Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Power-line adapters

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Power-line adapters

    Heeft er hier iemand ervaring met het materiaal van "Devolo"? Ik moet een gecompliceerd verbindingsprobleem oplossen en ik dacht aan een power-line oplossing (ipv ongecontroleerd kabels te gaan trekken naar en via "duistere/onzekere" targets, 't is in een stokoud huis, 4 verdiepingen!).
    Ze hebben een starterkit met aan één kant een WiFi adapter. dat zou een perfecte oplossing zijn!
    (BTW Devolo wordt ook gebruikt door oa Belgacom, ttz ze verkopen die in hun shops)
    Alle reacties welkom!
    TIA!
    mvg

  • #2
    Re: Power-line adapters

    Ik zou eens een setje proberen te lenen bij iemand. De doorvoersnelheid hangt af van de kwaliteit van de lijnen. Zelf heb ik 3 pluggen (van 200Mbit) in gebruik en die krijgen mijn 100Mbit netwerkkaarten tot 80Mbit volgetrokken. Het stroomnet lijkt me dus vrij goed te zijn. Wireless moet er niet echt opzitten, je kan er nog altijd een router voorzetten. Zelf heb ik ze zonder, maar dat zal zeker zo goed werken.

    Als je er van 85Mbit koopt en het zijn slechte lijnen ga je dus (veel) minder snelheid halen. Je kan eens beginnen met die van 85Mbit te testen. Ik vermoed dat er wel wat mensen zijn die die dingen gebruiken. In ieder geval ben ik er tevreden van.

    Comment


    • #3
      Re: Power-line adapters

      Probeer eerst eens te testen met adapters van iemand anders.
      Ik heb het al voorgehad dat adapters die hier perfect werkten, in een ouder huis waar al wat electriciteitswerken uitgevoerd waren door een doe-het-zelver, volledig niet werkten.
      Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

      Comment


      • #4
        Re: Power-line adapters

        Thuis geruime tijd Devolo gebruikt

        toen wifi beter & verder ging, overgeschakeld maar 4 verdiepen is zelfs met de N-standaard geen optie.
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: Power-line adapters

          Ik heb er van Netgear (XAV101) die thuis maar zozo werkten (oa door 3 fasen netstroom,maar als ze op de zelfde fase zaten was het nog niet om over naar huis te schrijven).

          Nu werken ze perfect in een ander gebouw (nieuwbouw).

          Probeer er dus eerst te pakken te krijgen om eens te proberen.

          j.
          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
          Nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Power-line adapters

            Same here: eerst getest met een setje van iemand anders, nu al 1.5 jaar de 200Mb versie probleemloos in gebruik (zelfs met aan beide kanten een stekkerblok). Wel nieuwbouw (12j). Heb een combinatie wifi (via VDSL-modem) & wired (desktops & nas+printserver wired, laptops wifi).

            Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

            Comment


            • #7
              Re: Power-line adapters

              Hier staan er 2 voor de digitale televisie en dat werkt prima, ondanks het feit dat ze op verdeelstekkers zitten.


              Als je op meerdere plaatsen netwerk nodig hebt, dan kunnen ze ook een router vervangen.
              Ik overweeg om mijn wifi station op de 1st verdieping te zetten met een derde adapter.

              Ik heb deze adapters gewoon gekocht in de winkel waar ik de telenet kit kon afhalen, en ze zijn van König.

              Comment


              • #8
                Re: Power-line adapters

                Bedankt voor de reacties tot dusver.

                Mijn idee was ook om er ergens een paar te lenen, de vraag is enkel .. waar?

                Uitgaande van wat er te koop is dacht ik aanvankelijk aan de 85Mb WiFi extension starter kit (Standaard 802.11g speed=54Mb). Nu twijfel ik of de 200Mb dus geen betere optie is. Helaas is het alternatief om UTP draad te leggen en dus de leidingkasten open te moeten breken (als ik ze vind!) om te zien waar de leidingen zitten. (het stomme is dat 3 verdiepen wired en wifi eth hebben maar het bovenste verdiep dus niet. vraag mij niet waarom )

                De kostprijs van een gewone wired kit + een bijkomend WAP is een stuk duurder dan de WiFi kit .. en volgens de documentatie kan men de WiFi kant instellen als een volleerd WAP. dat spaart mij dus toch wat uit... als het werkt
                mvg

                Comment


                • #9
                  Re: Power-line adapters

                  Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  Helaas is het alternatief om UTP draad te leggen en dus de leidingkasten open te moeten breken (als ik ze vind!) om te zien waar de leidingen zitten. (het stomme is dat 3 verdiepen wired en wifi eth hebben maar het bovenste verdiep dus niet. vraag mij niet waarom )
                  Hola, je hebt op 3 verdiepingen internet en enkel niet op de bovenste. Lukt het dan niet met wifi vanop het 3e?

                  Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Power-line adapters

                    Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
                    Hola, je hebt op 3 verdiepingen internet en enkel niet op de bovenste. Lukt het dan niet met wifi vanop het 3e?
                    Inderdaad. Indien dat niet gaat kan je ook nog kabels trekken vanaf het 3de verdiep en daar een switch zetten of 1 kabel doorlussen en de switch op het 4de zetten.

