Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plastic dopjes moeten vastzitten aan drankflessen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Plastic dopjes moeten vastzitten aan drankflessen

    Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    Andere zaken dan de auto besturen tijdens het rijden mag ook niet.
    Veiligheid voor alles hé tijdens het besturen van een voertuig, allee, voor mij toch .

    En het staat er zelfs letterlijk : De wegcode stelt namelijk dat elke chauffeur op elk moment zijn voertuig onder controle moet hebben en in staat moet zijn om alle nodige rijbewegingen uit te voeren. En dat kan niet met een broodje of flesje water in uw hand.

    Wij hadden er zelfs eentje vroeger op het werk, die kon 150 km/u rijden, telefoneren met de losse gsm en een appel eten, alles tezelfdertijd... en ze zijn daar dan nog fier op ook .

    Dus zelfs als mijn vrouw me het flesje aanreikt, en ik alleen maar drink ben in al in overtreding.
    Dat doe ik dus vanaf heden ook niet meer. We stoppen wel een paar minuten als mijn nood naar drinken zo hoog is.

    Comment


    • #17
      Re: Plastic dopjes moeten vastzitten aan drankflessen

      Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
      Veiligheid voor alles hé tijdens het besturen van een voertuig, allee, voor mij toch .

      En het staat er zelfs letterlijk : De wegcode stelt namelijk dat elke chauffeur op elk moment zijn voertuig onder controle moet hebben en in staat moet zijn om alle nodige rijbewegingen uit te voeren. En dat kan niet met een broodje of flesje water in uw hand.

      Wij hadden er zelfs eentje vroeger op het werk, die kon 150 km/u rijden, telefoneren met de losse gsm en een appel eten, alles tezelfdertijd... en ze zijn daar dan nog fier op ook .

      Dus zelfs als mijn vrouw me het flesje aanreikt, en ik alleen maar drink ben in al in overtreding.
      Dat doe ik dus vanaf heden ook niet meer. We stoppen wel een paar minuten als mijn nood naar drinken zo hoog is.
      Ik geef je zeker geen ongelijk, maar het wordt wel moeilijker als je in een hopeloze file geraakt en je krijgt dorst.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #18
        Re: Plastic dopjes moeten vastzitten aan drankflessen

        Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
        Bedoel je dan dat je zo'n ongeopend flesje, TIJDENS HET RIJDEN, kan openen, ervan drinken, terug dichtschroeven, zonder afgeleid te zijn ?
        Dan moet je meedoen aan 'Belgium's (of Nederland's) Got Talent' .
        Als ik al eens iets zou drinken in de auto tijdens het rijden (en dan nog alleen tijdens een verre rit), dan is het mijn vrouw die het flesje opent, mij aanreikt, terug aanneemt, en terug sluit.
        Alleen al het drinken zelf al rijdend vind ik niet veilig, zonder daar nog al die andere zaken bij te betrekken.

        Het is een flesje plat water.
        De dop is een soort klepje. Dat gaat super handig open en dicht. Je kan het met prima met 1 vinger bedienen.
        Ik heb mij nooit onveilig gevoeld bij deze.
        Het is niet moeilijker dan het bedienen van de airco.
        Tevens heeft mijn wagen een flesjeshouder in het dashboard zitten. Super handig want die klemt het flesje goed.

        Comment


        • #19
          Re: Plastic dopjes moeten vastzitten aan drankflessen

          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
          Het is een flesje plat water.
          De dop is een soort klepje. Dat gaat super handig open en dicht. Je kan het met prima met 1 vinger bedienen.
          Ik heb mij nooit onveilig gevoeld bij deze.
          Het is niet moeilijker dan het bedienen van de airco.
          Tevens heeft mijn wagen een flesjeshouder in het dashboard zitten. Super handig want die klemt het flesje goed.
          Ik had het in mijn diverse posts over 1,5 liter flessen, bruis, en schroefdop.
          Nu kom jij af met kleine flesjes, plat en klipdop.
          Toch een immens verschil niet ? Ken je dat van die appels en die peren... .

          Comment


          • #20
            Re: Plastic dopjes moeten vastzitten aan drankflessen

            Door de maatregel besparen ze op een 1.5L fles 3 gr plastic en zitten ze per fles op ongeveer 40gr plastic om die te produceren. Dat was ook één van de beweegredenen.
            Groetjes,
            Dominic

            Comment


            • #21
              Re: Plastic dopjes moeten vastzitten aan drankflessen

              Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
              Door de maatregel besparen ze op een 1.5L fles 3 gr plastic en zitten ze per fles op ongeveer 40gr plastic om die te produceren. Dat was ook één van de beweegredenen.
              Belangrijkst is dacht ik dat die dopjes worden weggegooid door wie een flesje meteen leeg drinkt en in het milieu terecht komen.
              Een lege fles kan desnoods nadien nog opgeraapt worden maar die dopjes is onbegonnen werk.
              Je moet niet naar de Kaapverdische eilanden gaan, op het platteland in Wallonië gooien ze ook alles gewoon uit de auto.

