Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Postbedeling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Postbedeling

    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    Vreemd .. een hanvol aankopen gedaan in NL en afgeleverd met PostNL.BE .. en netjes aan de voordeur afgeleverd tegen handtekening ...ze leveren op weekdagen zelfs tot 21u30 ... en binnen de 24 u
    En ook op zaterdag wordt post bedeeld in België door Post.nl.
    Inderdaad steeds netjes tegen handtekening binnen de 24 uur afgeleverd.
    Maar van Bpost hoor je mij ook niet klagen hoor, enkel is Kiala te traag alhoewel daar ook beterschap in komt naar het schijnt.
    Maar om een voorbeeld te geven:
    Een zware computerkost opgestuurd met Bpost ergens in België, ticket online afgedrukt - kostprijs € 6,00 - 's anderendaags bij de geadresseerde mooi en zonder enige schade aan de deur afgeleverd.
    Mij hoor je niet meer klagen van de huidige Bpost en ze mogen toch ook staken als men hun zaterdagwerk vergoeding afpakt, nee?
    Iedereen is toch graag thuis in het weekend, en wie daartegen is moet maar bij de post of de spoorwegen of De Lijn gaan werken.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #17
      Re: Postbedeling

      In elk geval in Brussel is er voor de gewone post minstens 2 dagen vertraging.


      Sent from my iPad using Tapatalk

      Comment


      • #18
        Re: Postbedeling



        Dat wordt dus een week om een pakje te bezorgen (iets online gekocht bij Handyman online op dinsdagavond), want morgen maandag zal de Post ook wel niet werken (feestdag november).

        Van Antwerpen naar Antwerpen notabene.

        Comment


        • #19
          Re: Postbedeling

          Ik denk dat de e-commerce op zoek is naar prive-bezorgers, want bpost kan je niet meer vertrouwen.


          Sent from my iPad using Tapatalk

          Comment


          • #20
            Re: Postbedeling

            Even reclame maken voor Bubble Post, een leuke alternatieve koerierdienst. Ecologische stedelijke logistiek. Zeker aan te raden. Een innovatief bedrijf dat zeker en vast moet verder doorgroeien!

            Comment


            • #21
              Re: Postbedeling

              Het probleem is een voldoende schaalgrootte te krijgen. Gls, dhl en Ups hebben dit en dhl en ups beschikken nu ook over parcel shops.
              Wat betreft de zaterdagvergoeding: heel wat concurrentie, maar ook bpost zelf voor bepaalde deelactiviteiten, werkt met zelfstandige onderaannemers. Als het dit is wat de stakers willen, zou ik zeggen, doe zo voort.


              Sent from my iPad using Tapatalk

              Comment


              • #22
                Re: Postbedeling

                Mijn pakje werd zopas geleverd.
                Op de track & trace bleef tot en met gisteren alles zoals het reeds dagen was nl. de melding "Aankondiging van een zending ".
                Nu is op de track & trace plots het volledige traject ingevuld t.e.m. "afgeleverd".
                Blijkbaar iss de computer ook aan het staken geweest.
                Maar kom, eind goed al goed.

                Nu verwacht is er nog enkele uit China/Hong-Kong, maar daar zit ik niet op te wachten, omdat ik weet dat dit weken kan duren.
                Eentje werd hier echter reeds geleverd na één week.
                Hoe ze het doen weet ik niet, maar iets opsturen waarvoor ik een tiental euro betaal, zonder verzendingskosten te rekenen en dan nog aangetekend .

