Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paypal vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Paypal vraagje

    Ik heb in het verleden al verschillende malen zonder problemen dit systeem gebruikt.
    Gisteren belt de dochter (van mijn vrouw) om een bestelling te betalen via paypal met 'n Maestro kaart.
    Deze kaart werd niet aanvaard, alhoewel de optie voor Maestro er wel degelijk staat. (en het maestro logo op de kaart staat)

    Op mijn paypal account stond nog 'n verlopen Visa kaart, die ik eerst heb verwijderd. (mijn nieuwe ligt al 5 maand in bank)
    Daarna heb ikzelf geprobeerd om 'n rekening toe te voegen via mijn bancontact kaart, waarop het logo Maestro staat, maar dat lukt dus ook niet?

    Uiteindelijk is de bestelling via paypal wel gebeurd via de Visa kaart van mijn vrouw.

    Wat is hier mis?

  • #2
    Re: Paypal vraagje

    even navragen bij de bank. Mogelijk is er een poging geweest om je kaart te misbruiken.

    Of misschien heb je je vergist tussen maestro en mastercard
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Paypal vraagje

      Als je een nieuwe kaart toevoegd bij paypal, wordt er normaal 1,5 EUR van je rekening gehaald. Daarna moet je die code bij de afhalen ingeven bij paypal.
      Heb je dat gedaan ?
      Nikon shooter - Samyang fan

      Comment


      • #4
        Re: Paypal vraagje

        Heel even klaar en duidelijk.
        Ik heb reeds 'n paypal account, dus ik weet hoe het werkt imo.
        Het probleem is dat je geen maestro kaart kan toevoegen naast 'n bestaande Visa kaart.
        Probeer het gewoon zelf om 'n kredietkaart waar het maestro logo opstaat toe te voegen. Ze word niet aanvaard, zowel bij de dochter als op mijn bestaande account.
        Mijn Visa is zowiezo al geannuleerd omdat ik die nieuwe nooit ben gaan halen. Mijn vrouw heeft er eentje en dat is genoeg als ik Visa nodig heb.
        Ik kom net van de Bank en daar waren ze niet op de hoogte van het paypal systeem?

        Anders zou ik het hier niet vragen

        Comment


        • #5
          Re: Paypal vraagje

          Ik heb een mailtje gehad van zogezegd PayPal om mijn maestro kaart te koppelen, ben daar niet op ingegaan en zeker niet op de bijgevoegde link geklikt en ook geen afbeeldingen van de mail geopend.
          In de afbeelding kan dezelfde link zitten die je pc koppelt. En de reden is dat PayPal als ik er al mail van krijg nooit mijn naam op die manier gebruikt in de kop,van de mail. PayPal gebruikt altijd deze werkwijze " naam- naam ". En nu stond mijn naam maar één keer vermeld.
          Ten tweede op een link klikken van een bank in een mail klikken doe ik nooit dit kan je naar een valse pagina brengen van de bank of instelling, en dan vul je daar je gegevens in, bv je kaartnummer. En laat dat nu juist de bedoeling zijn van de phishing. Als ik wat moet betalen langs PayPal of de bank en ik merk dat er een nieuwe dienst aangeboden word, eerst controle van de Https= (SSL beveiliging ).
          Ik ben nog niet gaan kijken bij PayPal dus het kan best zijn dat het conform is, maar ik zou toch de je rekening in de gaten houden als ik van je was, liever bange jan dan dooie jan.
          https://ggpics.be/

          Comment


          • #6
            Re: Paypal vraagje

            Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
            Als je een nieuwe kaart toevoegd bij paypal, wordt er normaal 1,5 EUR van je rekening gehaald. Daarna moet je die code bij de afhalen ingeven bij paypal.
            Heb je dat gedaan ?
            Is enkel nodig als je een gecontroleerde gebruiker wil worden omdat je over je limieten gegaan bent.
            Zelf nog nooit zoiets moeten doen en ik gebruik al jaren Paypal en heb el verschillende keren een nieuwe kaart toegevoegd.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Paypal vraagje

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Is enkel nodig als je een gecontroleerde gebruiker wil worden omdat je over je limieten gegaan bent.
              Zelf nog nooit zoiets moeten doen en ik gebruik al jaren Paypal en heb el verschillende keren een nieuwe kaart toegevoegd.
              Raar ... de eerste keer heb ik dat eens moeten doen omdat ik over een bepaald bedrag gegaan was (500 EUR in totaal of zo ?) ... dat is al een redelijke tijd geleden.
              Sindsdien altijd als ik een nieuwe kaart heb ?

              Ik heb net sinds deze week een nieuwe mastercard en die is nog niet actief om die reden. Ik moet nog wachten op die 1,5 EUR

              Ik gebruik wel erg vaak paypal.
              Nikon shooter - Samyang fan

              Comment


              • #8
                Re: Paypal vraagje

                Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
                Raar ... de eerste keer heb ik dat eens moeten doen omdat ik over een bepaald bedrag gegaan was (500 EUR in totaal of zo ?) ... dat is al een redelijke tijd geleden.
                Sindsdien altijd als ik een nieuwe kaart heb ?

