Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Printprobleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Printprobleem

    Mijn Canon 8500 drukt geen bruikbare kleuren meer af.
    De 8 inktpatronen zijn recent vervangen, bevatten voldoende inkt, steken op de juiste plaats ...
    Reinigingsprogramma al meermaals doorlopen en de afdruk trekt op niks.
    Zuiver rood wordt geel afgedrukt.
    Grijstinten hebben een groene schijn.
    Wat kan er mis zijn?

  • #2
    Re: Printprobleem

    Je gebruikt originele inkt van Canon?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Printprobleem

      Kun je bij canon geen nozzle check doen, bij epson kun je een patroon afprinten om al je nozzels te controleren.

      Dit gaat al meer duidelijkheid geven, of het om een probleem in de printer gaat, of de aansturing.
      To make your dreams come true, wake up

      Comment


      • #4
        Re: Printprobleem

        Wat is een nozzle check?
        Inktpatronen zijn van mvcd

        Comment


        • #5
          Re: Printprobleem

          een lijntjes patroon afdrukken, waar je alle kleuren op ziet, die dus iedere spuitkop vertegenwoordigen die in de printer zitten
          To make your dreams come true, wake up

          Comment


          • #6
            Re: Printprobleem

            Lut, ken er wél erg weinig van maar door de dalende prijzen voor die zaken is vervangen soms "de bestkoop" ,hoe oneerlijk het ook moge lijken...in onze wegwerpmaatschappij!
            Staat je kerstboom al? Misschien een goeie gelegenheid om er een mooi pakje onder te leggen
            D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
            BD0290BE

            Comment


            • #7
              Re: Printprobleem

              Nozzle check: ga naar je configuratiescherm, dubbelklik op 'printers and faxes', rechtermuisknop op je IP8500 en selecteer properties (of eigenschappen in het NL).
              Op het laatste tabblad kies je 'maintenance' en daar staat 'Nozzle Check'.
              Zorg dat er een gewoon A4 blad klaar zit en je printer print een balkje van elk kleur.
              Zo kan je zien welk kleur het probleem geeft.
              www.bigducksix.be

              Comment


              • #8
                Re: Printprobleem

                Baai de weej, vergeet die MVCD, ik dacht daar ook content van te zijn.
                Via deze topic heb ik eens UW-8 inkt van Hobbicollors geprobeerd in mijn IP8500: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=179653
                Echt, het resultaat is een wereld van verschil.
                Geen fletse kleuren en onnatuurlijke huidtinten meer, maar kleurechte en levendige prints.
                Met de goedkope dollar van tegenwoordig komt die inkt zelfs niet veel duurder uit dan MVCD.
                www.bigducksix.be

                Comment


                • #9
                  Re: Printprobleem

                  Lut is aan 't "nozzelen", ik hoor het gekraak tot hier in Hasselt.
                  Ja, dat komt ervan om op laatste momentje kerstkaartjes te willen printen.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Printprobleem

                    Kerstkaartjes kan ik ook nog kopen, maar er moeten nog dringende dingen geprint worden eer het zover is.
                    Gisteren heb ik het na 4 reinigingen opgegeven.
                    Vanavond nog eens 2x extra gepoetst en ... hij doet het weer.

                    (Nu moet je weten dat ik op de AV een nieuwe printer gewonnen had, en omdat de mijne het nog prima deed, heb ik die nieuwe verder verloot. Het kon toch niet dat Die van Hierboven me daarvoor zou afstraffen )

                    Comment


                    • #11
                      Re: Printprobleem

                      Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                      Kerstkaartjes kan ik ook nog kopen, maar er moeten nog dringende dingen geprint worden eer het zover is.
                      Gisteren heb ik het na 4 reinigingen opgegeven.
                      Vanavond nog eens 2x extra gepoetst en ... hij doet het weer.

                      (Nu moet je weten dat ik op de AV een nieuwe printer gewonnen had, en omdat de mijne het nog prima deed, heb ik die nieuwe verder verloot. Het kon toch niet dat Die van Hierboven me daarvoor zou afstraffen )
                      Eind goed ...al goed en je lln kunnen misschien ook tevreden zijn
                      D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                      BD0290BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Printprobleem

                        Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
                        Eind goed ...al goed en je lln kunnen misschien ook tevreden zijn
                        Ik denk het niet, want nu staan de rode cijfers er weer bij.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Printprobleem

                          Yep, 't is weer van datte ...
                          geel ipv rood

                          Comment


                          • #14
                            Re: Printprobleem

                            Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                            Yep, 't is weer van datte ...
                            geel ipv rood
                            Zou kunnen Lut dat de printer de kleurinformatie verkeerd interpreteert.

                            Je zou nog eens kunnen proberen met originele inkt.

                            Canon heeft ook software op cd die je bij de aankoop van de printer kreeg.
                            Probeer met die software eens iets mee te printen.

                            hallo beste bd vrienden ik ben sedert een aantal weken de gelukkige bezitter van nen pixma 8500 en ben der heel tevreden over kwa kwaliteit , snelheid enz.. maar gisteren avond was ik nen fotoalbum aan het samenstellen van een communiekantje en na een tijdje moest ik van cartridges veranderen,photomagenta .na aanraden van


                            Verder herinner ik me nog dat je de inktpatronen goed moet indrukken...
                            Last edited by theokus; 19 december 2007, 11:58.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Printprobleem

                              Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                              Yep, 't is weer van datte ...
                              geel ipv rood
                              En kun je nu eens een nozzle check afprinten ?


                              ik dacht dat het hierboven al uitgelegd staat, hoe dat te doen ?
                              To make your dreams come true, wake up

                              Comment

                              Working...
                              X