Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 24 van 24

Discussie: Problemen bosmaaier

Standaard Problemen bosmaaier

Iemand kennis van een 2takt motor ?
    Ik heb een Makita bosmaaier: de motor start zonder problemen met choke.
    Als ik na een tijdje de choke uitschakel valt hij stil.
    Als ik gas geef (met of zonder choke) valt hij ook stil (ook na een 5tal min. stationair draaien)
    Iemand een idee war de oorzaak kan zijn?
    In de benzinetank zit een filter , ik dacht eerst dat deze verstopt zat maar geeft toch een goede doorstroming.
    Ergens een sproeier verstopt ?
    alvast bedankt
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Standaard Re: Problemen bosmaaier

Met tweetact benzine of met Aspen tweetact? Kan veel uitmaken.

Ik heb verleden jaar" 2takt FORbenzine " gekocht bij hubo werd mij aanbevolen door iemand van de groendienst. Werkt toen goed geen probleem.
    Bij het wegzetten (overwinteren) de tank leeggemaakt maar vergeten hem leeg te laten draaien.
    Ondertussen , carburator opengemaakt en drooggeblazen .
    Het membraan leek mij wel redelijk hard,kan dit de oorzaak zijn?
    Luchtfilter is er nu uit
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Zit er een (membraan)benzinepompje in ? Ik heb iets gelijkaardigs voorgehad met een Maruyama. Kon 30 jaar oud zijn maar ik kon alle stukken nog krijgen...

Ja er zit een membraan in, naar mijn gevoel redelijk hard, voelt plastiekachtig aan, vermoed dat het te hard geworden is, bosmaaier is +/-15j oud

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
    Ja er zit een membraan in, naar mijn gevoel redelijk hard, voelt plastiekachtig aan, vermoed dat het te hard geworden is, bosmaaier is +/-15j oud
    Als alle kanaaltjes in de carburator open zitten zou ik niet veel verder meer denken.... Maar soms, als de duivel er mee speelt kan het moeilijk zoeken zijn, ik heb ooit een wolf grasmachine gehad die niet meer wilde starten, nooit gevonden hoewel alles in orde leek. Idem voor een snoei-kettingzaagje dat een zeer wispelturig gedrag vertoonde. Maar goed, een gekregen paard kijk je niet in zijn bek.... Maar ja ik heb al vreemde dingen meegemaakt. Overbodige vraag misschien maar ben je zeker van de staat van de bougie ?

Ik heb geprobeerd alle kanaaltjes door te blazen, maar het is heel moeilijk te zien je weet nooit zeker als je alles hebt gehad, benzine toevoer en kleppen zijn ok.
    De bougie is reeds nieuw van verleden jaar , is nog steeds proper .
    Benzine filter eruit gehaald, resultaat is hetzelfde, vermoed het membraan. Het is duidelijk dat hij te weinig benzine krijgt als je gas geeft.
    vermoed nog steeds het membraan lijkt mij redelijk hard.
    Ondertussen een benzinefilter, membraan en luchtfilter besteld, maar zal een paar weken duren.

Het lijkt op een verstopte hoofdsproeier (stilvallen als er gas gegeven wordt), maar als er te weinig brandstof in de carburator geraakt dan krijg je hetzelfde probleem (brandstofkraan, afdichting van de vlotter die blijft hangen...).

Verder moet je in dat geval niet zoeken denk ik, zo een universele service kit met alle dichtingen en membraantjes kost twee keer niets, meer dan de helft heb je over, maar stukken goedkoper dan origineel en zeker even goed.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Verder moet je in dat geval niet zoeken denk ik, zo een universele service kit met alle dichtingen en membraantjes kost twee keer niets, meer dan de helft heb je over, maar stukken goedkoper dan origineel en zeker even goed.
    Ik had hetzelfde met een Stihl-motorzaag. Bij de verkoper : 200 € kosten - carburateur vervangen.
    Ondertussen bij Ali een carburateur besteld (ongeveer 15 €) en laten leveren in Frankrijk: maar door Covid kan ik daar nog niet geraken, dus nog geen uitsluitsel... Ik volg dit...

Ja een vlotter zit er niet in,enkel een membraan.
    Hoe dat echt werkt weet ik niet , lijkt mij sterk af te wijken van de carburators met vlotter die ik ken.
    ook de hoofdsproeier nog niet gezien, vermoed dat hij in het midden zit maar die ganse carburator lijkt mij een groot vraagteken.
    Als het met de nieuwe onderdelen niet werkt ,zit er niets anders op dan de carburator te vervangen (66€) , lijkt mij niet onoverkomelijk , maar ik gebruik die bosmaaier maar +/-2x per jaar.

30€ betaald voor 4 onderdelen 3w levertijd
    Ik zie net bij Banggood : 7€ voor de volledige carburator !

