Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pechsteentje.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pechsteentje.

    Deze morgen een steentje in mijn voorruit en pats een barst van 10 cm
    is nu reeds de derde op twee jaar tijd.
    Nu is het er ene met verwarming en nog eens ruitenwisser verwarming apart,
    ik zal toch een vragen wat dat kost zo een ruit, denk niet goedkoop.

  • #2
    Re: Pechsteentje.

    Een voorruit met enkel licht- en regensensor voor een middenklasser als astra of golf komt bij carglass op een dikke 600€. Ik weet niet vanwaar je juist bent want er zijn goedkopere (die deftiger werk afleveren)
    Life through a lens..

    Comment


    • #3
      Re: Pechsteentje.

      Ik heb 12 jaar rondgereden met een barst (ster) in de voorruit van mijn Clio.
      Toen die 2 jaar oud was is er een steen tegen gevlogen terwijl ik een vrachtwagen voorbij reed op de snelweg.
      Pas toen die 8 jaar was hebben ze op de keuring die barst opgemerkt (die zat net onder de rechter ruitenwisser), er is toen alleen een opmerking gezet op het keuringsbewijs.
      Die barst is nooit groter geworden, als je geluk hebt dan kan je er gewoon mee blijven rijden, maar het gebeurt ook dat de ruit verder scheurt.

      Het is wel zo dat een voorruit niet plots uit elkaar springt als de scheur groter wordt (gelaagd glas springt niet uiteen in die hele kleine stukjes zoals een zijruit wel doet, maar dat is gehard glas, dat is iets helemaal anders dan een voorruit).
      Gevaarlijk is het dus niet, alleen als die scheur in het zicht zit kan die wel heel hinderlijk zijn (vooral als het donker is, door de lichten van de tegenliggers).
      Door de reclame van Carglass heeft iedereen schrik om met een barstje in de voorruit te blijven rijden, maar dat hoort bij hun marketingstrategie, ze willen dat iedereen zo snel mogelijk naar hun "winkel" komt voor een nieuwe ruit (of voor een herstelling als dat nog mogelijk is).
      De spotjes van bedrijven zoals Carglass en Autotaalglas vliegen ons om de oren. Ze jagen ons de stuipen op het lijf als het gaat om een sterretje in de voorr...
      Last edited by Black B@ndit; 23 januari 2015, 15:15.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Pechsteentje.

        Glasschade verzekering. Voor hetgeen het kost moet je het niet laten.
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

        Comment


        • #5
          Re: Pechsteentje.

          Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1602 Bekijk bericht
          Een voorruit met enkel licht- en regensensor voor een middenklasser als astra of golf komt bij carglass op een dikke 600€. Ik weet niet vanwaar je juist bent want er zijn goedkopere (die deftiger werk afleveren)
          Niet echt het probleem hoor Kevin, is full omnium.
          Met Carglass heb ik enkel goede ervaringen, de laatste twee jaar twee nieuwe voorruiten in mijn Mercedes en nu de Subaru
          zij vermelden nooit prijs, wordt steeds rechtstreeks met de verzekering geregeld .
          Maar ik vermoed dat deze met verwarming en ruitenwisserontdooiing van de Subaru een dik prijskaartje zal hebben...
          Trouwens, ik hoef zelfs nooit mijn verzekering te verwittigen, AXA heeft een contract met Carglass, ik hoef mij dus van
          niets aan te trekken, ze komen zelfs aan huis als ik dat wil, maar ik steek hem liever binnen bij hun, dan hoeven
          die mannen niet in een onverwarmde garage te werken.

          Comment


          • #6
            Re: Pechsteentje.

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Niet echt het probleem hoor Kevin, is full omnium.
            Met Carglass heb ik enkel goede ervaringen, de laatste twee jaar twee nieuwe voorruiten in mijn Mercedes en nu de Subaru
            zij vermelden nooit prijs, wordt steeds rechtstreeks met de verzekering geregeld .
            Maar ik vermoed dat deze met verwarming en ruitenwisserontdooiing van de Subaru een dik prijskaartje zal hebben...
            Trouwens, ik hoef zelfs nooit mijn verzekering te verwittigen, AXA heeft een contract met Carglass, ik hoef mij dus van
            niets aan te trekken, ze komen zelfs aan huis als ik dat wil, maar ik steek hem liever binnen bij hun, dan hoeven
            die mannen niet in een onverwarmde garage te werken.
            Idem hier! En ze werken eveneens met originele onderdelen.
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

            Comment


            • #7
              Re: Pechsteentje.

              Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
              Idem hier! En ze werken eveneens met originele onderdelen.
              Dat is niet altijd waar.
              Ze werken met ruiten die het originele formaat hebben, maar ze kunnen van een andere fabriek komen, hebben bijna nooit de originele merk-logo's, die verduisteringsstippelkes rond de spiegel kunnen anders zijn en de stevigheid (lees gevoeligheid voor steentjes) van het glas kan ook anders zijn.

              Ruit stuk van een BMW, zij plaatsen een ruit waar die verduistering rond de spiegel met meer bovenop liggende materie (puntjes) gemaakt is, hierdoor kunnen we nu op heel dat stuk geen zuignap meer plaatsen mits niet vlak genoeg en er lucht achter komt.
              Op een Volvo kwam die verduistering enkele cm minder laag dan bij de originele ruit wat dan ook weer zijn nadeel had.
              Wanneer je meer kans maakt op een originele ruit is bijvoorbeeld bij Ford waar je met voorruitverwarming zit, dat is iets dat ze niet zo in verschillende fabrieken maken (ook al zijn er niet veel fabrikanten).
              Op een Audi hebben we geen enkel verschil gemerkt met de originele.

