Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Platenspeler gezocht / tips bij aankoop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Platenspeler gezocht / tips bij aankoop

    Hoi,

    Zoals de titel al doet vermoeden zoek ik een platenspeler.
    In mijn muziekgenre (hardcore/punk) komen platen nog zeer frequent voor, en ik heb er daarstraks mijn eerste besteld in een pakket samen met andere zaken.

    Ik heb heel lang gewoon cd's gekocht, omdat ik geen platen, noch platenspeler heb.
    Maar nu zoek ik er dus eentje, en ben dan ook van plan in de toekomst meer platen te kopen (zijn vaak limited edition en is dan zeer leuk als je er zo eentje hebt).

    Maar, ik ken absoluut niks van platenspelers
    Waarop moet ik letten als ik zo'n ding koop?
    Ik zou hem niet zozeer gebruiken om de platen op pc om te zetten naar mp3, maar gewoon om op m'n logitech setje aan te sluiten via een 3.5 jack en zo te beluisteren.
    Ik wil hier voorlopig ook geen fortuin aan uitgeven (lees als: max 100 à 130 euro, liefst minder)

    Misschien een domme vraag:
    M'n ouders zeiden ook iets dat er vroeger met platenspelers vaak het probleem was met de naald ofzoiets, is dat bij moderne spelers nog zo, of is dat vervangen door een ander materiaal?

    Alvast bedankt voor komende tips of goede raad

    Yannick.

  • #2
    Re: Platenspeler gezocht / tips bij aankoop

    Simpelweg ... moderne platenspelers noemt men heden MP3-spelers en de beste echte platenspelers zijn die dat al 20 jaar bestaan!
    Technics SL 1200 MK II
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Platenspeler gezocht / tips bij aankoop

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Simpelweg ... moderne platenspelers noemt men heden MP3-spelers en de beste echte platenspelers zijn die dat al 20 jaar bestaan!
      Technics SL 1200 MK II
      Of Lenco.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Platenspeler gezocht / tips bij aankoop

        Als je voor optimale kwaliteit wil gaan, zou ik Technics kopen, eens je daarmee gedraaid hebt, zal je al de rest brol vinden

        Als je nog soortgelijke vragen zou hebben, raad ik je aan deze te stellen op een muziekforum; fotografen houden zich meestal bezig met beeld, niet met geluid
        betrouwbaarder dan Mac en crasht beter dan Windows ;)

        Comment


        • #5
          Re: Platenspeler gezocht / tips bij aankoop

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Simpelweg ... moderne platenspelers noemt men heden MP3-spelers en de beste echte platenspelers zijn die dat al 20 jaar bestaan!
          Technics SL 1200 MK II
          Die valt net een ietsje boven budget
          En je zegt, de beste zijn die dat al 20 jaar bestaan... Helaas besta ik nog maar 18 jaar en ken ik niks van platenspelers, dus waarop moet ik zoal letten?

          In ieder geval bedankt voor je reactie!

          Y.

          Comment


          • #6
            Re: Platenspeler gezocht / tips bij aankoop

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Of Lenco.
            Rekening houdend met
            mijn muziekgenre (hardcore/punk)
            verkies ik iets met vaste voet.

            Alhoewel ... behoort dit nu ook al tot "muziek"?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Platenspeler gezocht / tips bij aankoop

              Oorspronkelijk geplaatst door Lynneke Bekijk bericht
              Als je voor optimale kwaliteit wil gaan, zou ik Technics kopen, eens je daarmee gedraaid hebt, zal je al de rest brol vinden

              Als je nog soortgelijke vragen zou hebben, raad ik je aan deze te stellen op een muziekforum; fotografen houden zich meestal bezig met beeld, niet met geluid
              Als je hier eens in de chit-chat kijkt, houden fotografen zich met de gekste dingen bezig zie ik soms
              't is ook niet voor prof. gebruik, gewoon wat plaatjes kunnen luisteren in m'n vrije tijd, vandaar dat ik er geen fortuinen aan wil geven.

              Y.

