Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Powerline Adaptors - Access point

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Powerline Adaptors - Access point

    Kan mij iemand vertellen of je elke powerline adaptor kan gebruiken als accesspoint. Ik vermoed dat je, voor deze die dat ook kunnen, sofware nodig hebt. Ik heb hier zo'n paar Devolo's met ingebouwd stopcont, maar zonder bijgeleverde software. Die werken perfect op eenzelfde verdieping. Aangezien ik in huis een PC heb staan op een afstand van de router waartussen zich nogal wat storend metaal (betonstaal en keukenapparatuur)bevindt en die ik enkel draadloos kan aansluiten aan het netwerk, denk ik op die manier het signaal nog te kunnen versterken.
    Wat is jullie ervaring hiermee en welke zijn volgens jullie de beste powerline adaptors hiervoor ? Dank bij voorbaat.
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Powerline Adaptors - Access point

    Ik heb daar geen goeie ervaringen mee, vanmiddag nog ergens geweest waar BC die geplaatst had tussen de modem en Digibox.
    Afstand, ongeveer 10 meter. Nagenoeg geen signaal op de HD zenders, dus niet te kijken.
    Beste is nog altijd de UTP kabel.
    En dit heb ik al meer gezien. En ja, natuurlijk ook bij Telenet.
    Er zit gewoon teveel storing op het elektriciteits net.
    Iets wat normaal door 8 aders gaat en nu over 2 geperst wordt, dat gaat niet goed.
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

    Comment


    • #3
      Re: Powerline Adaptors - Access point

      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Kan mij iemand vertellen of je elke powerline adaptor kan gebruiken als accesspoint. Ik vermoed dat je, voor deze die dat ook kunnen, sofware nodig hebt. Ik heb hier zo'n paar Devolo's met ingebouwd stopcont, maar zonder bijgeleverde software. Die werken perfect op eenzelfde verdieping. Aangezien ik in huis een PC heb staan op een afstand van de router waartussen zich nogal wat storend metaal (betonstaal en keukenapparatuur)bevindt en die ik enkel draadloos kan aansluiten aan het netwerk, denk ik op die manier het signaal nog te kunnen versterken.
      Wat is jullie ervaring hiermee en welke zijn volgens jullie de beste powerline adaptors hiervoor ? Dank bij voorbaat.
      Voor internet werken die normaal perfect als ze op dezelfde stroomfase zitten, anders is het tricky. Heb je ze al getest op verschillende verdiepingen ? Heb je een monofasige of driefasige el. aansluiting ? (kan je controleren aan het aantal draden dat uit de tellerkast naar jouw zekeringkast gaan:2 is monofasig, 3 of 4 is driefasig).

      Maar een UTP kabel is nog altijd het beste (wat de wireless freaks ook mogen beweren).
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Powerline Adaptors - Access point

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Voor internet werken die normaal perfect als ze op dezelfde stroomfase zitten, anders is het tricky. Heb je ze al getest op verschillende verdiepingen ? Heb je een monofasige of driefasige el. aansluiting ? (kan je controleren aan het aantal draden dat uit de tellerkast naar jouw zekeringkast gaan:2 is monofasig, 3 of 4 is driefasig).

        Maar een UTP kabel is nog altijd het beste (wat de wireless freaks ook mogen beweren).
        Ik tel vier draden 1 blauwe, 1 bruine en 2 zwarte, dus ik vermoed dit 3-fasig moet zijn.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: Powerline Adaptors - Access point

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Voor internet werken die normaal perfect als ze op dezelfde stroomfase zitten, anders is het tricky. Heb je ze al getest op verschillende verdiepingen ? Heb je een monofasige of driefasige el. aansluiting ? (kan je controleren aan het aantal draden dat uit de tellerkast naar jouw zekeringkast gaan:2 is monofasig, 3 of 4 is driefasig).