              Comment


              • #22
                Re: Plastic dopjes moeten vastzitten aan drankflessen

                Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
                Het gaat hier niet om de moelijkheidsgraad, maar om de veiligheid van jezelf en andere weggebruikers.
                Tsja, een gsm aan je hoofd houden mag niet, maar een flesje tussen je dijen klemmen, dop losschroeven, drinken, dop vastschroeven, flesje wegzetten... mag wel.
                Nu ja, ieder zijn mening daarover zeker, maar ik hou het liever veilig .
                Wat is het meest afleidende? [emoji848]
                Een flesje openen en eens drinken of een pakje sigaretten zoeken, openen, sigaret nemen, aansteker zoeken, aansteker terug op zijn plaats en om de zoveel seconden naar de asbak kijken?
                Roken is anders ook nog toegelaten in de wagen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: Plastic dopjes moeten vastzitten aan drankflessen

                  Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
                  Ik had het in mijn diverse posts over 1,5 liter flessen, bruis, en schroefdop.
                  Nu kom jij af met kleine flesjes, plat en klipdop.
                  Toch een immens verschil niet ? Ken je dat van die appels en die peren... .
                  Die kleine flesjes hebben nu ook een vastzittende dop hoor.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Plastic dopjes moeten vastzitten aan drankflessen

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Wat is het meest afleidende? [emoji848]
                    Een flesje openen en eens drinken of een pakje sigaretten zoeken, openen, sigaret nemen, aansteker zoeken, aansteker terug op zijn plaats en om de zoveel seconden naar de asbak kijken?
                    Roken is anders ook nog toegelaten in de wagen.
                    Klopt, ze zouden nog veel meer zaken moeten verbieden die de aandacht van het verkeer afleiden.
                    Gelukkig zijn er reeds heel veel die de kankerstokjes hebben afgezworen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Die kleine flesjes hebben nu ook een vastzittende dop hoor.
                    Heb ik nergens beweerd ook. Ik had het alleen over het verschil tussen het openen en terug sluiten van
                    ofwel een grote fles bruiswater met schroefdop
                    ofwel een klein flesje plat water met klipdop (deze laatste klip je open en dicht met je duim, poepsimpel dus)
                    En dat was de niet opgaande vergelijking die iemand maakte.

                    Comment


                    • #25
                      Plastic dopjes moeten vastzitten aan drankflessen

                      Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
                      Ik had het alleen over het verschil tussen het openen en terug sluiten van ofwel een grote fles bruiswater met schroefdop ofwel een klein flesje plat water met klipdop (deze laatste klip je open en dicht met je duim, poepsimpel dus).
                      En dat was de niet opgaande vergelijking die iemand maakte.
                      Da’s uiteraard wel van het ene uiterste naar het andere.
                      Maar ik zie weinig mensen die alleen in de auto zitten en dan aan een grote fles drinken, er is vaak ook niet meteen plaats om die in een vakje te zetten op uitzondering van enkele wagens die een vak in de deur hebben voor flessen (mogelijks anders in bestelwagens of vrachtwagens).
                      Met een grote fles zit je in een personenwagen al bijna tegen uw stuur als je wil drinken, lijkt me dan niet zo handig om die ook nog zelf open te doen.
                      Meeste mensen die ik zie drinken is aan een blik of een kleine fles en zo’n klein flesje met schroefdop krijg ik zelf toch ook nog wel open zonder er naar te kijken of mijn stuur volledig los te laten.
                      Ik zorg er wel voor dat die al eens open geweest is voor ik vertrek, sommige zijn hardnekkig om te openen en nadien kan dat met één hand.
                      Ik ga wel nooit drinken tussen (druk) verkeer, enkel al stilstaand (file, verkeerslicht) of op een stuk zonder anderen in de buurt.
                      Frisdrank met een klikdop heb ik eigenlijk nog nooit gezien.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Plastic dopjes moeten vastzitten aan drankflessen