Niet van toepassing meer.
    Laatst gewijzigd door demeyereg; 21 mei 2020 om 19:16

Ik zie net bij Banggood : 7€ voor de volledige carburator !
    Zal dan ook topkwaliteit in topconditie zijn zeker?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Hier vind je een heleboel informatie over die carburators en hoe je ze het best kan reinigen als er iets verstopt zit: https://www.youtube.com/results?sear...teur+bosmaaier
    https://www.youtube.com/watch?v=WJL8uEZbRnw
    Laatst gewijzigd door Black B@ndit; 21 mei 2020 om 08:06

Zal dan ook topkwaliteit in topconditie zijn zeker?
    Waar denk je dat de europese leveranciers hun producten halen?
    Ik moet 3-4w wachten op mijn bestelling van een filtertje en het membraan bij een online shop in nl. (zegt genoeg denk ik)
    Bij dezelfde winkel carburator 66€, bangood 7€ winstmarge: x10 , niet slecht
    De tijd dat china rommel levert is voorbij , ik heb er tientallen audits gedaan in hun fabrieken, natuurlijk zitten er nog knoeiers tussen, maar globaal gezien moeten hun professionele werkplaatsen niet onderdoen voor de onze , integendeel.
    Die carburator wordt zowat in alle kleine motoren gebruikt, is dus een serie product, zou erg goed kunnen dat het origineel uit dezelfde fabriek komt

Waar denk je dat de europese leveranciers hun producten halen?
    Ik moet 3-4w wachten op mijn bestelling van een filtertje en het membraan bij een online shop in nl. (zegt genoeg denk ik)
    Bij dezelfde winkel carburator 66€, bangood 7€ winstmarge: x10 , niet slecht
    De tijd dat china rommel levert is voorbij , ik heb er tientallen audits gedaan in hun fabrieken, natuurlijk zitten er nog knoeiers tussen, maar globaal gezien moeten hun professionele werkplaatsen niet onderdoen voor de onze , integendeel.
    Die carburator wordt zowat in alle kleine motoren gebruikt, is dus een serie product, zou erg goed kunnen dat het origineel uit dezelfde fabriek komt
    Ik volg die gedachtengang. Alles hier ligt ook op zijn g*t als de verbinding naar ginder achter uitvalt want het komt nu eenmaal allemaal van daar. Tegenwoordig moet je soms wat oppassen want ze beginnen postkosten aan te rekenen. Eigenlijk niet meer dan normaal, maar ze zijn nog niet zo slim van bestellingen te groeperen om die kosten te drukken.

En knoeiers zitten er overal, daar hebben ze geen monopolie over!

Hier vind je een heleboel informatie over die carburators en hoe je ze het best kan reinigen als er iets verstopt zit: https://www.youtube.com/results?sear...teur+bosmaaier
    https://www.youtube.com/watch?v=WJL8uEZbRnw
    Bedankt, ik heb er inderdaad uitleg over een identieke carburator gevonden, ik ga hem nu toch nog eens opengooien.
    blijkbaar zit er ook inwendig een filtertje in kan natuurlijk na 15j ook verstopt zijn, ben benieuwd

blijkbaar zit er ook inwendig een filtertje in kan natuurlijk na 15j ook verstopt zijn, ben benieuwd
    Dat filtertje zit voor de hoofdsproeier, als daar niet voldoende brandstof door kan dan krijg je het probleem dat je in de eerste post hebt beschreven (stilvallen als je gas geeft).

Nog even een update:
    De Bosmaaier draait terug , alles ok
    Nog niets vervangen, onderdelen zijn nog steeds niet aangekomen (van Nederland)
    exact de dezelfde carburator is beschreven op youtube: https://www.youtube.com/watch?v=MJPWB6yCezA<
    aan de hand hiervan, de carburator nog eens volledig open gemaakt en gekuist, ook ditmaal de hoofdsproeier en filter gevonden.
    Wilde eerst niet starten, maar na 1 uur in de volle zon gezet zodat hij goed warm had en hij was meteen vertrokken

Dan heb je binnenkort reserve onderdelen als de carburator aankomt.
    Maar als dat probleem zich nog eens voordoet dan heb je de nieuwe onderdelen eigenlijk ook weer niet nodig.

Aan zo'n kleine carburator kan niet veel stuk gaan, de kans dat er ergens iets verstopt zit is vele malen groter dan dat er werkelijk iets kapot is, toch zeker als zo'n apparaat maar een paar keer per jaar wordt gebruikt.
    Bij dat soort machines zal slijtage wel een probleem worden als die dagelijks worden gebruikt, maar als dat motortje maar een paar uur per jaar draait dan zal het heel lang duren vooraleer dat versleten is.
    Laatst gewijzigd door Black B@ndit; 2 juni 2020 om 16:07

Hier toch nog een update:
    Na vervangen van de meeste filtertjes en dichtingen, sproeier en filters opnieuw gekuist, hij draait maar met horten en stoten, moet op halve choke staan om op volle toeren kunnen te kunnen draaien.

Uiteindelijk toch die carburator besteld in China, 3 weken wachten , is ondertussen aangekomen, gemonteerd, 2x trekken en daar gaat hij , net als nieuw, niet te geloven dat hij zo soepel draait.
    De originele heeft geen regelschroef voor het mengsel, de nieuwe wel, maar stond perfect ingesteld
    Kostprijs: 9€+2€ verzendkosten, aan die paar filtertjes en dichtingen ben ik 3x zoveel kwijt.

Bedankt voor de feedback, Beertje!
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Dank je Beertje, moet mijn carburateur nog monteren, maar klinkt goed😃

Soortgelijke discussies

1. bosmaaier?
    Door Jobol in forum Beginnershoek
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 20 december 2015, 17:07
  2. bosmaaier valt stil