Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PC herkent Multimedia met HD niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PC herkent Multimedia met HD niet

    Om mijn collectie muziek makkelijk te kunnen afspelen via mijn audioinstallatie, kocht ik begin deze week een PockiVision HDD Multimedia Player met een interne HD van 320 GB. (http://www.idream-multimedia.com/consulter.php?pid=107 ) Het apparaat kan zowel film, foto's en muziek weergeven. Deze namiddag wilde ik wat muziek via mijn pc opslaan op deze HD, maar ondanks de 1° boodschap op mijn taakbalk van " nieuwe hardware geïnstalleerd en klaar voor gebruik" vond ik deze niet terug in mijn verkenner. Bij een volgende poging kreeg ik de boodschap " usb-apparaat wordt niet herkend" Probleemoplossing gevolgd, maar daar was de boodschap " usb-apparaat werkt normaal", "usb-apparaat voor massa-opslag heeft storing veroorzaakt",enz... Volgens de heel summiere handleiding moet er voor Windows XP geen driver geïnstalleerd worden. Als ik de mediaspeler aanleg, heb ik een blauw scherm, maar bij het inpluggen via usb-ingang, wordt het scherm zwart. Ik weet dus niet of de oorzaak bij een defecte mediaspeler ligt of niet. Ik heb andere externe harde schijven, en die worden wel probleemloos herkend. Als ik die mediaspeler via één van die usb-ingangen aansluit, blijft hij niet herkend. Bij gebruik van het icoontje voor het veilig verwijderen van hardware geeft dit weer " usb-apparaat voor massaopslag veilig verwijderen" boven de rij met" usb-apparaat voor massa-opslag stations F,G,H,I, veilig verwijderen". Wordt deze HD toch ergens herkend? Wie kan mij helpen?
    The problem of the male brain:
    On the left side, there's nothing right.
    On the right side, there's nothing left.

  • #2
    Re: PC herkent Multimedia met HD niet

    Ik denk dat die harde schijf niet geformatteerd is.


    Klik met de rechtermuisknop op "deze computer" en kies "beheren". Klik onder "opslag" op "schijfbeheer".

    Als het goed is, zie je de nieuwe schijf nu staan aan de rechterkant van het scherm, met de naam schijf 1. Daaronder staat "niet geinitialiseerd". Klik met de rechtermuisknop op "niet geinitialiseerd", kies "schijf initialiseren" en klik op "ok".

    Daarna klik je met de rechtermuisknop op de balk "niet toegewezen" en kies je "nieuwe partitie". Kies "primaire partitie", kies de partitiegrootte, kies een schijfletter en vink "snelformatteren" aan.

    Tenslotte klik je op "voltooien". Na ongeveer een minuut is je nieuwe schijf klaar voor gebruik en kan je de schijfletter ook zien in de verkenner.
    (Deze tekst komt van de website van Clickx Magazine.)
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: PC herkent Multimedia met HD niet

      @ Black Bandit

      Code:
      Klik met de rechtermuisknop op "deze computer" en kies "beheren". Klik onder "opslag" op "schijfbeheer".
      
      Als het goed is, zie je de nieuwe schijf nu staan aan de rechterkant van het scherm, met de naam schijf 1. Daaronder staat "niet geinitialiseerd". Klik met de rechtermuisknop op "niet geinitialiseerd", kies "schijf initialiseren" en klik op "ok".
      Na ' schijfbeheer' krijg ik: Schijf 1 - verwisselbaar G: rechts hiervan niets
      Geen medium
      eigenschappen: Dit apparaat werkt correct
      volumes: capaciteit 0 MB
      The problem of the male brain:
      On the left side, there's nothing right.
      On the right side, there's nothing left.

