Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 18 van 18

Discussie: Printprobleem

Standaard Printprobleem

Mijn Canon 8500 drukt geen bruikbare kleuren meer af.
    De 8 inktpatronen zijn recent vervangen, bevatten voldoende inkt, steken op de juiste plaats ...
    Reinigingsprogramma al meermaals doorlopen en de afdruk trekt op niks.
    Zuiver rood wordt geel afgedrukt.
    Grijstinten hebben een groene schijn.
    Wat kan er mis zijn?

Standaard Re: Printprobleem

Je gebruikt originele inkt van Canon?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Kun je bij canon geen nozzle check doen, bij epson kun je een patroon afprinten om al je nozzels te controleren.

Dit gaat al meer duidelijkheid geven, of het om een probleem in de printer gaat, of de aansturing.
    To make your dreams come true, wake up

Wat is een nozzle check?
    Inktpatronen zijn van mvcd

een lijntjes patroon afdrukken, waar je alle kleuren op ziet, die dus iedere spuitkop vertegenwoordigen die in de printer zitten

Lut, ken er wél erg weinig van maar door de dalende prijzen voor die zaken is vervangen soms "de bestkoop" ,hoe oneerlijk het ook moge lijken...in onze wegwerpmaatschappij!
    Staat je kerstboom al? Misschien een goeie gelegenheid om er een mooi pakje onder te leggen
    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
    BD0290BE

Nozzle check: ga naar je configuratiescherm, dubbelklik op 'printers and faxes', rechtermuisknop op je IP8500 en selecteer properties (of eigenschappen in het NL).
    Op het laatste tabblad kies je 'maintenance' en daar staat 'Nozzle Check'.
    Zorg dat er een gewoon A4 blad klaar zit en je printer print een balkje van elk kleur.
    Zo kan je zien welk kleur het probleem geeft.

Baai de weej, vergeet die MVCD, ik dacht daar ook content van te zijn.
    Via deze topic heb ik eens UW-8 inkt van Hobbicollors geprobeerd in mijn IP8500: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=179653
    Echt, het resultaat is een wereld van verschil.
    Geen fletse kleuren en onnatuurlijke huidtinten meer, maar kleurechte en levendige prints.
    Met de goedkope dollar van tegenwoordig komt die inkt zelfs niet veel duurder uit dan MVCD.

Lut is aan 't "nozzelen", ik hoor het gekraak tot hier in Hasselt.
    Ja, dat komt ervan om op laatste momentje kerstkaartjes te willen printen.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Kerstkaartjes kan ik ook nog kopen, maar er moeten nog dringende dingen geprint worden eer het zover is.
    Gisteren heb ik het na 4 reinigingen opgegeven.
    Vanavond nog eens 2x extra gepoetst en ... hij doet het weer.

(Nu moet je weten dat ik op de AV een nieuwe printer gewonnen had, en omdat de mijne het nog prima deed, heb ik die nieuwe verder verloot. Het kon toch niet dat Die van Hierboven me daarvoor zou afstraffen )

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
    Kerstkaartjes kan ik ook nog kopen, maar er moeten nog dringende dingen geprint worden eer het zover is.
    Gisteren heb ik het na 4 reinigingen opgegeven.
    Vanavond nog eens 2x extra gepoetst en ... hij doet het weer.

(Nu moet je weten dat ik op de AV een nieuwe printer gewonnen had, en omdat de mijne het nog prima deed, heb ik die nieuwe verder verloot. Het kon toch niet dat Die van Hierboven me daarvoor zou afstraffen )
    Eind goed ...al goed en je lln kunnen misschien ook tevreden zijn
    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
    BD0290BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
    Eind goed ...al goed en je lln kunnen misschien ook tevreden zijn
    Ik denk het niet, want nu staan de rode cijfers er weer bij.

Yep, 't is weer van datte ...
    geel ipv rood

geel ipv rood
    Zou kunnen Lut dat de printer de kleurinformatie verkeerd interpreteert.

Je zou nog eens kunnen proberen met originele inkt.

Canon heeft ook software op cd die je bij de aankoop van de printer kreeg.
    Probeer met die software eens iets mee te printen.

http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=73499

Verder herinner ik me nog dat je de inktpatronen goed moet indrukken...
    Laatst gewijzigd door theokus; 19 december 2007 om 11:58
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

geel ipv rood
    En kun je nu eens een nozzle check afprinten ?

ik dacht dat het hierboven al uitgelegd staat, hoe dat te doen ?

zitten uw inktpatronen wel bij 't juiste kleureke

Ik denk dat Murphy ergens aanwezig is.
    Wat eergisteren uiteindelijk allemaal in orde leek, was vandaag weer niet!
    Ja 'was' want intussen is rood weer rood. Alle inktpatronen nog eens flinke duw gegeven, en dat gebeurt met steeds meer agressie )
    Straks of morgen loopt de inkt langs onder uit de printer

Niet gaan klungelen met die goedkope patronen van MVCD en consorten, want ik zeg het al voor de zoveelste keer: de bouw van de originele Canonpatronen is superieur boven die van de namaakfabrikanten omdat het opgebouwd is uit speciaal materiaal en er een dubbele densiteit spons in zit en dit procedé is gepatenteerd en mag niet nagemaakt worden door de nepfabrikanten. Dit garandeert en optimale inkttoevoer naar je printkop toe, die met geen enkele namaakpatroon verkregen kan worden.

Alle bekende namaakpatronen hebben een goedkoop materiaal in de patronen dat bovendien bestaat uit 1 stuk en dit is niet optimaal !!!

Lekkage, niet goed passen, inkt dat er slecht of te snel uitloopt en dan soort problemen krijg je vroeg of laat met die namaakpatronen. Na een tijdje kunnen de nagevulde originele patronen zeer eenvoudig worden doorgespoeld om ze weer te reactiveren.

Daarom: als je toch namaakinkt wilt gebruiken, neem een goede kwaliteit namaakinkt zoals de Hobbicolors UW-8 (zie mij, Blord, Bigducksix) en geen verdunde ecoline zoals in die MVCD-patronen en hervul de originele patronen. Mijn voorkeur is de duitse Durchstichmethode en is doodeenvoudig zonder enige vlekken op je handen. Ik kan je garanderen met die inkt: de foto's zien er nog mooier uit dan met de originele Canoninkt voor maar een euro per navulling.

En houd die Canonprinter zo lang als je kan in in een goede conditie, want het is één van de laatste printers zonder die ellendige chip die nu in de nieuwere printers zit.

Regels voor berichten