              Comment


              • #8
                Re: Platenspeler gezocht / tips bij aankoop

                Oorspronkelijk geplaatst door Lynneke Bekijk bericht
                Als je nog soortgelijke vragen zou hebben, raad ik je aan deze te stellen op een muziekforum; fotografen houden zich meestal bezig met beeld, niet met geluid
                Ola ... hier zitten anders een paar audiofielen op het forum hoor!

                PS Audiofielen hé!
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Platenspeler gezocht / tips bij aankoop

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Rekening houdend met verkies ik iets met vaste voet.

                  Alhoewel ... behoort dit nu ook al tot "muziek"?
                  Haha, ik kan me goed voorstellen dat dit voor sommigen geen muziek is,
                  ik hoor het nog elke dag van m'n ouders 'hoe slecht die muziek wel niet is'.

                  Y.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Platenspeler gezocht / tips bij aankoop

                    Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                    Die valt net een ietsje boven budget
                    En je zegt, de beste zijn die dat al 20 jaar bestaan... Helaas besta ik nog maar 18 jaar en ken ik niks van platenspelers, dus waarop moet ik zoal letten?

                    In ieder geval bedankt voor je reactie!

                    Y.
                    Met een beetje moeite, geduld en geluk kan je dit soms wel tegen een redelijke prijs op de kop tikken. Er zijn veel hobbyzotten die telkens een nieuw model kopen zodra dit op de markt komt, vaak verkopen ze hun oude dan relatief goedkoop terwijl die nog volledig in orde is.
                    betrouwbaarder dan Mac en crasht beter dan Windows ;)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Platenspeler gezocht / tips bij aankoop

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lynneke Bekijk bericht
                      Met een beetje moeite, geduld en geluk kan je dit soms wel tegen een redelijke prijs op de kop tikken. Er zijn veel hobbyzotten die telkens een nieuw model kopen zodra dit op de markt komt, vaak verkopen ze hun oude dan relatief goedkoop terwijl die nog volledig in orde is.
                      Zo'n mensen heb je bij alle soorten producten, maar het probleem is dat ik nu niet weet waarop ik moet letten om te zien of zo'n speler nog in orde is of niet

                      Y.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Platenspeler gezocht / tips bij aankoop

                        Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                        Zo'n mensen heb je bij alle soorten producten, maar het probleem is dat ik nu niet weet waarop ik moet letten om te zien of zo'n speler nog in orde is of niet

                        Y.
                        Ken je niemand die er iets van afweet en die je kan meenemen om te checken?
                        Als ik een occasiewagen koop, moet de papa ook mee

                        By the way, zit je op facebook?
                        Zo ja, dan is de groep Open DJ Synergy (http://www.facebook.com/home.php?#!/...14324228605139) misschien wel iets voor jou.
                        Deze groep verenigt DJ's en muziekliefhebbers, zeer handig om tips uit te wisselen enzo.
                        betrouwbaarder dan Mac en crasht beter dan Windows ;)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Platenspeler gezocht / tips bij aankoop

                          Als ik je comment zo lees! Waar moet je rekening mee houden? Of ie zijn snelheid wel/nog haalt (juiste toerental). Start hij wel onmiddelijk (direct drive). Komt er nog signaal uit. Is de cel nog goed. Zit er nog een naald op.

                          Mocht ik jou zijn..spaar een beetje en ga voor Technics ()
                          perman
                          canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                          Comment


                          • #14
                            Re: Platenspeler gezocht / tips bij aankoop

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lynneke Bekijk bericht
                            Er zijn veel hobbyzotten die telkens een nieuw model kopen zodra dit op de markt komt, vaak verkopen ze hun oude dan relatief goedkoop terwijl die nog volledig in orde is.
                            Een Technics SL1200 werd vervangen door ... ja, door wat?
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Platenspeler gezocht / tips bij aankoop

                              De MK2 werd vervangen door de MK3, die door de MK4 en intussen is de MK5 uit
                              betrouwbaarder dan Mac en crasht beter dan Windows ;)

                              Comment

                              Working...
                              X