Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PC-troubles...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PC-troubles...

    Hallo,

    Hopelijk kan iemand hier ter hulp schieten
    Een van de 3 pc's hier heeft een harddisk-crash gehad... Uiteraard geen recente back up, maar toch vrij veel kunnen laten recupereren.

    Nu hebben we de recovery-disks niet teruggevonden...
    Heb al een deel kunnen herinstalleren, maar ik blijf op conflicten stuiten. Zo zijn er een aantal windows-utilities die niet werken zoekfunctie o.a. Heeft iemand een idee waar de berichten van de oude installatie zouden kunnen gevonden worden? (zoeken .pst werkt niet...)

    Ook is er een conflict met een facturatieprogramma dat opnieuw moet gevalideerd worden maar waarvan de link met outlook niet werkt om die procedure te voltooien. Maar hier vermoed ik dat het de volgorde van installatie is die de problemen veroorzaakt (outlook na prog geïnstalleerd).

    Iemand toevallig nog een utilities-disk van een hp color laserjet 2550L? Ik zou u dankbaar zijn!

    Ik ga me nog wat verder ergeren...
    BD1094BE - Canon 40D en nog één en ander.

  • #2
    Re: PC-troubles...

    Oorspronkelijk geplaatst door ZABB Bekijk bericht

    Iemand toevallig nog een utilities-disk van een hp color laserjet 2550L? Ik zou u dankbaar zijn!
    Zie ook eens op de site van HP.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: PC-troubles...

      Heb het geprobeerd met gedownloade drivers, maar conflict blijft. Blijft telkens 'nieuwe hardware vinden'....

      Heb intussen al een recovery-disk tevoorschijn getoverd... heel het kot ligt hier wel overhoop, maar wie zoekt die vindt

      Allez, ik kan al ne keer lachen
      BD1094BE - Canon 40D en nog één en ander.

      Comment


      • #4
        Re: PC-troubles...

        Wat is dat, een recovery-disk?

        Comment


        • #5
          Re: PC-troubles...

          Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
          Wat is dat, een recovery-disk?
          Dat zijn die schijfkes die meegeleverd worden met de meeste zogezegde "merk" computers (ipv een CD van Windows), én die iedereen blijkbaar verloren legt.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: PC-troubles...

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Dat zijn die schijfkes die meegeleverd worden met de meeste zogezegde "merk" computers (ipv een CD van Windows), én die iedereen blijkbaar verloren legt.
            En die zouden wonderen verrichten... 'k zal het jullie één van de dagen weten te zeggen

            Nog 2 problemen uit te zoeken eerst...
            een back-up van de facturatie zien te maken... prog verwijst alleen naar a: (diskettes dus) terwijl de pc geen diskettestation heeft
            En dienen outlook, maar bon, da's nu niet zo'n drama... beetje mailadressen recupereren hier en daar! Die mails is wel vervelend, maar niet onoverkomelijk.
            BD1094BE - Canon 40D en nog één en ander.

            Comment


            • #7
              Re: PC-troubles...

              Oorspronkelijk geplaatst door ZABB Bekijk bericht
              En die zouden wonderen verrichten... 'k zal het jullie één van de dagen weten te zeggen

              Nog 2 problemen uit te zoeken eerst...
              een back-up van de facturatie zien te maken... prog verwijst alleen naar a: (diskettes dus) terwijl de pc geen diskettestation heeft
              En dienen outlook, maar bon, da's nu niet zo'n drama... beetje mailadressen recupereren hier en daar! Die mails is wel vervelend, maar niet onoverkomelijk.
              Er is normaal gezien plaats en connectoren voor zo'n floppy drive aanwezig hoor. Welk facturatieprogramma is het ?
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: PC-troubles...

                werkt de harddisk nog of niet ?

                je zou eens kunnen kijken in documenten daar moet je
                localsettings\application data\identies met veel nummers en dan zie microsoft\outlouk express

                of zoek eens op *.dbx

                het is handig om in outlook express bv je data (email )op een andere HD te zetten ..dit kan je doen in extra\opties\onderhoud\archiefmap
                Last edited by Fabbe; 16 februari 2008, 06:40.

                Comment


                • #9
                  Re: PC-troubles...

                  Fabbe, dat klopt als het Outlook Express is.
                  TS spreekt van Outlook, daar is het één .pst bestand.
                  Maar ik geef toe: als ik 100 mensen vraag welk e-mail programma ze gebruiken zegt 95% Outlkook, terwijl zeker 95% Outlook Express gebruikt.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: PC-troubles...