      Comment


      • #4
        Re: PC herkent Multimedia met HD niet

        Ik ben zaterdag terug geweest met mijn Media-speler. Via de tips van Black B@ndit lukte het hen ook niet, het nieuwe apparaat werd niet gedetecteerd, maar via " een achterpoortje" ( wat dat ook wezen mocht) en Vista, geraakten ze toch aan de betreffende harde schijf. Ze was idd nog niet geformateerd. Terug thuis heb ik de Mediaspeler opnieuw geïnstalleerd, en ben begonnen met kopiëren van mijn bestaande harde schijf naar de Mediaspeler via slepen en kopiëren. Na een 5-tal minuten kreeg ik een foutmelding dat een deel van de schrijfgegevens niet kon gecopieerd worden en dat ik een andere locatie moest kiezen. Bij nazicht op de Mediaspeler, zag ik enkele mappen staan met dezelfde structuur als op de HD met oorspronkelijke locatie. Omdat alles vast zat, heb ik de HD van de Mediaspeler opnieuw geformateerd. Dan heb ik de audiobestanden gecopieerd via een softwareprogrammatje dat bijgeleved werd bij de Mediaspeler ( Onebutton-backup). Het duurde dan 18u eer alles ( 250 GB) gecopieerd was. In die tijd durfde ik mijn pc niet gebruiken uit angst voor vastlopen enz. Ik installeerde dan de Multimediaspeler op mijn tv en stelde alles in wat nodig was voor weergave van audio, maar het instelscherm gaf aan dat er geen files waren in de "library". Opnieuw de Mediaspeler aan mijn pc geconnecteerd: eigenschappen 250 GB gebruikt, maar de menustructuur van de gecopieerde bestanden waren helemaal anders dan de originele bestanden. Als ik ze wilde openen, gaf de pc aan dat hij de bestanden niet kende. Openen met Windows Media Speler lukte niet, Winamp ok niet. De file extensie was .001, .002 enz. Ik ben dan deze middag maar terug gegaan naar De Carrefour. De verkoper had onmiddellijk begrip voor mijn situatie en bood spontaan aan om mijn ganse aankoop terug te betalen. Een vriendelijk gebaar, dat zeker mag vermeld worden. Ondertussen heb ik natuurlijk heel wat energie erin gestopt, en heb ik nu nog altijd geen mogelijkheid om mijn ganse collectie audio af te spelen op mijn pc. Van systemen die werken via een eigen netwerk heb ik schrik, omdat ik hier absoluut geen ervaring mee heb.( bvb squeezebox van Logitec of gelijkaardige systemen).
        The problem of the male brain:
        On the left side, there's nothing right.
        On the right side, there's nothing left.

        Comment


        • #5
          Re: PC herkent Multimedia met HD niet

          Waarschijnlijk moest je dat ding niet in een stopkontakt steken (stroom via USB poort ?). Dan is er kans dat de USB poort op de PC niet genoeg stroom kan leveren. Indien niet, heb je gewoon pech gehad denk ik (slecht exemplaar)
          I-dream is nu ook een merk alla Trust, Sweex enz... budget, budget, budget.
          Ik zou toch naar een alternatief uitkijken van een bekender merk.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: PC herkent Multimedia met HD niet

            " Dat ding" moest wel in een gewoon stopcontact. Hieraan zal het wel niet gelegen hebben. Budget of niet speelt niet zo een rol, maar met netwerksystemen vrees ik dat ik er niet mee overweg kan, en ik kan mijn muren niet openkappen om een paar draden van achteraan naar vooraan te brengen. Het systeem van Logitech, de Wireless Dj, gebaseerd op Bluetooth, zou niet voldoende stabiel zijn bij intensief gebruik van uw pc, en uw pc moet voortdurend aan staan. Het systeem van Sonos kost algauw 2.500 euro, en dat is teveel voor mij. Ik blijf dus zoeken...
            The problem of the male brain:
            On the left side, there's nothing right.
            On the right side, there's nothing left.

            Comment


            • #7
              Re: PC herkent Multimedia met HD niet

              Waarschijnlijk exemplaar met een defect in ?

              Comment

              Working...
              X