Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

printer!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • printer!!!

    heb een printer van Canon de MP160.
    cartridges waren leeg en nieuwe besteld, alleen niet van Canon!
    nu herkend de printer de cartridges niet en kan ik de printer niet gebruiken.
    zelfde nummer alleen niet van Canon.
    wat is de oorzaak en is het op te lossen.
    of kan je met Canon geen andere cartridges gebruiken?
    de niet canon cartridges kosten toch nog 35 Euro.
    grt,bouk.
    Last edited by bouk; 10 januari 2011, 16:21. Reden: ';,./.,
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

  • #2
    Re: printer!!!

    Tja Bouk, sinds de printers bijna gratis over de toonbank gaan boren de fabrikanten andere bronnen aan om overeind te blijven. Om te verhinderen dat je andere inkt dan de merkgebonden gebruikt steken ze een chip in die cartridges. En die zit natuurlijk niet in de goedkopere inktpatronen.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: printer!!!

      Mijn eerste reactie is eigen schuld, dikke bult.

      Maar volgens de Nederlandse wet heb je recht op een goed produkt. Ik zou dus mijn geld terug vragen.

      Jan

      Comment


      • #4
        Re: printer!!!

        If you want ****, you get ****.
        Koop gewoon de juiste spullen, of neem het risico. Soms gaat het goed, soms niet.
        Als je bij een goede dealer / winkel gekocht hebt, zal die wel een oplossing bieden.
        Succes

        Comment


        • #5
          Re: printer!!!

          patronen van andere fabrikanten geven meestal niet het gewenste kleureffect.
          terug canon gebruiken lijkt me de beste oplossing in mijn geval +- 50 euro voor 5 patronen . (canon pixma 540)
          opgelet dat de printkop van uwe printer niet uitdroogt als ge te lang zonder patronen zit.
          Groeten Leon
          http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
          Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

          Comment


          • #6
            Re: printer!!!

            Oorspronkelijk geplaatst door dacale Bekijk bericht
            patronen van andere fabrikanten geven meestal niet het gewenste kleureffect.
            terug canon gebruiken lijkt me de beste oplossing in mijn geval +- 50 euro voor 5 patronen . (canon pixma 540)
            opgelet dat de printkop van uwe printer niet uitdroogt als ge te lang zonder patronen zit.
            Canon Pixma iP4000 > prima printertje en zonder chip in de patronen.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: printer!!!

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Canon Pixma iP4000 > prima printertje en zonder chip in de patronen.
              Maar dat maakt de namaakpatronen daarom niet beter.

              Er bestaat veel rommel op de markt, heel veel rommel!
              En ja, het kost wat geld maar ge hebt (bijna) altijd voor uw geld.
              Goede namaak kost meestal ook veel.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: printer!!!

                Printer buiten smijten en eentje kopen zonder die chip in de vullingen.
                Anders stropen ze je de broek van je g.t
                Niet in de val trappen van die goedkope printers is de beste oplossing.
                Die printervullingen zijn puur bedrog.
                Ooit heb ik eens prijsvraag gedaan op een beurs om er per 20 liter van te kopen in bulk.
                De prijs die ik toen kreeg was belachelijk laag.

                Comment


                • #9
                  Re: printer!!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Maar dat maakt de namaakpatronen daarom niet beter.

                  Er bestaat veel rommel op de markt, heel veel rommel!
                  En ja, het kost wat geld maar ge hebt (bijna) altijd voor uw geld.
                  Goede namaak kost meestal ook veel.
                  Juist.

                  En over dit onderwerp is er hier al dikwijls gesproken.

                  Als je véél print zou ik die inkt dus testen.
                  Ik kan met met mijn Colormunki mijn prints kalibreren.
                  En of die inkt het nu 50 jaar uithoudt of 100 maakt voor mij niet veel uit.

                  Ik koop ook de originele inkt.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: printer!!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    En over dit onderwerp is er hier al dikwijls gesproken.
                    Inderdaad en velen zijn overtuigd van namaakinkt tot hun printer kapot is.

