Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 3 van 5 EersteEerste 1 2 3 4 5 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 75 van 124

Standaard Re: Phev or full electric car?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
    Zijn we allemaal niet te bang voor nieuwe technologie? Mijn vroegere werkgever heeft na 7 jaar zijn Tesla Model S verkocht met net geen 280.000 km op de teller. Dat is toch 40.000 km per jaar. Zijn bedrijf heeft vestigingen in alle hoeken van het land waar hij regelmatig naar toe moest en naar Schiphol of Frankfurt. Volgens zijn eigen zeggen slechts eenmaal in panne gestaan, niet batterij gerelateerd. Hij rijdt nu met een nieuwe Tesla Model S, zo ontevreden zal hij dan ook wel niet geweest zijn.
    Zelf ben ik niet zo'n voorstander van hybride wagens, toch zeker niet die nep-hybride soort zoals Porsche waar de elektrisch aandrijving alleen maar een schaamlapje is en om de plus 100% fiscale aftrekbaarheid binnen te rijven.
    Enfin, binnen afzienbare tijd stoppen de fabrikanten met fossiele brandstof aangedreven wagens, dan zal de keuze wel voor ons gemaakt worden. In ieder geval zullen heel wat landen extra inspanningen moeten doen om laadpunten te voorzien.
    En hoeveel heeft hij er nog voor gekregen, voor zijn Tesla ?
    Bovendien : de ervaringen van één enkel persoon betreft de betrouwbaarheid van een wagen is statistisch van nul en generlei waarde.

Akkoord met wat je zegt over die laadpunten, wij leven hier met zijn allen op een zakdoek groot maar eh, er zijn nog andere landen hoor.

En dat stoppen met thermische motoren, daar heb ik zware twijfels bij.... hoeveel vrachtvervoer rijdt er niet rond ?
    Nederlanders (en ook Belgen) zijn een volkje dat graag met de (volgeladen) caravan ergens naartoe reist, zijn die actieradiussen al onderzocht ? NB : ik zag ooit een Tesla met caravan aan de laadpaal hangen, de eigenaar was er niet bij, ik had het hem anders zeker gevraagd.....

DE hamvraag blijft natuurlijk nog altijd : waar gaan we die stroom vandaan halen ? Ik hoorde al schattingen dat volledige elektrifiëring van het wagenpark slechts 4% extra elektriciteit zou vragen. Ten eerste geloof ik dat niet, ten tweede, waarom schattingen ? Het calorisch vermogen van benzine en diesel is zeer goed gekend, ik neem aan dat het ook niet zo moeilijk kan zijn om het -laat ons zeggen- maandelijks nationaal brandstofverbruik te weten te komen. Welnu dan.... energie = energie.

Met uw standpunt tov de hybrides kan ik het ook niet meer dan eens zijn, de beloftes van regeringen en betrouwbaarheid om langere termijn gaan nu eenmaal niet samen. Ik heb 2 auto's gehad op LPG, destijds een niche-brandstof die met CNG zowat de allerproperste is, goedkoop ook, tot het aantal LPG wagens succes begon te krijgen.... baf 6 000 BEF (150 €) taks er bij. Ik betaal voor mijn wagens wegentaks om het wegennet te mogen gebruiken (samen met taksen en BTW op de brandstof), plotsklaps : Ik mag drie grote steden niet meer binnen... (tenzij natuurlijk wél met ...... een ticket.). Eigenaars van zonnepanelen hebben ze gelokt met GSC en een terugdraaiende teller en dan plots : baf, gedaan met die terugdraaiende teller.... En het mooiste komt nu : ik was gisteren bij goede vrienden die intussen verhuisd zijn naar een appartement. Groot, recent huis, 37 (Amerikaanse, de duurste) panelen gelegd, nu 6 jaar geleden. Het huis gaat volgende week tegen de vlakte (appartementen), weet je wat zijn panelen en omvormer nog waard zijn ? 0 (nul) €. Er is compleet geen interesse meer...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Een auto van bijna 100.000€, volledig aftrekbaar, en laden op kosten van zijn firma’s of vestigingen...
    Met deze condities wil ik ook wel rondrijden.
    Ja, juist. En nog iets : in het compleet absurde geval dat die Tesla's zouden beginnen boomen zullen we eens zien wat er zal gebeuren met die 100% fiscale aftrekbaarheid. Hetzelfde als wat er hier altijd gebeurt : één pennentrek en gedaan met de lol.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
    Is er hier al iemand die eraan gedacht heeft de meerprijs voor een hybride te vergelijken met de niet-hybride versie en te delen door de brandstofprijs om te zen hoeveel liters je daarvoor kan tanken?
    Samen bekijken met het verbruik (en de BIV/verkeersbelasting) en je hebt een idee hoever je kan rijden met een gewone versie voor het prijsverschil.
    Dan nog eens kijken hoeveel km je per jaar gaat afleggen en hoelang je je auto gaat houden ....
    ————————————————————————————————————-
    Laatst gewijzigd door demeyereg; 5 april 2021 om 12:52