                    Of op 1 van de verdiepen een switch zetten en daar dan een devolo stekker aanhangen en de beste verbinding zoeken naar boven. Er is nog veel puzzelwerk dus

                    Comment


                    • #11
                      Re: Power-line adapters

                      in dat geval (wired tot op voorlaatste verdiep) zette ik gewoon op verdiep 3 een draadloze router met n-standaard van D-Link of zo en dan mag je normaal gezien geen problemen hebben.
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

                      Comment


                      • #12
                        Re: Power-line adapters

                        Ha .. maar die installatie daar is helaas kompleet FUBAR jongens (m/v)(ik zei toch dat het ingewikkeld was LOL!) .. Ze komen met de "hoofdleiding" binnen in de kelder haha. Daar heeft ne slimme de WiFi gezet ... haha. dan hebben ze gezien dat eea niet optimaal werkte voor "de bovenlaag" bewoners. Het probleem is dat op de onderliggende verdiepen dus huurders wonen en die betalen extra voor de internet faciliteit. men heeft dus om ze te sussen de ook de wired doorgetrokken tot in die appartementen behalve naar het bovenste waar de eigenaar/gerant woont (go figure!) Ik heb ze al een repeater aan de hand gedaan maar die moet je dan ofwel binnen bij een van de huurders zetten (niet praktisch, zelfs als je het al voor mekaar krijgt!) of ergens op de overloop van de trap, maximaal, het 2e verdiep. (waar geen electrische stekker staat, dus je moet terug, ofwel breken ofwel afpikken bij een huurder...) Niet handig want misschien "verdampt" die wel .
                        Alvorens dus ongebreideld kabelkasten te gaan open breken op zoek naar langs waar de UTP bekabeling loopt dacht ik dus aan een koppel PLC's waarvan ééntje met Wifi. Iedereen op de bovenste verdieping content want je kan met meerderen op het Inet ...

                        BTW heeft er hier niemand zo een paar "dingen" te leen of zelfs te koop ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Power-line adapters

                          Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht


                          Inderdaad. Indien dat niet gaat kan je ook nog kabels trekken vanaf het 3de verdiep en daar een switch zetten of 1 kabel doorlussen en de switch op het 4de zetten.

                          Of op 1 van de verdiepen een switch zetten en daar dan een devolo stekker aanhangen en de beste verbinding zoeken naar boven. Er is nog veel puzzelwerk dus
                          Idd maar zie mijn posting "hierboven"

                          had ik ook aan gedacht maar dan moet ik bij één van de huurders een switch en een PLC neerpoten en die moet daar nog gelukkig mee zijn ook ..

                          Comment


                          • #14
                            Re: Power-line adapters

                            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            Ha .. maar die installatie daar is helaas kompleet FUBAR jongens (m/v)(ik zei toch dat het ingewikkeld was LOL!) .. Ze komen met de "hoofdleiding" binnen in de kelder haha. Daar heeft ne slimme de WiFi gezet ... haha. dan hebben ze gezien dat eea niet optimaal werkte voor "de bovenlaag" bewoners. Het probleem is dat op de onderliggende verdiepen dus huurders wonen en die betalen extra voor de internet faciliteit. men heeft dus om ze te sussen de ook de wired doorgetrokken tot in die appartementen behalve naar het bovenste waar de eigenaar/gerant woont (go figure!) Ik heb ze al een repeater aan de hand gedaan maar die moet je dan ofwel binnen bij een van de huurders zetten (niet praktisch, zelfs als je het al voor mekaar krijgt!) of ergens op de overloop van de trap, maximaal, het 2e verdiep. (waar geen electrische stekker staat, dus je moet terug, ofwel breken ofwel afpikken bij een huurder...) Niet handig want misschien "verdampt" die wel .
                            Alvorens dus ongebreideld kabelkasten te gaan open breken op zoek naar langs waar de UTP bekabeling loopt dacht ik dus aan een koppel PLC's waarvan ééntje met Wifi. Iedereen op de bovenste verdieping content want je kan met meerderen op het Inet ...

                            BTW heeft er hier niemand zo een paar "dingen" te leen of zelfs te koop ...
                            Dat had je er wel bij kunnen vertellen. Ik vond een huis van verdiepen wel al vrij veel voor 1 familie, maar je weet nooit Tweede ding wat je dan mag vertellen is waar je woont. Dan kan ik zeggen of je ze mag testen

                            Ik begrijp het nog niet 100%, maar die wireless dient dus enkel voor die op het vierde verdiep, waar het dus bijna niet werkt, terwijl de anderen, die moeten bijbetalen wired hebben? Die wifi in de kelder dient eigenlijk tot niks als ik mij niet vergis? Die kan dus weg, powerline beneden zetten en boven de wifi plaatsen, maar 1aarschijnlijk gaat die dus ook niet op dezelfde fase zitten als die mensen op het 4de ... In ieder geval, testen voor je het ding gaat kopen, want het klinkt niet goed.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Power-line adapters

                              De reden waarom dat ze meestal niet werken in oudere huizen (zoals bij mij) is de aarding die niet bestaand of slecht is. Je signaal gaat om het zo te stellen verloren naar de grond. In recentere of gerenoveerde woningen is de aarding naar behoren en raakt je signaal niet "verloren".
                              Zoals al velen voorstelde.. testen eerst.
                              Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
                              Nu nog de kennis en het vakmanschap :D

                              Comment

                              Working...
                              X