          Maar een UTP kabel is nog altijd het beste (wat de wireless freaks ook mogen beweren).
          Ik heb er hier een stel die tussen de Bbox2 en de TimeCapsule zitten. En dit is boven en juist eronder op de benedenverdieping. Het zijn van die Devolo's die je bij Belgacom kan krijgen met een stopcontact erin.
          Maar tussen de Bbox2 en een PC staat er een oudere Devolo HomePlug-Adpter & Wlan Access Point van 85 mbits/s niet door mij geplaatst. De afstand tussen die twee punten is het verst in huis. Ook veel stoorders tussen (keukenapparatuur en betonijzer).Mijn intentie is de snelheid hier wat te kunnen opdrijven. Ik dacht dat er momenteel snellere adapters voorhanden zijn. Ik haal momenteel maar download 1.61Mbp/s en upload 2,43Mbp/s.
          Op mijn laptop, juist onder de Bbox2 en in de plaats waar de TimeCapsule staat haal ik tussen de 15 en de 20 download en 2.00 upload.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Powerline Adaptors - Access point

            Er zijn er al van 500 Mbps, maar...

            Op ID.nl maken we dingen makkelijk. Daarom kunnen we je alles vertelen over powerlan. Betrouwbare en onafhanklijke informatie van expert
            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

            Comment


            • #7
              Re: Powerline Adaptors - Access point

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Ik tel vier draden 1 blauwe, 1 bruine en 2 zwarte, dus ik vermoed dit 3-fasig moet zijn.
              3 fasig dus.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Powerline Adaptors - Access point

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                3 fasig dus.
                Kan dus problemen geven.
                Ik zou toch voor een WiFi gaan mocht je geen kabel kunnen leggen.



                Dit haal ik hier met mijn TM draadloos op mijn iMac.
                Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                Comment


                • #9
                  Re: Powerline Adaptors - Access point

                  Zou dit soelaas kunnen bieden : fasekoppelaar ?
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Powerline Adaptors - Access point

                    Bon, dit WE wat testen zitten doen omdat de YouTube app van mijn tv enkel schokkend beeld geeft en dus regelmatig blijft hangen.
                    Topcom Powerlan 200 adapters van 85 Mbps, een in de garage en een in de living naast de Digicorder met eveneens een switch tussen om tv van internet te voorzien.
                    Digicorder werkt normaal bij gewoon beeld via digitale tv, ook programma's op aanvraag kunnen bekeken worden zonder problemen. Bizar dat deze voldoende heeft aan deze lage snelheid om beeld te kunnen geven.

                    Laptop even rechtstreeks op de adapter gezet en wat zegt de diagnostiek volgens het testprogramma? Max speed 22 Mbps geeft het aan maar een test op speedtest.telenet.be geeft 2,5 Mbps aan in het beste geval en soms zelfs maar 0,1 Mbps.
                    Dus die adapter eens in een ander stopcontact gestoken dat op dezelfde zekering (en dus zeker op dezelfde fase) staat als die in de garage ... geeft de test aan dat het max 35 Mbps kan zijn en via speedtest.telenet.be haal ik maar 5 à 6 Mbps.
                    Dan maar een andere test gedaan, twee adapters direct naast elkaar in een multistekker gestoken, dus op 5 cm naast elkaar via hetzelfde stopcontact. Hier gaf de test aan dat het max 85 Mbps kon zijn maar op speedtest.telenet.be gaf die maar 22 à 25 Mbps aan.
                    Dan maar de kabel van de laptop rechtstreeks in de Telenet Router gestoken en blijkt dat ik met gemak 100 Mbps haal ... verbazing was groot daar dit onlangs maar 60 Mbps was volgens mijn abo, maar we gaan niet klagen.
                    Besluit ... zo'n powerlan adapters zijn dus ook niet te betrouwen en werken zeker niet zoals hun opgegeven specificaties beloven.
                    Ook gaan die powerlan adapters blijkbaar nogal snel stuk, zowel bij ons als bij familie al een paar keer nieuwe mogen steken.

                    Dus nu wat werk om een kabel naar mijn living te trekken mits het WiFi-ontvangst aan de tv niet zo perfect is.
                    Tijd dus om mijn bevindingen te corrigeren wat powerlan betreft ... een noodoplossing maar zeker geen aanbeveling.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Powerline Adaptors - Access point

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Tijd dus om mijn bevindingen te corrigeren wat powerlan betreft ... een noodoplossing maar zeker geen aanbeveling.
                      Mijn idee ook.
                      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                      Comment

                      Working...
                      X