1.Je zou er nog van verschieten hoeveel een tweedehands Tesla kost:gaat van 40000 tot 80000 eu voor auto's die soms 8 jaar oud zijn.Hebben allemaal wel veel kilometers op de teller.(meer dan 160.000)
    2.Benzine verbruik van die hybrides kunnen van 40 tot 60 % hoger liggen dan wat aangegeven wordt.(BMW,AUDI etc..)
    3.Ik dacht dat je met een trekhaak op je hybride en electrische wagen,je fiscale voordelen kwijt waart???

1. Dus 160 000 km vind jij véél. Vooruit maar.
    2. Cijfers ?
    3. De Tesla met caravan zeg ik in Mellbystrand 2019. Je weet duidelijk meer dan ik, maar het ging me hier echt wel over de actieradius.

Waarvoor kiezen, moeilijk, maar iemand heeft toch een leidraad geschreven:

https://www.hln.be/auto/hybride-plug...voor~a3bd34fd/

Een auto van bijna 100.000€, volledig aftrekbaar, en laden op kosten van zijn firma’s of vestigingen...
    Met deze condities wil ik ook wel rondrijden.
    Zo, en wat heeft dat met de discussie te maken? Vorige directeur had een Mercedes 500 full option, die heb je ook niet voor 100.000 euro. En alle vestigingen hebben bovendien ook benzine- en dieseltankstations. Even "gratis" als de elektriciteit.
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Zo, en wat heeft dat met de discussie te maken?
    —————————————————————————————————————
    Laatst gewijzigd door demeyereg; 5 april 2021 om 12:53

Standaard Phev or full electric car?

Alles dacht ik, zolang er zo licht en bedrieglijk wordt gedaan over productie van elektriciteit en grondstoffen voor batterijen is 100% aftrekbaarheid en 0€ in bedrijf stelling en tax gewoon niet gerechtvaardigd, daar de gewone burger de rekening betaald.
    Dat is ook niet volledig correct hé.
    Die auto’s zijn wel meer aftrekbaar, maar ze zijn ook wel betaald geweest, ingevoerd, ingeschreven, ...
    Wie veel geld heeft om dure wagens te kunnen gebruiken, die heeft dat ook ergens verdiend en belasting op betaald want op zwartwerk zal anders niet veel aftrekbaar zijn.
    En als die op een bedrijf gekocht werden, dan zal er later bij verkoop aan een particulier ook terug BTW betaald worden.
    En bedrijfswagens worden ook nog anders belast.

Een dag zwartwerk daarentegen kost de staat al minstens zoveel als de inschrijving van een gemiddelde wagen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Feit is wel dat elektrische wagens nu eenmaal meer worden gekocht door bedrijven om fiscale redenen dan om milieuredenen, terwijl de gemiddelde particulier niet dezelfde financiële mogelijkheden heeft om een Tesla te kopen, zwartwerk of niet. PHEV werden ook fiscaal begunstigd en massaal aangekocht door bedrijven, terwijl ze meestal niet eens elektrisch de garage in of uit reden. Daarom worden ze niet meer zo fiscaal gunstig behandeld.