                Comment


                • #23
                  Re: Postbedeling

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Veel mensen bestellen zaken op het internet en laten ze naar hun eigen adres opsturen alhoewel ze weten dat ze van maandagmorgen tot vrijdagavond niet thuis zijn overdag omdat ze uit werken zijn.
                  Wat moeten de pakjesdiensten dan doen ?
                  Tenminste eens aanbellen op het juiste adres.
                  PostNL slaagt er hier toch regelmatig in om het elders af te geven.
                  Onlangs nog aan het wachten op een pakket en we waren de ganse dag vooraan in de tuin aan het werken, dus onmogelijk te missen.
                  PostNL stopt paar huizen vroeger en gaat bij buur een pakje afgeven, niets abnormaal op zich.
                  Die stapt in en rijdt gewoon door, ik doe nog teken van en bij ons en hij schudt neen en hij is weg.
                  Ok, geen pakje dan.
                  Iets daarna die buur bij mij met de melding dat hij een pakje had voor mij en dat de bezorger zei dat we niet thuis waren want dat hij komen bellen was.
                  De buur wist dat we thuis waren en drong er op aan om toch bij ons te komen, maar hij weigerde ... daar is niemand zei hij.
                  Buur heeft gewoon aangenomen en aan ons bezorgd om het eenvoudig te maken.

                  En dat is nu twee keer op korte tijd dat we een identiek voorval hebben met PostNL ... zij geven inderdaad af aan de eerste dat ze tegen komen.

                  Wat die ook durven is aftekenen als geleverd en het pas een paar dagen later brengen, ook op een bedrijfsadres.

                  Als ik thuis laat leveren, dan is dat omdat ik thuis ben ... hier zullen ze nooit voor een gesloten deur staan als ze zich houden aan de voorziene leverdatum.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Postbedeling

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Mijn pakje werd zopas geleverd.
                    Hier ook net geleverd.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Postbedeling

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Tenminste eens aanbellen op het juiste adres.
                      PostNL slaagt er hier toch regelmatig in om het elders af te geven.
                      Onlangs nog aan het wachten op een pakket en we waren de ganse dag vooraan in de tuin aan het werken, dus onmogelijk te missen.
                      PostNL stopt paar huizen vroeger en gaat bij buur een pakje afgeven, niets abnormaal op zich.
                      Die stapt in en rijdt gewoon door, ik doe nog teken van en bij ons en hij schudt neen en hij is weg.
                      Ok, geen pakje dan.
                      Iets daarna die buur bij mij met de melding dat hij een pakje had voor mij en dat de bezorger zei dat we niet thuis waren want dat hij komen bellen was.
                      De buur wist dat we thuis waren en drong er op aan om toch bij ons te komen, maar hij weigerde ... daar is niemand zei hij.
                      Buur heeft gewoon aangenomen en aan ons bezorgd om het eenvoudig te maken.

                      En dat is nu twee keer op korte tijd dat we een identiek voorval hebben met PostNL ... zij geven inderdaad af aan de eerste dat ze tegen komen.

                      Wat die ook durven is aftekenen als geleverd en het pas een paar dagen later brengen, ook op een bedrijfsadres.

                      Als ik thuis laat leveren, dan is dat omdat ik thuis ben ... hier zullen ze nooit voor een gesloten deur staan als ze zich houden aan de voorziene leverdatum.
                      Dat gebeurt hier ook regelmatig. Het zijn veelal dezelfde mannen/vrouwen die de pakjes brengen en op de duur weten ze dat de buren in 99 % van de gevallen niet thuis zijn, en dan stoppen ze maar direct bij ons.
                      Wij gaan het dan gewoon afgeven aan de buren, en de buren noch wij hebben daar een probleem mee.
                      Als je soms leest hoeveel adressen die mannen/vrouwen op één dag moeten aandoen .
                      We mogen al blij zijn dat ze niet doen zoals in de VS, vanop straat tegen de voordeur gooien.
                      Als je dan net in de voortuin aan het werken bent kan je het nog tegen je hoofd krijgen ook .

                      PS Twee resterende pakjes uit China/Hong Kong ook vandaag geleverd, het was blijkbaar leveringsdag.
                      Vandaag dus één pakje uit Nederland door het wagentje van Bpost (af te tekenen voor ontvangst) en even later twee pakjes gewoon mee met onze gewone postbode van Bpost (ééntje wel en ander niet af te tekenen).

                      Comment


                      • #26
                        Re: Postbedeling

                        Ja, tot mijn verbazing de postbode aan de deur gehad ! Met briefpost (rekeningen).

