Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 18 van 18

Standaard Printprobleem office documenten

Een ex-collega contacteert mij met volgend probleem:

Alles wat hij wil printen vanuit Word, Excel 2007 e.d. activeert de printer, maar geeft als resultaat een wit blad.
    In de browser iets afprinten: perfect.

Ik probeer een omweg via installatie van Libre Office. Ik typ wat letters en tot mijn stomme verbazing ook daar een wit blad uit de printer. Zijn printer is een Canon MG5750

Jaren geleden heb ik dat nog eens voorgehad bij iemand. Toen oordeelde ik dat zijn printer wel defect zou zijn. Helaas gaf zijn nieuwe printer hetzelfde probleem (ik had voordien toevallig enkel een Word document geprobeerd)
    Ik heb daar toen een oplossing voor gevonden maar ik weet niet meer welke.

Iemand in de zaal die er meer zicht op heeft ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Standaard Re: Printprobleem office documenten

Lukt het om een testpagina te printen?
    Hier is een heel artikel over troubleshooting van een dergelijk probleem: https://docs.microsoft.com/en-us/off...ilures-in-word
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 2TB HD (0SX 10.15.7) - iPhone XR (iOS 15.0.2) + iPad5 WiFi (iPadOS 15.0.2)

Zou eens kunnen kijken of een pdf gemaakt van uit een Officepakket beeld bevat en/of wel beeld print.

Al eens de printerdriver herinstalleerd, liefst de laatste versie?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Al eens de printerdriver herinstalleerd, liefst de laatste versie?
    en eerst en vooral de oudere versie verwijderen....beter helemaal opnieuw doen...
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Standaard Printprobleem office documenten

Is het toevallig niet dat hij voor de ene afdruk de zwarte cartridge gebruikt en voor een andere afdruk het zwart van de kleurencartridges en dat een van beiden niet meer werkt?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Is het toevallig niet dat hij voor de ene afdruk de zwarte cartridge gebruikt en voor een andere afdruk het zwart van de kleurencartridges en dat een van beiden niet meer werkt?
    Ik denk niet dat het probleem in de printer zit, hij print internet pagina's perfect af.
    Ik ga nog eens kijken of er nieuwere drivers ter beschikking zijn.

Ik heb er zelf niet meteen een oplossing voor, maar als ik bij Google zoek, dan zie ik dat dat probleem wel meer voor komt.
    Misschien vind je hier ergens de juiste oplossing: https://www.google.be/search?q=word+...client=gws-wiz

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Ik denk niet dat het probleem in de printer zit, hij print internet pagina's perfect af.
    Ik ga nog eens kijken of er nieuwere drivers ter beschikking zijn.
    Net dan zou ik die optie wel als mogelijk zien … meestal worden Word-documenten als tekst geprint en van de browser als afbeelding.
    Dan nog steeds de mogelijkheid dat er een probleem is met één cartridge.
    Al is dat natuurlijk ook geen garantie dat het altijd zo is.
    Ik denk nooit dat het met een driver te maken heeft en als dat toch zou opgelost worden met een nieuwe driver, dan eerder door een reder van instellingen.
    Wat je kan proberen indien nog niet gedaan is een extra printer installeren (dezelfde maar als tweede printer dan).
    Of zelf geen kleine printer om mee te nemen om te testen?
    Ik schrijf mogelijkheden hé, ik beweer niet dat het zo is … heb geen glazen bol.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Als ik zoiets in Google zoek en wat lees dat is het meestal de combinatie van een windows update en printerdrivers. De printerdrivers updaten kan zeker geen kwaad. Als je contact gaat nemen met of MS of Canon is dat toch het eerste dat die gaan vragen "is alles up to date?".

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Ik heb er zelf niet meteen een oplossing voor, maar als ik bij Google zoek, dan zie ik dat dat probleem wel meer voor komt.
    Misschien vind je hier ergens de juiste oplossing: https://www.google.be/search?q=word+...client=gws-wiz
    Daar staan een paar interessante resultaten tussen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Net dan zou ik die optie wel als mogelijk zien … meestal worden Word-documenten als tekst geprint en van de browser als afbeelding.
    Dan nog steeds de mogelijkheid dat er een probleem is met één cartridge.
    Al is dat natuurlijk ook geen garantie dat het altijd zo is.
    Ik denk nooit dat het met een driver te maken heeft en als dat toch zou opgelost worden met een nieuwe driver, dan eerder door een reder van instellingen.
    Wat je kan proberen indien nog niet gedaan is een extra printer installeren (dezelfde maar als tweede printer dan).
    Of zelf geen kleine printer om mee te nemen om te testen?
    Ik schrijf mogelijkheden hé, ik beweer niet dat het zo is … heb geen glazen bol.
    Je kan best gelijk hebben .

Misschien kan TS dat uitproberen door de settings van zijn printer te veranderen voor Word document naar grijstinten of fotopapier ?
    Als het dan werkt ligt het inderdaad aan zijn dikke zwarte pigmentpatroon.

Of hij print het document als pdf zoals eerder gesuggereerd. Dan het pdf document printen.
    Zien wat dat geeft.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
    Of hij print het document als pdf zoals eerder gesuggereerd. Dan het pdf document printen.
    Zien wat dat geeft.
    Voorlopig op die manier opgelost (enfin, er omheen gewerkt). Er een PDF van maken en die afprinten lukt perfect.
    Wat me nog het meest verbaast: ook tekst in Libre office tekstverwerker geeft een blanco blad.
    Nu kunnen we rustig de oorzaak proberen achterhalen.
    Het is wel een probleem dat al sinds zeker 10 jaar regelmatig de kop opsteekt als je gaat googelen.

Allen bedankt om mee te denken

Voorlopig op die manier opgelost (enfin, er omheen gewerkt). Er een PDF van maken en die afprinten lukt perfect.
    Wat me nog het meest verbaast: ook tekst in Libre office tekstverwerker geeft een blanco blad.
    Het is wel een probleem dat al sinds zeker 10 jaar regelmatig de kop opsteekt als je gaat googelen.

Misschien kun je een Hot Folder maken die de Pdffen automatisch naar de printer stuurt. Heb je geen last meer van de omweg. Er zijn vast programmaatjes voor om dat te realiseren

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
    Misschien kun je een Hot Folder maken die de Pdffen automatisch naar de printer stuurt. Heb je geen last meer van de omweg. Er zijn vast programmaatjes voor om dat te realiseren
    Ga ik eens overleggen met het "slachtoffer". Het is niet zo dat hij pakken Word documenten moet afprinten. Dank voor de tip.

Ga ik eens overleggen met het "slachtoffer". Het is niet zo dat hij pakken Word documenten moet afprinten. Dank voor de tip.
    Ik bedoelde overigens gratis programmaatjes. Betaalde zijn er sowieso.

Zoals eerder geschreven, vermoedelijk print je dit als afbeelding en via Word als tekst en dat gebruikt in een kleurenprinter andere cartridges.
    Begin maar eens met een andere zwarte cartridge te steken.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Soortgelijke discussies

1. epson printprobleem
    Door aline55 in forum Chit Chat
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 22 maart 2013, 19:13
  2. Printprobleem
    Door haasje in forum Algemeen
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 28 juni 2008, 09:08
  3. Printprobleem