              En wat hiervoor al aangekaart werd is de kostprijs ... daar kunt ge geen enkele schatting op maken en zeker niet volgens de opties dat er op die ruit zitten.
              Heb al gezien dat ze voor een standaard ruit bijna 600€ aanrekenden (zonder plaatsing) en dat ze voor eentje met warmtewering en ontdooiing maar iets van een 370€ vroegen.
              Die prijzen zijn afhankelijk van type extreem uiteenlopend en ook de grootte is geen referentie om de prijs te kennen.

              En hoe snel een ruit stuk is ... ge moet wat geluk hebben ook, ooit een laten vervangen en bij de allereerste rit terug stuk en terug een nieuwe moeten laten plaatsen.
              En zo goed al alle verzekeringen hebben een overeenkomst met Carglass ... als je verzekerd bent tenminste.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Pechsteentje.

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Dat is niet altijd waar.
                Ze werken met ruiten die het originele formaat hebben, maar ze kunnen van een andere fabriek komen, hebben bijna nooit de originele merk-logo's, die verduisteringsstippelkes rond de spiegel kunnen anders zijn en de stevigheid (lees gevoeligheid voor steentjes) van het glas kan ook anders zijn.
                Was nochtans zo voor mijn Opelt Meriva.
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                Comment


                • #9
                  Re: Pechsteentje.

                  Bij zo'n ruit met verwarming scheurt een barst verder. Zeker als het vriest en je zet die verwarming aan. Was toch mijn ervaring met de Ford en de bijna jaarlijkse steen in de ruit...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pechsteentje.

                    Ik snap niet dat er nog mensen zijn die daar geen verzekering voor afsluiten, is belachelijk weinig geld, één keer een nieuwe ruit steken en het is al meer dan dik terugverdiend al die jaren

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pechsteentje.

                      Tsja, je moet geluk hebben met ruiten van wagens zeker.
                      Ik heb er ooit drie moeten laten plaatsen op een jaar tijd, toen nog op onze Opel Vectra :

                      - eerste : wagen stond midden de winter een weekje buiten geparkeerd op een 'hotelparking' in Zaventem ; toen wij terugkwamen van Tenerife zat hij helemaal onder het ijs ; verwarming opgezet en na een paar km, krak een barst van zo'n 30 cm in de voorruit.

                      - tweede :zes maanden later op reis in Frankrijk via de RN wegen (om wat péage uit te sparen ) ; tegenligger vrachtwagen geladen met keien rijdt in een put, er valt een pak keien af, en ik door die dansende keien tegen zon' 100 km/u...gevolg een tiental sterren in de voorruit en beide koplampen ook stuk ; tegen dat wij wat bekomen waren was de vrachtwagen natuurlijk riebedebie ;

                      - derde :twee maand later rijdt de zoon 's nachts tegen een vliegend beest (volgens hem een uil), het vet van de veren had een mooie vogelafdruk achtergelaten op de ruit, en in de onderliggende ster in de ruit zaten nog wat kleine pluimpjes ;

                      Als ik het goed voor heb betaalden wij telkens een goeie 400 euro.

                      Nu rijden we reeds bijna 10 jaar zonder glasbreuk... hout vasthouden zeker

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pechsteentje.

                        Gisteren is de nieuwe ruit geplaatst, amai toch wel een ferm prijskaartje 1.185€

                        Maar toen ik daar aan het wachten was, hoor ik daar nog een ander verhaal, daar vertelde een dame
                        dat ze een paar maanden geleden een nieuwe koplamp moest laten plaatsen in haar Hyundai i35
                        Zo ene met led enz. glas (kunststof) is blijkbaar niet appart verkrijgbaar, prijskaartje voor een nieuwe
                        Koplamp 2.800€ toch niet normaal die prijzen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pechsteentje.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Ik snap niet dat er nog mensen zijn die daar geen verzekering voor afsluiten, is belachelijk weinig geld, één keer een nieuwe ruit steken en het is al meer dan dik terugverdiend al die jaren

                          grts
                          Sieg
                          Zit in mijn verzekering in,
                          maar voor onze mercedes is dat niet verzekerd, waarom zouden we ook, op 15 jaar en 260.000km nog nooit glasbreuk gehad...
                          mijn clio had op 11jaar en 90.000km ook nog steeds zijn originele ruit, de Chevrolet van mijn schoonbroer heeft 20jaar op 280.000km ook nog steeds de eerste ruit...
                          Je moet eens optellen hoe belachelijk veel geld we zouden wegsmijten als we dat zouden verzekeren
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Pechsteentje.

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Gisteren is de nieuwe ruit geplaatst, amai toch wel een ferm prijskaartje 1.185€

                            Maar toen ik daar aan het wachten was, hoor ik daar nog een ander verhaal, daar vertelde een dame
                            dat ze een paar maanden geleden een nieuwe koplamp moest laten plaatsen in haar Hyundai i35
                            Zo ene met led enz. glas (kunststof) is blijkbaar niet appart verkrijgbaar, prijskaartje voor een nieuw
                            Koplamp 2.800€ toch niet normaal die prijzen.
                            Dan heeft die dame zich ferm in 't zak laten zetten zeker .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Pechsteentje.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Dan heeft die dame zich ferm in 't zak laten zetten zeker .

                              http://nl.aliexpress.com/item/FREE-S...511228863.html
                              Aliexpres is naar mijn weten ook namaak...
                              misschien ook nog iets met bochten verlichting...
                              altijd gevaarlijk om zulke berichten te posten zonder alle informatie voor handen te hebben...
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment

                              Working...
                              X