Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Parkeren.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Parkeren.

    Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
    Gisteren op Top Gear lieten ze een Kia zien die volledig zelf inparkeerde, niets remmen of zelf gas geven door de bestuurder.
    Auto doet het netjes zelf.
    Ik heb dat gisteren ook gezien, het lijkt mij wel handig.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Re: Parkeren.

      Een soortgelijk systeem is al meer dan 10 jaar in gebruik op containerterminals over de hele wereld. zelfs op de Rotterdamse Maasvlakte van RST werkt het perfect.
      Een onbemande platformwagen komt langszij het schip. Daar wordt de container (bv 12m lang en 42 ton) op de platformwagen geplaatst. Dan rijdt de platformwagen naar de stapelplaats van de terminal, waar de container wordt afgeladen op de juiste plaats. Die rit is dikwijls 5km lang en met vele bochten.
      Wanneer de dieseltank van de wagen bijna leeg is, rijdt deze wagen zelfstandig naar het tankstation. Daar wordt bijgetankt zonder dat er een mens bij te pas komt.
      Dit zijn wagens die op gewone banden rondrijden, dus niet op rails.

      Als je dit transport bekijkt (er rijden zo tegelijkertijd 100 onbemande voertuigen op een terrein van een paar hectare) dan vind ik het parkeren van een personenwagen peanuts.
      Last edited by notex; 18 februari 2013, 22:13.

      Comment


      • #18
        Re: Parkeren.

        Ik denk dat al vele merken dit aan het uittesten zijn. Nog niet veel slagen in hun opzet met als gevolg dat de auto's willekeurig geparkeerd worden... Jullie moeten maar eens kijken in sommige parkeergarages (parking op de luchthaven van Zaventem is zo'n voorbeeld)

        Comment


        • #19
          Re: Parkeren.

          Bij het binnenrijden van de parkeergarage krijgt de auto via Wi-Fi of Bluetooth alle nodige info van die parkeergarage. Aantal verdiepingen, een plannetje met de in-, uit- en doorgangen, per verdiep de kans om vrije plaatsen te vinden.
          Technisch is het mogelijk om aan de Google auto een adres op te geven waar die zich moet parkeren. Zolang dat die in Google maps te definiëren is.
          Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
          Technisch kan het zeker, maar of de mensen daar klaar voor zijn? ......................
          Zo is dat.

          Het zou leuk zijn dat ik dat, hier in hartje Brugge, met mijn auto ook zou kunnen gebruiken.
          Last edited by Skitch; 18 februari 2013, 21:21.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #20
            Re: Parkeren.

            Lijkt mij gerust mogelijk. Er zijn toch al een tijdje auto's die zich zelfstandig parkeren. En als je aangeeft dat hij ergens moet parkeren, en er staat al een auto, dan stoppen die auto's ook automatisch en gaan niet tegen de reeds geparkeerde auto botsen.

            Met wat extra software, zou je hem dan zelf kunnen laten doorrijden tot hij een open plaats vindt om te parkeren.
            Mvg,
            Rudy Mas
            Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

            Comment


            • #21
              Re: Parkeren.

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
              Met wat extra software, zou je hem dan zelf kunnen laten doorrijden tot hij een open plaats vindt om te parkeren.
              De risicoanalyse zal dit nooit toestaan. Stel je voor dat 2 auto's zelfstandig op zoek gaan naar een vrije plaats en die tegelijkertijd vinden.

              Comment


              • #22
                Re: Parkeren.

                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                De risicoanalyse zal dit nooit toestaan. Stel je voor dat 2 auto's zelfstandig op zoek gaan naar een vrije plaats en die tegelijkertijd vinden.
                Dan zullen ze nog altijd niet botsen, de sensoren controleren continu of er iemand of iets in de weg staat, zodat ze beide gewoon zullen stoppen voordat ze elkaar raken.

                Er zijn nu al auto's die ongelukken kunnen voorkomen door zelf te remmen of te sturen. Vraag dat maar aan bepaalde Toyota Prius eigenaars. (Kameraad heeft zo een auto, en het heeft hem al eens gered van een kop-staart aanrijding doordat de auto zelf remde en de auto op zijn eigen de voorligger ontweek. Van dat automatisch remmen wist ik wel al, maar dat die auto ook voorliggers kon ontwijken, dat was nieuw voor mij.)
                Mvg,
                Rudy Mas
                Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                Comment


                • #23
                  Re: Parkeren.

                  Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
                  Gisteren op Top Gear lieten ze een Kia zien die volledig zelf inparkeerde, niets remmen of zelf gas geven door de bestuurder.
                  Auto doet het netjes zelf.
                  Alé.., eindelijk af van de trek(duw)haak schade.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #24
                    Re: Parkeren.

                    Yep, en ik kan dat bevestigen, heb al in zo'n Kia gezeten ( als passagier ) en die parkeert écht op een zakdoek.

                    Het enig wat ik mij dan afvraag - als je dan al geen al te grote "krak" in het parkeren bent - hoe geraak je dan weer weg ?

                    Want er UIT rijden, dat doet de wagen niet.
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #25
                      Re: Parkeren.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      .......

                      Het enig wat ik mij dan afvraag - als je dan al geen al te grote "krak" in het parkeren bent - hoe geraak je dan weer weg ?

                      Want er UIT rijden, dat doet de wagen niet.
                      even wachten tot de auto voor of achter je weg is.
                      of je rijbewijs halen.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #26
                        Re: Parkeren.

                        Rotfl !!!!
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #27
                          Re: Parkeren.

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          even wachten tot de auto voor of achter je weg is.
                          of je rijbewijs halen.
                          grt,bouk.
                          Of een duwhaak voor- en achteraan laten monteren.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #28
                            Re: Parkeren.

                            Telescopische bumpers, die een meter uit kunnen steken, wanneer je de parkeerplaats verlaat trek je ze in (electrisch, natuurlijk), zo heb je steeds genoeg manoeuvreerruimte...
                            In extreme gevallen, 250 gram semtex onder de plakker. Weg, plakker.
                            D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                            Comment


                            • #29
                              Re: Parkeren.

                              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                              De risicoanalyse zal dit nooit toestaan. Stel je voor dat 2 auto's zelfstandig op zoek gaan naar een vrije plaats en die tegelijkertijd vinden.
                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                              Dan zullen ze nog altijd niet botsen, de sensoren controleren continu of er iemand of iets in de weg staat, zodat ze beide gewoon zullen stoppen voordat ze elkaar raken.
                              En zo komen we tercht in een oneindige software loop. Wie wordt er master en wie wordt er slave ? In de praktijk zal de rijweg in de garage geblokkeerd worden door de 2 geïmobiliseerde auto's. De auto's die de garage inrijden zullen een file vormen tot de openbare rijweg ook versperd wordt. Enz enz ....

                              Comment


                              • #30
                                Re: Parkeren.

                                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                                En zo komen we tercht in een oneindige software loop. Wie wordt er master en wie wordt er slave ? In de praktijk zal de rijweg in de garage geblokkeerd worden door de 2 geïmobiliseerde auto's. De auto's die de garage inrijden zullen een file vormen tot de openbare rijweg ook versperd wordt. Enz enz ....
                                Jij hebt duidelijk geen kaas gegeten van software.

                                Jan

                                Comment

                                Working...
                                X