Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PDA voice activated ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PDA voice activated ?

    ik bezit 'n gewone PDA en daar staat standaard altijd 'n audio/record knopje op....
    nu zou ik graag willen weten of iemand het bestaan weet van 'n programma dat boven 'n bepaalde tresshold begint te recorden...of voice activated, als ik 't juist formuleer...
    ik heb gisteren al gemerkt dat je met 'n 2GB sd kaartje al redelijk lang kunt opnemen, maar dan wel op 'n lage kwaliteit (bitrate en derg.)
    kzou dat hoger willen op 22khz/16bit mono bv...
    de PDA draait onder windows 2003 (merk medion = Mio, dacht ik)

  • #2
    Re: PDA voice activated ?

    Ben erg tevreden over dit:


    Ik zie dat het programma inmiddels ook al aardig wat meer functies heeft dan de versie die ik gebruik dus bedankt voor de vraag, ik ga upgraden.

    Comment


    • #3
      Re: PDA voice activated ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
      Ben erg tevreden over dit:


      Ik zie dat het programma inmiddels ook al aardig wat meer functies heeft dan de versie die ik gebruik dus bedankt voor de vraag, ik ga upgraden.
      bedankt voor de reactie, maar hier zit niet echt de functie in die ik zoek...imo

      Comment


      • #4
        Re: PDA voice activated ?

        Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
        bedankt voor de reactie, maar hier zit niet echt de functie in die ik zoek...imo
        Dat is vreemd want ik gebruik het regelmatig.

        Real VAS — Real Voice Activated System. It's "Real" because it's sensitive to frequencies typical to human voice. Without uncomfortable treshold setting as it is common for other VAS.

        Comment


        • #5
          Re: PDA voice activated ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
          Dat is vreemd want ik gebruik het regelmatig.
          sorry, ik moet erover gelezen hebben....ik ga 't in ieder geval uittesten
          thnx.

          Comment


          • #6
            Re: PDA voice activated ?

            Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
            ik ga 't in ieder geval uittesten
            thnx.
            Ik denk dat het je gaat bevallen...

            Comment


            • #7
              Re: PDA voice activated ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
              Ik denk dat het je gaat bevallen...
              idd

              na 'n beetje experimenteren met de filter instellingen is dat precies wat ik zocht...
              moest normaal dienen voor geluidshinder vast te stellen...staat juist in dienst.
              laat morgen het resultaat weten....
              misschien kan ik nog hoger in kwaliteit gaan en evt 't noisefilter verhogen....
              nu is het 16bit/16khz

              Comment


              • #8
                Re: PDA voice activated ?

                Oh, voor geluidsoverlast. Tja, ik hoop dat dat lukt want ze hebben juist de gevoeligheid beperkt tot de frequenties van menselijke stemmen... Je vroeg tenslotte om Voice Activated en niet Noise Activated.

                Comment


                • #9
                  Re: PDA voice activated ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                  Oh, voor geluidsoverlast. Tja, ik hoop dat dat lukt want ze hebben juist de gevoeligheid beperkt tot de frequenties van menselijke stemmen... Je vroeg tenslotte om Voice Activated en niet Noise Activated.
                  het werkt nogtans ook voor gestommel en andere geluiden...ben al ff gaan checken
                  de meest hinderlijke geluiden ziiten trouwens in die freq band.

                  Comment


                  • #10
                    Re: PDA voice activated ?

                    werkt eigelijk prima om niet te zeggen buitengewoon...
                    gisteren in mijn garage (gesloten box) laten opnemen van 16h00 tot 21h00...
                    er stond ~ 2uur recording op..
                    sd kaartje op mijn pc gekopieerd en geopend met SoundForge...
                    ik kon werkelijk alles horen, maar in soundforge zie je ook onmiddelijk waar er geluidspieken zijn....en dat is handig..

                    ik kon de sectionale poort open en dicht gaan, die staat 20m om de hoek.....
                    de auto's parkeren op hun staanplaats of in hun box...
                    het laag gegrom van de motoren bij parkeren ...
                    ik kon de hoge hakken van de bewoners horen, net erboven....je kon dus redelijk eruithalen wat je wou, maar....
                    in Soundforge zag ik dat de basisruis op mijn gekozen bitrate nogal redelijk hoog was....-25db en dat is redelijk veel
                    dit heeft als gevolg dat de subtiele geluiden gewoon vervagen in de ruis en in soundforge kan je dat heel goed zien.

                    ik heb toen nog enkele testen gedaan met de bitrate op 16bit/32khz te zetten en je zag meteen in Soundforge dat die ruis veel minder was...ttz
                    ik zat op -35db.
                    in Decibels is dat 'n verschil van 10 db en wil dus volgens de vuistregels zeggen dat de ruis 3X kleiner wordt...dat is duidelijk hoorbaar en zichtbaar in SoundForge.


                    edit:
                    instelling staat nu op high quality music
                    wav 32khz, 16 bit mono 512kbps
                    met 'n 2GB kaartje is dat 8uur 42 min, indien het constant moest opnemen...
                    dit samen met VAS is ruim voldoende.


                    bottom line: 'n aanrader....
                    Last edited by w00ha; 14 maart 2008, 09:36.

                    Comment


                    • #11
                      Re: PDA voice activated ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                      bottom line: 'n aanrader....

                      Comment

                      Working...
                      X