                    En of die inkt het nu 50 jaar uithoudt of 100 maakt voor mij niet veel uit.
                    Klopt ook maar of mijn printer het 5 weken of 5 jaar uithoudt kan mij wel wat schelen.
                    Ik heb mij ooit één keer laten overtuigen het te testen, printer was naar de knoppen omdat de namaakinkt veel sneller uitdroogde en de printknop eraan was.
                    Garantie was er ook aan voor de moeite want printer had het gebruik van een niet originele inktcartridge geregistreerd.

                    Ik koop ook de originele inkt.
                    Hier ook ... dat van die ezel dat zich geen twee keer ... is van toepassing.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: printer!!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Inderdaad en velen zijn overtuigd van namaakinkt tot hun printer kapot is.

                      Klopt ook maar of mijn printer het 5 weken of 5 jaar uithoudt kan mij wel wat schelen.
                      Ik heb mij ooit één keer laten overtuigen het te testen, printer was naar de knoppen omdat de namaakinkt veel sneller uitdroogde en de printknop eraan was.
                      Garantie was er ook aan voor de moeite want printer had het gebruik van een niet originele inktcartridge geregistreerd.

                      Hier ook ... dat van die ezel dat zich geen twee keer ... is van toepassing.
                      Zo is dat
                      Heb wel een probleempje...
                      Mijn printer meldt soms dat hij niet kan printen omdat de "klep" niet open staat.
                      Maar die staat dus wel open.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: printer!!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Zo is dat
                        Heb wel een probleempje...
                        Mijn printer meldt soms dat hij niet kan printen omdat de "klep" niet open staat.
                        Maar die staat dus wel open.
                        Zelfde printer en zelfde probleem hier.
                        Dan haal ik het papier eruit, steekt het terug in en dan lukt het........meestal.
                        Soms doet ie koppig en moet ik dat meerdere keren herhalen.
                        Gebruik ook uitsluitend originele Canon inkt.
                        Met een eerdere HP printer eens inkt gekocht in het kruidvat......
                        ..... resultaat: inkt gewoon leeg gelopen op de mousse onder de koppen in de ruststand en sindsdien nooit nog andere bricol gekocht.


                        Grtz, RF
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: printer!!!

                          hier gekocht, toch maar een contact met die gasten opnemen:

                          Goedkoopste toner en inktcartridges! ✔ Laagste prijs garantie! ✔ Alle originele merken ✔ Voor 23.59 uur besteld, morgen in huis ✔ Betrouwbaar en snel, 123inkt.nl

                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: printer!!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Zelfde printer en zelfde probleem hier.
                            Dan haal ik het papier eruit, steekt het terug in en dan lukt het........meestal.
                            Soms doet ie koppig en moet ik dat meerdere keren herhalen.
                            Gebruik ook uitsluitend originele Canon inkt.
                            Met een eerdere HP printer eens inkt gekocht in het kruidvat......
                            ..... resultaat: inkt gewoon leeg gelopen op de mousse onder de koppen in de ruststand en sindsdien nooit nog andere bricol gekocht.


                            Grtz, RF
                            Ah ok!
                            Zo los ik het ook op.

                            Zal wel iets fout lopen met dat contactpunt aan de voorzijde.
                            (links-boven dus)
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: printer!!!

                              Ik vul mijn originele cartridges van Canon ( ip4500 en Pro9000)met navulinkt uit de USA ( hobbycolors). Gebruik de durchstichmethode ( gaatje maken in de cartridge) en vul daarna met inkjektiespuit) Nadien een reset van de chip, en kan weder voort.
                              Heb dit al tientalle malen gedaan, en nooit problemen ondervonden.
                              Kleuren, zijn even goed als orig van Canon
                              Heb zo al vele honderden euro's gespaard
                              Als ik een probleem zal ondervinden met een cartridge ( bv niet meer resetten), zal ik een nieuwe orig canon kopen.
                              lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

                              Comment

                              Working...
                              X