De financiële kant moet misschien eerder bekeken worden in de richting van de huidige goedkope EV wagens zoals de Dacia Spring en de MG. die zijn al betaalbaar(der)
    Nu ja, 17000 voor de batterij Dacia t.o.v. 9000 voor de benzineversie is ook een serieuze meerprijs.
    En het rijbereik blijft te beperkt. Daar kan heel de discussie niets aan veranderen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
    Feit is wel dat elektrische wagens nu eenmaal meer worden gekocht door bedrijven om fiscale redenen dan om milieuredenen, terwijl de gemiddelde particulier niet dezelfde financiële mogelijkheden heeft om een Tesla te kopen, zwartwerk of niet. PHEV werden ook fiscaal begunstigd en massaal aangekocht door bedrijven, terwijl ze meestal niet eens elektrisch de garage in of uit reden. Daarom worden ze niet meer zo fiscaal gunstig behandeld.
    Hoeveel zonnepanelen zouden er geplaatst zijn geweest bij particulieren zonder 'subsidies'? Hoeveel enkel glas vervangen door thermopan? Hoeveel daken vernieuwd en geïsoleerd? Hoeveel.......? Stoppen met eender of wat te subsidiëren zou ik zeggen. En neen, ik ben geen zelfstandige. Au contraire.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Standaard Phev or full electric car?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    Hoeveel zonnepanelen zouden er geplaatst zijn geweest bij particulieren zonder 'subsidies'?
    .../...
    Stoppen met eender of wat te subsidiëren zou ik zeggen.
    Toch al enkele jaren dat er geen subsidies meer waren voor zonnepanelen, toch zijn er de laatste jaren overal nog veel gelegd.
    Maar als men iets wil promoten, dan zijn alle steunmaatregelen vaak de grootste aanzet.
    Maar hetgeen ze ermee winnen, daar spreken ze nooit over.
    Vaak is de winst groter dan wat ze als steun geven.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Alles dacht ik, zolang er zo licht en bedrieglijk wordt gedaan over productie van elektriciteit en grondstoffen voor batterijen is 100% aftrekbaarheid en 0€ in bedrijf stelling en tax gewoon niet gerechtvaardigd, daar de gewone burger de rekening betaald.
    Denk je nou echt dat zo'n CEO met een Tesla zou rijden als dat systeem niet 100% betrouwbaar en bruikbaar zou zijn als die 40.000km/jaar moet rijden, ook al zou dat goedkoper zijn? En na zeven jaar opnieuw een aanschaffen? Ik dacht dat dit een antwoord op de vraag van de TS was. Aftrekbaarheid, tax en "licht en bedrieglijk doen" zijn zaken die jij of ik niet kunnen veranderen maar toch fijn om te lezen dat jij het morele aspect laat meespelen in de aankoop van een wagen.
    Hombre

Denk je nou echt dat zo'n CEO met een Tesla zou rijden als dat systeem niet 100% betrouwbaar en bruikbaar zou zijn als die 40.000km/jaar moet rijden, ook al zou dat goedkoper zijn? En na zeven jaar opnieuw een aanschaffen?
    ——————————————————————————————————
    Laatst gewijzigd door demeyereg; 5 april 2021 om 12:54

Ik begrijp dat gecijfer toch niet hoor, autorijden (en aankopen) heeft meer te maken met emotie dan zo goedkoop mogelijk van A naar B te rijden. Mensen rekenen zich suf, zoeken de allergoedkoopste tankstation er uit of rijden kilometers om (Luxemburg!) om een centiem goedkoper te tanken. Maar ze rijden wel met de dikste bak die ze zich kunnen veroorloven (of net niet).
    Hombre

Ik begrijp dat gecijfer toch niet hoor, autorijden (en aankopen) heeft meer te maken met emotie dan zo goedkoop mogelijk van A naar B te rijden. Mensen rekenen zich suf, zoeken de allergoedkoopste tankstation er uit of rijden kilometers om (Luxemburg!) om een centiem goedkoper te tanken. Maar ze rijden wel met de dikste bak die ze zich kunnen veroorloven (of net niet).
    Spot on!

————————————————————————————————-
    Laatst gewijzigd door demeyereg; 5 april 2021 om 12:55

TS heeft het over Max 10.000 Km per jaar en u begint over auto’s van 100K€, misschien kan je hem beter meteen ook een privé chauffeur aanraden......
    Wat is er mis met een auto van 100K als dat iets is wat je graag wil en kan betalen?
    Moet je eens opzoeken hoeveel met dure sportwagens gereden wordt op jaarbasis, er zullen er veel niet eens 10.000km per jaar halen.

Een auto is vooral een eigen keuze ... de ene wil de goedkoopste, de andere de mooiste, nog iemand anders de grootste en sommigen de kleinste, ...

Is alles nodig?
    Uiteraard niet want elke auto rijdt ook met stalen velgen, smalle banden, niet-metaalkleur, stoffen zetels, ...