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Da’s uiteraard wel van het ene uiterste naar het andere.
                        Maar ik zie weinig mensen die alleen in de auto zitten en dan aan een grote fles drinken, er is vaak ook niet meteen plaats om die in een vakje te zetten op uitzondering van enkele wagens die een vak in de deur hebben voor flessen (mogelijks anders in bestelwagens of vrachtwagens).
                        Met een grote fles zit je in een personenwagen al bijna tegen uw stuur als je wil drinken, lijkt me dan niet zo handig om die ook nog zelf open te doen.
                        Meeste mensen die ik zie drinken is aan een blik of een kleine fles en zo’n klein flesje met schroefdop krijg ik zelf toch ook nog wel open zonder er naar te kijken of mijn stuur volledig los te laten.
                        Ik zorg er wel voor dat die al eens open geweest is voor ik vertrek, sommige zijn hardnekkig om te openen en nadien kan dat met één hand.
                        Ik ga wel nooit drinken tussen (druk) verkeer, enkel al stilstaand (file, verkeerslicht) of op een stuk zonder anderen in de buurt.
                        Frisdrank met een klikdop heb ik eigenlijk nog nooit gezien.
                        Ik had het niet over openen of sluiten IN DE AUTO. Iemand anders is daar mee afgekomen.
                        Ik had het gewoon over het moeilijk terug sluiten van een grote fles spuitwater, en dat is het.
                        Nu worden er allerhande niet ter zake doende dingen bijgesleurd... kleine fles, plat water, frisdrank, klipsluiting en wat weet ik nog meer.
                        Maar dat is hier in bijna elk topic zo stel ik vast. Na een paar reacties zit men volledig naast de kwestie.
                        Maar dat is precies forumgerelateerd.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Plastic dopjes moeten vastzitten aan drankflessen

                          Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
                          Ik had het niet over openen of sluiten IN DE AUTO. Iemand anders is daar mee afgekomen.
                          Ik had het gewoon over het moeilijk terug sluiten van een grote fles spuitwater, en dat is het.
                          Nu worden er allerhande niet ter zake doende dingen bijgesleurd... kleine fles, plat water, frisdrank, klipsluiting en wat weet ik nog meer.
                          Maar dat is hier in bijna elk topic zo stel ik vast. Na een paar reacties zit men volledig naast de kwestie.
                          Maar dat is precies forumgerelateerd.
                          Dat is een logisch gevolg van een topic, als men over iets spreekt dat er ook de voor en nadelen aangekaart worden.
                          Als men het over vastzittende dopjes heeft, dan is het ook niet verwonderlijk dat iemand daar ook de voor- of nadelen van aankaart met een voorbeeld.
                          Dat lijkt me ook nog niet zo echt of-topic in dit geval, in #12 ben je er trouwens zelf ook op ingegaan. [emoji6]
                          Mocht niemand mogen reageren, dan is het een monoloog en heeft een forum ook geen nut meer.
                          Sta er even bij stil hoe een gesprek zou verlopen mocht men dit topic mondeling bespreken met een paar mensen … zou net hetzelfde zijn.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Plastic dopjes moeten vastzitten aan drankflessen

                            Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
                            Klopt, ze zouden nog veel meer zaken moeten verbieden die de aandacht van het verkeer afleiden.
                            Gelukkig zijn er reeds heel veel die de kankerstokjes hebben afgezworen.
                            Mee eens. Op lange, eentonige stukken, bv op de Duitse Autobahnen voer ik zelfs geen gesprekken met de passagier. Ik ben constant geconcentreerd bezig met het verkeer en met mijn spiegels.
                            En wat die sigaretten betreft, ik ben ex-roker en kan me nog levendig herinneren wat er gebeurt als je eens een keer een brandende sigaret uit je handen laat vallen terwijl je rijdt...

                            Comment


                            • #29
                              Re: Plastic dopjes moeten vastzitten aan drankflessen

                              Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                              Mee eens. Op lange, eentonige stukken, bv op de Duitse Autobahnen voer ik zelfs geen gesprekken met de passagier. Ik ben constant geconcentreerd bezig met het verkeer en met mijn spiegels.
                              En wat die sigaretten betreft, ik ben ex-roker en kan me nog levendig herinneren wat er gebeurt als je eens een keer een brandende sigaret uit je handen laat vallen terwijl je rijdt...
                              Heb het ook nog meegemaakt. Vooral als ze tussen je benen valt wordt het "leuk"... en het heeft geen zin van je zitvlak op te heffen, want dan ging die peuk nog verder naar achter op je zetel .
                              Gelukkig ligt de tijd van die kankerstokken nu reeds bijna 40 jaar achter mij .

                              Comment


                              • #30
                                Re: Plastic dopjes moeten vastzitten aan drankflessen

                                Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
                                Heb het ook nog meegemaakt. Vooral als ze tussen je benen valt wordt het "leuk"... en het heeft geen zin van je zitvlak op te heffen, want dan ging die peuk nog verder naar achter op je zetel .
                                Gelukkig ligt de tijd van die kankerstokken nu reeds bijna 40 jaar achter mij .
                                Je raadde het al meteen.... En ja, ik zit ook al aan die 40 jaar....

                                Comment

                                Working...
                                X