                    Ik werk op de ene met Outlook en op de andere met Outlook Express... laatste wordt ook door anderen gebruikt die het liefst eenvoudig houden. Enfin... naar hun zeggen dan

                    Harddisk is niet 100% functionerend, heb wel een copy, zal daar op eens gaan zoeken naar die directory. Grootste probleem is de search-functie die niet werkt.

                    Het is niet mijn hoofdpc, maar die van mijn huisgenoten, zal er mij ook wat meer moeten mee bezig houden wat back up en onderhoud betreft. Van mij gaat de meeste data regelmatig op externe HDD en op DVD-archief... hoezo paranoia

                    Facturatiepakket is Ciel. Voor een restore kan je de locatie van het backup bestand opgeven, maar in de procedure gaat hij toch altijd naar de a:
                    Last edited by ZABB; 16 februari 2008, 11:40. Reden: zin niet af
                    BD1094BE - Canon 40D en nog één en ander.

                    Comment


                    • #11
                      Re: PC-troubles...

                      Oorspronkelijk geplaatst door ZABB Bekijk bericht
                      Harddisk is niet 100% functionerend, heb wel een copy, zal daar op eens gaan zoeken naar die directory. Grootste probleem is de search-functie die niet werkt.

                      dos prompt openen en in de root : c:\ >

                      een dir *.pst /s uitvoeren

                      dus :

                      c:\ >dir *.pst /s <enter>
                      To make your dreams come true, wake up

                      Comment


                      • #12
                        Re: PC-troubles...

                        Met grote vreugde...

                        Melden we dat die recovery-disk dus wonderen doet ;-) Allez, als ge van nul wilt beginnen natuurlijk. (hier was het van moeten)

                        Heb op de copy van de "kapotte" HDD de mailarchieven gevonden (yess)

                        En ben dan maar van voorafaan nog eens begonnen.

                        Alles lijkt nu te draaien, zelfs die downloadgarantie van Norton heeft zijn nut bewezen

                        Ze kunnen nu niet lopen zeuren, want al mijn vrije tijd van 2 dagen is erin gekropen... en dat zonder mopperen

                        Weer geen foto'kes kunnen maken vandaag...
                        BD1094BE - Canon 40D en nog één en ander.

                        Comment


                        • #13
                          Re: PC-troubles...

                          Oorspronkelijk geplaatst door ZABB Bekijk bericht
                          Met grote vreugde...

                          Melden we dat die recovery-disk dus wonderen doet ;-) Allez, als ge van nul wilt beginnen natuurlijk. (hier was het van moeten)

                          Heb op de copy van de "kapotte" HDD de mailarchieven gevonden (yess)

                          En ben dan maar van voorafaan nog eens begonnen.

                          Alles lijkt nu te draaien, zelfs die downloadgarantie van Norton heeft zijn nut bewezen

                          Ze kunnen nu niet lopen zeuren, want al mijn vrije tijd van 2 dagen is erin gekropen... en dat zonder mopperen

                          Weer geen foto'kes kunnen maken vandaag...
                          Heerlijk he
                          Kleine tip: zet al jouw data op een aparte schijf.
                          Programma's enkel op de c-schijf.
                          Maak elke week een backup naar een 3de (externe) schijf.
                          Voor Outlook 2003 bijv. kan je een klein progje downloaden (=gratis)
                          van de MS-site. Die herinnert er jou aan om een backup te maken naar
                          één *.pst bestand en dat bestand kan je plaatsen waar je wil.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: PC-troubles...

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Maar ik geef toe: als ik 100 mensen vraag welk e-mail programma ze gebruiken zegt 95% Outlkook, terwijl zeker 95% Outlook Express gebruikt.
                            Wel straf ... tot nu toe misschien 4 mensen tegengekomen die Outlook Express gebruiken, al de rest gebruikt Outlook.
                            In minstens 75% komt de Outlook echter van een illegale kopij van Office.
                            Het is wel waar dat de meesten niet eens weten dat er een verschil is tussen Outlook en Outlook Express.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: PC-troubles...

                              wat ze wel allemaal kennen is hotmail...

                              Geef mij maar gmail in combinatie met Office outlook
                              Canon PowerShot A520 - Canon Eos 350D + efs 18-55mm + ultrasonic 28-105 + speedlight 420EX
                              - gsm met ultra 0.3mp color camera(telt da nie mee soms? :D )

                              Comment

                              Working...
                              X