Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Printprobleem office documenten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Printprobleem office documenten

    Een ex-collega contacteert mij met volgend probleem:

    Alles wat hij wil printen vanuit Word, Excel 2007 e.d. activeert de printer, maar geeft als resultaat een wit blad.
    In de browser iets afprinten: perfect.

    Ik probeer een omweg via installatie van Libre Office. Ik typ wat letters en tot mijn stomme verbazing ook daar een wit blad uit de printer. Zijn printer is een Canon MG5750

    Jaren geleden heb ik dat nog eens voorgehad bij iemand. Toen oordeelde ik dat zijn printer wel defect zou zijn. Helaas gaf zijn nieuwe printer hetzelfde probleem (ik had voordien toevallig enkel een Word document geprobeerd)
    Ik heb daar toen een oplossing voor gevonden maar ik weet niet meer welke.

    Iemand in de zaal die er meer zicht op heeft ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Printprobleem office documenten

    Lukt het om een testpagina te printen?
    Hier is een heel artikel over troubleshooting van een dergelijk probleem: https://docs.microsoft.com/en-us/off...ilures-in-word
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Printprobleem office documenten

      Zou eens kunnen kijken of een pdf gemaakt van uit een Officepakket beeld bevat en/of wel beeld print.
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: Printprobleem office documenten

        Al eens de printerdriver herinstalleerd, liefst de laatste versie?

        Comment


        • #5
          Re: Printprobleem office documenten

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
          Al eens de printerdriver herinstalleerd, liefst de laatste versie?
          en eerst en vooral de oudere versie verwijderen....beter helemaal opnieuw doen...
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Printprobleem office documenten

            Is het toevallig niet dat hij voor de ene afdruk de zwarte cartridge gebruikt en voor een andere afdruk het zwart van de kleurencartridges en dat een van beiden niet meer werkt?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Printprobleem office documenten

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Is het toevallig niet dat hij voor de ene afdruk de zwarte cartridge gebruikt en voor een andere afdruk het zwart van de kleurencartridges en dat een van beiden niet meer werkt?
              Ik denk niet dat het probleem in de printer zit, hij print internet pagina's perfect af.
              Ik ga nog eens kijken of er nieuwere drivers ter beschikking zijn.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Printprobleem office documenten

                Ik heb er zelf niet meteen een oplossing voor, maar als ik bij Google zoek, dan zie ik dat dat probleem wel meer voor komt.
                Misschien vind je hier ergens de juiste oplossing: https://www.google.be/search?q=word+...client=gws-wiz
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Printprobleem office documenten

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Ik denk niet dat het probleem in de printer zit, hij print internet pagina's perfect af.
                  Ik ga nog eens kijken of er nieuwere drivers ter beschikking zijn.
                  Net dan zou ik die optie wel als mogelijk zien … meestal worden Word-documenten als tekst geprint en van de browser als afbeelding.
                  Dan nog steeds de mogelijkheid dat er een probleem is met één cartridge.
                  Al is dat natuurlijk ook geen garantie dat het altijd zo is.
                  Ik denk nooit dat het met een driver te maken heeft en als dat toch zou opgelost worden met een nieuwe driver, dan eerder door een reder van instellingen.
                  Wat je kan proberen indien nog niet gedaan is een extra printer installeren (dezelfde maar als tweede printer dan).
                  Of zelf geen kleine printer om mee te nemen om te testen?
                  Ik schrijf mogelijkheden hé, ik beweer niet dat het zo is … heb geen glazen bol. [emoji6]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Printprobleem office documenten

                    Als ik zoiets in Google zoek en wat lees dat is het meestal de combinatie van een windows update en printerdrivers. De printerdrivers updaten kan zeker geen kwaad. Als je contact gaat nemen met of MS of Canon is dat toch het eerste dat die gaan vragen "is alles up to date?".

                    Comment


                    • #11
                      Re: Printprobleem office documenten

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Ik heb er zelf niet meteen een oplossing voor, maar als ik bij Google zoek, dan zie ik dat dat probleem wel meer voor komt.
                      Misschien vind je hier ergens de juiste oplossing: https://www.google.be/search?q=word+...client=gws-wiz
                      Daar staan een paar interessante resultaten tussen. [emoji106]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Printprobleem office documenten

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Net dan zou ik die optie wel als mogelijk zien … meestal worden Word-documenten als tekst geprint en van de browser als afbeelding.
                        Dan nog steeds de mogelijkheid dat er een probleem is met één cartridge.
                        Al is dat natuurlijk ook geen garantie dat het altijd zo is.
                        Ik denk nooit dat het met een driver te maken heeft en als dat toch zou opgelost worden met een nieuwe driver, dan eerder door een reder van instellingen.
                        Wat je kan proberen indien nog niet gedaan is een extra printer installeren (dezelfde maar als tweede printer dan).
                        Of zelf geen kleine printer om mee te nemen om te testen?
                        Ik schrijf mogelijkheden hé, ik beweer niet dat het zo is … heb geen glazen bol. [emoji6]
                        Je kan best gelijk hebben .

                        Misschien kan TS dat uitproberen door de settings van zijn printer te veranderen voor Word document naar grijstinten of fotopapier ?
                        Als het dan werkt ligt het inderdaad aan zijn dikke zwarte pigmentpatroon.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Printprobleem office documenten

                          Of hij print het document als pdf zoals eerder gesuggereerd. Dan het pdf document printen.
                          Zien wat dat geeft.
                          nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                          Comment


                          • #14
                            Re: Printprobleem office documenten

                            Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
                            Of hij print het document als pdf zoals eerder gesuggereerd. Dan het pdf document printen.
                            Zien wat dat geeft.
                            Voorlopig op die manier opgelost (enfin, er omheen gewerkt). Er een PDF van maken en die afprinten lukt perfect.
                            Wat me nog het meest verbaast: ook tekst in Libre office tekstverwerker geeft een blanco blad.
                            Nu kunnen we rustig de oorzaak proberen achterhalen.
                            Het is wel een probleem dat al sinds zeker 10 jaar regelmatig de kop opsteekt als je gaat googelen.

                            Allen bedankt om mee te denken
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Printprobleem office documenten

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Voorlopig op die manier opgelost (enfin, er omheen gewerkt). Er een PDF van maken en die afprinten lukt perfect.
                              Wat me nog het meest verbaast: ook tekst in Libre office tekstverwerker geeft een blanco blad.
                              Nu kunnen we rustig de oorzaak proberen achterhalen.
                              Het is wel een probleem dat al sinds zeker 10 jaar regelmatig de kop opsteekt als je gaat googelen.

                              Allen bedankt om mee te denken
                              Misschien kun je een Hot Folder maken die de Pdffen automatisch naar de printer stuurt. Heb je geen last meer van de omweg. Er zijn vast programmaatjes voor om dat te realiseren
                              http://www.smuttynose.nl

                              Comment

                              Working...
                              X