                        Dus maar thuisgebleven omdat wellicht de pakjesdienst zou komen met mijn pakje (zie hoger). Helaas niets, maar zopas toch maar eens de tracker bekeken .... :



                        Van Antwerpen X (hoofddepot) naar Antwerpen Kiel is gelukt, maar helaas wellicht te weinig tijd om het nog tot bij mij te brengen (minder dan 5 km.) .....

                        Ben benieuwd morgen ....

                        Comment


                        • #27
                          Re: Postbedeling

                          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                          Sorry, maar als het in Belgë met PostNL zou verstuurd worden bestel ik bij die winkel niet meer en laat ik ook weten waarom. Die kerels smijten dat gewoon bij de eerste de beste die ze op straat tegenkomen binnen, steken nooit een briefje in de bus en je kan zelf enkele dagen naar je pakje zoeken bij alle buren in straat.

                          Ergste is dat PostNL in België niet eens een bedrijf is: geen handelsregister, geen website, geen contactadres niets. Enkel PostNL Pharma heeft een vestiging in Belgïe en die zijn de klachten over de pakketdienst ook beu. Verder doet PostNL in Nederland steeds alsof PostNL België een alleenstaande afdeling in België is waar ze niets mee te maken hebben.

                          Zelfs aangetekende zendingen leveren ze niet aan huis maar bij de eerste de beste. PostNL België neemt geen enkele verantwoordelijkheid. Als je pakje niet toekomt heb je niets. Je kan zelfs niet eens te weten komen waar informeren.
                          Idem hier. Ipv Leopold Laan II hebben ze er maar een eentje van gemaakt. En zoeken dat wij maar deden. Sjans dat diene persoon nog zo vriendelijk was van verder te zoeken en niet alles voor zichzelf gehouden heeft.
                          https://500px.com/elke_braet
                          https://www.facebook.com/AllNaturePhoto/
                          http://allnaturephotography.be

                          Comment


                          • #28
                            Re: Postbedeling

                            Vandaag is mij pakket geleverd met de glimlach.
                            5 dagen te laat met de melding: "Wij kunnen daar ook niet aan doen meneer. Hopelijk was het niet dringend."
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Postbedeling

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Dat gebeurt hier ook regelmatig. Het zijn veelal dezelfde mannen/vrouwen die de pakjes brengen en op de duur weten ze dat de buren in 99 % van de gevallen niet thuis zijn, en dan stoppen ze maar direct bij ons.
                              Wij gaan het dan gewoon afgeven aan de buren, en de buren noch wij hebben daar een probleem mee.
                              Kan ik inkomen, maar als je in 99,99% van de gevallen wel thuis bent ... welke reden hebben ze dan?
                              Of mogen we ook leveringskosten aanrekenen?
                              Als je soms leest hoeveel adressen die mannen/vrouwen op één dag moeten aandoen .
                              Klopt volledg, maar voor elk pakket werd ook betaald voor aflevering op het juiste adres.
                              Dat ze als extra service bij de buren leveren is goed voor jezelf, maar vooral voor hun omdat ze dan een extra verplaatsing uitsparen.
                              Maar leveren bij de buren mag enkel als extra afwijkend adres zijn, niet de standaard ook al ben je thuis.
                              Is als een postbode die alle post in één bus steekt en dat ge maar zelf moet verdelen.
                              Ze worden gewoon betaald om bij u aan te bellen ... dan moeten ze dat ook maar doen.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Postbedeling

                                Voor mij moeten er nu nog 2 pakjes uit china aankomen.
                                Ik denk dat het stilaan weer tijd is om NIET in china te bestellen.
                                Uit vorige ervaringen is gebleken dat indien je voor de feestdagen gaat bestellen in china, het ergens in januari zal aankomen.
                                Ik vermoed dat het te maken heeft met de douane waar ze hun dagen oppakken voor het jaareinde en niets er nog door geraakt.
                                De ernstige vertragingen zijn pas weer weg na pakweg eind februari is mijn aanvoelen.

                                Is dat ook jullie vaststelling?

                                Comment

                                Working...
                                X