alles correct doorgegeven heeft en de technische dienst in de mist gegaan is.

          En tav Verseg: ik heb de laatste tijd al enkele keren "chapeau" gezegd tegen een operator, ze doen over het algemeen wel hun uiterste best.
          Uw laatste zin. [emoji106]
          De rest is op dit moment duimzuigerij want je weet helemaal niet wat de echte reden is. [emoji6]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Proximus..... niet te geloven...

            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Ondertussen nog steeds niet opgelost, deactiveren gaat onmiddellijk, reactiveren gaat blijkbaar zo maar niet.
            Fout ligt 100% bij de persoon aan de telefoon.... ondertussen zit ik hier tijd te verspillen....alle info qua boekhouding, patienten, afrekeningen staan op mijn laptop in mijn kinepraktijk.....
            Begrijpelijk dat het vervelend is als er iets fout loopt en dat is uiteraard nooit plezant, maar het is ook niet hun fout dat alles op 55km van uw woonplaats ligt.
            Bij een gewone panne van telefoon en internet of elektriciteit zou het gevolg identiek zijn.
            Het nadeel van deze tijden is dat men te veel afhankelijk is van technologie. [emoji6]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Proximus..... niet te geloven...

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Het nadeel van deze tijden is dat men te veel afhankelijk is van technologie. [emoji6]
              Amen.

              Als de elektriciteit uitvalt, dan is tegenwoordig elke winkel geparalyseerd. Ze kunnen geen rekening maken en je kan niet betalen. Je mag nog gelukkig zijn als je binnen of buiten kan! Op het werk hetzelfde, als het netwerk uitvalt zit iedereen met zijn duimen te draaien.

              Comment


              • #8
                Re: Proximus..... niet te geloven...

                Freddy.....dit is echt wel 100% een menselijke fout waar ik voor opdraai.... heeft op zich weinig te maken met afstand denk ik, niet?...
                Last edited by Franciskine; 21 mei 2021, 18:57.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: Proximus..... niet te geloven...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                  Amen.

                  Als de elektriciteit uitvalt, dan is tegenwoordig elke winkel geparalyseerd. Ze kunnen geen rekening maken en je kan niet betalen. Je mag nog gelukkig zijn als je binnen of buiten kan! Op het werk hetzelfde, als het netwerk uitvalt zit iedereen met zijn duimen te draaien.
                  Als in een winkel 1 switch of router uitvalt, dan ligt in de meeste gevallen heel de winkel ook plat, idem met internet en elektriciteit.
                  Zolang het werkt, gaat alles vlotter dan vroeger maar bij de minste problemen ligt alles plat.
                  En investeren in een deftig backup systeem wordt nog maar al te vaak achterwege gelaten.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Proximus..... niet te geloven...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Freddy.....dit is 100% een menselijke fout waar ik voor opdraai.... heeft op zich weinig te maken met afstand...
                    Klopt dat er vermoedelijk een fout gebeurde, maar een technisch probleem zou hetzelfde veroorzaken.
                    Afstand doet er eigenlijk wel iets toe … mocht je praktijk op de benedenverdieping zijn of in dezelfde straat, dan zou je binnen de paar minuten je portable bij de hand hebben. [emoji6]

                    Het is zeker geen verwijt en misschien vijgen na pasen … maar zoiets zou ik nooit vooraf vragen, dan kan er ook niets fout lopen.
                    Heb dat in het verleden al met andere zaken voorgehad dat er misverstanden ontstaan of fouten gebeuren en dan zit men met de gebakken peren.
                    Ik vertrouw niets op dat gebied … mensen luisteren vaak maar half.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Proximus..... niet te geloven...

                      Francis, heb jij dan geen bevestiging gehad via e-mail? Wij hebben net vandaag mijn schoonmoeder verhuisd, de telefoon moest dan ook overgezet worden naar het nieuwe adres waarbij ook een technieker moest langskomen. Wij hebben daar een bevestiging van gekregen via e-mail met een link om de afspraak eventueel te verplaatsen. Wat we trouwens hebben moeten doen van voormiddag naar namiddag, ging perfect via de link naar een afsprakenkalender. Overigens heel snel gegaan, slechts 2 dagen tussen eerste telefoon naar Proximus en het installeren/overplaatsen met de technieker. Uitstekend verlopen hier!
                      Hombre

                      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                      Comment


                      • #12
                        Re: Proximus..... niet te geloven...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                        Francis, heb jij dan geen bevestiging gehad via e-mail? Wij hebben net vandaag mijn schoonmoeder verhuisd, de telefoon moest dan ook overgezet worden naar het nieuwe adres waarbij ook een technieker moest langskomen. Wij hebben daar een bevestiging van gekregen via e-mail met een link om de afspraak eventueel te verplaatsen. Wat we trouwens hebben moeten doen van voormiddag naar namiddag, ging perfect via de link naar een afsprakenkalender. Overigens heel snel gegaan, slechts 2 dagen tussen eerste telefoon naar Proximus en het installeren/overplaatsen met de technieker. Uitstekend verlopen hier!
                        Willy.... ik moest geen afspraak hebben, ik wilde gewoon proximus op de hoogte brengen dan ze mijn abonnement met vaste telefoon en internet op mijn privépraktijk op 1 Juni mochten stopzetten maar zeker NIET vroeger!!
                        Wat hebben ze gedaan....? Vandaag onmiddellijk alles al stop gezet....en onmiddellijk heractiveren gaat niet zeggen ze......begrijpe wie begrijpe kan...
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Proximus..... niet te geloven...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          en onmiddellijk heractiveren gaat niet zeggen ze
                          Dat is volgens mij pure bulsh*t. Maar er moet dan wel ergens iemand zijn Kafka paraplu dicht doen en actie ondernemen.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: Proximus..... niet te geloven...

                            Franciskine,

                            *Zucht*
                            Ze zijn allemaal in hetzelfde bedje ziek.
                            Elke helpdesk is blijkbaar even onbekwaam.

                            Jaja
                            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Proximus..... niet te geloven...

                              het zijn niet alleen de helpdesken hoor. Gebeurt zelfs als je in hun winkel face to face 'geholpen' wordt.
                              9/4 haal ik bij proximuswinkel in Wijnegem een nieuwe smartphone omdat de mijne stuk was. Ze moeten een nieuw kaartje aanmaken omdat het formaat anders is. Ze slagen er in om mijn nr over te zetten naar het kaartje van mijn vrouw maar dat duurt natuurlijk even voor ik dat doorheb. Terug want de kaartjes tussen de telefoons wisselen gaat niet, verschillend formaat. Men heeft dan het nr van mijn vrouw terug op haar kaartje gezet maar ik heb twee dagen moeten wachten voor mijn nieuwe smartphone terug geactiveerd was.
                              Albums
                              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                              Comment

                              Working...
                              X