Een auto is zelfs zo persoonlijk dat men uitgezonderd wat eigen ervaring over de kwaliteit en gebruiksgemak of technische gegevens ook niemand echt kan helpen met een keuze.
    Er zullen veel verschillende voor- en nadelen gegeven worden die eenieder mogelijks anders ervaart.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Wat is er mis met een auto van 100K als dat iets is wat je graag wil en kan betalen?
    ——————————————————————————-
    Laatst gewijzigd door demeyereg; 5 april 2021 om 12:56

Man, wat een grootdoenerij, niet moeilijk dat BD bijna geen bezoekers meer krijgt.
    Praat gerust verder tegen je ego....
    Hmmm ...wat heeft dat ermee te maken?
    De ene koopt een grote villa, de andere een buitenverblijf, anderen gaan een paar keer per jaar op reis en sommigen kopen liever een leuke wagen.
    Ieders vrije keuze, ieder zijn hobby, ieder zijn hebbedingetje.
    Waaraan en hoeveel iemand geld spendeert is zijn zaak ... als hij er maar gelukkig mee is.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

TS heeft het over Max 10.000 Km per jaar en u begint over auto’s van 100K€, misschien kan je hem beter meteen ook een privé chauffeur aanraden......
    Man, wat een grootdoenerij, niet moeilijk dat BD bijna geen bezoekers meer krijgt.
    Praat gerust verder tegen je ego....
    Als je élke zin zo gaat fileren...
    Djeezes man, wat een irritante gast ben je geworden
    Hombre

Als je élke zin zo gaat fileren...
    Djeezes man, wat een irritante gast ben je geworden
    Ha, nu denk je mij zelfs ook al te kennen?
    Praat eens met mensen die mij "echt" kennen.

Ik kan de standpunten van iedereen hier zeker goed begrijpen.......

Iedereen heeft een beetje gelijk.... geld, speelt een rol, emotie speelt een rol, verstand speelt een rol...er zijn zoveel factoren die je allemaal moet afwegen, wat het meeste doorweegt is voor iedereen verschillend maar dat heb je tenminste nog zelf in de hand.
    Wat de toekomst brengt in regeringskringen, da's pas een zeer belangrijke factor waar we dus totaal geen vat op hebben en dat kan ons dus zuur opbreken.....misschien nog de allergrootste valkuil van alle factoren.
    Laatst gewijzigd door Franciskine; 3 april 2021 om 09:23
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Ik kan de standpunten van iedereen hier zeker goed begrijpen.......

Iedereen heeft een beetje gelijk....
    En wat gaat het worden, Francis ?
    Een auto, zoals hier gezegd, is vaak ook een beetje een emo aankoop.
    En zeker, wanneer je met pensioen gaat, mag dit vaak “een beetje meer” zijn
    Meer is daarom niet altijd meer pk, maar kan ook zijn: wat meer luxe, stillere wagen, gemakkelijke instap of net een sportievere look.
    En verbruikt hij iets meer ? So be it; je hebt er dan toch het plezier van. Je hebt er voor gewerkt, dus je mag er van genieten.
    Ik wens je in elk geval een heel mooi ( en vooral lang ! ) pensioen, en laat eens iets weten wat het geworden is. Een verkeerde keuze kan je niet maken hoor. De keuze voor een wagen is voor iedereen verschillend.
    "Te leven is een gunst, te weten hoe is een kunst.”

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    En wat gaat het worden, Francis ?
    Een auto, zoals hier gezegd, is vaak ook een beetje een emo aankoop.
    En zeker, wanneer je met pensioen gaat, mag dit vaak “een beetje meer” zijn
    Meer is daarom niet altijd meer pk, maar kan ook zijn: wat meer luxe, stillere wagen, gemakkelijke instap of net een sportievere look.
    En verbruikt hij iets meer ? So be it; je hebt er dan toch het plezier van. Je hebt er voor gewerkt, dus je mag er van genieten.
    Ik wens je in elk geval een heel mooi ( en vooral lang ! ) pensioen, en laat eens iets weten wat het geworden is. Een verkeerde keuze kan je niet maken hoor. De keuze voor een wagen is voor iedereen verschillend.
    Voorlopig nog geen beslissing genomen......voorlopig ligt de plug-in nog in pole position maar de evolutie gaat tegenwoordig zo ontzettend snel he.
    Kijk maar eens naar de nieuwe volledig electrische Hyundai IONIQ 5 en de nieuwe KIA EV 6
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Pagina 3 van 5 EersteEerste 1 2 3 4 5 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. [Showcase] Electric tension
    Door Ricky93 in forum Natuur & Landschappen
    Reacties: 29
    Laatste bericht: 2 maart 2017, 22:34
  2. Electric city
    Door Cytochrome in forum Natuur & Landschappen
    Reacties: 36
    Laatste bericht: 20 juni 2014, 09:17
  3. Electric