                Ik heb net sinds deze week een nieuwe mastercard en die is nog niet actief om die reden. Ik moet nog wachten op die 1,5 EUR

                Ik gebruik wel erg vaak paypal.
                Zoals ik schreef, je moet dit doen omdat je over een bepaald bedrag zit en dus gecontroleerd gebruiker moet zijn.
                Mocht je nooit over de standaardlimiet gaan, dan zou je ook geen controle moeten uitvoeren.
                Onlangs ook mijn kaart vervangen en nummer aangepast in Paypal account zonder probleem en zonder controle.

                Mvg,
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Paypal vraagje

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Zoals ik schreef, je moet dit doen omdat je over een bepaald bedrag zit en dus gecontroleerd gebruiker moet zijn.
                  Mocht je nooit over de standaardlimiet gaan, dan zou je ook geen controle moeten uitvoeren.
                  Onlangs ook mijn kaart vervangen en nummer aangepast in Paypal account zonder probleem en zonder controle.

                  Mvg,
                  Niet helemaal akkoord, vroeger stortte ik geld op mijn PayPal rekening via mij Bank, na enige tijd werd ik dat beu en koppelde mijn Visa aan de PayPal rekening en heb dan de procedure van 1.5€ moeten volgen.Zonder ook maar even over mijn limiet te gaan.
                  https://ggpics.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Paypal vraagje

                    Om terug on topic te komen. Ben je zeker dat er wel Maestro gelinkt is aan die kaart? Op al onze kaarten (4 X ING) staat het logo Maestro, maar op 2 is het actief (met de andere kaarten kunnen we dus niet in het buitenland betalen.

                    Heb je met die kaart al eens geprobeerd om in een winkel te betalen in het buitenland?

                    Dany

                    Comment


                    • #11
                      Re: Paypal vraagje

                      Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                      Niet helemaal akkoord, vroeger stortte ik geld op mijn PayPal rekening via mij Bank, na enige tijd werd ik dat beu en koppelde mijn Visa aan de PayPal rekening en heb dan de procedure van 1.5€ moeten volgen.Zonder ook maar even over mijn limiet te gaan.
                      Ja, dan is dat voor u anders dan voor anderen ... nog nooit moeten doen en ik doe wekelijks wel betalingen met Paypal gekoppeld aan een Visa-kaart.
                      Ook met nieuwe kaart geen controle moeten uitvoeren.
                      Maar heb je dat gedaan omdat je ergens de tekst gelezen hebt van uw kaart te controleren of omdat je echt VERPLICHT werd dit te doen?
                      Die controle kan ik ook doen maar ben er niet toe gedwongen.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Paypal vraagje

                        In het buitenland gebruik ik steeds Visa. Daar kan je overal mee terrecht.
                        Ik heb wel even naar de Bank gebeld (Brussel) , maar die hebben mij niet veel meer kunnen vertellen.
                        1 ding weet ik wel :
                        Als je Maestro aanklikt moet je kiezen voor 'n drie cijferige code of aanvinken dat je die niet hebt.
                        Achter op mijn kaart staat z'n nummer wat eindigt met 3 cijfers, maar deze zijn volgens de bank niet de cijfers die je gevraagd worden.
                        Ik vrees dat ik meer uitleg zal moeten vragen via Paypal zelf.
                        Het zou kunnen dat die niet in het buitenland werkt, maar dan kan ik zelfs niks betalen in België met Maestro via paypal ?

                        Edit: Het is dan toch gelukt om mijn Bankrekening toe te voegen als primair.
                        Als ik 'n kaart wil toevoegen en voor Maestro kies dan kom ik in 'n hele andere menu en dan dat word geweigerd.
                        Als ik mijn bankrekening doorgeef lijkt alles ok.?
                        Last edited by w00ha; 15 november 2012, 15:39.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Paypal vraagje

                          Lukt mij ook niet om mijn maestro te koppelen aan mijn paypal account. Alles netjes ingevuld en dan krijg ik de melding dat de vervaldatum van de kaart niet geldig is. Ik kan toch niet meer doen dan de datum op de kaart invullen. Ik heb het dan maar opgegeven.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Paypal vraagje

                            Is het niet mogelijk dat je je vergist?

                            maestro is een debetkaart
                            visa en mastercard zijn credit kaarten

                            simpel gezegd, als je iets wil kopen met paypal dan kunnen zij niet kontroleren of er wel geld genoeg op je maestrokaart staat (lees op je bankrekening)
                            bij een creditkaart ga je altijd een schuld aan binnen de limiet van je kaart dus is die altijd "gedekt"

                            Comment


                            • #15
                              Re: Paypal vraagje

                              update:
                              Ik heb het net even gechecked in mijn paypal account en je kan dus wel degelijk een maestro card er aan toevoegen.
                              doch ik denk dat de kaart dan wel specifiek de creditfunctie moet hebben.
                              voor zover ik weet gebruiken wij in belgie als vervanging van banccontact in de tijd nu maestro maar enkel als debetkaart.

                              Comment

                              Working...
                              X